AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #1 Skrevet 19. februar 2015 Og nå angrer jeg. Personen som jeg har beskyldt er død for lenge siden (han fikk aldri vite om beskyldningene). Når man kommer med en slik sjokkavsløring får man selvsagt mange oppfølgningsspørsmål, spørsmål jeg ikke har tenkt ut noe svar på. Løgnen var ikke gjennomtenkt. Til nå har jeg sagt at jeg ikke husker/ikke ønsker å snakke om det. Alle kommer til å hate meg om jeg forteller at jeg løy. Hva gjør jeg? Hva sier jeg? Anonymous poster hash: bf1f8...ab9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #2 Skrevet 19. februar 2015 Og nå angrer jeg. Personen som jeg har beskyldt er død for lenge siden (han fikk aldri vite om beskyldningene). Når man kommer med en slik sjokkavsløring får man selvsagt mange oppfølgningsspørsmål, spørsmål jeg ikke har tenkt ut noe svar på. Løgnen var ikke gjennomtenkt. Til nå har jeg sagt at jeg ikke husker/ikke ønsker å snakke om det. Alle kommer til å hate meg om jeg forteller at jeg løy. Hva gjør jeg? Hva sier jeg? Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Hvorfor løy du om noe så alvorlig. Jeg kjenner en person som ble falskt annklaget for noe sånt og livet hans ble ødelagt. Skam deg. Anonymous poster hash: 2c068...241 21
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #3 Skrevet 19. februar 2015 det skulle du tenkt på før... desverrre... lønner seg desverre sjelden å lyve... Anonymous poster hash: 470cc...210 2
Timza Skrevet 19. februar 2015 #4 Skrevet 19. februar 2015 Du forteller at du løy selvsagt. Så tar du lærdom av det ved å kjenne på at du gjorde en utrolig lite heldig ting. 2
Gjest Evans Skrevet 19. februar 2015 #6 Skrevet 19. februar 2015 Selv om personen det gjaldt aldri fikk vite om anklagene, er det allikevel viktig at du forteller sannheten - for alle de som kjente personen eller viste hvem han var. Men også for din egen del. Det må være godt å få sprekt hull på den verkebyllen, få det frem i dagen og heller ta konsekvensene enn å bære på at du har jugd om noe så alvorlig.,
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #7 Skrevet 19. februar 2015 Men hvis jeg sier sannheten kommer alle til å hate meg! Jeg vet selvsagt at jeg ikke skulle ha løyet, men jeg følte meg presset opp i et hjørne. Hvordan sier jeg sannheten? Det er ikke bare bare å innrømme det. Hvordan skal jeg formulere meg? Jeg vil ikke at alle skal hate meg. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #8 Skrevet 19. februar 2015 Men hvorfor løy du? Er det lenge siden? Skjønner det er veldig vanskelig å komme seg ut av..... Anonymous poster hash: 1949c...79d 1
Timza Skrevet 19. februar 2015 #9 Skrevet 19. februar 2015 Men hvis jeg sier sannheten kommer alle til å hate meg! Jeg vet selvsagt at jeg ikke skulle ha løyet, men jeg følte meg presset opp i et hjørne. Hvordan sier jeg sannheten? Det er ikke bare bare å innrømme det. Hvordan skal jeg formulere meg? Jeg vil ikke at alle skal hate meg. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Presset opp i et hjørne for å ljuge om overgrep? Hvordan i allverden kan det forekomme? Noen vil hate deg, andre vil ikke. Du kan ikke gjøre dette uten at det skaper reaksjoner da du har gjort noe som er grusomt. 2
Sylvari Skrevet 19. februar 2015 #10 Skrevet 19. februar 2015 Kan jeg spørre hvorfor i all verden du skapte denne løgnen? 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #11 Skrevet 19. februar 2015 Du vet at det er pga slike som deg at kvinner har problem med å bli trodd ang overgrep? Du sier selvfølgelig sannheten, slik at ryktet til denne uskyldige mannen blir gjennopprettet. Om noen hater deg får du leve med det. Det du gjorde er utilgivelig. Men det var godt å få den oppmerksomheten og sympatien du fisket etter? Anonymous poster hash: 2abde...418 8
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #12 Skrevet 19. februar 2015 Men hvorfor løy du? Er det lenge siden? Skjønner det er veldig vanskelig å komme seg ut av..... Anonymous poster hash: 1949c...79d Det er noen måneder siden. Presset opp i et hjørne for å ljuge om overgrep? Hvordan i allverden kan det forekomme? Noen vil hate deg, andre vil ikke. Du kan ikke gjøre dette uten at det skaper reaksjoner da du har gjort noe som er grusomt. Jeg har oppført meg dumt og jeg trengte en forklaring på hvorfor jeg har hatt denne dumme oppførselen. Da var det enkelt å dikte opp en løgn. Du vet at det er pga slike som deg at kvinner har problem med å bli trodd ang overgrep? Du sier selvfølgelig sannheten, slik at ryktet til denne uskyldige mannen blir gjennopprettet. Om noen hater deg får du leve med det. Det du gjorde er utilgivelig. Men det var godt å få den oppmerksomheten og sympatien du fisket etter?Anonymous poster hash: 2abde...418 Jeg vet, jeg er ikke stolt over å ha løyet. Jeg skammer meg veldig. Jeg gjorde det ikke for oppmerksomhet eller sympati, jeg gjorde det for å ha en "forklaring" på min dumme oppførsel. Jeg vet det er utilgivelig, derfor er det så utrolig vanskelig å fortelle sannheten. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9
Timza Skrevet 19. februar 2015 #13 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Du dikter opp noe av det verre du kan dikte opp for å forklare dum oppførsel.. Du er jo direkte farlig. Du får vente da vet du til folk skjønner tegninga selv, ettersom du ikke har svarene til de som er bekymret og prøver å hjelpe deg. Så får du nok en reaksjon som er verre der enn nå om du bare forteller sannheten uten å bli "presset opp i et hjørne" igjen. Endret 19. februar 2015 av Timza 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #14 Skrevet 19. februar 2015 Du dikter opp noe av det verre du kan dikte opp for å forklare dum oppførsel.. Du er jo direkte farlig. Du får vente da vet du til folk skjønner tegninga selv, ettersom du ikke har svarene til de som er bekymret og prøver å hjelpe deg. Så får du nok en reaksjon som er verre der enn nå om du bare forteller sannheten uten å bli "presset opp i et hjørne" igjen. Jeg hadde ikke tenkt at løgnen skulle bli så komplisert. I et svakt øyeblikk sa jeg at jeg hadde blitt utsatt for overgrep. Jeg hadde ikke regnet med at familien skulle ta det så alvorlig, at de skulle begynne å fiske og grave. Jeg skal nå begynne å gå til psykolog for å "bearbeide". Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er så fortvilt. Det var ikke meningen at det skulle bli sånn. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9
Jolene Skrevet 19. februar 2015 #15 Skrevet 19. februar 2015 Skamme deg burde du! På grunn av slike som deg er det mange som sliter med å bli trodd ved reelle overgrep. Når sannheten kommer for en dag (for det gjør den som regel) så håper jeg du får en passende straff. 2
Timza Skrevet 19. februar 2015 #16 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Jeg hadde ikke tenkt at løgnen skulle bli så komplisert. I et svakt øyeblikk sa jeg at jeg hadde blitt utsatt for overgrep. Jeg hadde ikke regnet med at familien skulle ta det så alvorlig, at de skulle begynne å fiske og grave. Jeg skal nå begynne å gå til psykolog for å "bearbeide". Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er så fortvilt. Det var ikke meningen at det skulle bli sånn. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 På tide å gjøre noe med virkelighetsoppfatningen din isåfall. Jaja, du kan jo dra til en psykolog og bli erklært psykisk syk, så kan du jo avsløre løgnen i ettertid slik at du kan komme litt unna med det. Slemt sagt, men karma. Det triste i dette er at du kun risikerer at enkelte personer kan miste all respekt for deg, fremfor noe mer alvorlig som fengselsstraff eller lignende. Endret 19. februar 2015 av Timza 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #17 Skrevet 19. februar 2015 Skamme deg burde du! På grunn av slike som deg er det mange som sliter med å bli trodd ved reelle overgrep. Når sannheten kommer for en dag (for det gjør den som regel) så håper jeg du får en passende straff. Tror du ikke jeg skammer meg allerede?! Jeg har det fryktelig vondt med meg selv for tiden. På tide å gjøre noe med virkelighetsoppfatningen din isåfall. Jaja, du kan jo dra til en psykolog og bli erklært psykisk syk, så kan du jo avsløre løgnen i ettertid slik at du kan komme litt unna med det. Slemt sagt, men karma. Det triste i dette er at du kun risikerer at enkelte personer kan miste all respekt for deg, fremfor noe mer alvorlig som fengselsstraff eller lignende. Det er ikke jeg som har bestemt at jeg skal til psykolog, det er etter press fra familie og legen som mente at det var nødvendig. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #18 Skrevet 19. februar 2015 Jeg har selv blitt utsatt for overgrep som barn. Men jeg mener å bli falskt anklaget nesten er like ille. Man blir jo fordømt av alle rundt seg, og det er alltid noen som tror at man er overgriper selv om det viser seg å være løgn. På samme måte blir ikke alltid offeret trodd, pga folk tror en lyver. Er det en ting en ikke skal lyve om, så er det nettopp dette. Anonymous poster hash: df882...437 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #19 Skrevet 19. februar 2015 Jeg vet, jeg er ikke stolt over å ha løyet. Jeg skammer meg veldig. Jeg gjorde det ikke for oppmerksomhet eller sympati, jeg gjorde det for å ha en "forklaring" på min dumme oppførsel. Jeg vet det er utilgivelig, derfor er det så utrolig vanskelig å fortelle sannheten. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Er du så mye som et halvt menneske, så tar du og retter opp i dette. Forteller de du har diktet opp disse grufulle beskyldningene til at dette var løgt for å dekke over din egen patetiske oppførsel. Jeg håper du skammer deg voldsomt at du kunne finne på å lyve om noe så alvorlig bare for å dekke over din egen drittoppførsel. Heldigvis har jeg ingen i min omgangskrets som har funnet på noe slikt usselt noe, for jeg trur jeg faktisk ikke kunne vært venn med slike noe mer. Hva annet er du i stand til å gjøre for å dekke deg selv? Hvorfor har du ikke mer ryggrad og selvrespekt enn det du har vist? Anonymous poster hash: 2abde...418
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #20 Skrevet 19. februar 2015 Men hvis jeg sier sannheten kommer alle til å hate meg! Jeg vet selvsagt at jeg ikke skulle ha løyet, men jeg følte meg presset opp i et hjørne. Hvordan sier jeg sannheten? Det er ikke bare bare å innrømme det. Hvordan skal jeg formulere meg? Jeg vil ikke at alle skal hate meg. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Det er bedre at han blir hatet, mener du? De døde fortjener respekt og du SKAL fortelle sannheten og du må skylde deg selv for at du blir hatet. Det er jo du som har lagt opp til det. Anonymous poster hash: 896c0...d66
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå