Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest incognita
Skrevet

I et forhold synes jeg det er greit at mannen er sjefen. Jeg liker at det er han som bestemmer, og som har litt overtaket når det gjelder praktiske avgjørelser. Jeg liker at det er han som kjører, og jeg som sitter på. At han styrer litt hva vi skal gjøre, og når vi skal gjøre det - sier hva som skal skje, og når. Dette gir meg en trygg og god følelse. Jeg vil selvsagt være med å bestemme, men liker som sagt at han tar styringen.

Jeg vil gjerne lage middag til oss, og vaske klærne våre. Jeg liker å "styre" litt for den jeg er glad i. Dette gir meg en god følelse.

Altså - misforstå meg rett, jeg er ei jente med sterke meninger. På jobb er det jeg som tar alle avgjørelser, og som alle lener seg på. Jeg trives i den rollen også, men synes det er godt å kunne lene meg litt tilbake når jeg er hjemme. Jeg er ikke et stakkarslig offer på noen måte, men jeg savner det gode, gamle skillet som var mellom menn og kvinner på hjemmebane.

Er jeg den eneste?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den eneste, vi er ihvertfall to.

Skrevet

Hvorfor savner du det? Bare å finne en mann som føler det på samme måte som deg.

• Liker 5
Skrevet

Er veldig glad vi ikke tvinges inn i kjønnsroller slik det ble gjort før. Syntes det er positivt at "skillet" mellom menn og kvinner blir mindre og at folk kan være seg selv.

• Liker 7
Gjest incognita
Skrevet

Er veldig glad vi ikke tvinges inn i kjønnsroller slik det ble gjort før. Syntes det er positivt at "skillet" mellom menn og kvinner blir mindre og at folk kan være seg selv.

Men hvorfor det egentlig? Det er jo forskjell på oss.. det er jo ikke til å komme bort fra? Jeg skjønner ikke denne trangen etter å bli mest mulig like, på alle mulige arenaer - når sannheten er at det ikke faller seg sånn naturlig i det hele tatt.

• Liker 3
Skrevet

Men hvorfor det egentlig? Det er jo forskjell på oss.. det er jo ikke til å komme bort fra? Jeg skjønner ikke denne trangen etter å bli mest mulig like, på alle mulige arenaer - når sannheten er at det ikke faller seg sånn naturlig i det hele tatt.

Fordi jeg selv ikke passer inn i de klassiske kjønnsrollene. For meg er det hele kunstig og unaturlig.

• Liker 5
Gjest incognita
Skrevet

Fordi jeg selv ikke passer inn i de klassiske kjønnsrollene. For meg er det hele kunstig og unaturlig.

Det som er kunstig og unaturlig er at det snart ikke er noen forskjell på menn og kvinner.

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det du snakker om er ikke de fysiske skillene som gjør at det på generell basis, ikke på individbasis, som regel er slik at menn har større muskelstyrke enn kvinner.

Du snakker vel egentlig om ditt eget ønske om å ha en 'frisone' fra den typen ansvar du har på jobb tenker jeg.

Det er mange, både kvinner og menn, som ønsker å kunne koble fri fra ansvarsrollen i jobbsammenheng når de ikke er på jobb.

Dette er individspesifikt, ikke kjønnsspesifikt, og min lille teori er at det også ligger en liten kjerne av dom/sub med relevans til privatlivet til grunn i mye av dette.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Jeg er også slik.

Men jeg tror det er individuelt, ikke kjønns-spesifikt.

Jeg vil ikke gjøre forsøk på å forklare det med at "men menn og kvinner er jo forskjellige, så derfor er min oppførsel naturlig og kvinnelig." For det blir litt teit og feil. Det er individuelt.

Mange kvinner lever alene med barn (eller alene uten barn), og må gjøre alt alene, de er ikke mindre kvinnelige fordet.

Endret av Noope
  • Liker 7
Gjest incognita
Skrevet

Det du snakker om er ikke de fysiske skillene som gjør at det på generell basis, ikke på individbasis, som regel er slik at menn har større muskelstyrke enn kvinner.

Du snakker vel egentlig om ditt eget ønske om å ha en 'frisone' fra den typen ansvar du har på jobb tenker jeg.

Det er mange, både kvinner og menn, som ønsker å kunne koble fri fra ansvarsrollen i jobbsammenheng når de ikke er på jobb.

Dette er individspesifikt, ikke kjønnsspesifikt, og min lille teori er at det også ligger en liten kjerne av dom/sub med relevans til privatlivet til grunn i mye av dette.

Jeg er også slik.

Men jeg tror det er individuelt, ikke kjønns-spesifikt.

Jeg vil ikke gjøre forsøk på å forklare det med at "men menn og kvinner er jo forskjellige, så derfor er min oppførsel naturlig og kvinnelig." For det blir litt teit og feil. Det er individuelt.

Mange kvinner lever alene med barn, og må gjøre alt alene, de er ikke mindre kvinnelige fordet.

Men dette får altså meg til å føle meg kvinnelig, så det må jo ha noe med kjønnsroller å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

hver sin smak. så lenge det ikke er typisk tradisjonalisme der dama skal ha mest mulig hjemmekomfort og minst mulig jobb og ansvar så ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: ad458...a27
  • Liker 1
Skrevet

I vårt forhold er det i stor grad han som bestemmer. Men ikke fordi han har en penis, det er fordi i vårt partnerskap så passer det oss best. Med en annen mann hadde jeg kanskje ikke vært like komfortabel med å gi ham styringen.

Skrevet

Jeg synes igrunn ofte det er litt deilig, når noen andre tar avgjørelser om hva som skal skje, men det er nok mest fordi jeg er så utrolig lei av å planlegge, finne på ting og ta avgjørelser selv. Synes det er fint når han kjører, for da kan jeg duppe av litt i passasjersetet, når jeg er trøtt.

Kan likevel bli temmelig vrang og irritabel om jeg føler at den som bestemmer, bare bestemmer for å bestemme.

Synes det er greit å slippe unna litt ansvar i blant og det har nok med at jeg har vært både mor, bedriftseier, alenemor, en annen liten lederstilling og har en mann som er mye borte, så det er stort sett jeg som må tilrettelegge, planlegg og bestemme. - Er i blant møkk lei av å ta avgjørelser, man må faktisk ta en avgjørelse bare man skal handle tannkrem eller dopapir om hva som er best alternativ!

• Liker 1
Skrevet

Men dette får altså meg til å føle meg kvinnelig, så det må jo ha noe med kjønnsroller å gjøre.

Selv om det får deg til å føle deg kvinnelig, så må det ikke ha noe med kjønnsroller å gjøre.

Kan jo være en slags unnskyldning hjernen din lager, for å slippe unna ansvar i hjemmet.

Jeg synes som sagt ikke damer som bor alene og gjør alt er noe mindre kvinnelige. :P

• Liker 5
Gjest incognita
Skrevet

Selv om det får deg til å føle deg kvinnelig, så må det ikke ha noe med kjønnsroller å gjøre.

Kan jo være en slags unnskyldning hjernen din lager, for å slippe unna ansvar i hjemmet.

Jeg synes som sagt ikke damer som bor alene og gjør alt er noe mindre kvinnelige. :P

Slippe ansvar? Det har da ikke noe med det å gjøre.

(Jeg bor forresten alene og gjør alt alene)

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg veldig kvinnelig når jeg får henge i armkroken hans ute blant folk, det betyr ikke at det er gjeldende for alle, eller at det er gjeldende for meg med enhver mann.

Noen føler seg kvinnelige når de får strene stolt og rakrygget på egen hånd, noen føler seg kvinnelige i hans manneklær (noe jeg aldri har skjønt) osv. Vi har alle våre små og store triggere til hva som får oss til å føle oss vel, føle oss trygge, glade, oppstemt, feminine, aggressive osv.

Det som et bra er at det er like greit for et par å være likestilte, som for et par å ha henne som overhode... Eller ha mer gammeldagse kjønnsroller. Uten at disse trenger å diktere for andre hva son er riktige kjønnsroller for dem.

• Liker 5
Skrevet

I et forhold synes jeg det er greit at mannen er sjefen. Jeg liker at det er han som bestemmer, og som har litt overtaket når det gjelder praktiske avgjørelser. Jeg liker at det er han som kjører, og jeg som sitter på. At han styrer litt hva vi skal gjøre, og når vi skal gjøre det - sier hva som skal skje, og når. Dette gir meg en trygg og god følelse. Jeg vil selvsagt være med å bestemme, men liker som sagt at han tar styringen.

Jeg vil gjerne lage middag til oss, og vaske klærne våre. Jeg liker å "styre" litt for den jeg er glad i. Dette gir meg en god følelse.

Altså - misforstå meg rett, jeg er ei jente med sterke meninger. På jobb er det jeg som tar alle avgjørelser, og som alle lener seg på. Jeg trives i den rollen også, men synes det er godt å kunne lene meg litt tilbake når jeg er hjemme. Jeg er ikke et stakkarslig offer på noen måte, men jeg savner det gode, gamle skillet som var mellom menn og kvinner på hjemmebane.

Er jeg den eneste?

Tar han mest styringa med sexen også, eller er det mer 50/50?

Anonymous poster hash: 4fb4c...914

Gjest incognita
Skrevet

Tar han mest styringa med sexen også, eller er det mer 50/50?

Anonymous poster hash: 4fb4c...914

Han kan godt ta styringen der og ja. Altså, jeg kan godt ta initiativ til sex - men han må gjerne være den som "bestemmer" i senga.

• Liker 1
Skrevet
Noen føler seg kvinnelige når de får strene stolt og rakrygget på egen hånd, noen føler seg kvinnelige i hans manneklær (noe jeg aldri har skjønt) osv. Vi har alle våre små og store triggere til hva som får oss til å føle oss vel, føle oss trygge, glade, oppstemt, feminine, aggressive osv.

Dette var lurt sagt. :)

Derfor trenger ikke en person sine private triggere ha noe med kjønnsrollene å gjøre.

Jeg føler meg kvinnelig når jeg trener kampsport når jeg tenker meg om, betyr ikke at det ha noe med kjønnsroller å gjøre fordet.

• Liker 3
Gjest incognita
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor så mange kvinner (familie og venner av meg) lar seg provosere når jeg lufter disse tankene for dem.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...