Gå til innhold

Hvorfor oppfører utenlandske menn seg så nedlatende mot meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest FruKG

men liker du det?

Anonymous poster hash: 3dbf6...5e1

At fremmede tar på meg? Jeg har ikke så mye i mot det nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At fremmede tar på meg? Jeg har ikke så mye i mot det nei.

du er jo bare en drøm av en billig dame :)

Anonymous poster hash: 3dbf6...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruKG

du er jo bare en drøm av en billig dame :)

Anonymous poster hash: 3dbf6...5e1

Vet jo ikke om jeg skal takke eller ei, men takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jo ikke om jeg skal takke eller ei, men takk ;)

Ikke rart det finnes menn uten respekt for kvinner når man takker for et slikt "kompliment"..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo midt i ghettoen i Oslo, går med det jeg vil av klær osv. Har aldri opplevd noe som helst. Kan kanskje ha noe med utstråling å gjøre, tror jeg ser ut som om jeg ville ha dengt løs på den som hadde kommet med frekke, nedlatende kommentarer til meg. Noe jeg også ville gjort. Har også peppersprayen klar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som er av utenlandsk opprinnelse. Jeg husker flere episoder fra i fjor hvor vi kunne gå på åpen gate hvor det oppstod situasjoner. Det var spesielt menn av utenlandsk opprinnelse som gjorde ting. Taxi sjåfører som tutet på hun og plystret ut av vinduet, menn som stirret og kom med kommentarer var gjengangere.

Husker spesielt en episode der jeg skulle hadet til hun, hvor det kommer en liten mann av utenlandsk opphav og stirrer intenst på henne før han slenger noen ufine gloser. Hun går heldigvis den andre veien, men jeg møter han på vei hjem hvor han påpeker at han ville ha sex med hun. Jeg kjente det begynte å koke ganske bra i topplokket, hadde så lyst å bare "gulve" han på stedet. Han så at jeg begynte å bli ganske hissig så han satt på sprang.

Dette var i Storbrittania, men min venninne er visst blitt ganske hardhudet på nettopp at folk slenger dritt/stirrer og oppfører seg ufint. Problemet eksisterer i hele Europa såvidt jeg har forstått det, ikke bare på Karl Johan.

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det for nesten alle kvinner å bo i Oslo, skjedde til og med når jeg var høygravid. Bare overse ;)

NEI, NEI, NEI!!! Beklager, men dette er ikke akseptabel oppførsel og det er ikke greit å holde på slik. Hvorfor skal man da oppføre seg som en dørmatte? Kommuniserer man ikke da at dette er noe man finner seg i? Si ifra! Med forbehold om at man tar en vurdering på hvor trygt det er.

Anonymous poster hash: 0ebce...fe1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle med bussen til sykehuset i nabobyen. Jeg blir klipe i rompa av en sort mann, og hallo, jeg er ei dame på over femti! Men jeg har lavt stoffskifte og kan få litt problemer med manglende filter når jeg tenner. Jeg slo til han med flathånda og marsjerte fram til sjåføren og forlangte at han enten kjørte meg hjem umiddelbart, eller hev av passasjeren som antastet meg. Mannen ble satt av, og var like lang i maska som en hest.

Anonymous poster hash: 3ea2e...57b

:klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe::klappe:

Anonymous poster hash: 0ebce...fe1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker1000

Jeg har uten unntak alltid opplevd å bli ropt etter i Oslo, spesielt Grønland. Disse mennene roper baby og ber meg stoppe og komme og hilse på dem, men jeg snur meg aldri.

Afrikanere som spytter sidelengs midt på gata der det er folksomt. Dere vet Oslo sentrum, i rushtida er det alltid noen som går rett bak eller foran eller ved siden av deg. Jeg har opplevd to ganger å være 2 mm av å få spyttklysa midt i ansiktet fordi han eller hun spytter sidelengs. De sier faktisk "sorry sorry" men det er fortsatt utrolig ekkelt...

En afrikansk mann som gikk bort til meg på trikken og dyttet pengekoppen sin oppi ansiktet mitt og ville ha penger. Jeg sa "no, sorry" og han sparket meg. Jeg gikk rolig av på neste stopp.

Det var etter midnatt og jeg og kjæresten min sto og ventet ved trikkestoppet og der sto det 3-4 andre jenter med oss. En sikkert full afrikansk mann kom bort og trakasserte oss alle, ropte at vi var stygge. Vi valgte å ignorere det helt til han dultet borti kjæresten min og begynte å spytte. Jeg endte med å måtte dra kjæresten min vekk derifra fordi han var småbrisen og holdt på å slå til mannen. De andre jentene forsvant derfra også ikke lenge etter. Endte med at vi gikk hjem. Jeg syntes faktisk veldig synd på denne mannen.

Jeg lurer forresten på en ting, har utenlandske menn som ikke respekterer kvinner en større tendens til å "ta" etnisk norske kvinner enn ikke-etnisk norske jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har uten unntak alltid opplevd å bli ropt etter i Oslo, spesielt Grønland. Disse mennene roper baby og ber meg stoppe og komme og hilse på dem, men jeg snur meg aldri.

Afrikanere som spytter sidelengs midt på gata der det er folksomt. Dere vet Oslo sentrum, i rushtida er det alltid noen som går rett bak eller foran eller ved siden av deg. Jeg har opplevd to ganger å være 2 mm av å få spyttklysa midt i ansiktet fordi han eller hun spytter sidelengs. De sier faktisk "sorry sorry" men det er fortsatt utrolig ekkelt...

En afrikansk mann som gikk bort til meg på trikken og dyttet pengekoppen sin oppi ansiktet mitt og ville ha penger. Jeg sa "no, sorry" og han sparket meg. Jeg gikk rolig av på neste stopp.

Det var etter midnatt og jeg og kjæresten min sto og ventet ved trikkestoppet og der sto det 3-4 andre jenter med oss. En sikkert full afrikansk mann kom bort og trakasserte oss alle, ropte at vi var stygge. Vi valgte å ignorere det helt til han dultet borti kjæresten min og begynte å spytte. Jeg endte med å måtte dra kjæresten min vekk derifra fordi han var småbrisen og holdt på å slå til mannen. De andre jentene forsvant derfra også ikke lenge etter. Endte med at vi gikk hjem. Jeg syntes faktisk veldig synd på denne mannen.

Jeg lurer forresten på en ting, har utenlandske menn som ikke respekterer kvinner en større tendens til å "ta" etnisk norske kvinner enn ikke-etnisk norske jenter?

Synd at du blir behandlet så dårlig, men tror ikke det har med etnisitet å gjøre. Det er vel det faktum at det er flere etniske norske jenter enn ikke-etniske som går på gata, og av de er det igjen et fåtall som er attraktive og mål for trakassering.

Videre henger denne oppførselen sammen med utdanningsnivå. Mange av disse mennene har lav til ingen utdanning og er faktisk uønsket av damer fra si egen etnisitet. De har ingenting å tape der de står og driver dank på gata. Videre er mange utenlandske kulturer mer aggressive mot damer. Ta en tur i sør Amerika og se hvordan damer har det.

Må forresten gi deg ros for måten du håndterer det på. Det beste er å gå vekk. Om de begynner å ta på deg så bli høylytt og be de slutte ta på deg. Altså få andre involverte og bry deg.

Livet er hardt som vakker dame i Norge ;)

Anonymous poster hash: 775b1...2c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bruker1000

Synd at du blir behandlet så dårlig, men tror ikke det har med etnisitet å gjøre. Det er vel det faktum at det er flere etniske norske jenter enn ikke-etniske som går på gata, og av de er det igjen et fåtall som er attraktive og mål for trakassering.

Videre henger denne oppførselen sammen med utdanningsnivå. Mange av disse mennene har lav til ingen utdanning og er faktisk uønsket av damer fra si egen etnisitet. De har ingenting å tape der de står og driver dank på gata. Videre er mange utenlandske kulturer mer aggressive mot damer. Ta en tur i sør Amerika og se hvordan damer har det.

Må forresten gi deg ros for måten du håndterer det på. Det beste er å gå vekk. Om de begynner å ta på deg så bli høylytt og be de slutte ta på deg. Altså få andre involverte og bry deg.

Livet er hardt som vakker dame i Norge ;)

Ok da skjønner jeg, fordi jeg innbilte meg litt inni hodet mitt at grunnen til at jeg ikke har opplevd å bli antastet ennå er fordi disse mennene har litt mer respekt for ikke-etnisk norske jenter at derfor de ikke tør å gå så langt. Men da handler det bare om at det er mindretall.

Ja, det var derfor jeg følte sympati med mannen som trakasserte oss, fordi han mest sannsynlig bar på mye sorg og ikke hadde mye å fylle livet sitt med med f.eks utdanning, som du sier. Jeg har til gode å møte aggressive menn, noe jeg er utrolig glad for.. Blir fort veldig redd av sånt.

Takk. Det skal jeg huske på til neste gang :smilyblomst: hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sosialist, men imot innvandring. Hvor plasserer du meg?

Anonymous poster hash: 181dd...8ad

Samme her! Vurderer å holde meg hjemme ved neste valg, fordi det ikke finnes noen seriøse alternativer for oss. Er kvinne forresten, og har aldri stemt på partiene som er for asyl og innvandring.

Anonymous poster hash: 38492...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at opplevelsen til TS og andre i denne tråden er svært ubehagelig, allikevel lurer jeg på hvorfor dette skjer. For i løpet av de 10 årene jeg har bodd i Oslo, som ung, blond kvinne som har brukt mesteparten av tiden på Østkanten og har gått mye ut på byen på Grønland, så har jeg faktisk aldri opplevd noe i nærheten av dette. Jeg lurer på hvordan det kan ha seg at vi opplever den samme byen og de samme områdene så forskjellig?

Anonymous poster hash: c163a...231

Er du tjukk eller uattraksiv på annen måte?

Anonymous poster hash: 38492...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du tjukk eller uattraksiv på annen måte?

Anonymous poster hash: 38492...a03

Nei. Jeg er en normalvektig kvinne, med helt normalt utseende og blondt hår, jeg går også helt normalt kledd, av og til også i korte skjørt og shortsen.

Hvis jeg hadde vært totalt uattraktiv, så kunne det sikkert forklart en del, men jeg får helt greit med oppmerksomhet og komplimenter ;)

En eller annen forskjell på meg og ts må det imidlertid være, jeg vet bare ikke hva.

Anonymous poster hash: c163a...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun hatt ubehagelige opplevelser med nordmenn faktisk



Anonymous poster hash: 2df8c...d49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eller annen forskjell på meg og ts må det imidlertid være, jeg vet bare ikke hva.

Det må være den skjeve nesa di.

Anonymous poster hash: c10e9...389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må være den skjeve nesa di.

Anonymous poster hash: c10e9...389

Da foreslår jeg at alle operer nesa si, problem solved :opplyser:

:roll:

Anonymous poster hash: c163a...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du blir behandlet så dårlig, men tror ikke det har med etnisitet å gjøre. Det er vel det faktum at det er flere etniske norske jenter enn ikke-etniske som går på gata, og av de er det igjen et fåtall som er attraktive og mål for trakassering.

Videre henger denne oppførselen sammen med utdanningsnivå.

Lyver du med viten og vilje, eller er du faktisk så naiv og uerfaren?

Selvfølgelig har det med etnisitet å gjøre. Hvite kvinner blir trakassert gatelangs i mye større grad enn afrikanske og arabiske kvinner, og utelukkende av afrikanere og folk fra Midtøsten. En del steder i Oslo er det faktisk flere jenter/kvinner gatelangs med utenlandsk opprinnelse enn etnisk norske kvinner.

Du mener vel at slik oppførsel som negere i Oslo er kjent for er like vanlig blant hvite, arbeiderklasse-nordmenn. Håper du opplever noe ubehagelig med innvandrere slik at du legger vekk PK-vrøvlet ditt....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyver du med viten og vilje, eller er du faktisk så naiv og uerfaren?

Selvfølgelig har det med etnisitet å gjøre. Hvite kvinner blir trakassert gatelangs i mye større grad enn afrikanske og arabiske kvinner, og utelukkende av afrikanere og folk fra Midtøsten. En del steder i Oslo er det faktisk flere jenter/kvinner gatelangs med utenlandsk opprinnelse enn etnisk norske kvinner.

Du mener vel at slik oppførsel som negere i Oslo er kjent for er like vanlig blant hvite, arbeiderklasse-nordmenn. Håper du opplever noe ubehagelig med innvandrere slik at du legger vekk PK-vrøvlet ditt....

Ai ai bitter mann med sine "neger kunnskaper"...

Anonymous poster hash: f1fcb...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyver du med viten og vilje, eller er du faktisk så naiv og uerfaren?

Selvfølgelig har det med etnisitet å gjøre. Hvite kvinner blir trakassert gatelangs i mye større grad enn afrikanske og arabiske kvinner, og utelukkende av afrikanere og folk fra Midtøsten. En del steder i Oslo er det faktisk flere jenter/kvinner gatelangs med utenlandsk opprinnelse enn etnisk norske kvinner.

Du mener vel at slik oppførsel som negere i Oslo er kjent for er like vanlig blant hvite, arbeiderklasse-nordmenn. Håper du opplever noe ubehagelig med innvandrere slik at du legger vekk PK-vrøvlet ditt....

Ai ai bitter mann med sine "neger kunnskaper"...

Anonymous poster hash: f1fcb...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...