Gå til innhold

Ang kjøp av røyk på Taxfree


Sofia

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Pøh, han er nok en trøffelhelt han og.... noe sted må du jo få det fra din din din..... øh... PINGLE :flekke:  

*pappaen min er større en din :tunge1: *

Ka farsken har dette med røyk og gjøre? og det er utrolig irriterende at noen i det hele tatt skriver om røyk når jeg prøver å slutte :evil:

Herrejemini så unyansert du er!

:wink:

I rest my case. Eller "arrest my case" som en eller annen sa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

I rest my case. Eller "arrest my case" som en eller annen sa...

:ler:

Du gikk nok bare tom for argumenter- Jeg vant, jeg vant, jeg vant :hoppe:

Gå å flørt litt med suzy du Trøffel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du gikk nok bare tom for argumenter- Jeg vant, jeg vant, jeg vant :hoppe:

Gå å flørt litt med suzy du Trøffel

Jeg går aldri tom for argumenter, jeg lever etter samme filosofi som Groucho Marx:

Dette er mine prinsipper. Og liker dere dem ikke... - vel, så har jeg andre!

Dessuten vil jeg jo mye heller flørte med deg, du er så søt når du gjør sånn: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my God! Tråden lever fortsatt... Hmmm...

Nelle: Jeg skulle selvfølgelig betale for røyken selv. Og ja... jeg mener vel egentlig fortsatt at de godt kan kjøpe røyk til meg, men de har sagt nei, og den godtar jeg, uten å diskutere. Men ble vel litt sur med en gang. Den nekter jeg ikke for. Ingen har vel god økonomi, og klart, penger spart er penger tjent. Og jeg kjenner også at jeg blir litt fandenivolsk, at jeg liksom "nå skal jeg iallefall ikke slutte å røyke", som en trassig unge.

Jeg begynte å røyke når jeg var 14 og er som sagt 38 nå. I ALLE år har vi kranglet om røykingen. Seriøst kranglet. Ufattelig slitsomt. Jeg har holdt opp 2 ganger 2 år, mine to graviditeter, og mine 14 mnd nå nettopp. Akkurat nå er ikke viljen eller lysten der, og det må den være for at jeg i det hele tatt makter å gå i gang med den prosessen det er å slutte for en megarøyker som meg. Livet mitt er kaotisk på alle måter, og jeg fikser ikke å slutte nå. Jeg er full av dårlige unnskyldninger for ikke å slutte. Men la meg få ha mine unnskyldninger i fred. La meg røyke i fred. Jeg plager INGEN andre enn meg selv med røykingen. Røyker KUN ute. Overalt. Går jeg tur med en venninne (INGEN av venninnene mine røyker), så passer jeg på at vindretningen ikke går mot henne... Seriøst altså. Jeg er en Ikke-røyker som røyker!..

Hele min grunntanke om mennesker er å respektere forskjellene vi alle har, og allikavel leve nært sammen med mennesker forskjellige fra meg selv. Jeg liker at vi er forskjellige, jeg synes det er interessant. Jeg er en "titter" som ikke får nok av å se på hvor ulike vi alle virkelig er. Tankeganger, oppførsel, utseende, alt, egentlig. Ja, jeg røyker. Respekter meg allikavel!!!! Jeg er ikke noe dårligere eller bedre enn noen andre.

Oi... Sofia hissig på morgenen.

Denne tråden skulle mamma ha lest.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Hele min grunntanke om mennesker er å respektere forskjellene vi alle har' date=' og allikavel leve nært sammen med mennesker forskjellige fra meg selv....[/quote']

men du spør likevel foreldrene dine om å gå imot sine egne meninger å kjøpe noe til deg som du, etter uttallige krangler, VET at de er sterkt imot?

Gjelder den respekten for alle andre en dine foreldre? :wink:

Ja, jeg er enig i at de skal respektere at du røyker!

Jeg mener at det også er respektløst av deg å drite i deres meninger og mene at de skal skaffe deg noe de er så sterkt imot!

Jeg forstår ikke 100% min mors avsky mot alkohol, jeg respekterer den likevel og ville aldri i mine villeste fantasier SPURT henne om å kjøpe noe til meg som jeg VET hun er imot at jeg bruker!!

Fordi jeg respekterer henne for høyt til det.

Dersom du hadde ei veldig kjær venninde som var imot f.eks slakting og spising av dyr (vegetarianer pga sterke følelser i mot at mennesker spiser dyr når det ikke er nødvendig), du visste at dette var en viktig sak for henne og at hun virkelig brant for dette, ville du bedt henne kjøpe billig kjøtt til deg i sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
og du kan heller ikke forvente at de skal respektere deg og dine valg når du ikke respekterer deres. :wink:

høna og egget, hvem kom først?

Jeg vet ikke hvem du kommer fra, men jeg kommer fra min mor, så her kom nok hun først. (hørtes nesten litt feil ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke hvem du kommer fra, men jeg kommer fra min mor, så her kom nok hun først. (hørtes nesten litt feil ut)

og siden mor har født barn, så er det mor som selvsagt starter den manglende respekten?

og barnet gjør alt bra ved å henge seg på å ikke respektere moren tilbake? :klø:

Ja da blir alt bra til slutt da!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
og barnet gjør alt bra ved å henge seg på å ikke respektere moren tilbake? :klø:

Ja da blir alt bra til slutt da!! :ler:

Du spurte om hvem som kom først av høna og egget, og i dette tilfellet var det nok høna som la egget. (hey, også denne kan tolkes på flere måter. Er i slag i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spurt ja. Men ikke krevet!.. Og jeg krangler ikke på svaret deres. Bare resignert registrerer at de ikke har gitt opp kampen på at jeg skal bli røykfri. Det er da ikke deres kamp. Det er da vitterlig min kamp.. De trenger ikke å like det. Men kan gjøre det allikavel. For min økonomis skyld...

Så skruppeløs er jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det at de ikke vil kjøpe røyk til deg trenger jo ikke være en kamp for å få deg til å slutte, men å holde seg til sine prinsipper.

er man imot noe, så kjøper man det ikke til andre selv om man skulle akseptere at andre bruker det!

Dersom de føler sterkt imot røyk generellt (altså ikke BARE når det gjelder deg), så respekterer ikke du at det er en viktig sak for dem når du ber dem gå mot sine sterke meninger å handle til deg, selv om du ikke krever det, så ber du dem gjøre noe de er sterkt imot!

Jeg er imot f.eks hasj, selv om det skulle blitt lovlig så hadde jeg ALDRI kjøpt det til noen!! Og mine barn kommer til å lære mine standpunkt og vite hvor viktige de er for meg. ber de meg kjøpe det, så kan de takke seg selv for å få en skyllebøtte!!!

at jeg ikke ville kjøpt det til noen er ikke fordi jeg driver en kamp for at den enkelte personen bruker det skal slutte, jeg respekterer at andre gjør som de vil, men de får holde meg utenfor det!! deres valg er deres valg, det får de fikse selv! Jeg hjelper ikke å skaffe NOEN noe jeg er imot. (og jeg vet at man ikke kan sammenligne hasj og røyk, det er poenget jeg prøver å få frem, ikke hva det dreier seg om)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor sa: Dersom vi ikke kjøper røyk til deg så kanskje du endelig slutter... Så jeg vet at det er kampen som gjelder. Selvsagt også prinsippet deres. Og den er grei. Jeg respekterer den. Men spurte fordi de var på Svalbard i mai og kjøpte en kartong til meg da. Men nå fikk jeg til svar at det hadde hun angret på siden da, så nå ble det ikke aktuelt flere ganger...

"Puster tungt"... neivel dah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor sa: Dersom vi ikke kjøper røyk til deg så kanskje du endelig slutter...

.... Men spurte fordi de var på Svalbard i mai og kjøpte en kartong til meg da. Men nå fikk jeg til svar at det hadde hun angret på siden da, så nå ble det ikke aktuelt flere ganger...

"Puster tungt"... neivel dah...

:klø: Da skjønner jeg jo at du spurte...

kanskje du skal prøve å ta en prat med dem?

å si at du respekterer deres motforestillinger mot røyk, at du derfor tar hensyn og aldri utsetter dem for det eller lar dem merke at du røyker, og at du også regner med at de klarer å være ok nok til å respektere at du faktisk røyker. De kommer sikkert aldri til å like det, og det er vel ok. Men dersom dere alle lar være å bringe det opp, både di og deg, så bør det kunne aksepteres stillitende.

vinglete handlinger skjønner jeg at man ikke tar like seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofia: Jeg synes du har skrevet noen flotte innlegg som forteller mye om hvem du er som person. Ingen grunn til at ingen skal respektere deg, du har fine meninger synes jeg! Dessuten vet jeg så inderlig vel at dette med røyking er veldig sårbart for de som røyker. Jeg begynte også da jeg var 14, og har fått høre det siden! Slitsomt! Man ØNSKER jo ikke å være en røyker, og det er så slitsomt når alle andre skal fortelle deg hvor dum man er hele tiden osv. osv.

Denne diskusjonen (om respekt, gjensidig respekt osv.) handler slett ikke om hvem som kom først av høna og egget. Det blir for dumt! Det er like dumt som å si at man skal ha mer respekt for folk bare fordi de er eldre, har mer penger eller tilsvarende idiotiske ting. Det er da vitterlig viktigere sammenhenger i livet enn hvem som er eldst, hvem som har mest penger osv. Dessuten fortjener vi alle respekt -rett og slett fordi vi er mennesker. Det er den enkle måten å si det på. Den dyptgående går jeg ikke inn på her pga jeg sitter på jobben og ønsker ikke å bruke arbeidstiden min altfor mye på diskusjoner :-)

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Denne diskusjonen (om respekt, gjensidig respekt osv.) handler slett ikke om hvem som kom først av høna og egget. Det blir for dumt! Det er like dumt som å si at man skal ha mer respekt for folk bare fordi de er eldre, har mer penger eller tilsvarende idiotiske ting. Det er da vitterlig viktigere sammenhenger i livet enn hvem som er eldst, hvem som har mest penger osv. Dessuten fortjener vi alle respekt -rett og slett fordi vi er mennesker. Det er den enkle måten å si det på. Den dyptgående går jeg ikke inn på her pga jeg sitter på jobben og ønsker ikke å bruke arbeidstiden min altfor mye på diskusjoner :-)

Nelle

Min sammenligning høna - egget gikk overhode ikke på alder på noen måte, men hvem som først ikke respekterte!!

Var det de som startet å ikke respektere eller var det Sofia, men nå har jeg fått opplysninger som sier litt mer, og da skjønner jeg bedre Sofias side ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sammenligning høna - egget gikk overhode ikke på alder på noen måte, men hvem som først ikke respekterte!!

Var det de som startet å ikke respektere eller var det Sofia, men nå har jeg fått opplysninger som sier litt mer, og da skjønner jeg bedre Sofias side ihvertfall.

Jeg vet at du ikke mente at det skulle ha noe med alder eller penger å gjøre, Aline! Det du mener (sånn jeg har oppfattet det) er at det blir for dumt å si at foreldrene ikke respekterer hennes valg, når hun selv ikke respekterer deres valg. Og det er jo sant -jeg er helt enig. Sånne ting som røyking er sårbare greier -særlig mellom foreldre og barn. Mine foreldre har også nektet å kjøpe røyk til meg, og jeg har holdt kjeft og egentlig bare godtatt det. Men det er sant at jeg ikke klarte å slutte før de slutta å mase.

Klem fra Nelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ok, trodde jeg ble missforstått helt jeg. :)

mas kommer man sjeldent noen vei med, og ihvertfall ikke på sånne områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelle, Takk skal du ha. Jeg vet at vi har hatt noen fine "samtaler" du og jeg. Du har vært lite her i det siste. Godt å se deg tilbake.

Som dere kanskje har lagt merke til, har jeg ikke engang kommentert høna og egget. Ikke det at det ble for dumt. Følte bare at den "avsporingen" ikke var helt relevant.

Aline, Du er jo min sjelevenn. Jeg vet at du forstår meg.. :wink: .. så bra!!

Glad i dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Aline, Du er jo min sjelevenn. Jeg vet at du forstår meg..  :wink: .. så bra!!

Glad i dere begge!

:rosasmil: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...