AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #1 Skrevet 24. februar 2015 Jeg begynner med å skrive at jeg kommer fra en familie som reiste til syden en gang ila. min barndom.. Etter at mamma og pappa hadde spart i tre år, og vi hadde vert hjemme hver sommer tok de seg råd til å ta oss med på en skikkelig sydentur.. Nå er jeg voksen, har to egne barn og to bobusbarn. Bonusbarna har vert i syden hvert år sammens med mammaen sin, mens vi ikke har følt at vi har hatt råd til det de årene vi har bodd sammen fordi vi har bygd oss hus.. Men i kveld satte vi oss ned sammens med bonusbarna(de to minste hadde lagt seg) og skulle vise de hva vi har tenkt for sommeren.. Barna bare offet seg og klagde på at på Rhodos hadde de vert før sammens med mamma.. da vi forelso tyrkia, så ble det bare klaging fordi de opplever folket som masete.. Jeg ble skikkelig skuffet og irritert da barna bare offet seg og tenkte: "er de virkelig så bortskjemte?" De får reise til syden hvert år, men bare klager når vi tilbyr de turen.. Så nå vurdere jeg og samboeren å bare reise uten de største barna. Vanlige charterturer til rhodos (som vi bare så vidt har råd til) er visst ikke bra nok.. Vi hadde jo gledet oss til å fortelle barna at vi skulle til syden. Det er jo helt idiotisk, men om barna ikke har lyst til å bli med oss, så kan vi jo ikke tvinge dem.. Meninger om dette?Anonymous poster hash: 0e8b3...467 Anonymous poster hash: 62dce...e52
Rotemor Skrevet 24. februar 2015 #2 Skrevet 24. februar 2015 Det er ille at de reagerer så n. Det er det virkelig. Men de er kanskje litt pubertale (og bortskjemte)? Det er for hard straff å ikke ta de med.Dere er jo nødt til å konfrontere de med egen dårlig oppførsel og snakke om der igjen. 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Skrevet 24. februar 2015 Høres ut som de mangler folkeskikk, rett og slett. Jeg har reist vanvittig mye i min oppvekst, har foreldre som "bare er sånn". Vi har ikke hatt god råd, men reist har vi om det var til syden eller danmark med fly eller bil. Til eldre jeg ble, til mindre selvfølge ble det at jeg var med. Aldri har jeg offet, stønnet, klaget over mine foreldres reisemål. Det er DERES penger, DERES budsjett, og DERES generøsitet. Det er opp til meg og si ja takk eller nei takk. Ferdig med det. Her må det en alvorsprat til med barna, som ikke handler om syden, men om helt normal folkeskikk og høfflighet. Anonymous poster hash: fcdc3...e2a 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #4 Skrevet 24. februar 2015 Jeg begynner med å skrive at jeg kommer fra en familie som reiste til syden en gang ila. min barndom.. Etter at mamma og pappa hadde spart i tre år, og vi hadde vert hjemme hver sommer tok de seg råd til å ta oss med på en skikkelig sydentur.. Nå er jeg voksen, har to egne barn og to bobusbarn. Bonusbarna har vert i syden hvert år sammens med mammaen sin, mens vi ikke har følt at vi har hatt råd til det de årene vi har bodd sammen fordi vi har bygd oss hus.. Men i kveld satte vi oss ned sammens med bonusbarna(de to minste hadde lagt seg) og skulle vise de hva vi har tenkt for sommeren.. Barna bare offet seg og klagde på at på Rhodos hadde de vert før sammens med mamma.. da vi forelso tyrkia, så ble det bare klaging fordi de opplever folket som masete.. Jeg ble skikkelig skuffet og irritert da barna bare offet seg og tenkte: "er de virkelig så bortskjemte?" De får reise til syden hvert år, men bare klager når vi tilbyr de turen.. Så nå vurdere jeg og samboeren å bare reise uten de største barna. Vanlige charterturer til rhodos (som vi bare så vidt har råd til) er visst ikke bra nok.. Vi hadde jo gledet oss til å fortelle barna at vi skulle til syden. Det er jo helt idiotisk, men om barna ikke har lyst til å bli med oss, så kan vi jo ikke tvinge dem.. Meninger om dette?Anonymous poster hash: 0e8b3...467 Anonymous poster hash: 62dce...e52 Hvis dere så vidt har råd, tror jeg at jeg hadde venta med å reise... Anonymous poster hash: 0744f...6c8 7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Skrevet 24. februar 2015 Hvis dere så vidt har råd, tror jeg at jeg hadde venta med å reise...Anonymous poster hash: 0744f...6c8 Ja.. Vi har faktisk snakket om det også nå.. Hvorfor reise når barna bare offer seg? Og de to minste er nok likegyldige.. Anonymous poster hash: 62dce...e52 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Skrevet 24. februar 2015 jada, jeg er den slemme stemora, men jeg tror faktisk jeg hadde tatt med de to minste og reist på tur. Hvis de to største ikke har interesse av å være med er det ikke noe grunn til at de er med heller. Vi har ikke vært i syden med ungene, det har ikke vi økonomi til, dessuten er det mange andre grunner til at vi ikke reiser dit med ungene. (de har ikke vært der med mora heller) Vi har kost oss på andre type turer og ser at de setter pris på det vi finner på. Når det gjelder dine stebarn så høres det ut som de er fryktelig bortskjemte og ikke har lært folkeskikk. La de være hjemme hos mora. Anonymous poster hash: 1934a...7b8 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Skrevet 24. februar 2015 Ja.. Vi har faktisk snakket om det også nå.. Hvorfor reise når barna bare offer seg? Og de to minste er nok likegyldige..Anonymous poster hash: 62dce...e52 var ikke helt det jeg mente. Når dere så vidt har råd til å reise utenlands på ferie så burde dere la vær og heller gjøre noe her til lands. For sydenferie blir alltid dyrere enn man tror, og man reiser ikke på ferie for å snu på krona. Det blir ikke noen fin ferie å ha dårlig råd på tur. Anonymous poster hash: 0744f...6c8 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #8 Skrevet 24. februar 2015 Da hadde jeg reist til syden med bare de minst barna, på ett tidspunkt de store uansett er hos mamman sin! Billigere blir det også! De er bortskjemte og utaknemlige, og får uansett ferie av mor, så da kan dere spare disse pengene, slik at dere kan kose dere enda mer med de små, som kommer til å elske det:) Anonymous poster hash: 5fce5...2fc 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #9 Skrevet 24. februar 2015 Det er mmye billigere å sy sammen en tur selv, enn å ta en ferdig pakke fra charterselskapet. Hvorfor ikke bestille fly selv og så leie leighet eller hus dit dere drar? F.eks costa blanca eller kroatia? Da kan dere også påvirke kostnadene mer med innkjøp av mat, reisetid på fly osv. Nå sier du ikke alderen på stebarna, som egentlig er ganske relevant, men det er jo bare å si fra om at dette er å,rets ferie, skal dere være med eller ikke?Anonymous poster hash: 8f94e...d17 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #10 Skrevet 24. februar 2015 Da hadde jeg reist til syden med bare de minst barna, på ett tidspunkt de store uansett er hos mamman sin! Billigere blir det også! De er bortskjemte og utaknemlige, og får uansett ferie av mor, så da kan dere spare disse pengene, slik at dere kan kose dere enda mer med de små, som kommer til å elske det:)Anonymous poster hash: 5fce5...2fc Jeg tenker det! Vinn vinn! Men! Så har jo far lyst på ferie sammens med alle barna sine.. Uff.. Jeg blir så lei meg på hans vegne.. Endelig så kunne vi presentere en sydentur for barna som kun får reise utenlands med mor, men så bare offer de seg.. Vi ble jo helt paffe begge to.. Anonymous poster hash: 62dce...e52
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #11 Skrevet 24. februar 2015 Dra uten dem. Unnskyld meg, dette handler ikke om selve reisemålet, men en koselig familietur sammen. Om de er utakknemlige, får de fader meg bli hjemme! Anonymous poster hash: 7af9e...e25 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #12 Skrevet 24. februar 2015 Det er mmye billigere å sy sammen en tur selv, enn å ta en ferdig pakke fra charterselskapet. Hvorfor ikke bestille fly selv og så leie leighet eller hus dit dere drar? F.eks costa blanca eller kroatia? Da kan dere også påvirke kostnadene mer med innkjøp av mat, reisetid på fly osv. Nå sier du ikke alderen på stebarna, som egentlig er ganske relevant, men det er jo bare å si fra om at dette er å,rets ferie, skal dere være med eller ikke?Anonymous poster hash: 8f94e...d17 Vi har snakket om det også.. 10 og 12 men siden vi bor i en liten by i nord og vil slippe mellomlandinger så var rhodos og tyrkia fristende pga. direktefly, mtp. de minste barna,. Det blir også den billigste løsningen da vi slipper reisen til oslo i tillegg.. Anonymous poster hash: 62dce...e52
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #13 Skrevet 24. februar 2015 Barn har like mye rett som voksne til å ikke ville dra til sydenAnonymous poster hash: 949b4...320 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #14 Skrevet 24. februar 2015 Barn har like mye rett som voksne til å ikke ville dra til sydenAnonymous poster hash: 949b4...320 Ok :fnise: :fnise: Anonymous poster hash: 0744f...6c8 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #15 Skrevet 24. februar 2015 Jeg syns dere skal ta en prat til med barna, og si hvor dere skal, og så gi de to valg: 1. Bli hjemme og ikke klage over det, eller 2. bli med og ikke klage over reisemålet. Jeg ville og bedt far om å informere mor om hva dere har sagt til barna, og hvilke valg de har tatt, slik at hun ikke bare får høre barnas (klagende?) versjon.. De er store nok til å ta det valget. Anonymous poster hash: 27bc7...cee 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #16 Skrevet 24. februar 2015 For deg betyr en sydentur noe helt annet enn hva det gjør for dem. Da du var ung vokste ikke sydenturer på trær, men nå får man dem for en slikk og ingenting, og ungene setter ikke pris på en sydentur på samme måte som det du gjorde da du var ung. Bare så det er sagt så levde vi under fattigdomsgrensa da jeg var ung, og sydentur kunne vi ikke engang forstille oss i våre villeste drømmer, så det er ikke fordi jeg er bortskjemt eller enig med ungene at jeg skriver dette. Det er bare sånn utviklingen har blitt, på godt og ondt. Anonymous poster hash: fe70d...9fc 6
Jade Skrevet 24. februar 2015 #17 Skrevet 24. februar 2015 Dra uten dem. Unnskyld meg, dette handler ikke om selve reisemålet, men en koselig familietur sammen. Om de er utakknemlige, får de fader meg bli hjemme! Anonymous poster hash: 7af9e...e25 Synes ikke det høres noe kjekt ut med en familietur hvor de to eldste må bli hjemme fordi de er så utakknemlige og bortskjemte. De fikk sikkert forventninger når dere sa dere skulle til syden, og så hadde de kanskje ikke lyst til Rhodos eller Tyrkia. Det er vel ikke påbudt å ha kjempelyst til å reise de stedene dere har råd til? Jeg synes dere skal velge et sted dere har råd til, og så sier dere at der skal dere reise, og at hvis de ikke har lyst til å være med, så kan dere legge det en uke de er hos mor. Forteller dere litt om stedet dere skal reise, så er det sikkert kjekt likevel. Vi har vel alle sagt upassende og "utakknemlige" ting når vi var 10 og 12 år. Hvis dere skal straffe de to eldste med at de ikke skal få være med, og hvis de to minste ikke har noe glede av turen, så kan dere jo få barnevakt, og reise på en romantisk tur alene utenom sesongen, så blir det billigere også. 8
Kontormus Skrevet 24. februar 2015 #18 Skrevet 24. februar 2015 Det blir for lettvindt å dumpe barna på mor fordi far ikke evner å finne en ferieløsning som er mere forlokkende. Eller i det hele tatt la dem få "godkjenningsmyndighet". Og det går fly fra nord til flere destinasjoner i sydeuropa... 4
Millimani Skrevet 24. februar 2015 #19 Skrevet 24. februar 2015 (endret) Jeg begynner med å skrive at jeg kommer fra en familie som reiste til syden en gang ila. min barndom.. Etter at mamma og pappa hadde spart i tre år, og vi hadde vert hjemme hver sommer tok de seg råd til å ta oss med på en skikkelig sydentur.. Nå er jeg voksen, har to egne barn og to bobusbarn. Bonusbarna har vert i syden hvert år sammens med mammaen sin, mens vi ikke har følt at vi har hatt råd til det de årene vi har bodd sammen fordi vi har bygd oss hus.. Men i kveld satte vi oss ned sammens med bonusbarna(de to minste hadde lagt seg) og skulle vise de hva vi har tenkt for sommeren.. Barna bare offet seg og klagde på at på Rhodos hadde de vert før sammens med mamma.. da vi forelso tyrkia, så ble det bare klaging fordi de opplever folket som masete.. Jeg ble skikkelig skuffet og irritert da barna bare offet seg og tenkte: "er de virkelig så bortskjemte?" De får reise til syden hvert år, men bare klager når vi tilbyr de turen.. Så nå vurdere jeg og samboeren å bare reise uten de største barna. Vanlige charterturer til rhodos (som vi bare så vidt har råd til) er visst ikke bra nok.. Vi hadde jo gledet oss til å fortelle barna at vi skulle til syden. Det er jo helt idiotisk, men om barna ikke har lyst til å bli med oss, så kan vi jo ikke tvinge dem.. Meninger om dette?Anonymous poster hash: 0e8b3...467 Anonymous poster hash: 62dce...e52 Det er hans barn, og de har all rett til å være med på ferie til Syden med dere også, ikke bare med sin mamma. Men de har erfaringer som ikke dere har, da de har vært endel ganger i Syden, og kanskje har et "større" inntrykk enn det dere har. Siden de sier så tydelig at de ikke ønsker å dra til Rhodos eller Tyrkia, så synes jeg dere skal respektere det ønsket. De har tydeligvis med seg erfaringer for de har vært der før, - og som jeg tolker det så har ikke du eller din mann vært der. Det er da virkelig flust av andre steder å reise når man skal til Syden!! Tyrkia er flere steder veldig masete og innpåslitent, og mange som har vært der ønsker seg ikke tilbake dit. Kanskje de to barna har opplevd dette maset, og ikke ønsker å oppleve det igjen. Vi har snakket om det også.. 10 og 12 men siden vi bor i en liten by i nord og vil slippe mellomlandinger så var rhodos og tyrkia fristende pga. direktefly, mtp. de minste barna,. Det blir også den billigste løsningen da vi slipper reisen til oslo i tillegg..Anonymous poster hash: 62dce...e52 Slippe mellomlandinger? Hva er så galt med en mellomlanding? Det kan da umulig være mange mellomlandinger når dere skal til Syden. Dere bor i nord ja, men det er ikke synd på dere om dere må til Trondheim, Bergen, Oslo, Sandefjord eller Moss for å finne muligheten til å reise et bedre sted. Og som Kontormus skriver, så går det fly fra nord til flere destinasjoner sør i Europa. Det blir ikke vanskeligere enn hva dere gjør det til selv! Endret 24. februar 2015 av Millimani 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #20 Skrevet 24. februar 2015 For deg betyr en sydentur noe helt annet enn hva det gjør for dem. Da du var ung vokste ikke sydenturer på trær, men nå får man dem for en slikk og ingenting, og ungene setter ikke pris på en sydentur på samme måte som det du gjorde da du var ung. Bare så det er sagt så levde vi under fattigdomsgrensa da jeg var ung, og sydentur kunne vi ikke engang forstille oss i våre villeste drømmer, så det er ikke fordi jeg er bortskjemt eller enig med ungene at jeg skriver dette. Det er bare sånn utviklingen har blitt, på godt og ondt.Anonymous poster hash: fe70d...9fc For meg og min samboer, samt våre felles barn, så vokser ikke sydenturer på trær hos oss heller.. Verken da eller nå.. Anonymous poster hash: 62dce...e52 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå