AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #61 Skrevet 19. februar 2015 Jeg tror mye av skyldfølelsen og selve skammen av overgrep er mye av grunnen til at TS ikke kan gå tilbake å fortelle ting som det er. Hun løy kanskje om dette overgrepet, men hvordan vet vi at hun ikke er blitt utsatt for et annet overgrep? Anonymous poster hash: 257d1...d37 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #62 Skrevet 19. februar 2015 Jeg hadde ikke regnet med at familien skulle ta det så alvorlig, at de skulle begynne å fiske og grave. Jeg skal nå begynne å gå til psykolog for å "bearbeide". Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 At det var? Du trodde du kunne si "Jammen, grunnen til at jeg har gjort x, y, z, er har blitt utsatt for overgrep!", og så skulle familien bare nikke medfølende, og dett var dett? Si meg, er du HELT dum?? Anonymous poster hash: eced9...d04
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #63 Skrevet 19. februar 2015 Jeg tror mye av skyldfølelsen og selve skammen av overgrep er mye av grunnen til at TS ikke kan gå tilbake å fortelle ting som det er. Hun løy kanskje om dette overgrepet, men hvordan vet vi at hun ikke er blitt utsatt for et annet overgrep? Anonymous poster hash: 257d1...d37 Nå må du faenmeg gi deg! Anonymous poster hash: eced9...d04 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #64 Skrevet 19. februar 2015 Jeg mener, dette er gjerne ting som ikke skjer sporadisk. Hun må ha tilegnet seg denne atferden på noe vis. Jeg hører gjerne folk bemerke en fjær til fem høns, dog ligger det ofte et reelt overgrep til grunne. Kanskje noen i nær familie, venner av familie eller andre bekjente som TS har hatt i sin omgangskrets Løgn eller påvirkning fra mediene finnes også i enkelte tilfeller, dog det hører til sjeldenhetene. Iom. at TS er relativt språklig habil regner jeg med at hun er over 12 år gammel og da aner konsekvensene av slike beskyldninger. Det må være noe mer som koker i bunn her, noe TS fortsatt ikke har delt med oss. Anonymous poster hash: 257d1...d37 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #65 Skrevet 19. februar 2015 Nå må du faenmeg gi deg! Anonymous poster hash: eced9...d04 Signerer denne!!!! Anonymous poster hash: 3698d...ee9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #66 Skrevet 19. februar 2015 Du blir ikke hatet av familien din for alltid. De blir nok sjokkerte, skuffet og bekymret for deg. Og noen ganger kan det uttrykkes som sinne. Fortell sannheten og forsøk å forklare hvorfor du gjorde som du gjorde. At du følte deg presset og ikke ante hva du skulle si. Fortell det om så til en i familien, så kan den personen fortelle det til de andre, om du ikke klarer å fortelle til alle. Når du forteller sannheten, så viser det at du tar ansvar. Jeg hadde hatt mer håp for deg da enn om du fortsatte å skjule det for å beskytte deg selv. Handler om å ha omtanke for andre også. Anonymous poster hash: 11ba8...9ce 1
Suss81 Skrevet 19. februar 2015 #67 Skrevet 19. februar 2015 Jeg vet ikke hva jeg skalsi en gang jeg...bare Wow... Ts, du vet selv veldig godt hva du må gjøre
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #68 Skrevet 19. februar 2015 Selvsagt burde jeg tenkt på det før, men jeg gjorde nå den gang ikke det. Jeg tenkte ikke. Men jeg tenker jo nå!. Det føles overhodet ikke bra. Hadde det føltes bra hadde jeg ikke startet tråden. Det føles helt jævelig. Jeg er ikke den eneste i verden som har løyet om noe sånn. Jeg var virkelig i en presset situasjon. Normalt sett kunne jeg aldri løyet om noe sånt. Jeg er 20 år gammel. Jeg vet ikke helt når jeg får time til psykolog, men jeg tror nok jeg blir å ta det opp med han/hun først, men tenk om jeg får kjeft? Jeg hater når folk blir sure på meg, og det var jo derfor jeg viklet meg inn i denne løgnen i utgangspunktet. Jeg forventet ikke noe forståelse eller sympati. Men det er virkelig vondt å få høre at jeg er en helt forferdig grusom person, for jeg er egentlig ikke det. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Du skal si sannheten og ta imot kritikken. Du sier at du ikke tenkte på det da, men jeg er sikker på at du visste hva du gjorde og forstod at det var galt. Du har faktisk ødelagt troverdigheten til mange, både incest-offer og de som er feilaktig beskyldt for å begå overgrep. Mann deg opp kvinne og slutt å tenke bare på deg selv. Anonymous poster hash: 896c0...d66 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #69 Skrevet 19. februar 2015 Du skal si sannheten og ta imot kritikken. Du sier at du ikke tenkte på det da, men jeg er sikker på at du visste hva du gjorde og forstod at det var galt. Du har faktisk ødelagt troverdigheten til mange, både incest-offer og de som er feilaktig beskyldt for å begå overgrep. Mann deg opp kvinne og slutt å tenke bare på deg selv. Anonymous poster hash: 896c0...d66 Joda, jeg visste at det var galt. Men der og da tenkte jeg ikke på konsekvensene. Det er jo litt av problemene jeg har generelt, jeg handler først og tenker etterpå. Jeg har en helt fryktelig skyldfølelse tro meg. Vurderer å drikke meg drita for døyve samvittigheten. Jeg skal fortelle at jeg løy. Men jeg må mote meg opp. Jeg kan ikke bare nevne det i en bisetning liksom. Må finne rett tid og sted. Det kan ta litt tid før jeg får psykolog, har fått brev med indivudell frist, men ikke eksakt dato. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #70 Skrevet 19. februar 2015 Skriv det i et brev først. Så når de har lest det tar du det opp igjen. Litt feig måte å gjøre det på, men det blir i det minste gjort. Anonymous poster hash: 6c4ad...d44 3
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2015 #71 Skrevet 20. februar 2015 Først av alt, du må si sannheten. Og det, så fort som mulig. Om noen kommer til å hate deg? Du kan ikke være egoistisk her. Du har gjort noe galt mot denne stakkars mannen (som ikke kan forsvare seg), og det er kun en måte å rette det opp igjen på. Vil du virkelig redde ditt eget skinn ved å tråkke ned en mann på denne måten. Og til slutt, det er slettes ikke sikkert folk kommer til å hate deg. Hvis du oppriktig angrer, og ber om tilgivelse, så er det nok mange som setter stor pris på det. Håper du sier ifra så fort som mulig. Lykke til!Anonymous poster hash: 7166e...dc5 2
Klar*a Skrevet 20. februar 2015 #72 Skrevet 20. februar 2015 Jeg håper virkelig du får tatt motet til det og fortalt sannheten raskt. Den løgnen du har kommet med må være den verste som finnes, den har bokstavelig talt tatt livet av mennesker. 2
She_Leiva Skrevet 20. februar 2015 #73 Skrevet 20. februar 2015 (endret) Etter min mening, så er faktisk det å lyve om slik, like ille som selve handlingen du kunne vert påført. Ved å misbruke eller voldta, kan man ødelegge liv, akkurat som man kan ved å lyve om å ha blitt misbrukt. Skaff deg hjelp TS, slik "lystløgneri" er ikke normalt. Endret 20. februar 2015 av She_Leiva 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. februar 2015 #74 Skrevet 20. februar 2015 Presset opp i et hjørne for å ljuge om overgrep? Hvordan i allverden kan det forekomme? Noen vil hate deg, andre vil ikke. Du kan ikke gjøre dette uten at det skaper reaksjoner da du har gjort noe som er grusomt. Jeg kan se for meg hvordan noen kan bli presset til å lyve, særlig om de ikke er sterke psykisk. Det finnes mange truende personer der ute, bare så du vet det. Jeg har selv blitt presset til å lyve, men jeg sa ifra en halvtime tidligere at jeg kom til å lyve om personen ikke sluttet. Totalt var det 4 timer med " Psykisk tortur". Så fort jeg fikk det som jeg ville (kom meg løs) gjentok jeg at jeg løy om saken. Bare sier at det kan gå an altså 1
Anders42 Skrevet 20. februar 2015 #75 Skrevet 20. februar 2015 Uansett hvor fælt du syns dette er så rydder du opp! Dette er fanken meg så ille at du umulig kan være helt frisk som gjør det. Jeg tror folk som gjør andre noe vondt vil få igjen en vakker dag, det er noe med naturens måte å ordne opp på. Karma om du vil. Tankegangen din bør du gjøre noe med snarest mulig, den er bare ekkel og patetisk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå