AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #21 Skrevet 12. februar 2015 Blir kraftig provosert av folk som ikke følger barnevaksinawjonsprogrammet, uansett grunn, men dog med unntak der barnet er allergisk mot innholdstoffer i vaksinen, f.eks. egg. Se ti USA, der har de epedemi av meslinger og barn som har dødd etter smitte. Meslinger var omtrent utryddet. Så har noen glupe hodet funnet å å la være å vaksinere og vi får epedemier. Kanskje ikke riktig tråd å poste i, men fikk ut litt frustrasjon. Anonymous poster hash: 648c0...385 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #22 Skrevet 12. februar 2015 Når kjendiser står frem å sier at de ikke vaksinerer barna sine og sier at man kan få autisme av vaksinen, så er det mange som tror på disse kjendisene som f.eks Jenna McCartney, Jim Carrey, Donald Trump og så videre.... dette er folk som folk ser opp til. Så er det de som sier det er kvikksølv i vaksinen. Så finnes det menigheter som sier/forbyr sine medlemmer å vaksinere barna fordi det gir kreft / Gud har sagt så, og man stoler da på menighetens øverste ledere. Utdrag fra CBSNews 60 minutes Australia Jenna McCarney hos The Doctors part1 Jenna McCarney hos The Doctors part 2 Child Vaccinations - The Doctors Debate Jenna McCartney hos CNN Anonymous poster hash: 460c6...4b7
Gjest Snuppi Skrevet 12. februar 2015 #23 Skrevet 12. februar 2015 Spiller det noen rolle? Uansett grunn vil jeg aldri bli møtt med forståelse fra flesteparten her inne. Dere spør, for så å drite, henge oss ut og kalle oss diverse ting. Hvorfor spør dere? Hvilket argument vil være godt nok? Jeg gjetter på ingen.Anonymous poster hash: 66fb4...1ab Dere som ikke vaksinerer dere setter dere selv og andre mennesker i fare. Sykdommer som har vært utryddet blusser opp igjen da du og dine likesinnede ikke vaksinerer dere. Det finnes ingen vitenskapelig dokumentasjon på at vaksinasjonsprogrammet er farlig. Konspirasjonsteoriene florer på nett og sprer usannheter.
suprarenalis Skrevet 12. februar 2015 #24 Skrevet 12. februar 2015 Gjør det, om helt andre ting. Hun vet vi ikke vaksinerer og bryr seg ikke. Hvorfor skulle hun...Anonymous poster hash: 66fb4...1ab 1. Du utsetter barnet ditt for unødig fare. 2. Argumentene dine fremstår som noe paranoide. Jeg lurer også på hvordan dine barns immunsystem vil bli svekket av vaksinering, som du mente tidligere i tråden. Og, du er for flokk immunitet og at andre revaksinerer seg, så lenge dine barn slipper vaksine? 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #25 Skrevet 12. februar 2015 Når kjendiser står frem å sier at de ikke vaksinerer barna sine og sier at man kan få autisme av vaksinen, så er det mange som tror på disse kjendisene som f.eks Jenna McCartney, Jim Carrey, Donald Trump og så videre.... dette er folk som folk ser opp til. Så er det de som sier det er kvikksølv i vaksinen. Så finnes det menigheter som sier/forbyr sine medlemmer å vaksinere barna fordi det gir kreft / Gud har sagt så, og man stoler da på menighetens øverste ledere. Utdrag fra CBSNews part1 https://www.youtube.com/watch?v=rGAkW_tlcEYpart 2 Anonymous poster hash: 460c6...4b7 Støtter oss forøvrig ikke på noen av disse grunnene. Anonymous poster hash: 66fb4...1ab
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #26 Skrevet 12. februar 2015 De som mener i ramme alvor at en vaksine svekker immunforsvaret må raka vägen til skolebenken og ny omgang naturfag. Det er jo stikk i strid med hvordan vaksiner funker. Anonymous poster hash: 27a86...dde 14
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #27 Skrevet 12. februar 2015 Gjør det, om helt andre ting. Hun vet vi ikke vaksinerer og bryr seg ikke. Hvorfor skulle hun...Anonymous poster hash: 66fb4...1ab Jeg ville tatt det opp med henne. Det virker ikke som om at du helt forstår hva en vaksine er eller at du evt har en psykisk sperre der. Så kanskje du får løst opp i det slik at du slipper å stå til ansvar for at barna dine blir smittet og dør eller får varige sykdommer. Anonymous poster hash: c781d...d6a 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #28 Skrevet 12. februar 2015 Dere som ikke vaksinerer dere setter dere selv og andre mennesker i fare. Sykdommer som har vært utryddet blusser opp igjen da du og dine likesinnede ikke vaksinerer dere. Det finnes ingen vitenskapelig dokumentasjon på at vaksinasjonsprogrammet er farlig. Konspirasjonsteoriene florer på nett og sprer usannheter. I mitt hode er det slik at dersom barnevaksinasjonsprogrammet hadde vært farlig å følge, så 1. Hadde det vært mange syke mennekser i verden, 2. Det hadde blitt erstatningssaker mot produsenter, 3. Man hadde hatt forbud mot og ikke qnbegalinger for vaksinasjon. Jeg har sikkert vært passe tett i nøtta som har fått kikhostevaksine nylig. Kikhoste vil jeg nemlig ikke ha!Anonymous poster hash: 648c0...385 6
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #29 Skrevet 12. februar 2015 Så det er ok å utsette barn for mulig naturlig smittestoff og levende organismer som gjør ungene potensielt døde, men å utsette dem for kontrollerte smittestoff gjør dere ikke i fare for reaksjon... Vil dere også nekte livsnødvendig amputasjon av barnet fordi det er unaturlig å miste et lem og bedre å dø? De stoffene dere frykter er mikroskopiske. Det er mer kvikksølv i et års forbrul morsmelk enn alle vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet som et barn går gjennom. Mer i den fisken gjennomsnittsmannen i gata får i seg ila ett år. Mer formaldehyd i gjenstander og leker som ungene gnager på.. Med mindre dere vil holde ungene i en steril boble til de er atten, så holder ingen argumenter mål. Ingen. Anonymous poster hash: 27a86...dde 4
Gjest Snuppi Skrevet 12. februar 2015 #30 Skrevet 12. februar 2015 (endret) I mitt hode er det slik at dersom barnevaksinasjonsprogrammet hadde vært farlig å følge, så 1. Hadde det vært mange syke mennekser i verden, 2. Det hadde blitt erstatningssaker mot produsenter, 3. Man hadde hatt forbud mot og ikke qnbegalinger for vaksinasjon. Jeg har sikkert vært passe tett i nøtta som har fått kikhostevaksine nylig. Kikhoste vil jeg nemlig ikke ha!Anonymous poster hash: 648c0...385 Det er nettopp pga vaksinen det ikke er stor barnedødelighet i Norge og i Europa. I noen Afrikanske land derimot er situasjonen en annen, da de ikke vaksinerer sine barn grunnet bla religiøse overbevisninger. Mye av barnedødeligheten i fattige strøk kunne vært kraftig redusert dersom barna var vaksinert. I Norge var barnedødeligheten større før da barn døde av sykdommer som vi nå blir vaksinert mot. Jeg skjønner godt at du ikke vil ha kikhoste. Er det ikke flott av vi har vaksine mot slike sykdommer? Endret 12. februar 2015 av Snuppi
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #31 Skrevet 12. februar 2015 I mitt hode er det slik at dersom barnevaksinasjonsprogrammet hadde vært farlig å følge, så 1. Hadde det vært mange syke mennekser i verden, 2. Det hadde blitt erstatningssaker mot produsenter, 3. Man hadde hatt forbud mot og ikke qnbegalinger for vaksinasjon. Jeg har sikkert vært passe tett i nøtta som har fått kikhostevaksine nylig. Kikhoste vil jeg nemlig ikke ha!Anonymous poster hash: 648c0...385 Du har tydeligvis ikke fått med deg at det er en konspirasjon som går ut på å hjernevaske befolkningen om at vaksine er sunt, slik at produsentene kan tjene penger. Sykdommene er nemlig helt ufarlige, ha faktisk sunne og bra for immunforsvaret. Dette er det bare veldig smarte og kritiske mennesker som ikke følger saueflokken som har oppdaget!Anonymous poster hash: 9f246...d51 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #32 Skrevet 12. februar 2015 Du har tydeligvis ikke fått med deg at det er en konspirasjon som går ut på å hjernevaske befolkningen om at vaksine er sunt, slik at produsentene kan tjene penger. Sykdommene er nemlig helt ufarlige, ha faktisk sunne og bra for immunforsvaret. Dette er det bare veldig smarte og kritiske mennesker som ikke følger saueflokken som har oppdaget!Anonymous poster hash: 9f246...d51 Jeg håper og tror at dette er ironi, men om ikke hadde det kanskje vært lurt å få seg litt kunnskap? Anonymous poster hash: c781d...d6a
Gjest Snuppi Skrevet 12. februar 2015 #33 Skrevet 12. februar 2015 Du har tydeligvis ikke fått med deg at det er en konspirasjon som går ut på å hjernevaske befolkningen om at vaksine er sunt, slik at produsentene kan tjene penger. Sykdommene er nemlig helt ufarlige, ha faktisk sunne og bra for immunforsvaret. Dette er det bare veldig smarte og kritiske mennesker som ikke følger saueflokken som har oppdaget!Anonymous poster hash: 9f246...d51 Det er overraskende å se at noe er så lite opplyst!
sukkerspinnn Skrevet 12. februar 2015 #34 Skrevet 12. februar 2015 Ja, jeg er faktisk mer redd for vaksinen, enn en mulig sykdom. Ikke fordi jeg er sprø eller ego, men du kan vel sammenligne det med at det er min sannhet like mye som en psykotisk person ser zombier... Jeg føler det så VELDIG vanskelig å bevisst sprøyte noe inn i kroppen. At det finnes gift rundt omkring oss blir for meg annerledes enn å bevege seg ute blant f.eks biler og eksos. Sånn er livet, det finnes biler og eksos. Å sprøyte dette inn i ungene vil føles som å be ungen gape over eksosrøret mens bilen går... Det går bare ikke. Får meg ikke til det.Anonymous poster hash: 66fb4...1ab At det føles feil å sprøyte inn noe man helt vet hva er i en baby er den eneste argumentet mot vaksinasjon jeg delvis kan skjønne. Men det er faktisk essensen av medisin - å gjøre ting som føles instinktivt feil for å gjøre ting bra. Og som den moderne vitenskapen medisin er, henger instinktene våre etter. Kirurger liker nok ikke å snitte opp folk heller, men h*n gjør det likevel. Selv om kirurgens instinkter sier at h*n skader pasienten, vet h*n at h*n egentlig redder vedkommende. Håper du også klarer å legge vekk de følelsene til slutt og stole på at legene vet hva de driver med. 4
Solsikke84 Skrevet 12. februar 2015 #35 Skrevet 12. februar 2015 Instinktene mine hyylte NEEI når de stakk jenta mi. Men det er naturlig for hun gråt og fikk vondt. Jeg stritter også imot når noen vil ta blodprøver av meg eller borre i tennene mine. Men.. Heldigvis vinner fornuft over instinkt i sånne tilfeller. 2
KaDust Skrevet 12. februar 2015 #36 Skrevet 12. februar 2015 Nei, gir dem ikke det. Men nå har de aldri vært SÅ syke at de ikke har klart å stå sykdommen ut. Jeg har sett unger bli så dårlige at jeg ikke ord. De har fått uforklarlige sykdommer, noen av dem har fått søvnapné (om det er det det heter), allergier oppstått over natten. Altså, det meste har kommet innen en kort tid, hvor det ikke finnes forklaring annet en at det er vaksinen. Jeg vet ikke om det er fordi vaksinen innholdet farlige stoffer, eller om barnet er disponert for noe som gjør at det reagerer så sterkt. Jeg tror sjansen for å reagere på en vaksine er større enn å bli dausjuk av en sykdom... Mulig jeg er naiv, men der står jeg. Ingenting av dette handler om latskap eller dumhet, men min tro på at dette valget er best for MINE barn.Anonymous poster hash: 66fb4...1ab Kan du lese denne artikkelen (og gjerne med alle de referansene som er vist til i teksten), og si meg etterpå at du virkelig fortsatt mener dette er det beste for dine barn? http://www.iflscience.com/health-and-medicine/dear-parents-you-are-being-lied-0
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #37 Skrevet 12. februar 2015 Jeg håper og tror at dette er ironi, men om ikke hadde det kanskje vært lurt å få seg litt kunnskap? Anonymous poster hash: c781d...d6a Noen ganger ser jeg nødvendigheten av å legge bort KG og ikke la meg provosere, fordi enkelte har bestemt seg for at de kjenner den hele og fulle sannhet! Og da kommer vi ikke videre i diskusjonen.Anonymous poster hash: 648c0...385
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. februar 2015 #38 Skrevet 12. februar 2015 Spiller det noen rolle? Uansett grunn vil jeg aldri bli møtt med forståelse fra flesteparten her inne. Dere spør, for så å drite, henge oss ut og kalle oss diverse ting. Hvorfor spør dere? Hvilket argument vil være godt nok? Jeg gjetter på ingen. Anonymous poster hash: 66fb4...1ab Når medisinsk personell fraråder, da er det god nok grunn til og droppe vaksinering, ikke fordi du ikke vil gi barnet vaksinene!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #39 Skrevet 12. februar 2015 Noen ganger ser jeg nødvendigheten av å legge bort KG og ikke la meg provosere, fordi enkelte har bestemt seg for at de kjenner den hele og fulle sannhet! Og da kommer vi ikke videre i diskusjonen.Anonymous poster hash: 648c0...385 Men hva mener du er sannheten, da? Og hva baserer du kunnskapene dine på? Jeg har studert mikrobiologi, så vær ikke redd for detaljert forklaringer eller fagterminologi Bare forklar meg hva du egentlig baserer valget ditt på.Anonymous poster hash: 24636...7c3 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #40 Skrevet 12. februar 2015 Jeg håper og tror at dette er ironi, men om ikke hadde det kanskje vært lurt å få seg litt kunnskap? Anonymous poster hash: c781d...d6a Jeg trodde det var helt åpenbart at det bar ironi, men tydeligvis ikke. Sier jo litt om hvor lite fornuftig man faktisk forventer fra den gjengen der, når dette tas på alvor.Anonymous poster hash: 9f246...d51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå