Gå til innhold

Hvorfor er du redd vaksinasjonsprogrammet for barn?


Japp

Anbefalte innlegg

I tråden hvor det var ei som spurte om det var flere som valgte å ikke vaksinere barna, så har flere, der i blant meg, etterspurt forklaringer på hvorfor folk ikke vaksinerer barna sine? Den tråden har blitt bombardert med linker fra veldig tvilsomme nettsider, side opp og side ned med konspirasjonsteorier uten egentlig å forklare akkurat hvorfor man tar et sånn dårlig valg.

Hvorfor er dere redde for vaksinering av barn? Hva gjør at dere utsetter barna deres pg andres barn for den risikoen det faktisk er å ikke vaksinere? Hva får dere til å tro at vaksinene i vaksinasjonsprogrammet for barn er farlige? Tror dere virkelig på påstander om at vaksinene er tilsatt noe slik at de får kreft? Tror dere virkelig at vaksinene inneholder chip/noe som kan spore deg som du får i deg ved vaksinen? Jeg lurer på hva i alle dager som får dere til å gamble på egne og andre barns liv og helse? Hvordan får dere til å tro at vaksinene skal være så farlige når store deler av befolkningen har tatt disse uten noe form for negative opplevelser? Tror dere vi er med på en slags kamp mot dere vi også?

For noen år siden ble det "bevist" at noen av vaksinene førte til autisme. Dette er tilbakevist flere ganger. Men om så skulle være at man kunne fått autisme som bivirkninger så ville ikke det vært så ille som alternative. Det er da mye bedre å ha et barn med autisme, enn ikke noe barn i det hele tatt? For det er faktisk ytterste konsekvens dersom dere velger å ikke vaksinere, at barn dør!

Sykdommer er på full fart tilbake igjen, og det er etter min mening ene og alene pga dumskap! Jeg forstår virkelig ikke hvordan man vil sitt barn det beste hvis man dropper vaksine? Jeg anser det faktisk på grensen til omsorgssvikt!

Når folk velger å vaksinere så er det betimelig å spørre om barna deres får antibiotika ved sykdom, eller er dere av den oppfatning at det også er noe barna "har godt av"? At kroppen skal klare brasene helt alene? Den skuespilleren som ble intervjuet på tv2 viser galskapen godt. Hun har ikke noe vitenskap å vise til, men føler kroppen har det bedre uten vaksine. Jeg har ikke hørt verre argument noen gang!!

Jeg lurer også på hva dere vaksinemotstandere gjør hvis egne eller andres barn går tapt pga sykdom som enkelt kunne vært unngått med å ta vaksine. Hvordan kan dere klare å leve med dere selv hvis noe så tragisk skulle skje?

Den andre tråden er på mange sider så kanskje mange som ikke svarer pga at de ikke har lest den. Jeg håper vi kan få noen svar på det nå.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi folk ikke gidder å sette seg inn i ting. Det finnes ingen vitenskapelige bevis på at vaksinasjon skader barn, det bare finnes en haug med synsing på internett som tar for god fisk.

Jennifer Hibben-White har skrevet et godt innlegg om dette:

http://www.huffingtonpost.ca/2015/02/11/ontario-mom-measles-note_n_6660400.html

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner vaksinerer ikke pga formaldehyd i vaksinen og at det er kreftfremkallende.

Mengden er så liten at det er mer kreftfremkallende å leke med barneleker i plast, men det mener hun er uunngåelig og at det er et dårlig argument. Jeg mener at hun heller burde vaksinere også gi barnet hjemmelagde leker, men da sletta hun meg som FB venn.

Anonymous poster hash: 27a86...dde

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke komme noen ærlige ordentlige svar her, for det blir møtt med kjeft, kritikk og enormt med fordommer.

Jeg snakker åpenhjertig om mitt forhold til vaksiner, men ikke her inne. Ingen vil ta en som ikke vaksinerer på alvor uansett, og jeg forstår du lurer, men det samtidig ikke poenget i å spørre.

Jeg har forståelse for at mange reagerer, men det blir ingen konstruktive debatter eller holdninger, det er mye ufint og fordømmende.

Hadde gjerne snakket og skrevet om det dersom jeg ikke ble kejftet huden full opp og ned i mente.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke komme noen ærlige ordentlige svar her, for det blir møtt med kjeft, kritikk og enormt med fordommer.

Jeg snakker åpenhjertig om mitt forhold til vaksiner, men ikke her inne. Ingen vil ta en som ikke vaksinerer på alvor uansett, og jeg forstår du lurer, men det samtidig ikke poenget i å spørre.

Jeg har forståelse for at mange reagerer, men det blir ingen konstruktive debatter eller holdninger, det er mye ufint og fordømmende.

Hadde gjerne snakket og skrevet om det dersom jeg ikke ble kejftet huden full opp og ned i mente. Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Ganske vanskelig å tro på at du faktisk har noen fornuftige argumenter når du ikke kan nevne dem her hvor du er anonym engang :rolleyes:

Anonymous poster hash: 34fe6...737

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke komme noen ærlige ordentlige svar her, for det blir møtt med kjeft, kritikk og enormt med fordommer.

Jeg snakker åpenhjertig om mitt forhold til vaksiner, men ikke her inne. Ingen vil ta en som ikke vaksinerer på alvor uansett, og jeg forstår du lurer, men det samtidig ikke poenget i å spørre.

Jeg har forståelse for at mange reagerer, men det blir ingen konstruktive debatter eller holdninger, det er mye ufint og fordømmende.

Hadde gjerne snakket og skrevet om det dersom jeg ikke ble kejftet huden full opp og ned i mente.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Det blir heller ingen konstruktiv debatt av å ikke svare på hvorfor heller. De svarene som kom i den andre tråden var jo bare fra dårlige nettsider.

Det at du ikke vil skrive hvorfor dere ikke gir vaksiner får meg til å føle at det ikke er noen god grunn for det annet enn at du føler det er best å ikke ta de.

Har du noen vitenskapelig grunn til å ikke velge vaksinene?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske vanskelig å tro på at du faktisk har noen fornuftige argumenter når du ikke kan nevne dem her hvor du er anonym engang :rolleyes:

Anonymous poster hash: 34fe6...737

Spiller det noen rolle? Uansett grunn vil jeg aldri bli møtt med forståelse fra flesteparten her inne.

Dere spør, for så å drite, henge oss ut og kalle oss diverse ting. Hvorfor spør dere? Hvilket argument vil være godt nok?

Jeg gjetter på ingen.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke komme noen ærlige ordentlige svar her, for det blir møtt med kjeft, kritikk og enormt med fordommer.

Jeg snakker åpenhjertig om mitt forhold til vaksiner, men ikke her inne. Ingen vil ta en som ikke vaksinerer på alvor uansett, og jeg forstår du lurer, men det samtidig ikke poenget i å spørre.

Jeg har forståelse for at mange reagerer, men det blir ingen konstruktive debatter eller holdninger, det er mye ufint og fordømmende.

Hadde gjerne snakket og skrevet om det dersom jeg ikke ble kejftet huden full opp og ned i mente.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Skriv et forenklet svar da, som AnonymBruker.

A la:

Hvorfor vaksinerer du ikke?

Fordi stikk kan gi traumer og legeskrekk.

Du trenger ikke legge ved alle kilder og forklaringer, men et forenklet svar har du vel å by på? Om du mener dette er rett, så bør du jo ønske at flere velger som deg. Med mindre du... Nyter godt av at nesten alle andre vaksinerer. Da gjør du rett i å holde tyst og håpe majoriteten ikke velger som deg

deg.

Anonymous poster hash: 27a86...dde

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle? Uansett grunn vil jeg aldri bli møtt med forståelse fra flesteparten her inne.

Dere spør, for så å drite, henge oss ut og kalle oss diverse ting. Hvorfor spør dere? Hvilket argument vil være godt nok?

Jeg gjetter på ingen.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Jeg spør fordi jeg oppriktig talt lurer på hvorfor dere tar det valget for barna deres? Et valg jeg ser på som særdeles risikofylt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke aliens spilte en rolle i andre verdenskrig...

Vi vaksinerer ikke fordi jeg ikke vil sprøyte de stoffene inn i barna mine. Formaldehyd i små mengder, det for så være. Vi spiser ellers sunt og rent, kalle et hysterisk, men sånn gjør vi det.

Jeg har sett på nært og fjernt hold hva vaksiner har gjort med barn. Små barn ned i to mnd alder, jeg tør ikke sjanse med barna mine. Det kan høres naivt ut, men jeg vet aldri om de vil bli syke av smitte, men jeg VET at immunforsvaret vil bli svekket og de kan absolutt reagere på en gitt vaksine.

Det byr meg imot og føles feil å sprøyte ting inn i kroppen på de små nyfødte barna mine. Jeg er overhodet ikke for å utsette barna for dødelige sykdommer, selv om sykdommer ja, er naturlig, og ja, det er "naturlig" at barn dør, så er ikke dette noe vi oppsøker.

Det er en vanskelig avgjørelse å stå ved, vi snakker ofte og tenker mye på det, men jeg tør virkelig ikke sette den sprøyta inn i kroppen på ungene mine.

Dette handler ikke om jeg ønsker andres unger døde, men jeg er for redd for mine egne.

I tillegg er jeg selvfølgelig all for flokkimmunitet, men det finnes faktum ikke fordi ikke ALLE er flinke til å revaksineres seg. Ble positivt overrasket over hvor mange her inne som faktisk gjorde det. Men det hører til fåtallet...

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke aliens spilte en rolle i andre verdenskrig...

Vi vaksinerer ikke fordi jeg ikke vil sprøyte de stoffene inn i barna mine. Formaldehyd i små mengder, det for så være. Vi spiser ellers sunt og rent, kalle et hysterisk, men sånn gjør vi det.

Jeg har sett på nært og fjernt hold hva vaksiner har gjort med barn. Små barn ned i to mnd alder, jeg tør ikke sjanse med barna mine. Det kan høres naivt ut, men jeg vet aldri om de vil bli syke av smitte, men jeg VET at immunforsvaret vil bli svekket og de kan absolutt reagere på en gitt vaksine.

Det byr meg imot og føles feil å sprøyte ting inn i kroppen på de små nyfødte barna mine. Jeg er overhodet ikke for å utsette barna for dødelige sykdommer, selv om sykdommer ja, er naturlig, og ja, det er "naturlig" at barn dør, så er ikke dette noe vi oppsøker.

Det er en vanskelig avgjørelse å stå ved, vi snakker ofte og tenker mye på det, men jeg tør virkelig ikke sette den sprøyta inn i kroppen på ungene mine.

Dette handler ikke om jeg ønsker andres unger døde, men jeg er for redd for mine egne.

I tillegg er jeg selvfølgelig all for flokkimmunitet, men det finnes faktum ikke fordi ikke ALLE er flinke til å revaksineres seg. Ble positivt overrasket over hvor mange her inne som faktisk gjorde det. Men det hører til fåtallet...

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Disse holdningene er egoistiske. Du tar et valg som potensielt kan skade ditt barn og andres. :( Jeg skjønner ikke at dere våger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke aliens spilte en rolle i andre verdenskrig...

Vi vaksinerer ikke fordi jeg ikke vil sprøyte de stoffene inn i barna mine. Formaldehyd i små mengder, det for så være. Vi spiser ellers sunt og rent, kalle et hysterisk, men sånn gjør vi det.

Jeg har sett på nært og fjernt hold hva vaksiner har gjort med barn. Små barn ned i to mnd alder, jeg tør ikke sjanse med barna mine. Det kan høres naivt ut, men jeg vet aldri om de vil bli syke av smitte, men jeg VET at immunforsvaret vil bli svekket og de kan absolutt reagere på en gitt vaksine.

Det byr meg imot og føles feil å sprøyte ting inn i kroppen på de små nyfødte barna mine. Jeg er overhodet ikke for å utsette barna for dødelige sykdommer, selv om sykdommer ja, er naturlig, og ja, det er "naturlig" at barn dør, så er ikke dette noe vi oppsøker.

Det er en vanskelig avgjørelse å stå ved, vi snakker ofte og tenker mye på det, men jeg tør virkelig ikke sette den sprøyta inn i kroppen på ungene mine.

Dette handler ikke om jeg ønsker andres unger døde, men jeg er for redd for mine egne.

I tillegg er jeg selvfølgelig all for flokkimmunitet, men det finnes faktum ikke fordi ikke ALLE er flinke til å revaksineres seg. Ble positivt overrasket over hvor mange her inne som faktisk gjorde det. Men det hører til fåtallet...

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Kan du utdype hva i fjærn og nær du har sett uheldige ting ved vaksine? Hva skjedde?

Det er formaldehyd i MDF plater også, noe mange har enten på veggene eller i kjøkkenskapene.

Er du mer redd for vaksiner enn for potensielle dødelige sykdommer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke aliens spilte en rolle i andre verdenskrig...

Vi vaksinerer ikke fordi jeg ikke vil sprøyte de stoffene inn i barna mine. Formaldehyd i små mengder, det for så være. Vi spiser ellers sunt og rent, kalle et hysterisk, men sånn gjør vi det.

Jeg har sett på nært og fjernt hold hva vaksiner har gjort med barn. Små barn ned i to mnd alder, jeg tør ikke sjanse med barna mine. Det kan høres naivt ut, men jeg vet aldri om de vil bli syke av smitte, men jeg VET at immunforsvaret vil bli svekket og de kan absolutt reagere på en gitt vaksine.

Det byr meg imot og føles feil å sprøyte ting inn i kroppen på de små nyfødte barna mine. Jeg er overhodet ikke for å utsette barna for dødelige sykdommer, selv om sykdommer ja, er naturlig, og ja, det er "naturlig" at barn dør, så er ikke dette noe vi oppsøker.

Det er en vanskelig avgjørelse å stå ved, vi snakker ofte og tenker mye på det, men jeg tør virkelig ikke sette den sprøyta inn i kroppen på ungene mine.

Dette handler ikke om jeg ønsker andres unger døde, men jeg er for redd for mine egne.

I tillegg er jeg selvfølgelig all for flokkimmunitet, men det finnes faktum ikke fordi ikke ALLE er flinke til å revaksineres seg. Ble positivt overrasket over hvor mange her inne som faktisk gjorde det. Men det hører til fåtallet...

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Men skaden fra de faktiske sykdommene er da langt verre, enn de _mulige_ bivirkningene fra vaksinene? Du sjanser jo mer på helsa til barnet ved å ikke vaksinere, enn ved å vaksinere, gjør du ikke? Det er jo en grunn til at det ble laget vaksiner til disse sykdommene, det er jo nettopp fordi de kan gjøre stor skade.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke mmr vaksine som barn, spiste kun sunn og ren mat, masse helsekost. Både jeg og min søster fikk kreft før vi fylte 30.

Anonymous poster hash: c995f...be5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke mmr vaksine som barn, spiste kun sunn og ren mat, masse helsekost. Både jeg og min søster fikk kreft før vi fylte 30.

Anonymous poster hash: c995f...be5

Håper dere er kvitt kreft begge to :klemmer:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype hva i fjærn og nær du har sett uheldige ting ved vaksine? Hva skjedde?

Det er formaldehyd i MDF plater også, noe mange har enten på veggene eller i kjøkkenskapene.

Er du mer redd for vaksiner enn for potensielle dødelige sykdommer?

Ja, jeg er faktisk mer redd for vaksinen, enn en mulig sykdom.

Ikke fordi jeg er sprø eller ego, men du kan vel sammenligne det med at det er min sannhet like mye som en psykotisk person ser zombier...

Jeg føler det så VELDIG vanskelig å bevisst sprøyte noe inn i kroppen.

At det finnes gift rundt omkring oss blir for meg annerledes enn å bevege seg ute blant f.eks biler og eksos. Sånn er livet, det finnes biler og eksos.

Å sprøyte dette inn i ungene vil føles som å be ungen gape over eksosrøret mens bilen går... Det går bare ikke. Får meg ikke til det.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, jeg er faktisk mer redd for vaksinen, enn en mulig sykdom.

Ikke fordi jeg er sprø eller ego, men du kan vel sammenligne det med at det er min sannhet like mye som en psykotisk person ser zombier...

Jeg føler det så VELDIG vanskelig å bevisst sprøyte noe inn i kroppen.

At det finnes gift rundt omkring oss blir for meg annerledes enn å bevege seg ute blant f.eks biler og eksos. Sånn er livet, det finnes biler og eksos.

Å sprøyte dette inn i ungene vil føles som å be ungen gape over eksosrøret mens bilen går... Det går bare ikke. Får meg ikke til det.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Hvordan har de du kjenner blitt påvirket negativt av vaksine?

Gir du barna dine antibiotika hvis legen anbefaler det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er faktisk mer redd for vaksinen, enn en mulig sykdom.

Ikke fordi jeg er sprø eller ego, men du kan vel sammenligne det med at det er min sannhet like mye som en psykotisk person ser zombier...

Jeg føler det så VELDIG vanskelig å bevisst sprøyte noe inn i kroppen.

At det finnes gift rundt omkring oss blir for meg annerledes enn å bevege seg ute blant f.eks biler og eksos. Sånn er livet, det finnes biler og eksos.

Å sprøyte dette inn i ungene vil føles som å be ungen gape over eksosrøret mens bilen går... Det går bare ikke. Får meg ikke til det.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Har du tenkt på å snakke med psykolog?

Anonymous poster hash: c781d...d6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har de du kjenner blitt påvirket negativt av vaksine?

Gir du barna dine antibiotika hvis legen anbefaler det?

Nei, gir dem ikke det. Men nå har de aldri vært SÅ syke at de ikke har klart å stå sykdommen ut.

Jeg har sett unger bli så dårlige at jeg ikke ord. De har fått uforklarlige sykdommer, noen av dem har fått søvnapné (om det er det det heter), allergier oppstått over natten.

Altså, det meste har kommet innen en kort tid, hvor det ikke finnes forklaring annet en at det er vaksinen.

Jeg vet ikke om det er fordi vaksinen innholdet farlige stoffer, eller om barnet er disponert for noe som gjør at det reagerer så sterkt.

Jeg tror sjansen for å reagere på en vaksine er større enn å bli dausjuk av en sykdom... Mulig jeg er naiv, men der står jeg.

Ingenting av dette handler om latskap eller dumhet, men min tro på at dette valget er best for MINE barn.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på å snakke med psykolog?

Anonymous poster hash: c781d...d6a

Gjør det, om helt andre ting. Hun vet vi ikke vaksinerer og bryr seg ikke. Hvorfor skulle hun...

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...