AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #61 Skrevet 14. februar 2015 Om det var revaksinen din som gjorde at du ble svimmel og fikk vondt i kroppen, så er vel det uansett bedre enn alternativet å risikere å få skumle sykdommer. Slik jeg leser det så hadde du disse plagene i noen måneder, det er over nå og du jobbet samtidig som du hadde plagene? Om det er som du sier at plagene var pga vaksinen så er de bedre enn: Symptomer ved paralytisk poliomyelitt: - muskelsvakhet - skjelvinger - svelgevansker - pustebesvær Det finnes ingen behandling for det og ved den meste alvorlige varianten er dødeligheten forholdsvis høy. Om man overlever den alvorlige varianten må man påregne alvorlige ettervirkninger i form av muskellammelser og funksjonshemming. Ja, det er liten sjanse for det, men for en sjanse å ta. Før vaksinen kom i 1957 fikk flere hundre barn og ungdom lammelser og opptil 10% døde. Røde hunder: Går i det store og hele greit å få, man kan føre til hjernehinnebetennelse. Men det som er skummelt med røde hunder er faren det utgjør for fosteret før tredje svangerskapsmånd og smitte da kan føre til alvorlig skade på fosteret. Det er pga farene i svangerskap man har vaksinen mot røde hunder. Difteri: Kan gi sykdom i hjerte og hjerne. Stivkrampe: Krampe som begynner rundt der bakterien kom seg inn. Videre sprer den seg til andre muskelgrupper f.eks kjeve, rygg og mageregionen. I alvorlige tilfeller kan pustemuskulaturen rammes og i verste fall føre til død. Kikhoste: - Farlig for småbarn, spesielt spedbarn. Kan pga oksygenmangel under hosteanfall føre til hjerneskade eller død. Før vi fikk vaksine fikk nesten 100% kikhoste pga den er veldig smittsom (Info fra nhi.no) Er dette sykdommer du ønsker barna dine skal få? Eller ønsker skal blusse opp? Som nevt tidligere i tråden så døde 770 000 barn av meslinger i 2000. Pga vaksine er vi skånet mot alt dette. Vil dere virkelig at disse sykdommene skal blusse opp igjen? Må dere se sykdommene med egne øyne for å se viktigheten av vaksine? Takk for opplysninger som jeg allerede kan alt om. Jeg forteller om hvorfor jeg ikke vaksinerer så mye som programmet tilsier. Men jeg skjønner godt hvorfor det blir få svar fra folk som prøver å gi en forklaring som er seriøs nok i våre øyne. Det er vår virkelighet og våre synspunkter. Vi ønsker ikke derfor å bli bombardert med masse beskyldninger videre. Jeg ønsker ikke å diskutere mere i denne tråden heller. Den ble virkelig så useriøs som det ante meg den skulle bli. Anonymous poster hash: fe17c...bad 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #62 Skrevet 14. februar 2015 Takk for opplysninger som jeg allerede kan alt om. Jeg forteller om hvorfor jeg ikke vaksinerer så mye som programmet tilsier. Men jeg skjønner godt hvorfor det blir få svar fra folk som prøver å gi en forklaring som er seriøs nok i våre øyne. Det er vår virkelighet og våre synspunkter. Vi ønsker ikke derfor å bli bombardert med masse beskyldninger videre. Jeg ønsker ikke å diskutere mere i denne tråden heller. Den ble virkelig så useriøs som det ante meg den skulle bli. Anonymous poster hash: fe17c...bad Ja men så kom med relevante og seriøse kilder da, foran bare å synse! det har vært flere tråder her nå, ikke en eneste en av motstanderne har kommet med en god kilde! Ps: og det er ikke sikkert at svineinfluensavaksinen førte til narkolepsi . I Kina fant man tredobling av narkolepsitilfeller, men bare 5% var vaksinertAnonymous poster hash: fa5df...c40 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2015 #63 Skrevet 14. februar 2015 Grunnen til at tråden ikke blir seriøs, er jo nettopp av ingen vaksinemotstandere er villige til å ta en skikklig diskusjon med reelle argumenter. Å gjemme seg bak at man føler seg angrepet osv blir bare en "avledning" i mine øyne. Når man tar et kontroversielt valg, som attpåtil setter andre menneskers liv i fare, er det minste man kan forvente at folk vet HVORFOR. Ellers blir det bare ekstemt arrogant. "Jeg forbeholder meg retten til å skalte og vakte med mine medmenneskers liv og helse, men å måtte forklare hvorfor blir bare for slitsomt ass". Slikt gir selvfølgelig ingen seriøs tråd/diskusjon. Kom på banen og forklar skikkelig, så blir debatten også seriøs. Anonymous poster hash: 24636...7c3 4
Gjest Stinky Skrevet 14. februar 2015 #64 Skrevet 14. februar 2015 Ta forresten også en titt på "vaksineaksjonen" på Facebook. Same shit der også
jabx Skrevet 14. februar 2015 #65 Skrevet 14. februar 2015 Det vil ikke komme noen ærlige ordentlige svar her, for det blir møtt med kjeft, kritikk og enormt med fordommer. Jeg snakker åpenhjertig om mitt forhold til vaksiner, men ikke her inne. Ingen vil ta en som ikke vaksinerer på alvor uansett, og jeg forstår du lurer, men det samtidig ikke poenget i å spørre. Dere blir ikke møtt med fordommer, for fordommer er basert på mangel på kunnskap. Tvert imot, man vet godt hva anti-vaksere er slags folk og hvordan de argumenterer.
jabx Skrevet 14. februar 2015 #66 Skrevet 14. februar 2015 Vi vaksinerer ikke fordi jeg ikke vil sprøyte de stoffene inn i barna mine. Formaldehyd i små mengder, det for så være. Vi spiser ellers sunt og rent, kalle et hysterisk, men sånn gjør vi det. Du får langt mer formaldehyd i deg via maten enn gjennom vaksiner, så i følge din logikk må dere slutte å spise mat. Jeg har sett på nært og fjernt hold hva vaksiner har gjort med barn. Små barn ned i to mnd alder, jeg tør ikke sjanse med barna mine. Det kan høres naivt ut, men jeg vet aldri om de vil bli syke av smitte, men jeg VET at immunforsvaret vil bli svekket og de kan absolutt reagere på en gitt vaksine. Hva har du sett, og hvordan vet du at det skyldtes vaksiner? Immunforsvaret blir svekket? Nei, vaksiner gjør det motsatte: Immunforsvaret blir styrket. Det byr meg imot og føles feil å sprøyte ting inn i kroppen på de små nyfødte barna mine. Jeg er overhodet ikke for å utsette barna for dødelige sykdommer, selv om sykdommer ja, er naturlig, og ja, det er "naturlig" at barn dør, så er ikke dette noe vi oppsøker. Vaksiner gjør det motsatte: Det hindrer barna dine fra å bli utsatt for farlige sykdommer. Du snur jo det hele på hodet. Det er naturlig at barn dør ja, så det du sier er at du heller vil la barna dine dø enn å ta imot medisinsk hjelp? I tillegg er jeg selvfølgelig all for flokkimmunitet, men det finnes faktum ikke fordi ikke ALLE er flinke til å revaksineres seg. Ble positivt overrasket over hvor mange her inne som faktisk gjorde det. Men det hører til fåtallet... Du aner ikke hva flokkimmunitet er. 4
Japp Skrevet 14. februar 2015 Forfatter #67 Skrevet 14. februar 2015 Takk for opplysninger som jeg allerede kan alt om. Jeg forteller om hvorfor jeg ikke vaksinerer så mye som programmet tilsier. Men jeg skjønner godt hvorfor det blir få svar fra folk som prøver å gi en forklaring som er seriøs nok i våre øyne. Det er vår virkelighet og våre synspunkter. Vi ønsker ikke derfor å bli bombardert med masse beskyldninger videre. Jeg ønsker ikke å diskutere mere i denne tråden heller. Den ble virkelig så useriøs som det ante meg den skulle bli. Anonymous poster hash: fe17c...bad Problemet for meg er at det finnes ikke en god grunn for å ikke vaksinere seg (så lenge man faktisk kan vaksinere seg) Å føle at det er feil å sprøyte inn noe i kroppen til et lite barn, og mene at man vet at vaksinen er skyld i noe selv om legen sier noe annet er for meg på lik linje som å ikke feste setebelte i bilen fordi man føler det blir for stramt og ubehagelig for barnet. Med andre ord å ta unødvendige sjanser med barna. Jeg har ikke sett en eneste kilde som sier at vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet er farlig. Om det hadde vært farlig og medført senskader ved å ta den så burde jo store deler av befolkningen vært rammet av det og det er vi jo ikke. Det er vanskelig for meg å ta argumenter som går på følelser i en så viktig sak som dette. Og bare så det er sagt, vi snakker om barnevaksinasjonsprogrammet og ikke svineinfluensavaksinen.
Magnifique Skrevet 14. februar 2015 #68 Skrevet 14. februar 2015 Tråden er ryddet for støtende innlegg. - Magnifique, mod.
SmallTalk Skrevet 14. februar 2015 #69 Skrevet 14. februar 2015 Takk for opplysninger som jeg allerede kan alt om. Jeg forteller om hvorfor jeg ikke vaksinerer så mye som programmet tilsier. Men jeg skjønner godt hvorfor det blir få svar fra folk som prøver å gi en forklaring som er seriøs nok i våre øyne. Det er vår virkelighet og våre synspunkter. Vi ønsker ikke derfor å bli bombardert med masse beskyldninger videre. Jeg ønsker ikke å diskutere mere i denne tråden heller. Den ble virkelig så useriøs som det ante meg den skulle bli.Anonymous poster hash: fe17c...bad Den eneste grunnen til ikke å følge barnevaksinasjonsprogrammet er at det er direkte frarådet å ta vaksinene pga allergi eller sykdom. Utover dette så er det ingen grunn til å ikke vaksinere barna sine. Og du som sammenligner reisevaksiner med barnevaksinasjonsprogrammet - den sammenligningen er håpløs. For det første så dreier det seg ikke om de samme vaksinene og for det andre så er det forskjellige sykdommer det vaksineres mot. En del av reisevaksinene man må ta for å reise til fjerne strøk gjør at man kan bli skikkelig syk en periode etterpå, men allikevel så er dette bagateller iforhold til sykdommen det vaksineres mot. Det samme gjelder f.eks for Malariaprofylakse. Medikamentene man får for å redusere risikoen for å få malaria kan gi såpass heftige bivirkninger at man kan bli syk av de også, men ikke på langt nær så syk som man eventuelt vil bli av malaria. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2015 #70 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg tror ikke aliens spilte en rolle i andre verdenskrig... Vi vaksinerer ikke fordi jeg ikke vil sprøyte de stoffene inn i barna mine. Formaldehyd i små mengder, det for så være. Vi spiser ellers sunt og rent, kalle et hysterisk, men sånn gjør vi det. Jeg har sett på nært og fjernt hold hva vaksiner har gjort med barn. Små barn ned i to mnd alder, jeg tør ikke sjanse med barna mine. Det kan høres naivt ut, men jeg vet aldri om de vil bli syke av smitte, men jeg VET at immunforsvaret vil bli svekket og de kan absolutt reagere på en gitt vaksine. Det byr meg imot og føles feil å sprøyte ting inn i kroppen på de små nyfødte barna mine. Jeg er overhodet ikke for å utsette barna for dødelige sykdommer, selv om sykdommer ja, er naturlig, og ja, det er "naturlig" at barn dør, så er ikke dette noe vi oppsøker. Det er en vanskelig avgjørelse å stå ved, vi snakker ofte og tenker mye på det, men jeg tør virkelig ikke sette den sprøyta inn i kroppen på ungene mine. Dette handler ikke om jeg ønsker andres unger døde, men jeg er for redd for mine egne. I tillegg er jeg selvfølgelig all for flokkimmunitet, men det finnes faktum ikke fordi ikke ALLE er flinke til å revaksineres seg. Ble positivt overrasket over hvor mange her inne som faktisk gjorde det. Men det hører til fåtallet...Anonymous poster hash: 66fb4...1ab Det er nøyaktig det du gjør. Kan du utdype hva i fjærn og nær du har sett uheldige ting ved vaksine? Hva skjedde? Det er formaldehyd i MDF plater også, noe mange har enten på veggene eller i kjøkkenskapene. Er du mer redd for vaksiner enn for potensielle dødelige sykdommer? Pærer er også en god kilde. Mange titalls ganger mer enn i en vaksinesprøyte. Det meste av frukt, grønnsaker og egentlig mat generelt inneholder formaldehyd. Kroppen produserer også stoffet selv, som en del av stoffskiftet. Anonymous poster hash: 4bd35...e5e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå