lille_frosk Skrevet 27. mai 2018 #902 Skrevet 27. mai 2018 Herregud, det skulle ikke være mulig. All medfølelse i verden til deg! Det er jammen ingen spøk dette her ...
Poppsilopp Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #903 Skrevet 31. mai 2018 På 26.5.2018 den 18.32, Askmeagain89 skrev: Stakkars deg. God bedring Tusen takk❤️ På 27.5.2018 den 21.30, lille_frosk skrev: Herregud, det skulle ikke være mulig. All medfølelse i verden til deg! Det er jammen ingen spøk dette her ... Nei, skulle tro det hadde vært nok 😩 Takk for medfølelse frosken❤️
Poppsilopp Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #904 Skrevet 31. mai 2018 Var hos legen på mandag for å ta noen blodprøver. Hadde da vært potta tett og veldig vond i bihulene noen dager, fikk tatt en CRP. Og aldri har jeg blitt så glad noen gang for at den var forhøyet, var på nesten 100. Endelig kunne jeg få medisin! Så nå er jeg heldigvis en god del bedre Var også på ultralyd på mandag. Og fortsatt har ikke tv1 vokst noe særlig, og nå hadde heller ikke tv2 det. Så neste uke skal vi på to nye kontroller, en på fosterdiagnostisk avdeling. Hun sa det ikke rett ut, men jeg forstod det vel sånn at hvis de da ikke hadde vokst noe særlig, så blir jeg satt i gang. Har heldigvis kommet til uke 36 da, og begge er estimert til å være over. 2 kg nå. Men det blir to små jenter vi får. Håper alt er bra med de, og at de har det fint når de kommer ut. Hun legen vi har vært hos er helt fantastisk. Hun tar seg virkelig tid, og ser deg virkelig. Mannen gav hun til og med en klem etter kontrollen sist. Han ble ganske bekymret. Tror vi må kjøpe en flaske vin, eller en blomst til henne altså! Ingen har jo gitt meg noe for hosten, hun gjorde til og med det hun. Det er hun som har skrevet de nasjonale retningslinjene for gravidmedsisin, så når hun sier det er trygt, så stoler jeg på det. I går var jeg faktisk sikker på at noe var på gang. Hadde vonde sammentrekninger fra morgenen av, sov litt, og så fortsatte de når jeg våknet. Det roet seg ned igjen, så var nok ikke noe, men jeg har fått pakket fødebaggen om ikke annet Legen kunne også fortelle at hodet er festet, og ligger langt nede. Noe jeg egentlig kjenner. Litt spent på hvor fort det da går denne gangen. Sist var ikke hodet festet før langt ut i fødselen, og det tok jo bare 4 timer med aktiv fødsel, og 6 minutter med pressing før han var ute. Og dette været da! Du og du. Man kan jo ikke egentlig klage. Men høygravid med tvillinger, og 30 grader skyggen 😅 Jeg holder meg inne for å si det sånn. Nå er mannen og henter M i barnehagen, så skal vi reise å bade etterpå. DET blir deilig!! Jeg elsker virkelig å bade, og i denne temperaturen kan man jo ikke gjøre noe annet. Ja, det glemte jeg nesten. Det er jo ikke til å legge skjul på at jeg er ganske sliten om dagen. Og så fikk vi innbydelse til sommerfest i bhg til M. Det er selvfølgelig den dagen vi skal på kontroll. Vi rekker nok å komme, men ikke til det starter. Og du skulle sett vannkrana det startet. Jeg var altså så bunnløst fortvilet. Så for meg stolte fine gutten min som stod og skulle synge, og så etter mamma og pappa, men så var vi ikke der. Jeg gråt, og gråt og gråt. Mannen kunne ikke annet enn å le litt av meg Nå har vi alliert oss med oldemoren hans, og farfaren og konen. Så det ender vel opp med at vi er 5 stykker som ser på han. Dagen ble litt bedre når jeg og mannen reiste og gjorde noen ærender, og tok lunsj på Egon. Matlysten min er nemmelig tilbake. Så etter å ha stått stille eller gått ned i vekt i en måned, så er vekten heldigvis på vei litt og litt opp. Ikke at jeg vil legge på meg noe særlig, men litt trenger jeg i hvertfall. Har totalt gått opp 6,5 kg og er i uke 35. Dette ble mye mas, ikke så ofte jeg oppdaterer. Så da kommer liksom alt når det først komme
Gjest Sisti Skrevet 31. mai 2018 #905 Skrevet 31. mai 2018 Uff, du har virkelig hatt det tøft nå på slutten! Kan skjønne at det må være veldige tøft altså, både med smerter og følelser og alt mulig. Ikke lenge igjen til en ny epoke begynner da! Håper du får samlet litt energi på bading i dag. :hopper:
lille_frosk Skrevet 1. juni 2018 #906 Skrevet 1. juni 2018 Ååh, jeg skjønner deg så godt! Jeg hadde nok reagert på akkurat ved samme måte angående sommerfesten! Det er jo fantastisk at du har kommet til uke 36. L ble jo også født i uke 36, og var akkurat over to kg. Det gikk, som du vet, veldig fint med henne. Litt ekstra styr når er er under 2,5 og født før uke 37 i forhold til at man må gi tilskudd av vitaminer og jern i seks måneder, men bortsett fra det pleier det jo å være ganske ukomplisert heldigvis! Du er en god rugemaskin du
Poppsilopp Skrevet 1. juni 2018 Forfatter #907 Skrevet 1. juni 2018 20 timer siden, Sisti skrev: Uff, du har virkelig hatt det tøft nå på slutten! Kan skjønne at det må være veldige tøft altså, både med smerter og følelser og alt mulig. Ikke lenge igjen til en ny epoke begynner da! Håper du får samlet litt energi på bading i dag. :hopper: Ja, det har vært litt maskete med all denne sykdommen 😩 Badingen var fantastisk, gjorde veldig godt! 6 timer siden, lille_frosk skrev: Ååh, jeg skjønner deg så godt! Jeg hadde nok reagert på akkurat ved samme måte angående sommerfesten! Det er jo fantastisk at du har kommet til uke 36. L ble jo også født i uke 36, og var akkurat over to kg. Det gikk, som du vet, veldig fint med henne. Litt ekstra styr når er er under 2,5 og født før uke 37 i forhold til at man må gi tilskudd av vitaminer og jern i seks måneder, men bortsett fra det pleier det jo å være ganske ukomplisert heldigvis! Du er en god rugemaskin du Veldig glad jeg har kommet så langt. Men det er så rart, for inntil en måned hadde vi ikke hørt noe om at det var noe problem med veksten. Så det var jo ikke i mine tanker at det kom til å bli ett problem. Takk for at du sier det Frosken, for jeg føler meg ikke som en god rugemaskin akkurat nå❤️ Hvordan var det med ammingen i starten hos dere? Jeg er i prat med en ammehjelperkollega allerede, men jeg er redd de må begynne å gi tillegg. Håper virkelig de har nok bankmelk. Er redd all ammingen skal bli trøblete når de først begynner med tillegg. Og så tenker jeg jo at spesielt premature har jo best av alle de fordelen fullamming gir. Fikk heldigvis mye melk raskt sist, så får håpe på det denne gangen også!
LoveTrain Skrevet 2. juni 2018 #908 Skrevet 2. juni 2018 Jeg tror bare det å ha ammet før gjør deg bedre rustet til å få det til, og ikke minst at du er ammehjelper! Dette skal gå fint💪 Jeg hadde ikke snøring, og måtte gi ganske mye tillegg en periode, men har likevel klart å få til fullamming med skjold nå❤️ Selv om det sikkert er en del lettere å få til når det er én fullbåren baby.
Poppsilopp Skrevet 2. juni 2018 Forfatter #909 Skrevet 2. juni 2018 1 time siden, LoveTrain skrev: Jeg tror bare det å ha ammet før gjør deg bedre rustet til å få det til, og ikke minst at du er ammehjelper! Dette skal gå fint💪 Jeg hadde ikke snøring, og måtte gi ganske mye tillegg en periode, men har likevel klart å få til fullamming med skjold nå❤️ Selv om det sikkert er en del lettere å få til når det er én fullbåren baby. Takk for peptalk!❤️ Det kan jo som du sier gå helt fint😊 Så bra at det har gått greit med dere og ammingen på tross av litt problemer i starten❤️👏
Poppsilopp Skrevet 2. juni 2018 Forfatter #910 Skrevet 2. juni 2018 Da er jeg 36+0 Uansett ikke lenge igjen nå❤️ Spennende og skummelt på samme tid! 8
Tonio Skrevet 2. juni 2018 #912 Skrevet 2. juni 2018 Kjempefin mage du har. Nå kan det skje når som helst!
lille_frosk Skrevet 3. juni 2018 #914 Skrevet 3. juni 2018 Vi ga tillegg mens vi ventet på at melken skulle komme for fullt. På grunn av vekt + gulsott hadde vi ikke råd til å la være. Men jeg fikk masse god hjelp og fra dag 10 var det fullamming for alle pengene Vi ga med kopp, hadde masse hud til hud, og overgangen til bare mm var helt ukomplisert. Men jeg ville aldri valgt å gjøre det annerledes. Hun trengte virkelig tillegget i starten!
Poppsilopp Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #915 Skrevet 3. juni 2018 22 timer siden, Askmeagain89 skrev: Nydelig mage og nydelig kjole Tusen takk☺️💕 21 timer siden, Tonio skrev: Kjempefin mage du har. Nå kan det skje når som helst! Så hyggelig å høre!☺️🌸 Ja, går egentlig bare å venter 🙈 18 timer siden, tweet skrev: Åh, du er rett og slett vakker! 😍 Så grei du er!😄💜 9 timer siden, lille_frosk skrev: Vi ga tillegg mens vi ventet på at melken skulle komme for fullt. På grunn av vekt + gulsott hadde vi ikke råd til å la være. Men jeg fikk masse god hjelp og fra dag 10 var det fullamming for alle pengene Vi ga med kopp, hadde masse hud til hud, og overgangen til bare mm var helt ukomplisert. Men jeg ville aldri valgt å gjøre det annerledes. Hun trengte virkelig tillegget i starten! Så godt å høre at det var problemfritt for dere å gå over til fullamming. Mener virkelig ikke at det er noe galt i å gi tillegg altså! Håper ikke du forstod meg sånn ❤️ Tillegg er jo kjempe bra når det trengs! Er bare redd at når man først begynner så blir det vanskeligere med fullamming. Fikk dere noe bankmelk? Pumpet du før dere begynte fullamming? Var dere på sykehuset helt til ammingen var i gang?
Askmeagain89 Skrevet 3. juni 2018 #916 Skrevet 3. juni 2018 Ammingen kommer på plass selv om det brukes tilskudd i starten. Vi måtte gi mme til eldste pga lav vekt, lavt blodsukker og ingen melk hos meg før dag 5. Det gikk helt problemfritt over til amming etter noen dager med tillegg
Poppsilopp Skrevet 3. juni 2018 Forfatter #917 Skrevet 3. juni 2018 1 time siden, Askmeagain89 skrev: Ammingen kommer på plass selv om det brukes tilskudd i starten. Vi måtte gi mme til eldste pga lav vekt, lavt blodsukker og ingen melk hos meg før dag 5. Det gikk helt problemfritt over til amming etter noen dager med tillegg Så godt å høre😊
lille_frosk Skrevet 4. juni 2018 #918 Skrevet 4. juni 2018 10 timer siden, Poppsilopp skrev: Så godt å høre at det var problemfritt for dere å gå over til fullamming. Mener virkelig ikke at det er noe galt i å gi tillegg altså! Håper ikke du forstod meg sånn ❤️ Tillegg er jo kjempe bra når det trengs! Er bare redd at når man først begynner så blir det vanskeligere med fullamming. Fikk dere noe bankmelk? Pumpet du før dere begynte fullamming? Var dere på sykehuset helt til ammingen var i gang? Nei, jeg tok det ikke som det i det hele tatt! Jeg skjønner bare tankene dine godt rundt dette, jeg er jo også ammehjelper. Men jeg tenker at så lenge man gir på en fornuftig måte vil det ikke ha så mye å si om det er bankmelk eller mme - det som kan være potensielt utfordrende for ammingen er jo det å gi noe annet enn egen morsmelk ved amming. For vår del var det aldri et alternativ med bankmelk, jeg antar at de ville spare det de eventuelt hadde til de virkelig syke små? Jeg spurte ikke etter det heller. Vi var på sykehuset i ti dager. Da ga vi fremdeles tillegg pga gjenstridig gulsot, hun var så innmari slapp at vi måtte vaske henne med kalde kluter for å vekke henne nok til amming. I tillegg kom melken litt sent i gang hos meg, jeg hadde jo katastrofesnitt og fikk nok noe forsinkelse av den grunn. Men ammingen var i alle fall godt på vei. Vi hadde tidlig hjemmebesøk av jordmor, så kom helsesøster, og så hadde vi time på ammepol. igjen, og innen da fullammet vi. Jeg opplevde aldri at den koppmatingen ga noe som helst utfordringer for ammingen faktisk, heller omvendt. Hun ble sterkere og klarte/orket å die fordi hun fikk noe uten å jobbe såå mye for det. Og koppmating er jo genialt! Tidkrevende, men genialt. Jeg pumpet forresten ja, mellom hver amming. Det har jeg VELDIG dårlig opplevelse med fra barsel, mest fordi jeg var så redd førstegangsmor og ble helt ute av meg fordi det ikke kom noen melk. Merkelig nok, siden jeg var ca på andre siden av skalaen for avslappet nok til at melken skulle renne!
QBee Skrevet 4. juni 2018 #919 Skrevet 4. juni 2018 Tenk at du snart er i mål allerede, så spennende! Når du har ammet en uten store problemer og hatt mye melk så går nok ammingen helt fint. Tenker at litt tillegg på barsel dersom fødselsvekten er lav er helt problemfritt. De gir jo bare bittelitt for at de ikke skal gå ned i vekt, det skal ikke gå ut over ammingen. Du har jo tilgang på ordentlig pumpe også på sykehuset,og avlastning med babyene mens du pumper. Hvis du tenker på dette med "virgin-gut" og helst ikke vil at de skal ha noe annet enn mm... så er jo jeg MME-mamma selv og tenker at mange overdriver litt når det kommer til de "store farene" med tillegg.
Poppsilopp Skrevet 4. juni 2018 Forfatter #920 Skrevet 4. juni 2018 Tusen takk for at du beroliger meg fine fine @lille_frosk❤️ Er mye roligere av å høre hvor fint det gikk for dere! Det er helt sant @QBee, det er nok bare jeg som tenker i verste fall. Takk for oppmuntring❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå