Gå til innhold

Ang kjøp av røyk på Taxfree


Sofia

Anbefalte innlegg

Ville du ha blitt sur dersom foreldrene din skal reise utenlands og nekter å kjøpte billig røyk til deg. Jeg kjenner at jeg blir sur på mamma for hun nekter å kjøpe røyk til meg når hun og pappa reiser på ferie om etpar uker.

Jeg er 38 år!!!!! og må da for svarte få bestemme selv om og når jeg eventuelt skal slutte å røyke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigermamman min er 49 år gammel og hun smugrøyker for sine foreldre fortsatt :o

Synes nå de kunne kjøpt med røyk til deg, men de ønsker vel ikke å "støtte saken" eller noe sånt, ganske teit egentlig siden du er såpass gammel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere som har det slik, på tross av at foreldrene reiser mye. Egentlig synes jeg foreldre må få velge slikt selv, selv om de sikkert gjør det for å være litt vrange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Jeg er 38 år!!!!! og må da for svarte få bestemme selv om og når jeg eventuelt skal slutte å røyke!!

Foreldrene dine, går jeg ut ifra, er ganske mye eldre enn 38 år. De må vel da for svarte få bestemme selv hva de vil gjøre og ikke gjøre for andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Foreldrene dine, går jeg ut ifra, er ganske mye eldre enn 38 år. De må vel da for svarte få bestemme selv hva de vil gjøre og ikke gjøre for andre?

Åh, Rattlesnack, i dag er du flink! Jeg er kjempeenig med deg!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe krav om at man må kjøpe med røyk til sine barn etter en viss alder?

om jeg hadde blitt sur eller ikke hadde kommet helt an på hvorfor de ikke ville det.

Røyker de ikke selv og er imot røyk, så skjønner jeg at de ikke ønsker å støtte din røyking, dersom det er deres standpunkt. Det blir som at moren min selvfølelig aldri ville kjøpt med billig alkohol til meg, hun er avholds og godtar at jeg drikker men ville ALDRI kjøpt til meg uansett!! Blir ikke sur for det.

om de røyker selv så kjøper de selv, så da hadde jeg også skjønt det....

Nei, jeg tror det hadde skullet rimelig teite grunner til for at jeg skulle blitt sur over at foreldre ikke kjøpte billig røyk til meg.

Det er du som velger å røyke, det er ikke andres ansvar å gjøre din økonomi bedre når du selv velger å røyke, noe som er dyrt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Foreldrene dine, går jeg ut ifra, er ganske mye eldre enn 38 år. De må vel da for svarte få bestemme selv hva de vil gjøre og ikke gjøre for andre?

:Nikke:

Jeg hadde ikke giddet å bli sur. De bestemmer jo selv hva de gjør, akkurat som du bestemmer hva du gjør.

Jeg fest-røyker litt, røyker kanskje 2 - 3 sigaretter i uka. Da jeg nevnte dette for mamma, sa hun at det ville ikke bli verken bursdag - eller julepresanger før jeg sluttet. :ler: Jeg ble en smule irritert, jeg er da godt voksen, men hun gjør som hun vil, og jeg gjør som jeg vil. Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Åh, Rattlesnack, i dag er du flink! Jeg er kjempeenig med deg!

:)

Utrolig hyggelig å høre, Trøffel. Jeg trenger litt ros i hverdagen.Selv om vi ikke er inne i det myke hjørnet mitt nå, så vil jeg allikevel gi deg en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de røyker selv er det helt på jordet' date=' er de antirøykere støtter jeg dem.[/quote']

Visst de røyker selv vil de vel bruke kvota på seg selv også da. Ingenting å bli sur for det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeeezzzz... :o :o Sterke meninger....

De røyker ikke selv. Det er jo nettopp derfor de kan bruke kvoten sin på meg. Skjønner ikke problemet jeg. Jeg skal selv på ferie sammen med søsteren min i slutten av august, og hun nektet også først å kjøpe røyk til meg, til jeg sa jeg selv kan bære kartongen....

Håpløst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... hun nektet også først å kjøpe røyk til meg, til jeg sa jeg selv kan bære kartongen....

Håpløst!!

Det hadde jeg syntes var latterlig grunn ja!!

men hvorfor vil ikke foreldrene dine kjøpe med?

Er de anti-røykere? For om de er imot røyking, så kan du ikke forvente at de skal gå imot sine egne meninger og skaffe deg noe de ikke synes du skal bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan vel kalle de for anti ja. Det er min store sorg i livet, sier mamma, at du røyker. Jeg holdt jo nettopp opp i 14 måneder og da var familien Sofia lykkelige. Men så gikk det som det gikk med røykestoppen, så nå er jeg atter familiens sorte får.

Jeg skjønner at de ikke vil at jeg skal røyke, det er ikke det jeg sier. Jeg skulle bare ønske at de kunne leve med det, uten å måtte kommentere det HVER gang jeg er hos dem. At de bare innser, at skam og gru: datteren deres røyker.. Jeg røyker ikke sammen med dem, kan være på besøk i flere timer uten å røyke. På en hyttehelg med unger og full pakke, vandrer jeg laangt avgårde for å ta en røyk etter middag og rødvin. Så jeg tar hensyn. Og det har jeg alltid gjort. Men ja, jeg innrømmer at det er for økonomiens skyld. 2 kartonger er jo for meg 1000.- spart. Det er jo litt. Ja, jeg vet at det er dyrt og jeg kan ALT om røyk. Fillern også, akkurat som om det ikke er min store sorg i livet også... at jeg røyker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge de er så mot røyk, så synes jeg du skal akseptere det også.

Jeg er enig med deg i at de ikke trenger å ta det opp hele tiden altså, for ditt valg har de ikke noe med, men dette er viktig for dem, du må da respektere det også.

Det er litt som moren min og alkohol, hun er totalavholds, hun ble helt ute av seg når jeg som 18 fortalte at jeg dessverre ikke var avholds lenger. Hun kan til nød se at jeg drikker litt nå, dersom det er i brylluper eller annet, og hun kan til nød snakke om alkohol med meg og at jeg faktisk ikke er avholds, men jeg vet jo hennes holdning og det ville aldri falt meg inn å spørre henne om å kjøpe billig drikke til meg!!

Jeg må nemlig også respektere hennes holdninger!

Så lenge du ikke trykker røyken din opp i ansiktet deres, ikke ber dem kjøpe billig røyk til deg, og ellers respketer deres holdning mot røyk, så bør de også stilletiende akseptere ditt valg om å røyke! At de sier ifra en gang at de ikke liker det, er så, så bør det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ikke vil de skal mase på deg eller kommentere hele tida. Ingen liker å bli mast på, og vi er stort sett klar over våre "feil" uten at noen påpeker det hele tida.

Men når du vet hvilken holdning de har, hvorfor spør du i det hele tatt om de vil kjøpe sigaretter til deg da? Du må jo ha visst hvilket svar du kom til å få. Jeg synes ikke det er så veldig rart at man ikke vil kjøpe røyk når man ikke røyker selv, jeg gjør det som oftest heller ikke, ingen av oss røyker så tobakkskvota vår er som oftest tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Veldig enkelt og greit, faktisk:

1) Du gjør som du vil, og dét skal de akseptere!

2) De gjør som de vil, og dét skal du akseptere.

Men at man dermed er enig i alt, se dét er noe heeeelt annet!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fillern også Aline. Du har alltid så gode argumenter at jeg bare må bli enig tilslutt....

Jaja... så får jeg akseptere det dah...

Ikke helt fornøyd Sofia..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparer røykepengene jeg, og var i gambia i februar og håper på å dra til gambia igjen på nytt i januar februar.... så da kan du sitte der med den sure røyken din mens jeg koser meg i afrika fordi jeg har slutta!!! :tunge1:

bare for å gjøre ting enda litt koseligere lissom!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...