Gå til innhold

Er ingen akademikere i kongefamilien - tegn på middelmådighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kaffelattn

Kommentar til de som nevner yrkesfag: såvidt jeg har fått med meg gjennom media så er en av de inngiftede mennene til en av Kong Haralds nieser rørlegger.

Endret av Kaffelattn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp. Takk til deg som her gjennom en anerkjent avis VISER at Mette-Marit ikke har det grunnlaget jeg etterlyser for en Mastergrad.

Hun har, som jeg mente, IKKE fullført det man må fullføre forut en Mastergrad.

Som jeg skrev, så tillot BI henne en Master på 2 år - men uten det alle andre må i gjennom av årevis med studier FØR Masteren.

BI er heller ingen tungvekter. Hun har ikke Mastergrad fra f.eks UiO.

Anonymous poster hash: 3564e...05c

Hvorfor sammenligner du BI og UiO? Det er to helt forskjellige utdanningsinstitusjoner. BI er en handelshøyskole, ikke et universitet. Du får ikke blitt siviløkonom på UiO for eksempel.

Anonymous poster hash: ae0cb...f5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sammenligner du BI og UiO? Det er to helt forskjellige utdanningsinstitusjoner. BI er en handelshøyskole, ikke et universitet. Du får ikke blitt siviløkonom på UiO for eksempel.

Anonymous poster hash: ae0cb...f5c

Så hadde man forhåpentligvis ikke kommet inn på master ved UIO med kun "undringskompetanse" i bagasjen heller?

Anonymous poster hash: 16a22...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sammenligner du BI og UiO? Det er to helt forskjellige utdanningsinstitusjoner. BI er en handelshøyskole, ikke et universitet. Du får ikke blitt siviløkonom på UiO for eksempel.

Anonymous poster hash: ae0cb...f5c

Du kan bli samfunnsøkonom eller økonom etter 5-6 års studier ved UiO.

UiO hadde ikke kunnet ta opp Mette-Marit som student fordi hun har ikke det rette grunnlaget for å få bli tatt opp ved et Masterstudium.

Anonymous poster hash: 3564e...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Takk til deg som her gjennom en anerkjent avis VISER at Mette-Marit ikke har det grunnlaget jeg etterlyser for en Mastergrad.

Hun har, som jeg mente, IKKE fullført det man må fullføre forut en Mastergrad.

Som jeg skrev, så tillot BI henne en Master på 2 år - men uten det alle andre må i gjennom av årevis med studier FØR Masteren.

BI er heller ingen tungvekter. Hun har ikke Mastergrad fra f.eks UiO.

Anonymous poster hash: 3564e...05c

Misunnelig for at noen kan ha et bra liv uten å ha kastet bort mange unge år med nesa i bøkene?

Det går an å lese ting på fritida også, og hun har nok flust med privat-lærere om hun ønsker det. Ikke alle trenger et papir med en grad på for å lære. Hun har tilgang til ypperlige læremidler når hun ønsker. :)

Hun har jo en fulltidsjobb i kongefamilien, og mange studier krever obligatorisk oppmøte. Synes det er helt kurrant at hun har valgt den veien hun har.

Anonymous poster hash: f77d0...668

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunnelig for at noen kan ha et bra liv uten å ha kastet bort mange unge år med nesa i bøkene?

Det går an å lese ting på fritida også, og hun har nok flust med privat-lærere om hun ønsker det. Ikke alle trenger et papir med en grad på for å lære. Hun har tilgang til ypperlige læremidler når hun ønsker. :)

Hun har jo en fulltidsjobb i kongefamilien, og mange studier krever obligatorisk oppmøte. Synes det er helt kurrant at hun har valgt den veien hun har.

Anonymous poster hash: f77d0...668

Er av den oppfatning at mange år med nesen i bøker er verdifull og nyttig tid.

Mette-Marit har ikke den formelle kompetansen/vitnemål som normalt sett kreves forut en mastergrad ved universitetet.

Anonymous poster hash: 3564e...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva i all verden har det å si om de har master eller ikke? De burde egentlig tatt yrkesfag, og gjort nytte for seg. Vi har alt for mange med mastergrader i dette landet. Spesielt innen humanistiske fag. Det flommer over av folk med master i f.eks statsvitenskap, for ikke å snakke om kunsthistorie. Folk studerer seg ihjel, og ender opp med "drittjobber". Det er meget begrensa hvem som kan jobbe i UD og med bistand.

Anonymous poster hash: f01cc...00e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Kongefamilien gjør en utmerket jobb. Vi trenger ikke en hæv med akademikere. Vi trenger en kongefamilie som viser handlekraft når katastrofen inntrer. For eksempel andre verdenskrig, da kong Haakon nektet å kapitulere eller 22 juli da kong Harald viste ekte følelser og medfølelse med ofrene. Kongehuset er ryggraden i samfunnet og de har alltid vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...