Gå til innhold

Islam synonymt med terror?

Fremhevede innlegg

Skrevet

<snip> Les heller koranen og tolk den selv.

Unnskyld meg, men :

:skratte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så seriøs du er.

Voldsomt.

Jeg er faktisk dødelig seriøs, mellom sarkasmen.

Skrevet (endret)

Unnskyld meg, men :

:skratte:

Jeg så den også. Et hull i logikken som man kan fly fire Boeing 767 og en islamsk stat gjennom.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Skrevet

Voldsomt.

Jeg er faktisk dødelig seriøs, mellom sarkasmen.

Sikkert.

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor muslimer er blitt synonymt med terror?

Hvorfor har ikke det at 3 muslimske ungdommer forrige uke ble drept fordi de bar skaut fått like mye spalteplass som 2 drepte (jøder?) i københavn?

Hvorfor blir denne gjerningsmannen som er muslim omtalt som terrorist og dette omtalt som terror mot Danmark, men gjerningsmannen i usa bare som gjerningsmann og dette blir så vidt omtalt som hatkriminalitet.

Hva er forskjellen på disse to forskrudde gjerningsmennene?

Hvorfor blir den ene kalt terrorist og den andre gjerningsmann?

Begynner nesten å forstå frustasjonen til disse muslimene der ute som prøver å bli kvitt synonymet som er blitt klistret på dem.

Anonymous poster hash: 31be4...29b

Muslimer behandler jøder likedan så de kan bare drite i å syte
Skrevet (endret)

det er det som er perfekt med islam, finn deg en koran i somalia, nederland, afghanistan og sverige. Du vil finne den samme koranen og ikke en som er tuklet med, mens det i bibelen kommer noe nytt med tiden. Religion er ikke kommet for å bli forandret på selv lm mennesker blir forandret. Men vet du hva? Dette er alt en test i seg selv, gud har skapt oss alle, jeg bryr meg ikke lenger. Dere får si hva dere vil om meg og min religion, men fakta er at jeg er født her. Lykke til med å få kastet meg ut, eller modernisert meg. Islam er så fredlig at det ikke er noe som trenger å moderniseres.

Bare som fakta, du ville ha et land som er muslimsk og som det går bra med? Dubai er et muslimsk land det går bra med. Og for det andre slutt å lese det som selger, i koranen står det at man skal respektere alle religioner og synspunkter, så DERFOR skal jeg respektere deg og dine meninger og hele pakka. Skriver på en knøtt liten mobilskjerm, vet ikke hva jeg svarer på, er småforskjølet. Men uansett, jeg hadde dødd før jeg hadde modernisert religionen min, da den ikke trenger det. Islam er forøvrig den eneste religionen som godkjenner skilsmisse og sier "som det finnes ekteskap finnes det skilsmisse" med sånne islamhatere tror jo dette vil bli svart med dødstraff, herregud da er det jo ikke vits i å prøve engang. Les heller koranen og tolk den selv.

Har lest hele koranen og det er med dette at jeg har endret en del meninger. Har du lest koranen, eller er din kunnskap bare fra imamer?

I islam så kommer det med oppmuntringer til krig, drap, diskriminering av homofile og et negativt kvinnesyn. Har også et veldig negativ språk om ikke muslimer (infidels, non believers, eller dhimmi om man lever under et religiøst aphartheidsystem). På den andre siden så kommer den med et godt, humant og medmenneskelig budskap som jeg kan leve med, et budskap som man bør få fram på en sterkere måte, men ikke slikt at man later som at den voldelige delen ikke finnes. Jeg tror du som mange andre bare snur hodet når du leser det inhumane som står i koranen, for å så ta til deg det gode. Bra er det, du bruker med andre ord ditt moralske kompass, og ikke noe som står skrevet i en bok. Har du opplevd motsigelser ved å lese koranen (hvis du har lest den)?

Noe av det du sier skremmer meg egentlig litt. Som svært mange i islam, så mener du at religion ikke kan endres, det er tross alt guds ord, og dermed perfekt og tidløst. Det er derfor ekstra vanskelig å gjøre endringer Det er vel slikt det er med religion. Du har en mann i midtøsten som for 1400 års siden påstår å få åpenbaringer fra erkeengelen Gabriel (som bare er en mytologisk figur). Sannheten er nok at han som alle andre profeter bare diktet opp alt sammen selv. At slikt kan ha en såpass stor innflytelse på verden synes jeg er skremmende.

Endret av Snof
Skrevet

Jeg så den også. Et hull i logikken som man kan fly fire Boeing 767 og en islamsk stat gjennom.

:jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...