Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #1 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Er det noen av dere som husker det bindet som het "Seba" "Saba"? De var så myke og gode. Jeg synes alt av bind nå om dagen kjennes ut som man har en papp-plate mellom beina.. og for hver gang de er merket med "nå enda bedre!" (les:billigere å produsere) blir de litt stivere og mere plastikkaktig. Noen som vet om det finnes noe lignende seba saba, altså noe som er mykt og godt? Edit: husket feil navn Endret 12. februar 2015 av incognita 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #2 Del Skrevet 12. februar 2015 Bind har jeg ikke brukt på årevis, heldigvis. Byttet ut med tampong og truseinnlegg. Men husker i det fjerne noe som het seba eller saba eller noe. Anonymous poster hash: bb7c9...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #3 Del Skrevet 12. februar 2015 Mener du Saba? Jeg syns de (i utgangspunktet for urinlekkasje..) bindene fra Tenalady er supermyke. Minner veldig om Saba, bare ikke fullt så tykke! Ser ut som vanlige bind Anonymous poster hash: f6b1b...a42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #4 Del Skrevet 12. februar 2015 Bind har jeg ikke brukt på årevis, heldigvis. Byttet ut med tampong og truseinnlegg. Men husker i det fjerne noe som het seba eller saba eller noe. Anonymous poster hash: bb7c9...b0b Var det kanskje "Saba" ja..? hm hm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #5 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Mener du Saba? Jeg syns de (i utgangspunktet for urinlekkasje..) bindene fra Tenalady er supermyke. Minner veldig om Saba, bare ikke fullt så tykke! Ser ut som vanlige bind Anonymous poster hash: f6b1b...a42 Saba... ok ok... jeg husket feil tydeligvis. Tena lady klarer jeg ikke kjøpe for å bruke under mens. Dessuten er de ganske dyre tenker jeg. Men takk for tips. Endret 12. februar 2015 av incognita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #6 Del Skrevet 12. februar 2015 Saba self-sit med skumgummi under. Det var de første bindene jeg brukte og det er 40 år siden. Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #7 Del Skrevet 12. februar 2015 Saba self-sit med skumgummi under. Det var de første bindene jeg brukte og det er 40 år siden. Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8 Jaaa stemmer.. de hadde sånn skum under istedefor lim! åååh som jeg savner de! Ikke den plastikkfølelsen man får av bindene i dag. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #8 Del Skrevet 12. februar 2015 Å, de bindene husker jeg! Store og veldig myke, det var som å gå med en dunpute mellom bena synes jeg. Tror nok ikke de er i produksjon lenger dessverre. Anonymous poster hash: 6e9e9...7a4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #9 Del Skrevet 12. februar 2015 Saba... ok ok... jeg husket feil tydeligvis. Tena lady klarer jeg ikke kjøpe for å bruke under mens. Dessuten er de ganske dyre tenker jeg. Men takk for tips. Tena lady er beregnet på urinlekkasje, og urin er mye mer tyntflytende enn mensblod. De som har prøvd sier Tena lady ikke fungerer ved mens pga dårlig oppsugningevne. Saba har jeg sett, men husker ikke hvor. I en lys beige pose med noe rosa på. Kan ha vært på Obs?Anonymous poster hash: bd07f...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #10 Del Skrevet 12. februar 2015 Tena lady er beregnet på urinlekkasje, og urin er mye mer tyntflytende enn mensblod. De som har prøvd sier Tena lady ikke fungerer ved mens pga dårlig oppsugningevne. Saba har jeg sett, men husker ikke hvor. I en lys beige pose med noe rosa på. Kan ha vært på Obs?Anonymous poster hash: bd07f...371 Obs... hmm.. verdt et forsøk! On it!! takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #11 Del Skrevet 12. februar 2015 Tena lady er beregnet på urinlekkasje, og urin er mye mer tyntflytende enn mensblod. De som har prøvd sier Tena lady ikke fungerer ved mens pga dårlig oppsugningevne. Saba har jeg sett, men husker ikke hvor. I en lys beige pose med noe rosa på. Kan ha vært på Obs?Anonymous poster hash: bd07f...371 Har lest i et annet forum at noen også mener at det ekisterer og foreslår OBSen. Selv husker jeg at vi brukte mamma sine Saba som bleier for dukkene våre Anonymous poster hash: b879a...507 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #12 Del Skrevet 12. februar 2015 Har lest i et annet forum at noen også mener at det ekisterer og foreslår OBSen. Selv husker jeg at vi brukte mamma sine Saba som bleier for dukkene våre Anonymous poster hash: b879a...507 Skal stikke innom og sjekke i løpet av dagen! ...Men Saba har vært på markedet i en liten evighet eller, siden noen over her husket det fra 40 år siden? Jeg husker det fra da jeg først fikk mensen på 90-tallet. Tror det var til salgs i alle butikker godt ut i 2000-tallet... men SØREN KLYPE at jeg ikke hoardet meg opp et lite lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 12. februar 2015 #13 Del Skrevet 12. februar 2015 Men de ble så klumpete da de fikk blod i seg, de var rett og slett ekle. =P Hver sin smak, tydeligvis... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #14 Del Skrevet 12. februar 2015 Men de ble så klumpete da de fikk blod i seg, de var rett og slett ekle. =P Hver sin smak, tydeligvis... Joda, de ble klumpete, men den "nettingen" som var øverst mot huden gjorde jo at man holdt seg tørr. Jeg digget de! ....meeen hvis jeg ikke husker feil forandret de seg litt etterhvert og fikk vanlig overflate slik som er på alle bind i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #15 Del Skrevet 12. februar 2015 Skal stikke innom og sjekke i løpet av dagen! ...Men Saba har vært på markedet i en liten evighet eller, siden noen over her husket det fra 40 år siden? Jeg husker det fra da jeg først fikk mensen på 90-tallet. Tror det var til salgs i alle butikker godt ut i 2000-tallet... men SØREN KLYPE at jeg ikke hoardet meg opp et lite lager. Ja, jeg husker det fra 40 år tilbake. Før self-sit kom så var det en variant som man måtte bruke belte på. Det var stropper som man festet foran og bak på bindet og som man hadde rundt livet. Dette kan ha vært rundt 1972. Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #16 Del Skrevet 12. februar 2015 Her er et lite utvalg! Anonymous poster hash: 5fe9e...8d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 12. februar 2015 #17 Del Skrevet 12. februar 2015 (endret) Åh! Nå fikk jeg minner fra jeg var mindre og var på besøk til tante og onkel. Tante hadde alltid saba pakker i en korg ved toalettet. Jeg brukte de selv i en periode hvor jeg ikke fikk lov av leger til å bruke tamponger. Det var rett å slett "bind-himmelen" Endret 12. februar 2015 av Nosoul 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2015 #18 Del Skrevet 12. februar 2015 Husker moren min brukte disse(hun måtte det for hun blødde som en gris), kom i rosa pakke. Mener nå jeg ser dem innimellom enda, men så bor jeg i et område med mange eldre da, kanskje det har noe med det å gjøre. Selv bruker jeg Always sine, og de er jeg veldig fornøyd med. Sterkt lim! Åssen folk får de knusktørra tampongene oppi dåsa kommer jeg aldri til å skjønne Anonymous poster hash: bca36...cd9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 12. februar 2015 #19 Del Skrevet 12. februar 2015 Husker moren min brukte disse(hun måtte det for hun blødde som en gris), kom i rosa pakke. Mener nå jeg ser dem innimellom enda, men så bor jeg i et område med mange eldre da, kanskje det har noe med det å gjøre. Selv bruker jeg Always sine, og de er jeg veldig fornøyd med. Sterkt lim! Åssen folk får de knusktørra tampongene oppi dåsa kommer jeg aldri til å skjønne Anonymous poster hash: bca36...cd9 Har du sett de til slags nå om dagen?? Hvor hvor hvor ? :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nosoul Skrevet 12. februar 2015 #20 Del Skrevet 12. februar 2015 Jeg lurer faktisk på om de muligens selges på noen rema og coop OBS butikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå