Gå til innhold

Islam synonymt med terror?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor muslimer er blitt synonymt med terror?

Hvorfor har ikke det at 3 muslimske ungdommer forrige uke ble drept fordi de bar skaut fått like mye spalteplass som 2 drepte (jøder?) i københavn?

Hvorfor blir denne gjerningsmannen som er muslim omtalt som terrorist og dette omtalt som terror mot Danmark, men gjerningsmannen i usa bare som gjerningsmann og dette blir så vidt omtalt som hatkriminalitet.

Hva er forskjellen på disse to forskrudde gjerningsmennene?

Hvorfor blir den ene kalt terrorist og den andre gjerningsmann?

Begynner nesten å forstå frustasjonen til disse muslimene der ute som prøver å bli kvitt synonymet som er blitt klistret på dem.

Anonymous poster hash: 31be4...29b
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi han i USA drepte av andre grunner enn religion og hudfarge, det handlet om den parkeringsplassen.

Anonymous poster hash: 2bcf3...8b0

Skrevet

Muslimer er ikke synomymt med terror! Men de bør ta avstand fra det i en større grad enn de gjør i dag. Islam er i utgangspunktet en fredelig religion. Jeg har selv flere muslimske venner som tar sterkt avstand fra terrorhandlinger. Men det bør de gjøre mer offisielt enn i dag.

Gjest smilejenta
Skrevet

Fordi han i USA drepte av andre grunner enn religion og hudfarge, det handlet om den parkeringsplassen.

Anonymous poster hash: 2bcf3...8b0

unnskyldninger på unnskyldninger. hvorfor ikke komme med unnskyldninger til gjerningen begått i danmark, neida, da skal de omtales som terror og terrorist. mye mer spennende.

Familien til de avdøde har sagt de aldri har hørt noe om en parkeringskrangel, men derimot at naboen tidligere hadde kommet og drapstruet dem og bedt dem om å dra der peppern gror og at de ikke følte seg trygge i nabolaget fordi han da hadde møtt opp med en synelig pistol i buksekanten.

Skrevet

Muslimer er ikke synomymt med terror! Men de bør ta avstand fra det i en større grad enn de gjør i dag. Islam er i utgangspunktet en fredelig religion. Jeg har selv flere muslimske venner som tar sterkt avstand fra terrorhandlinger. Men det bør de gjøre mer offisielt enn i dag.

vi prøver, men tydligvis til ingen nytte. hva kan vi gjøre mer? Var ikke muslimer mot terror demostrasjonen på sommeren sterk nok? er ikke morgen dagen sterk nok: http://www.dagbladet.no/2015/02/17/nyheter/innenriks/religion/37764543/

hva mer kan vi gjøre, vær så snill å hjelp.

Skrevet

Nabokranger kan dessverre skje overalt! Og kan avstedkomme mye tragisk!

Men midt oppe i dette: La oss huske at vi alle er medlemmer av det som heter menneskeheten. La oss forsøke å være gode mot hverandre tross alt som skjer!

Gjest smilejenta
Skrevet

Nabokranger kan dessverre skje overalt! Og kan avstedkomme mye tragisk!

Men midt oppe i dette: La oss huske at vi alle er medlemmer av det som heter menneskeheten. La oss forsøke å være gode mot hverandre tross alt som skjer!

thumbs up

Skrevet

Til og mer enda mer avstand enn å risikere livet?

http://dbtv.no/4057919317001?dbtvl=1#Den_eldre_damen_skjeller_ut_IS-soldatene

• Liker 2
Skrevet

vi prøver, men tydligvis til ingen nytte. hva kan vi gjøre mer? Var ikke muslimer mot terror demostrasjonen på sommeren sterk nok? er ikke morgen dagen sterk nok: http://www.dagbladet...igion/37764543/

Jeg forstår deg veldig godt! Dessverre er ikke en demonstrasjon nok. Det handler om å vise det i hverdagen. Jeg har i tillegg til at jeg er "kristen" og har lest Bibelen, lest Koranen også. Bare for å få innsikt i hva det dreier seg om.

Hva med å begynne med å være glad for at Norge har tatt dere imot i en vanskelig situasjon? Ikke klage på vår religion, at vi spiser svinekjøtt, drikker akevitt eller gjør andre særnorske ting.

Det som irriterer mange nordmenn er at vi skal tilpasse oss hele tiden. Til en religion vi ikke har noe forhold til.

Vi ønsker å spise pølser i barnehagebursdag, - uansett hva de inneholder. Og ikke å være tvunget til å spise kyllingpølser fordi noen som har søkt tilflukt i vårt land og fått det godt ønsker å diktere hvordan vi skal styre vår hverdag.

• Liker 2
Skrevet

Det gjøres offisielt fra muslimer i alle land.

Men det kommer aldri til å bli bra nok for dere.

Skrevet (endret)

Nå er det jo fortsatt usikkert på motivet for drapet i USA, så du bør være forsiktig å kalle det terrorisme.

For meg lukter det nok heller en offermentalitet, som den islamske verden sliter noe forferdelig med. I arabisk media fyrer det opp om høyreekstremisme og muslimhat i Europa, ironisk nok mens midtøsten tømmes for kristne. Var 20% kristen i midtøsten i starten av det 20.århundre. Nå er det 5%.

Muslimske ledere fremmer seg også som de nye jødene, nok en gang ironisk, fordi de sitter med et svært negativ syn på jøder, samtidig som volden og diskrimineringen har nådd at såpass høyt nivå et jøder flykter fra Europa. Sier også litt om manglende kunnskap om situasjonen for jødene før 2.Verdenskrig, og en TOTAL mangel på respekt for hva jødene opplevde, og står overfor, når de framstiller seg som de nye jødene.

For meg illustrerer slike innlegg hva som er årsaken til at teokratisk fascisme har såpass gode vekstvilkår i den islamske verden, samt hvorfor de knapt presterer noe som helst innenfor vitenskap og utdanning, der du fremmer slike tanker som er blitt for vanlig blant muslimer (selv om du ikke er muslim). Jeg snakker om en dyp offermentalitet, og en helt fraværende evne til selvrefleksjon.

Endret av Snof
  • Liker 2
Skrevet (endret)

@Tøytigern: You talk the talk. Do you walk the walk?

Endret av MicroLinux
Skrevet (endret)

@Snof: Takk for svært velformulert innlegg!

Endret av MicroLinux
Gjest smilejenta
Skrevet

Jeg forstår deg veldig godt! Dessverre er ikke en demonstrasjon nok. Det handler om å vise det i hverdagen. Jeg har i tillegg til at jeg er "kristen" og har lest Bibelen, lest Koranen også. Bare for å få innsikt i hva det dreier seg om.

Hva med å begynne med å være glad for at Norge har tatt dere imot i en vanskelig situasjon? Ikke klage på vår religion, at vi spiser svinekjøtt, drikker akevitt eller gjør andre særnorske ting.

Det som irriterer mange nordmenn er at vi skal tilpasse oss hele tiden. Til en religion vi ikke har noe forhold til.

Vi ønsker å spise pølser i barnehagebursdag, - uansett hva de inneholder. Og ikke å være tvunget til å spise kyllingpølser fordi noen som har søkt tilflukt i vårt land og fått det godt ønsker å diktere hvordan vi skal styre vår hverdag.

Wow, ro ned egga. Og her har vi det igjen, alle blir dratt ned under samme kam. Hvem har sagt at vi ikke er glade for å ha kommet til Norge, selv om jeg er født i Norge og ikke har noen tilhørighet til andre land, men siden du må ha det: ja vi er takknemlige.

Klage på andre religioner? Du sier du har lest koranen, hva skjedde? Hoppet du over kapitlene om å respektere alle religioner?

Drikke alkehol? Har du vært ute på byen? Mange muslimer som drikker! Sikter du kanskje til folk som er i mot alkohol? Det har vi i alle folkeslag og tro! Alt fra ortodokse jøder, kristne, muslimer til avholds-mennesker..

Slutte å diktere i hverdagen, ved at det ikke kan serveres mat man vet noen er avholds fra? Hva med vegitarianere? Dikterer de også? Hva med jøder, og khosher mat? Må du oå liv og død BARE ete svinekjøtt på bursdager og ikke kan ha alternativer ved siden av da får du vel bare droppe å invitere muslimske barn, på lik linje som du får droppe å invitere vegitarianske venner på middag hvis du på liv pg død da også må ha svinekjøtt til middag.

Er du helt på bærtur eller hva er greia?

Skrevet

Nå er det jo fortsatt usikkert på motivet for drapet i USA, så du bør være forsiktig å kalle det terrorisme.

For meg lukter det nok heller en offermentalitet, som den islamske verden sliter noe forferdelig med. I arabisk media fyrer det opp om høyreekstremisme og muslimhat i Europa, ironisk nok mens midtøsten tømmes for kristne. Var 20% kristen i midtøsten i starten av det 20.århundre. Nå er det 5%.

Muslimske ledere fremmer seg også som de nye jødene, nok en gang ironisk, fordi de sitter med et svært negativ syn på jøder, samtidig som volden og diskrimineringen har nådd at såpass høyt nivå et jøder flykter fra Europa. Sier også litt om manglende kunnskap om situasjonen for jødene før 2.Verdenskrig, og en TOTAL mangel på respekt for hva jødene opplevde, og står overfor, når de framstiller seg som de nye jødene.

For meg illustrerer slike innlegg hva som er årsaken til at teokratisk fascisme har såpass gode vekstvilkår i den islamske verden, samt hvorfor de knapt presterer noe som helst innenfor vitenskap og utdanning, der du fremmer slike tanker som er blitt for vanlig blant muslimer (selv om du ikke er muslim). Jeg snakker om en dyp offermentalitet, og en helt fraværende evne til selvrefleksjon.

Offerrolle?

Du sikter vel ikke til Susanne Abelsen med "er jeg som jøder velkommen i Norge?"-artikkelen? Hvem har sagt at muslimer er de nye jødene? Kilder, takk.

Synes du burde ta en titt på jøder som ikke føler de kan bo i Europa fordi de føler seg utrygge. VELKOMMEN ETTER, tenk deg å ha pegida med 27.000 mennesker samlet som demonstrerer mot deg og din tro. Sorry, nå har du blanda, ikke vi som tar på oss offerrollen. Man kan jo ikke se på en jøde som har dratt med seg toalettpapir under skoa når han eller hun kommer ut fra toalettet på et offentligrom uten å bli anklaget for å være en ....

Susanne Abelsen "er jeg velkommen i norge siden jeg er jøde?" Hahaha, du hadde ikke overlevd en dag som muslim hvis du allerede nå har tatt på deg offerrollen.

Skrevet

Offerrolle?

Du sikter vel ikke til Susanne Abelsen med "er jeg som jøder velkommen i Norge?"-artikkelen? Hvem har sagt at muslimer er de nye jødene? Kilder, takk.

Synes du burde ta en titt på jøder som ikke føler de kan bo i Europa fordi de føler seg utrygge. VELKOMMEN ETTER, tenk deg å ha pegida med 27.000 mennesker samlet som demonstrerer mot deg og din tro. Sorry, nå har du blanda, ikke vi som tar på oss offerrollen. Man kan jo ikke se på en jøde som har dratt med seg toalettpapir under skoa når han eller hun kommer ut fra toalettet på et offentligrom uten å bli anklaget for å være en ....

Susanne Abelsen "er jeg velkommen i norge siden jeg er jøde?" Hahaha, du hadde ikke overlevd en dag som muslim hvis du kallerede nå har tatt på deg offerroll

Skrevet (endret)

vi prøver, men tydligvis til ingen nytte. hva kan vi gjøre mer? Var ikke muslimer mot terror demostrasjonen på sommeren sterk nok? er ikke morgen dagen sterk nok: http://www.dagbladet.no/2015/02/17/nyheter/innenriks/religion/37764543/

Som enkelt person kan det nok føles vanskelig å gjøre noe, vi snakker tross alt om kulturelle problemer. Slikt sitter dypt, og jeg sitter ikke akkurat med svaret, dessverre. Kan jo også nevne at dere sliter litt med dårlige ledere. Det som trengs er en reformasjon/modernisering av islam, da må blant annet kritikk bli mer akseptert. Apostasi, det å forlate religion er også noe som må bli akseptert. Du kan jo starte med å lese deg opp om og støtte personer som dette. Muslimer som ønsker en modernisering av islam.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maajid_Nawaz

http://en.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali

Håper og tror at situasjonen blir bedre om 20 år. For øyeblikket sliter islam med en enorm intoleranse, men situasjonen var bedre for 60 år siden. Nesten rart å si at bestemora di kanskje var mer sekulær og mindre bokstavtro enn deg. Dette er iallefall tilfellet for midtøsten.

Endret av Snof
  • Liker 1
Skrevet

Hehe! Nei! Jeg har mange muslimske venner. Vi spiser sammen f eks. Jeg respekterer deres religion og serverer dem selvfølgelig halal. Jeg MÅ ikke spise svinekjøtt. Det var bare et eksempel.

Det jeg er drittlei av for å være helt ærlig er å være utrygg i mitt eget land pga enkelte uheldige elementer som lover terroaksjoner i Norge. Det er selvfølgelig ikke rettroende muslimer som vil utøve slikt, men det finnes tydeligvis endel "cowboyer" som ikke går av veien for å drepe uskyldige personer bare for å statuere et eksempel på hva de er i stand til.

• Liker 1
Skrevet

Offerrolle?

Susanne Abelsen "er jeg velkommen i norge siden jeg er jøde?" Hahaha, du hadde ikke overlevd en dag som muslim hvis du kallerede nå har tatt på deg offerroll

Vet ikke hvem Susanne Abelsen er, men kan jo referere til denne artikkelen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/patetisk-av-storhaug/a/137222/

Det har også vært personer fra antirasistisk senter som har fremmet muslimer som de nye jødene. Sett lignende fra britisk media. Kan kanskje unnskyldes at det har vært venstresiden som har brukt dette uttrykket i større grad enn muslimer selv.

Slik ser jeg situasjonen. I dag er det regelrett en borgerkrig innad i islam, og dette er ikke en metafor. Du har hatt flere artikler som at "Det Brenner i Islams Hus".

http://www.vg.no/nyheter/meninger/terrorangrepet-mot-charlie-hebdo/kronikk-islam-trenger-en-revolusjon/a/23375405/

Denne borgerkrigen er i all hovedsak en kamp om ideer, og hva islam skal være. Enkelte drømmer tilbake til et idealisert kalifat og styreform som eksisterte for 1400 år siden med sharia og mer, andre vil se framover, og modernisere islam. I denne konflikten dør muslimer, ikke bare i konflikt slik som i Irak/Syria, men faktisk for å kritisere islam, for å ønske en reformasjon. Situasjonen er i mine øyne dyster. I dragsuget blir vesten, og mange minoriteter i midtøsten tatt med, og ja, jeg vil innrømme at det ikke er blitt ført den beste politikken i midtøsten. Likevel så frykter jeg å ta dette fram, fordi det blir fyrt opp såpass mye at man ser vekk ifra dype kulturelle problemer som fritt har fått vokse fram i den islamske verden. Vi snakker om teokratisk fascisme, som HAR sin rot i islam.

Andelen som støtter de bakstreverske kreftene som vil ta islam tilbake i tiden er ikke så forsvinnende liten, kanskje vi snakker om et flertall. I dette så er kritikk høyst nødvendig, og du vil vel kanskje føle den er urettferdig som den sekulære og vestlige muslimen du er(?). Likevel synes jeg at det er høyst nødvendig.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...