Gjest anonym2233 Skrevet 19. februar 2015 #41 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Det er forståelig(til en viss grad) at du gjorde mange dumme valg, og hadde dårlig oppførsel i en lang periode, og måtte finne en forklaring. Foreldre kan være litt innpå når de vil ha svar, men du kunne så enkelt og greit ha sagt "jeg vet ikke hva du holder på med", enn å lure deg unna med en så alvorlig anklage mot en annen person, som en unnskyldning!! Du har det nok vondt og kjipt, blablablabla, sorry, men det har du godt av. Du får heller manne deg opp og si det som det er. Du vil få det bedre med deg selv når du har kommet med denne avsløringen. Det er ikke noe som heter å forsøke din tilfelle, du er nødt til å fortelle!! Slutt å tenk på deg selv, det er nå det er på tide at du vier din energi og tanke til den andre siden av veien, og ikke bare pleier din vei. Endret 19. februar 2015 av anonym2233
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #42 Skrevet 19. februar 2015 Kan du ikke begynne med å si at du sa feil navn, at du ikke kjenner navnet på vedkommende og at du følte deg presset.Anonymous poster hash: 0e5d1...f00 1
Gjest Livmora Skrevet 19. februar 2015 #43 Skrevet 19. februar 2015 Tenk om det var din bror eller far som ble utsatt fra dette. Tenk alle de gode minnene og alle gode egenskaper blir visket ut fremfor anklagene som blir satt han. Tenk å bli husket på den måten..
got2go Skrevet 19. februar 2015 #44 Skrevet 19. februar 2015 Er det mulig. Er du gammel egentlig? Ingen unnskykdninger, fortell sannheten til alle, og ta de reaksjonene som kommer.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #45 Skrevet 19. februar 2015 Men hvis jeg sier sannheten kommer alle til å hate meg! Jeg vet selvsagt at jeg ikke skulle ha løyet, men jeg følte meg presset opp i et hjørne. Hvordan sier jeg sannheten? Det er ikke bare bare å innrømme det. Hvordan skal jeg formulere meg? Jeg vil ikke at alle skal hate meg. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Altså, en stakkars mann får ettermælet sitt ødelagt for all fremtid pga du løy også er du redd for å fortelle sannheten fordi folk vil bli sure på deg???! Se å få hue opp av bakken. Det er faktisk ikke deg det handler om, det han stakkarn du løy om. Om du eier ett snev av samvittighet så forteller du sannheten. Jeg har ikke ord på hvor stygt gjort dette er av deg! Om du vil glatte over det for egen del så forklar løgnen med at du var psykisk ustabil på tidspunktyet eller noe. Dette ryktet må du uansett få slutt på med hensyn til denne mannens etterlatte. Anonymous poster hash: 1c96e...86f 1
Gjest Kili Skrevet 19. februar 2015 #46 Skrevet 19. februar 2015 (endret) Dette burde du tenkt på før. Lurt å bruke hjernen! Nå får du vær så god å tåle at folk blir forbanna på deg. Du har ødelagt en fyr! Føltes det godt? Endret 19. februar 2015 av Kili
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #47 Skrevet 19. februar 2015 Alle her sier at jeg skal si sannheten. Og jeg skjønner at jeg er nødt til det før eller siden. Men HVORDAN skal jeg si det? Dere skjønner vel at jeg ikke ønsker å bli utstøtt for resten av livet mitt? Jeg er 20 år gammel. Jeg skal prøve å komme med sannheten. Men jeg vet ikke hvordan Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Hva med: Jeg har noe jeg må fortelle dere. Jeg har gjort en fryktelig dum ting fordi jeg følte meg presset opp i ett hjørne. Jeg hadde det ikke bra med meg selv den gangen. Det stemmer ikke at xxxx begikk ett overgrep mot meg den gangen, det var noe jeg fant på. Jeg vet ikke hvorfor jeg sa det, men jeg har ikke samvittighet til å lyve lenger. For hans del så må sannheten frem. Jeg håper dere kan tilgi meg for den fryktelige løgnen jeg kom med. Du kan også fortelle sannheten til psykologen din og be han kontakte foreldrene dine for å si det for deg. Uansett så må dette stoppet. Slike anklager er noe av det mest alvorlige du kan komme med. Hva om noen hadde lyve sånn om din far? Hvordan ville du følt? Jeg vet du vil gjøre det riktige å fortelle sannheten, for som du selv tenker så fortjener ikke denne mannen dette. Anonymous poster hash: 1c96e...86f 5
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #48 Skrevet 19. februar 2015 Dette burde du tenkt på før. Lurt å bruke hjernen! Nå får du vær så god å tåle at folk blir forbanna på deg. Du har ødelagt en fyr! Føltes det godt? Selvsagt burde jeg tenkt på det før, men jeg gjorde nå den gang ikke det. Jeg tenkte ikke. Men jeg tenker jo nå!. Det føles overhodet ikke bra. Hadde det føltes bra hadde jeg ikke startet tråden. Det føles helt jævelig. Er det mulig. Er du gammel egentlig? Ingen unnskykdninger, fortell sannheten til alle, og ta de reaksjonene som kommer. Jeg er ikke den eneste i verden som har løyet om noe sånn. Jeg var virkelig i en presset situasjon. Normalt sett kunne jeg aldri løyet om noe sånt. Jeg er 20 år gammel. Jeg vet ikke helt når jeg får time til psykolog, men jeg tror nok jeg blir å ta det opp med han/hun først, men tenk om jeg får kjeft? Jeg hater når folk blir sure på meg, og det var jo derfor jeg viklet meg inn i denne løgnen i utgangspunktet. Jeg forventet ikke noe forståelse eller sympati. Men det er virkelig vondt å få høre at jeg er en helt forferdig grusom person, for jeg er egentlig ikke det. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9
Gjest Kili Skrevet 19. februar 2015 #49 Skrevet 19. februar 2015 Selvsagt burde jeg tenkt på det før, men jeg gjorde nå den gang ikke det. Jeg tenkte ikke. Men jeg tenker jo nå!. Det føles overhodet ikke bra. Hadde det føltes bra hadde jeg ikke startet tråden. Det føles helt jævelig. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Men hvorfor gjorde du det den gangen? Hatet du han og ville han vondt? 1
Flavio Skrevet 19. februar 2015 #50 Skrevet 19. februar 2015 Dette her tror jeg må være noe av det styggeste jeg har lest om her inne. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #51 Skrevet 19. februar 2015 Selvsagt burde jeg tenkt på det før, men jeg gjorde nå den gang ikke det. Jeg tenkte ikke. Men jeg tenker jo nå!. Det føles overhodet ikke bra. Hadde det føltes bra hadde jeg ikke startet tråden. Det føles helt jævelig. Jeg er ikke den eneste i verden som har løyet om noe sånn. Jeg var virkelig i en presset situasjon. Normalt sett kunne jeg aldri løyet om noe sånt. Jeg er 20 år gammel. Jeg vet ikke helt når jeg får time til psykolog, men jeg tror nok jeg blir å ta det opp med han/hun først, men tenk om jeg får kjeft? Jeg hater når folk blir sure på meg, og det var jo derfor jeg viklet meg inn i denne løgnen i utgangspunktet. Jeg forventet ikke noe forståelse eller sympati. Men det er virkelig vondt å få høre at jeg er en helt forferdig grusom person, for jeg er egentlig ikke det. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Altså, om du ikke forteller sannheten omgående (helst i går) til alle de som er involverte i dette så er du faktisk en særdeles grusom person. Og hva så om du får kjeft? Om du tenker deg om så er det akkurat det du fortjener. Hva er det værste som skjer om du får kjeft? Jo rett å slett at du blir lei deg en stund, men seriøst, det er en meget liten pris å betale for å gjøre noe så forjævelig mot ett annet menneske. Anonymous poster hash: 1c96e...86f
Jolene Skrevet 19. februar 2015 #52 Skrevet 19. februar 2015 Jeg forventet ikke noe forståelse eller sympati. Men det er virkelig vondt å få høre at jeg er en helt forferdig grusom person, for jeg er egentlig ikke det. Anonymous poster hash: bf1f8...ab9 Når det eneste som du bedyrer er hvor redd du er for at andre skal tenke/snakke stygt om deg, men ikke tenker på ettermælet til en død mann, så er du en grusom person. Så enkelt.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #53 Skrevet 19. februar 2015 Å lyve om overgrep er like ille som å begå overgrep, mot den man anklager! Anonymous poster hash: 4935d...f88 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #54 Skrevet 19. februar 2015 Du påstår at du ikke er en forferdelig person. Likevel var du villig til å ødelegge et annet menneskes liv og rykte ved å lyve deg ut av en "presset" situasjon. Det er INGEN situasjon som krever at noen lyver om slikt. Men hadde mitt barn løyet om noe slikt, hadde vedkommende fått kraftige reaksjoner fra min side. Fy faen jeg hadde skammet meg over og oppdratt noen med så lav moral...Anonymous poster hash: 2abde...418
PaulaS Skrevet 19. februar 2015 #55 Skrevet 19. februar 2015 Dette er mildt sagt hårreisende. Tenk på de som faktisk er oversatt for virkelige overgrep, det du gjør er å spytte dem i ansiktet. Dersom du har følt på kroppen den faktiske krenkelsen som er et seksuelt overgrep er det ingen sjanse for at du bare kan glemme det. Å kaste grunnløse beskyldninger mot uskyldige personer er kanskje verre eller like ille. Kjenner jeg blir ganske kvalm av denne handlingen, herregud så motbydelig. Hvordan greier du å se deg selv i speilet. Hvordan greier du å leve med selv? Dette må ta slutt nå og du må innrømme feilsteget du har gjort. Det er den eneste måten å løse det på. Renvask navnet til denne personen! 1
Gjest Lino Skrevet 19. februar 2015 #56 Skrevet 19. februar 2015 (endret) . Feil tråd! Endret 19. februar 2015 av Lino
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #57 Skrevet 19. februar 2015 Du verden, her var det mye moralpreken. Dere som skriker høyest her, har dere virkelig alltid holdt deres sti ren bestandig? Ja, ts har gjort noe veldig, veldig dumt. Men nå er hun villig til å gjøre opp for seg, og spør om hvordan hun skal rette opp i feilen. Det har blitt tre sider fulle av gjentagelser om det samme, om hvor fæl ts har oppført seg. Er det nødvendig med så mange gjentakelser? Nei. Ts, du må frigjøre den avdøde for skyld før eller siden. Jeg synes AB#42 sitt forslag var ganske ok: "Kan du ikke begynne med å si at du sa feil navn, at du ikke kjenner navnet på vedkommende og at du følte deg presset." Anonymous poster hash: 792f8...037 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #58 Skrevet 19. februar 2015 Altså, om du ikke forteller sannheten omgående (helst i går) til alle de som er involverte i dette så er du faktisk en særdeles grusom person. Og hva så om du får kjeft? Om du tenker deg om så er det akkurat det du fortjener. Hva er det værste som skjer om du får kjeft? Jo rett å slett at du blir lei deg en stund, men seriøst, det er en meget liten pris å betale for å gjøre noe så forjævelig mot ett annet menneske. Anonymous poster hash: 1c96e...86f Hun kan risikere å ikke bli trodd da. Anonymous poster hash: 257d1...d37
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2015 #59 Skrevet 19. februar 2015 WOW, du må si ifra med EN gang!! Og ta konsekvensene av den feilen du har gjort!! Vi er mange som FAKTISK har opplevd overgrep. Og mange av oss har heller ikke fortalt om det, av redsel for å ikke bli trodd!! Utrolig simpelt å lyve om noe slikt, og det eneste du kan gjøre for å rette det opp er å si det som det er!!! Etterkommere av personen du anklager må jo ha det helt grusomt, og hva med dine foreldre?? Noe av det verste jeg som mor kunne ha opplevd var å høre at en av ungene mine var blitt utsatt for noe slikt!! Jeg tror at ved å si sannheten kan du ihvertfall ta bort skyldfølelsen fra de som sitter med følelse av å ha sviktet deg (de tror jo at det er sant!!) Nei fy søren, si sannheten og ta konsekvensen.... Anonymous poster hash: 3698d...ee9 1
gangnedsol i elg Skrevet 19. februar 2015 #60 Skrevet 19. februar 2015 Bedre å bli hatet for den man er, enn bli elsket for en man ikke er.Livet er ikke over fordi om du sier sannheten. Men kanskje du fortjener å bli hatet en stund? Hvorfor ikke se på det som en lærepenge, ta straffen (som er hatet) og gå videre som et klokere menneske?Ja til sannheten!!! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå