AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #21 Skrevet 18. februar 2015 Link: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Muslimske-ungdommer-skutt-og-drept-i-USA-7896388.html Og ikke minst, hvor er minnemarkeringen for disse ungdommene på 19, 22 og 25? Alle tre, tannlegestudenter. Liv er verdt like mye, tross hudfarge og religion. Anonymous poster hash: 31be4...29b Det har vært flust av minnemarkeringer for de ungdommene, under en terrorparole, så klart (hvis X var terror så må Y være terror! ned med vesten!). Vi andre var opptatt med å komme over sjokket om flere faktiske terrorangrep. Håper de tre får hvile i fred, uten å måtte bli brukt som våpen mot den delen av verden som ga dem en trygg havn og et godt liv. Anonymous poster hash: 90735...617
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2015 #22 Skrevet 18. februar 2015 For meg er islam og muslimer ord som er negativt ladet. Årsaken er alle negative nyhetssaker som dekker hendelser med muslimer så lenge jeg har levd og hvor lite tilpasningsdyktige jeg har inntrykk folk i den religionen er. Det hjelper heller ikke på tilliten at de fleste truslene mot Vesten kommer fra muslimske ekstremister. Det er synd at det har blitt sånn, men jeg anser det ikke som min oppgave å motbevise alt det negative som skrives om muslimer i vestlig media.Anonymous poster hash: 4dff4...e8b 1
Mann 42 Skrevet 18. februar 2015 #23 Skrevet 18. februar 2015 Link: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Muslimske-ungdommer-skutt-og-drept-i-USA-7896388.html Og ikke minst, hvor er minnemarkeringen for disse ungdommene på 19, 22 og 25? Alle tre, tannlegestudenter. Liv er verdt like mye, tross hudfarge og religion. Anonymous poster hash: 31be4...29b Vi ville få det veldig travelt dersom vi skulle lage minnemarkeringer for alle ofre for vold.
Mann 42 Skrevet 18. februar 2015 #24 Skrevet 18. februar 2015 Det gjøres offisielt fra muslimer i alle land. Men det kommer aldri til å bli bra nok for dere. Sant nok. Kanskje man kunne få en ordning der muslimer kunne få luer og jakker etc med påskrifter som "Jeg er muslim og motstander av terrorisme", eller "Je suis Charlie"? Etniske nordmenn på sin side vil være pålagt å gå med jakker og luer med "Ikke mobb kameraten min" og "Anders Behring Breivik snakker faen ikke for meg." Alle som avviker fra disse obligatoriske markeringene av ikke-ekstreme standpunkter bør kunne trakasseres på åpen gate. 1
Snof Skrevet 18. februar 2015 #25 Skrevet 18. februar 2015 (endret) Sant nok. Kanskje man kunne få en ordning der muslimer kunne få luer og jakker etc med påskrifter som "Jeg er muslim og motstander av terrorisme", eller "Je suis Charlie"? Etniske nordmenn på sin side vil være pålagt å gå med jakker og luer med "Ikke mobb kameraten min" og "Anders Behring Breivik snakker faen ikke for meg." Alle som avviker fra disse obligatoriske markeringene av ikke-ekstreme standpunkter bør kunne trakasseres på åpen gate. Nothing to see here. Vi snakker bare om en 0.000000000000001% som støtter sharia, med steining for utroskap eller dødsstraff for å forlate islam. Ikke tro på statistikken fra Pew Research Center eller lignende, slikt er bare propaganda. Vi liker ikke statistikk, slikt er å sette folk i grupper. Diskriminering, vold og trakassering mot ikke muslimer er bare noe vesten dikter opp for å sette islamske land i dårlig lys. Fult lovlig å konvertere til andre religioner, ingen fare. De som gjør det bare tuller når de sier at de blir drapstruet, attention seekers kaller vi dem. Diskriminering av homofile, hva snakker dere om, det er ingen homofile. At lederen for islamnet Fahad Qureshi sier at dødsstraff for homofile er greit, er bare en simpel forsnakkelse. På toppen av det hele har vi jo ingen homofile så nå lager dere bare et problem? Kulturelle problemer, nok igjen bare tull. Vi er jo kjempe rike. Ta en titt på kongefamilien i Saudi Arabia. Finnes det muslimske land som det går bra med? Slikt er bare et spørsmål om prioritering, hva betyr vel det materielle eller velferd når man har Gud, kan ikke måle slikt. Kanskje vi kan bli litt bedre på vitenskap, men husk at evolusjonsteorien bare er tull. Støtten for terror, huh, vi må jo huske at muslimer ikke driver med terror. 11. September ble ikke utført av muslimer, men hvis det ble gjort av muslimer så ville vi støttet det. Jublende folkemengder etter 11. September og brenning av ambassader etter forrige karikaturstrid. Pffff, hva forventer dere når dere er såpass respektløs. Ytringsfriheten og friheten til å praktisere religion er to motpoler. Av en eller annen grunn synes jeg det blir vanskelig å be 5 ganger daglig siden jeg vet at noen kritiserte islam på TV. Det føles ubehagelig og jeg blir sint, får lyst til å brenne noe, til å demonstrere og rope. Rawr!!! FN er med oss på dette, du skal ha friheten til å praktisere din religion, og du skal ikke bli trakassert på grunn av det. Det er derfor hårreisende at noen påstår at islam bare er oppdiktet. Vold i koranan, nei hysj, slikt snakker vi ikke om. Det er diskriminerende å snakke om kultur siden slikt setter folk å båser. Jeg anbefaler deg derfor for å ikke snakke negativt om islam eller holdninger blant muslimer, siden det finnes personer som ikke har disse meningene. Pass på eller så anmelder jeg deg til antirasistisk senter. And the cycle of violence continues. Samtidig lurer virkelig på hvorfor vi ikke klarer å stoppe dette Endret 18. februar 2015 av Snof 1
Mann 42 Skrevet 18. februar 2015 #26 Skrevet 18. februar 2015 Jeg vet ikke helt hvor du ville med dette, Snof. Det virket som et svar til tanken om at av en eller annen grunn kan visst muslimer aldri markere sin motstand mot terror sterkt nok til at mange vestlige vil tro på dem. Så terroristene er i folks hoder som "muslimer", ikke som "ekstremister". Som representanter for flertallet, ikke for et mindretall som perverterer sin religion. Jeg er enige med dem som sier at terroren definitivt har noe med islam å gjøre, men man må gi medhold også til dem som poengterer at for majoriteten av muslimer så er ikke denne terroren noe uttrykk for deres religion, og det er ikke rettferdiggjort av deres religionsforståelse heller. 1
Gothminister Skrevet 18. februar 2015 #27 Skrevet 18. februar 2015 Jeg vet ikke helt hvor du ville med dette, Snof. Det virket som et svar til tanken om at av en eller annen grunn kan visst muslimer aldri markere sin motstand mot terror sterkt nok til at mange vestlige vil tro på dem. Så terroristene er i folks hoder som "muslimer", ikke som "ekstremister". Som representanter for flertallet, ikke for et mindretall som perverterer sin religion. Jeg er enige med dem som sier at terroren definitivt har noe med islam å gjøre, men man må gi medhold også til dem som poengterer at for majoriteten av muslimer så er ikke denne terroren noe uttrykk for deres religion, og det er ikke rettferdiggjort av deres religionsforståelse heller. Jeg respekter ditt forsvar av muslimer. Men jeg tror du bør se litt til Paris og hvordan vanlige muslimer oppfører seg mot jøder. Jeg har lagd en tråd om det. Er det ikke snart på tide at vi er ærlige?
Mann 42 Skrevet 18. februar 2015 #28 Skrevet 18. februar 2015 Jeg respekter ditt forsvar av muslimer. Men jeg tror du bør se litt til Paris og hvordan vanlige muslimer oppfører seg mot jøder. Jeg har lagd en tråd om det. Er det ikke snart på tide at vi er ærlige? Jeg forsvarer ikke muslimer. Like lite som jeg angriper muslimer. Jeg kan ikke fatte at det i det hele tatt er mulig å se på en så stor gruppe mennesker som homogen.
Gothminister Skrevet 18. februar 2015 #29 Skrevet 18. februar 2015 Jeg forsvarer ikke muslimer. Like lite som jeg angriper muslimer. Jeg kan ikke fatte at det i det hele tatt er mulig å se på en så stor gruppe mennesker som homogen. Se til Paris og hva man opplevde der ved og gå gjennom muslimske strøk. Jeg har lagd en tråd med link.
Snof Skrevet 18. februar 2015 #30 Skrevet 18. februar 2015 Jeg forsvarer ikke muslimer. Like lite som jeg angriper muslimer. Jeg kan ikke fatte at det i det hele tatt er mulig å se på en så stor gruppe mennesker som homogen. Ingen ser på muslimer som en homogen gruppe. Derimot er situasjon innad i islam såpass prekær at det må mer enn bare noen ord og fordømmelse. Det må regelrett et opprop mot disse konservative kreftene som hyller terror. En fordømmelse av personer som Fahad Qureshi i islamnet. En konfrontasjon med imamer i moskeer som støtter steining for utroskap. Åpen diskusjon og kritikk av religion. Våge å snakke om krigsbudskapet i koran. Hvordan tror du at norske prester begynte å akseptere homofili, eller abort? Fortsatt en vei å gå, men vi hadde aldri vært der hvis det ikke hadde vært et ordentlig opprop, en konfrontasjon.
Mann 42 Skrevet 18. februar 2015 #31 Skrevet 18. februar 2015 (endret) Ingen ser på muslimer som en homogen gruppe. Derimot er situasjon innad i islam såpass prekær at det må mer enn bare noen ord og fordømmelse. Det må regelrett et opprop mot disse konservative kreftene som hyller terror. En fordømmelse av personer som Fahad Qureshi i islamnet. En konfrontasjon med imamer i moskeer som støtter steining for utroskap. Åpen diskusjon og kritikk av religion. Våge å snakke om krigsbudskapet i koran. Hvordan tror du at norske prester begynte å akseptere homofili, eller abort? Fortsatt en vei å gå, men vi hadde aldri vært der hvis det ikke hadde vært et ordentlig opprop, en konfrontasjon. De norske prestene ble i stor grad tvunget. Vi hadde statskirke den gangen. Og de godtok aldri abort. Og hvorfor skulle de nå det? Tror man på sjelen, så er abort mord. Selv jeg kan se logikken i det resonnementet. Endret 18. februar 2015 av Mann 42
Tøytigern Skrevet 18. februar 2015 #32 Skrevet 18. februar 2015 Sant nok. Kanskje man kunne få en ordning der muslimer kunne få luer og jakker etc med påskrifter som "Jeg er muslim og motstander av terrorisme", eller "Je suis Charlie"? Etniske nordmenn på sin side vil være pålagt å gå med jakker og luer med "Ikke mobb kameraten min" og "Anders Behring Breivik snakker faen ikke for meg." Alle som avviker fra disse obligatoriske markeringene av ikke-ekstreme standpunkter bør kunne trakasseres på åpen gate. Syns jeg var en god idé. Dessuten bør man være pålagt å stille i fakkeltog. Hver gang noe skjer må det gås i tog i samtlige større byer. Og de små. Hvis man ikke er der, kan man trakasseres.
Tøytigern Skrevet 18. februar 2015 #33 Skrevet 18. februar 2015 Jeg syns jødene bør gå i tog umiddelbart og ta avstan fra det som skjer i Gaza. De har ikke vært aktive nok til å ta avstand. De er for bombing av småbarn, alle sammen. (... )
Tøytigern Skrevet 18. februar 2015 #34 Skrevet 18. februar 2015 Se til Paris og hva man opplevde der ved og gå gjennom muslimske strøk. Jeg har lagd en tråd med link. Jeg er sikker på at du har lagd en tråd. Og jeg er sikker på at det som står der er ren synsing kombinert med religiøs forfølgelse og bullshit.
Mann 42 Skrevet 18. februar 2015 #35 Skrevet 18. februar 2015 Syns jeg var en god idé. Dessuten bør man være pålagt å stille i fakkeltog. Hver gang noe skjer må det gås i tog i samtlige større byer. Og de små. Hvis man ikke er der, kan man trakasseres. Stemplingsur? Kunne det være en tanke? Folk (dvs muslimer) kan få et kort, litt som et av disse busskortene, som de kan trekke når de kommer til demonstrasjonen, og når de går derfra. Og så kan det leses etterpå, slik at man kan se at vedkommende har brukt det fornødne antall timer på å protestere mot terrorisme.
Gjest smilejenta Skrevet 18. februar 2015 #36 Skrevet 18. februar 2015 Som enkelt person kan det nok føles vanskelig å gjøre noe, vi snakker tross alt om kulturelle problemer. Slikt sitter dypt, og jeg sitter ikke akkurat med svaret, dessverre. Kan jo også nevne at dere sliter litt med dårlige ledere. Det som trengs er en reformasjon/modernisering av islam, da må blant annet kritikk bli mer akseptert. Apostasi, det å forlate religion er også noe som må bli akseptert. Du kan jo starte med å lese deg opp om og støtte personer som dette. Muslimer som ønsker en modernisering av islam.http://en.wikipedia.org/wiki/Maajid_Nawaz http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali Håper og tror at situasjonen blir bedre om 20 år. For øyeblikket sliter islam med en enorm intoleranse, men situasjonen var bedre for 60 år siden. Nesten rart å si at bestemora di kanskje var mer sekulær og mindre bokstavtro enn deg. Dette er iallefall tilfellet for midtøsten. det er det som er perfekt med islam, finn deg en koran i somalia, nederland, afghanistan og sverige. Du vil finne den samme koranen og ikke en som er tuklet med, mens det i bibelen kommer noe nytt med tiden. Religion er ikke kommet for å bli forandret på selv lm mennesker blir forandret. Men vet du hva? Dette er alt en test i seg selv, gud har skapt oss alle, jeg bryr meg ikke lenger. Dere får si hva dere vil om meg og min religion, men fakta er at jeg er født her. Lykke til med å få kastet meg ut, eller modernisert meg. Islam er så fredlig at det ikke er noe som trenger å moderniseres. Bare som fakta, du ville ha et land som er muslimsk og som det går bra med? Dubai er et muslimsk land det går bra med. Og for det andre slutt å lese det som selger, i koranen står det at man skal respektere alle religioner og synspunkter, så DERFOR skal jeg respektere deg og dine meninger og hele pakka. Skriver på en knøtt liten mobilskjerm, vet ikke hva jeg svarer på, er småforskjølet. Men uansett, jeg hadde dødd før jeg hadde modernisert religionen min, da den ikke trenger det. Islam er forøvrig den eneste religionen som godkjenner skilsmisse og sier "som det finnes ekteskap finnes det skilsmisse" med sånne islamhatere tror jo dette vil bli svart med dødstraff, herregud da er det jo ikke vits i å prøve engang. Les heller koranen og tolk den selv.
Mann 42 Skrevet 18. februar 2015 #37 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er sikker på at du har lagd en tråd. Og jeg er sikker på at det som står der er ren synsing kombinert med religiøs forfølgelse og bullshit. Neida, det er 90 sekunder med en jødisk journalist med kippah som går gjennom paris. Den heter "10 timer stille gange gjennom paris". Litt som den dama som gikk gjennom New York i svarte jeans og T-skjorte. Dersom vi skal trekke noen konklusjoner ut av dette, så er det fortsatt langt verre å være hvit kvinne i New York, enn jøde i Paris.
Tøytigern Skrevet 18. februar 2015 #38 Skrevet 18. februar 2015 Jeg vet ikke helt hvor du ville med dette, Snof. Det virket som et svar til tanken om at av en eller annen grunn kan visst muslimer aldri markere sin motstand mot terror sterkt nok til at mange vestlige vil tro på dem. Så terroristene er i folks hoder som "muslimer", ikke som "ekstremister". Som representanter for flertallet, ikke for et mindretall som perverterer sin religion. Jeg er enige med dem som sier at terroren definitivt har noe med islam å gjøre, men man må gi medhold også til dem som poengterer at for majoriteten av muslimer så er ikke denne terroren noe uttrykk for deres religion, og det er ikke rettferdiggjort av deres religionsforståelse heller. Terroren har sammenheng med én bestemt tolkning av religiøse skrifter innenfor én bestemt fraksjon, som har gjort islam synonymt med én definert type politisk styring.
Tøytigern Skrevet 18. februar 2015 #39 Skrevet 18. februar 2015 Stemplingsur? Kunne det være en tanke? Folk (dvs muslimer) kan få et kort, litt som et av disse busskortene, som de kan trekke når de kommer til demonstrasjonen, og når de går derfra. Og så kan det leses etterpå, slik at man kan se at vedkommende har brukt det fornødne antall timer på å protestere mot terrorisme. Jeg syns alle bør ha kort og stemples på hånden, så det er synlig at de var der.
Gothminister Skrevet 18. februar 2015 #40 Skrevet 18. februar 2015 Jeg er sikker på at du har lagd en tråd. Og jeg er sikker på at det som står der er ren synsing kombinert med religiøs forfølgelse og bullshit. Så seriøs du er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå