Gå til innhold

Hvorfor er du redd vaksinasjonsprogrammet for barn?

Fremhevede innlegg

Gjest Solstråla88
Skrevet

Du har tydeligvis ikke fått med deg at det er en konspirasjon som går ut på å hjernevaske befolkningen om at vaksine er sunt, slik at produsentene kan tjene penger. Sykdommene er nemlig helt ufarlige, ha faktisk sunne og bra for immunforsvaret. Dette er det bare veldig smarte og kritiske mennesker som ikke følger saueflokken som har oppdaget!

Anonymous poster hash: 9f246...d51

Du vet at barnet ditt potensielt kan dø av meslinger, tuberkolose og kikhoste? De dør ikke av vaksinene de får! Jeg fikk akkuratt de samme vaksinene gmfra jeg ble født, for 27 år siden! Jeg er frisk som en fisk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emnet tas opp på nyhetene på TV2 kl 21:00, alså nå om 4 min!

Anonymous poster hash: 460c6...4b7
Skrevet

Du har tydeligvis ikke fått med deg at det er en konspirasjon som går ut på å hjernevaske befolkningen om at vaksine er sunt, slik at produsentene kan tjene penger. Sykdommene er nemlig helt ufarlige, ha faktisk sunne og bra for immunforsvaret. Dette er det bare veldig smarte og kritiske mennesker som ikke følger saueflokken som har oppdaget!Anonymous poster hash: 9f246...d51

Jeg er helt enig med deg!

Det er mye bedre å støtte begravelsesbyråene. De tjener jo ganske bra på bårebuketter og barnekister.

Verden er jo dessuten ganske overbefolket, så greit å få ned antallet mennesker litt. Bedre sånn som det var før i tiden. Da var det jo vanlig at 1 av 10 barn overlevde.

Anonymous poster hash: e01cf...6c2

• Liker 4
Skrevet

Du vet at barnet ditt potensielt kan dø av meslinger, tuberkolose og kikhoste? De dør ikke av vaksinene de får! Jeg fikk akkuratt de samme vaksinene gmfra jeg ble født, for 27 år siden! Jeg er frisk som en fisk!

Det var ironi....

Anonymous poster hash: 9f246...d51

Skrevet

Dere som er interessert i dette temaet bør sjekke ut Gunnar Tjomlids blogg, tjomlid.com. Han skriver veldig godt og forståelig om vaksiner og hvorfor man bør vaksinere.

Men til vaksinemotstanderen her:

Hvis vaksiner er farlige, hvorfor tror du helsevesenet anbefaler vaksiner? De kan enormt mye mer om vaksiner enn oss andre, og jeg synes det er rart at man stoler mer på sin egen magefølelse enn på dem.

Når det gjelder risiko for bivirkninger er den forsvinnende liten. Enormt mye mindre enn risikoen man tar ved å ikke vaksinere.

Når barna mine har blitt vaksinert har jeg heller ikke syntes det har vært ubehagelig et øyeblikk. Litt gråt er en billig pris å betale for den forsikringen en vaksine er.

Magefølelsen bør man i det hele tatt passe seg for å stole for mye på.

• Liker 3
Skrevet

Nei, gir dem ikke det. Men nå har de aldri vært SÅ syke at de ikke har klart å stå sykdommen ut.

Jeg har sett unger bli så dårlige at jeg ikke ord. De har fått uforklarlige sykdommer, noen av dem har fått søvnapné (om det er det det heter), allergier oppstått over natten.

Altså, det meste har kommet innen en kort tid, hvor det ikke finnes forklaring annet en at det er vaksinen.

Jeg vet ikke om det er fordi vaksinen innholdet farlige stoffer, eller om barnet er disponert for noe som gjør at det reagerer så sterkt.

Jeg tror sjansen for å reagere på en vaksine er større enn å bli dausjuk av en sykdom... Mulig jeg er naiv, men der står jeg.

Ingenting av dette handler om latskap eller dumhet, men min tro på at dette valget er best for MINE barn.

Anonymous poster hash: 66fb4...1ab

Jeg har ikke hørt om noen som har dødd av vaksine. Men i 2000 var det 770 000(!) tusen dødsfall pga meslinger! Mener du fortsatt at vaksinen er farligere?

Uansett hvor mye jeg forsøker så klarer jeg virkelig ikke forstå at du ikke gir vaksine. Din begrunnelse går på at du føler det er galt å sprøyte ting inn i barna, men det taler mot all forskning og vitenskap om vaksine. Du utsetter barna dine og andre barn for en veldig stor fare.

Hva gjør du dersom ditt barn dør av en sykdom som enkelt kunne vært unngått med vaksine?

Om barna dine blir så syke at de ikke klarer seg uten antibiotika, ville du da gitt det?

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at man ikke følger vaksinasjonsprogrammet.
Men, nå er det mulig jeg lever i en liten "lykkelig boble" og ikke ser "sannheten" av hva Big-Pharma og den slemme staten egentlig holder på med også.

Jeg fikk forøvrig påvist en autoimmun stoffskiftesykdom i forholdsvis ung alder. Mange ville nok skreket og og gitt vaksinene skylden for den.
Men vet dere hva - jeg vil heller en autoimmun stoffskifte sykdom (som jeg kan leve som normalt med resten av livet så lenge den er medisinert), enn å dø / få alvorlige ettervirkninger av meslinger/andre sykdommer som blir kontrollert av vaksinene.
Og det samme vil jeg for mine barn.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror at skepsisen skyldes at dagens foreldre har vokst opp i et samfunn uten alle disse epidemiene og barnesykdommene og derfor har laget seg en forestilling om at de er ufarlige. Det er jo ikke bare det at man risikerer å dø, men også det faktum at man risikerer langtidsskader ved at små barn eller gravide blir smittet som man ikke er klar over. Vaksinemotstandere mener at "disse sykdommene" er naturlige, og kan ikke ha satt seg inn hva slags følger difteri, røde hunder eller polio vil kunne få for deres egne barn. Grunnen til at de kan ta risikoen med å ikke vaksinere er jo at alle andre gjør det. Og så blander man inn en generell skepsis til medisiner, ja det er mye dritt i legemiddelbransjen, men akkurat de vaksinene vi bruker i barneprogrammet er brukt på enorme mengder barn og forsket på gjennom 40 år og har vist seg å være veldig trygge. Det at de brukes i så stor grad, gjør også at legemiddelprodusentene tjener ikke like rått på dette som på andre og nyere medisiner.

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke skjønne at man ikke følger vaksinasjonsprogrammet.

Men, nå er det mulig jeg lever i en liten "lykkelig boble" og ikke ser "sannheten" av hva Big-Pharma og den slemme staten egentlig holder på med også.

Jeg fikk forøvrig påvist en autoimmun stoffskiftesykdom i forholdsvis ung alder. Mange ville nok skreket og og gitt vaksinene skylden for den.

Men vet dere hva - jeg vil heller en autoimmun stoffskifte sykdom (som jeg kan leve som normalt med resten av livet så lenge den er medisinert), enn å dø / få alvorlige ettervirkninger av meslinger/andre sykdommer som blir kontrollert av vaksinene.

Og det samme vil jeg for mine barn.

Jeg ble også diagonisery med stoffskifte sykdom relativt ung. Men fikk beskjed om at det kunne være bieffekt av kyssesyken..

Endret av Solstråla88
Skrevet

Jeg ble også diagonisery med stoffskifte sykdom relativt ung. Men fikk beskjed om at det kunne være bieffekt av kyssesyken..

Samme har jeg fått beskjed om. :)

Uansett - jeg er glad jeg er vaksinert! Denne sykdommen jeg har er ingen ting i forhold til feks meslinger.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Samme har jeg fått beskjed om. :)

Uansett - jeg er glad jeg er vaksinert! Denne sykdommen jeg har er ingen ting i forhold til feks meslinger.

Det er jeg helt enig i! Er selv glad jeg er vaksinert, og skal revaksineres nå på våren..

Skrevet

hvor mange vaksinetråder finnes det egentlig? er ikke folk lei av å sitte og fyre hverandre opp?

Tross av at jeg er "provaksine" og vaksinerer egne, kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert av slike tråder og blir i skikkelig kverulerende humør. Trådene inneholder som regel en eller to som ikke vaksinerer, for så å inneholde flere sider med fanatiske svar og kommentarer hvor man nesten kan høre den pumpende blodåren i panna på personene bak tastaturet.

"kanskje du skal skaffe deg mer kunnskap" er jo en slager, hvor mange av dere er det egentlig som har lest side ned og side opp av forskningsartikler, og som ikke bare gjentar svar de har lest i en annen kommentar eller på forsida av vg?

Anonymous poster hash: ac17f...654
  • Liker 3
Skrevet

hvor mange vaksinetråder finnes det egentlig? er ikke folk lei av å sitte og fyre hverandre opp?

Tross av at jeg er "provaksine" og vaksinerer egne, kjenner jeg at jeg blir skikkelig irritert av slike tråder og blir i skikkelig kverulerende humør. Trådene inneholder som regel en eller to som ikke vaksinerer, for så å inneholde flere sider med fanatiske svar og kommentarer hvor man nesten kan høre den pumpende blodåren i panna på personene bak tastaturet.

"kanskje du skal skaffe deg mer kunnskap" er jo en slager, hvor mange av dere er det egentlig som har lest side ned og side opp av forskningsartikler, og som ikke bare gjentar svar de har lest i en annen kommentar eller på forsida av vg?

Et ønske fra min del et egentlig et håp om at noen av de som ikke vaksinerer tar til vett. Jeg er ikke ute etter å fyre opp under noe, men at folk forstår hvor viktig vaksinering er. Når sykdommer blusser opp slik det gjør nå så bør alle varsellamper lyse!!

• Liker 2
Skrevet

Man kan enkelt og greit spørre seg selv; er sykdommen jeg vaksinerer mot verre enn potensielle bivirkninger av vaksinen?

Søvnapne er ingenting i forhold til polio som ikke har en kur og som kan være dødelig.

Poliomyelitt er forårsaket av poliovirus type 1, 2 eller 3. For 10-30 % av de smittede vil sykdommens symptomer utvikles[1]: høy feber, stiv nakke, kvalme med oppkast, smerter i lemmene. Den angriper nervesystemdeler som hjernestammen og ryggmargen, for derved å forårsake svakhet og lammelse i musklene[1]. Poliomyelitt kan medføre døden ved kvelning om hjernestammen blir infisert og musklene for åndedrett lammes. Bortsett fra vaksine, finnes det ingen kur mot poliomyelitt, men fysioterapi etter sykdomssymptomene er overstått kan begrense skadene

http://no.wikipedia.org/wiki/Poliomyelitt

Anonymous poster hash: 5070f...4fd
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ønsker å høre velbegrunnet argumentasjon og gode kilder på at det er bedre å la være å vaksinere. Noe som ingen har klart ennå.

• Liker 3
Skrevet

I tråden hvor det var ei som spurte om det var flere som valgte å ikke vaksinere barna, så har flere, der i blant meg, etterspurt forklaringer på hvorfor folk ikke vaksinerer barna sine? Den tråden har blitt bombardert med linker fra veldig tvilsomme nettsider, side opp og side ned med konspirasjonsteorier uten egentlig å forklare akkurat hvorfor man tar et sånn dårlig valg.

Hvorfor er dere redde for vaksinering av barn? Hva gjør at dere utsetter barna deres pg andres barn for den risikoen det faktisk er å ikke vaksinere? Hva får dere til å tro at vaksinene i vaksinasjonsprogrammet for barn er farlige? Tror dere virkelig på påstander om at vaksinene er tilsatt noe slik at de får kreft? Tror dere virkelig at vaksinene inneholder chip/noe som kan spore deg som du får i deg ved vaksinen? Jeg lurer på hva i alle dager som får dere til å gamble på egne og andre barns liv og helse? Hvordan får dere til å tro at vaksinene skal være så farlige når store deler av befolkningen har tatt disse uten noe form for negative opplevelser? Tror dere vi er med på en slags kamp mot dere vi også?

For noen år siden ble det "bevist" at noen av vaksinene førte til autisme. Dette er tilbakevist flere ganger. Men om så skulle være at man kunne fått autisme som bivirkninger så ville ikke det vært så ille som alternative. Det er da mye bedre å ha et barn med autisme, enn ikke noe barn i det hele tatt? For det er faktisk ytterste konsekvens dersom dere velger å ikke vaksinere, at barn dør!

Sykdommer er på full fart tilbake igjen, og det er etter min mening ene og alene pga dumskap! Jeg forstår virkelig ikke hvordan man vil sitt barn det beste hvis man dropper vaksine? Jeg anser det faktisk på grensen til omsorgssvikt!

Når folk velger å vaksinere så er det betimelig å spørre om barna deres får antibiotika ved sykdom, eller er dere av den oppfatning at det også er noe barna "har godt av"? At kroppen skal klare brasene helt alene? Den skuespilleren som ble intervjuet på tv2 viser galskapen godt. Hun har ikke noe vitenskap å vise til, men føler kroppen har det bedre uten vaksine. Jeg har ikke hørt verre argument noen gang!!

Jeg lurer også på hva dere vaksinemotstandere gjør hvis egne eller andres barn går tapt pga sykdom som enkelt kunne vært unngått med å ta vaksine. Hvordan kan dere klare å leve med dere selv hvis noe så tragisk skulle skje?

Den andre tråden er på mange sider så kanskje mange som ikke svarer pga at de ikke har lest den. Jeg håper vi kan få noen svar på det nå.

Jeg begynte å vaksinere mitt første barn på vanlig måte. Så skulle jeg selv ta en helt vanlig vaksinepåfylling pga. en reise til utlandet. Det endte med at jeg nesten umiddelbart fikk sterke svimmelhetsanfall og vondter i kroppen min i flere måneder etter. Klarte så vidt å unngå sykemelding pga. dette. Jeg klaget til fastlegen, men han mente at det ikke skyldtes vaksinen, men at jeg hadde stress-symptomer! Da ble jeg fryktelig provosert. Jeg VET at jeg hadde vært som normal uten vaksinen innabords.

På mine to siste barn har jeg vært svært selektiv med hvilkne vaksiner de har fått i seg. Svært få i det store og hele. Jeg gidder ikke mere svada fra legene om at vaksinene aldri har skyld i ettersykdommer våre barn kan få.

Heldigvis fikk ungene heller ikke svinevaksinen og jeg priser meg lykkelig for dette. Det er blitt så mange tilfeller i ettertid av alvorlige sykdommer for mange personer at det er vel den eneste gangen myndighetene har innrømmet at det er denne vaksinen sin skyld..

Jeg tar mine valg pga. det som jeg har opplevd/erfart. Og jeg opplever at legestanden har retningslinjer fra staten som jeg ikke stoler på er den hele og fulle sannhet.-- Andre får gjøre som dem vil.

Anonymous poster hash: fe17c...bad

• Liker 3
Skrevet

Jeg begynte å vaksinere mitt første barn på vanlig måte. Så skulle jeg selv ta en helt vanlig vaksinepåfylling pga. en reise til utlandet. Det endte med at jeg nesten umiddelbart fikk sterke svimmelhetsanfall og vondter i kroppen min i flere måneder etter. Klarte så vidt å unngå sykemelding pga. dette. Jeg klaget til fastlegen, men han mente at det ikke skyldtes vaksinen, men at jeg hadde stress-symptomer! Da ble jeg fryktelig provosert. Jeg VET at jeg hadde vært som normal uten vaksinen innabords.

På mine to siste barn har jeg vært svært selektiv med hvilkne vaksiner de har fått i seg. Svært få i det store og hele. Jeg gidder ikke mere svada fra legene om at vaksinene aldri har skyld i ettersykdommer våre barn kan få.

Heldigvis fikk ungene heller ikke svinevaksinen og jeg priser meg lykkelig for dette. Det er blitt så mange tilfeller i ettertid av alvorlige sykdommer for mange personer at det er vel den eneste gangen myndighetene har innrømmet at det er denne vaksinen sin skyld..

Jeg tar mine valg pga. det som jeg har opplevd/erfart. Og jeg opplever at legestanden har retningslinjer fra staten som jeg ikke stoler på er den hele og fulle sannhet.-- Andre får gjøre som dem vil.

Anonymous poster hash: fe17c...bad

Om det var revaksinen din som gjorde at du ble svimmel og fikk vondt i kroppen, så er vel det uansett bedre enn alternativet å risikere å få skumle sykdommer. Slik jeg leser det så hadde du disse plagene i noen måneder, det er over nå og du jobbet samtidig som du hadde plagene? Om det er som du sier at plagene var pga vaksinen så er de bedre enn:

Symptomer ved paralytisk poliomyelitt:

- muskelsvakhet

- skjelvinger

- svelgevansker

- pustebesvær

Det finnes ingen behandling for det og ved den meste alvorlige varianten er dødeligheten forholdsvis høy. Om man overlever den alvorlige varianten må man påregne alvorlige ettervirkninger i form av muskellammelser og funksjonshemming. Ja, det er liten sjanse for det, men for en sjanse å ta. Før vaksinen kom i 1957 fikk flere hundre barn og ungdom lammelser og opptil 10% døde.

Røde hunder:

Går i det store og hele greit å få, man kan føre til hjernehinnebetennelse. Men det som er skummelt med røde hunder er faren det utgjør for fosteret før tredje svangerskapsmånd og smitte da kan føre til alvorlig skade på fosteret. Det er pga farene i svangerskap man har vaksinen mot røde hunder.

Difteri:

Kan gi sykdom i hjerte og hjerne.

Stivkrampe:

Krampe som begynner rundt der bakterien kom seg inn. Videre sprer den seg til andre muskelgrupper f.eks kjeve, rygg og mageregionen. I alvorlige tilfeller kan pustemuskulaturen rammes og i verste fall føre til død.

Kikhoste:

- Farlig for småbarn, spesielt spedbarn. Kan pga oksygenmangel under hosteanfall føre til hjerneskade eller død. Før vi fikk vaksine fikk nesten 100% kikhoste pga den er veldig smittsom

(Info fra nhi.no)

Er dette sykdommer du ønsker barna dine skal få? Eller ønsker skal blusse opp?

Som nevt tidligere i tråden så døde 770 000 barn av meslinger i 2000.

Pga vaksine er vi skånet mot alt dette. Vil dere virkelig at disse sykdommene skal blusse opp igjen? Må dere se sykdommene med egne øyne for å se viktigheten av vaksine?

• Liker 3
Skrevet

Fordi folk ikke gidder å sette seg inn i ting. Det finnes ingen vitenskapelige bevis på at vaksinasjon skader barn, det bare finnes en haug med synsing på internett som tar for god fisk.

Jennifer Hibben-White har skrevet et godt innlegg om dette:

http://www.huffingtonpost.ca/2015/02/11/ontario-mom-measles-note_n_6660400.html

Det er vel ren løgn..

Det er jo dere vaksinefolk som ikke gidder sette seg inn i ting, og velger den enkle løsningen som dere har kjøpt av myndighetene. Tviler på at dere har lest mye om vaksiner. Det virker jo ikke slik.

Anonymous poster hash: 10e53...db6

Skrevet

Det er vel ren løgn..

Det er jo dere vaksinefolk som ikke gidder sette seg inn i ting, og velger den enkle løsningen som dere har kjøpt av myndighetene. Tviler på at dere har lest mye om vaksiner. Det virker jo ikke slik.

Anonymous poster hash: 10e53...db6

Hva ved det er ren løgn?
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...