Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️

Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leste nettopp at fra juli neste år får tvillingforeldre dobbelt med permisjon de fire første månedene. Så du bør prøve å gå til termin! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2017 den 17.24, Tonio skrev:

Jeg leste nettopp at fra juli neste år får tvillingforeldre dobbelt med permisjon de fire første månedene. Så du bør prøve å gå til termin! :fnise:

Så det! Veldig bra at det blir bedre. Men jeg er fulltidsstudent, så jeg skal ha engangsstønad. Men fant i dag ut at tvillinger gir rett til dobbel utbetaling! Og det var deilig! Da får jeg altså utbetalt 120 000 i stedet for 60 000. Det er jo litt forskjell :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.10.2017 at 9:13 PM, Poppsilopp said:

Kan jeg spørre om det er noen spesiell grunn til at han ikke er gira? 

Vi har hele veien vært veldig klare på at vi skal ha hvertfall to, og at det ikke skal være veldig stor aldersforskjell på de. Han likte ikke så godt babytiden, men vi er enige om å ta det nå mens vi fortsatt er i det, enn å vente til småbarnsfasen er over. Og nå er bi begge veldig klare :) 

Nå har jeg og mannen tatt Praten, og selv om han ikke er sånn superentusiastisk er han med på tanken på et søskenforsøk i ikke altfor fjern fremtid! :nigo: Først må jeg jo avslutte ammingen, det kommer til å ta sin tid tror jeg. :roll: 

Hilsen hun som ikke har egen dagbok og bare MÅTTE fortelle det til noen. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sisti skrev:

Nå har jeg og mannen tatt Praten, og selv om han ikke er sånn superentusiastisk er han med på tanken på et søskenforsøk i ikke altfor fjern fremtid! :nigo: Først må jeg jo avslutte ammingen, det kommer til å ta sin tid tror jeg. :roll: 

Hilsen hun som ikke har egen dagbok og bare MÅTTE fortelle det til noen. :fnise: 

Så koselig at du ville fortelle! Her er det rom for alt :nigo: Og så spennende!  :strix: Du får opprette deg en dagbok du også! Så kan jeg følge med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå er jeg plutselig i uke 9. 9+3 i dag :strix: Nå er ikke lenger tvillingene (for en sprø ting å si :fnise:)  embryoer men foster, og de er hele 2,5 cm. De har også fått føtter og hender :hjerte: Neste uke skal jeg på første svangerskapskontroll hos jordmor. For de som fulgte meg sist, så håper jeg at jeg får en litt bedre jordmor enn sist. Bor i en annen kommune, så det er hvertfall ikke samme. 

Ellers har advent sneket seg inn her. Er midt i eksamensperiode begge to, i tillegg er ikke formen min helt på topp så vi tar litt og litt. Dessuten er det jo faktisk 1. desember allerede på fredag! 

Men formen, ja den er litt opp og ned. Noen dager, når jeg er sliten, er jeg fryktelig kvalm. Matlysten er det veldig opp og ned med, og har nesten kun lyst på usunne ting. Men jeg har faktisk gått ned 1 kg siden jeg ble gravid. Så akkurat det er jo ikke så ille (har litt å gå på fra før av). Nå er det tid for Grey´s Anatomy og et glass Sprite Zero, en av tingene som hjelper mor kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når er du ferdig med eksamen da? Lykke til skal du hvertfall ha! :) 9 uker allerede, tiden flyr virkelig på andres vegne. :P Har det sunket mer inn at dere skal ha tvillinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Sisti skrev:

Hvorfor må du avslutte ammingen? :klo: Vet om mange som ammer gjennom svangerskap i tilfelle du tenker på det :) Meeen jeg vet også at enkelte sliter med å bli gravid når de fortsatt ammer. Tenkte bare å høre og tipse om at du ikke er nødt å avslutte om det ikke er i veien for graviditet :strix: Sorry for kupping men Sisti har jo ikke dagbok :grine:

Uke 10 allerede :sjokk: Håper virkelig du får en jordmor du har god kjemi med. Det utgjør jo ganske mye for trivselen på kontroll. Ja og hva man er komfortabel med å snakke om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, LilleMy1989 said:

Hvorfor må du avslutte ammingen? :klo: Vet om mange som ammer gjennom svangerskap i tilfelle du tenker på det :) Meeen jeg vet også at enkelte sliter med å bli gravid når de fortsatt ammer. Tenkte bare å høre og tipse om at du ikke er nødt å avslutte om det ikke er i veien for graviditet :strix: Sorry for kupping men Sisti har jo ikke dagbok :grine:

Fordi prøverør. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisti skrev:

Fordi prøverør. ;) 

Ja selvfølgelig! :daane:Så kjedelig at det er sånne krav. Mener de det har betydning for suksess? Eller er det pga hormoner? Jeg har lite peiling på dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, LilleMy1989 said:

Ja selvfølgelig! :daane:Så kjedelig at det er sånne krav. Mener de det har betydning for suksess? Eller er det pga hormoner? Jeg har lite peiling på dette her :)

Jeg er usikker selv, har sett flere diskutere det og at det ikke burde være et nødvendig krav for fryseforsøk, men klinikken var ganske tydelig på at amming skulle være fullstendig avsluttet, så da hører vi på dem. Får heller prøve å huske på å spørre når vi starter opp, for jeg er nysgjerrig selv også. :P Ved et fryseforsøk er det jo ikke like heftig med hormoner. Litt kjedelig, for ellers kunne jeg nok tenkt meg å sikte inn på selvavvenning i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min klinikk spurte ikke en gang :P Men så slutter vi når M var 15 måneder, så der er faktisk over ett halvt år allerde. Vet det er omdiskutert. Hvor gammel er han/hun @Sisti

Ja det har vel sunket litt mer inn @LilleMy1989, men det er fortsatt rart. Vi lurer på å bestille en ultralyd i uken før jul, da er jeg i uke 12. Kanskje litt lettere å forstå når man faktisk ser to små som beveger seg inni der :hjerte::hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dårlig samvittighet for at jeg ikke er skikkelig glad over gravidteten enda. Nå er jeg bare sliten, kvalm og lei. M var våken 5 timer i strekk i natt, så det hjalp jo ikke akkurat på. Kjenner liksom ikke den kriblingen i magen når jeg tenker på at jeg er gravid som sist. Men jeg er jo mye mer kvalm denne gangen, og så ble det jo litt av ett sjokk å finne ut at det var to. Men føler det er dårlig gjort. I tillegg fungerer jeg fryktelig dårlig, noe som gjør at mannen må gjøre omtrent alt. I tillegg maser jeg og klager på han, og det blir det dårlig stemning av. Han fortjener det virkelig ikke. Han skulle egentlig hatt en medalje. Å leve med meg og mine hormonelle svingninger, dårlige form, og klaging er virkelig ikke lett. I tillegg har han kjempe mye han må gjøre også, så han jobber på med noe hele dagen. Off, håper virkelig ting bedrer seg, og så får jeg blir flinkere i mens å sette pris på den gode snille mannen jeg har.

Og stakkars M som har en mamma som omtrent ikke gjør noe annet enn å kose med han på sofaen. Er redd for hvordan dette svangerskapet blir, og hva det vil gjøre med forholdet både til meg og mannen, men og til meg og M. Ting blir jo ikke akkurat lettere med to inni der, pluss en på utsiden. Og jeg var ganske sliten sist også. Kanskje greit dette er siste gangen. Men så håper jeg veldig at jeg klarer å nyte dette svangerskapet slik jeg gjorde sist. For da elsket jeg virkelig å være gravid, etter uke 12 riktignok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ak90 skrev:

Hei! Jeg har tvillinger og du får ultralyd i uke 12👍

Gjelder vist ikke her hvor jeg bor. Jeg er innkalt til ultralyd i uke 16 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Poppsilopp skrev:

Gjelder vist ikke her hvor jeg bor. Jeg er innkalt til ultralyd i uke 16 :) 

Ååå, jeg hadde første i uke 12. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 timer siden, Sisti skrev:

Jeg er usikker selv, har sett flere diskutere det og at det ikke burde være et nødvendig krav for fryseforsøk, men klinikken var ganske tydelig på at amming skulle være fullstendig avsluttet, så da hører vi på dem. Får heller prøve å huske på å spørre når vi starter opp, for jeg er nysgjerrig selv også. :P Ved et fryseforsøk er det jo ikke like heftig med hormoner. Litt kjedelig, for ellers kunne jeg nok tenkt meg å sikte inn på selvavvenning i stedet. 

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Min klinikk spurte ikke en gang :P Men så slutter vi når M var 15 måneder, så der er faktisk over ett halvt år allerde. Vet det er omdiskutert. Hvor gammel er han/hun @Sisti

Ja det har vel sunket litt mer inn @LilleMy1989, men det er fortsatt rart. Vi lurer på å bestille en ultralyd i uken før jul, da er jeg i uke 12. Kanskje litt lettere å forstå når man faktisk ser to små som beveger seg inni der :hjerte::hjerte: 

Hm så rart at det er forskjellig :klo:

Jeg ska definitivt ha Tul i uke 12 neste gang! Kjør på! :fnise: Åh den følelsen er nok ubeskrivelig :hjerte: Håper du snart kommer over verste kneika og formen bedrer seg. Det blir jo litt ekstra på mennene med gravid kjæreste og med tvillinger er det vel flere hensyn å ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppsilopp skrev:

Har dårlig samvittighet for at jeg ikke er skikkelig glad over gravidteten enda. Nå er jeg bare sliten, kvalm og lei. M var våken 5 timer i strekk i natt, så det hjalp jo ikke akkurat på. Kjenner liksom ikke den kriblingen i magen når jeg tenker på at jeg er gravid som sist. Men jeg er jo mye mer kvalm denne gangen, og så ble det jo litt av ett sjokk å finne ut at det var to. Men føler det er dårlig gjort. I tillegg fungerer jeg fryktelig dårlig, noe som gjør at mannen må gjøre omtrent alt. I tillegg maser jeg og klager på han, og det blir det dårlig stemning av. Han fortjener det virkelig ikke. Han skulle egentlig hatt en medalje. Å leve med meg og mine hormonelle svingninger, dårlige form, og klaging er virkelig ikke lett. I tillegg har han kjempe mye han må gjøre også, så han jobber på med noe hele dagen. Off, håper virkelig ting bedrer seg, og så får jeg blir flinkere i mens å sette pris på den gode snille mannen jeg har.

Og stakkars M som har en mamma som omtrent ikke gjør noe annet enn å kose med han på sofaen. Er redd for hvordan dette svangerskapet blir, og hva det vil gjøre med forholdet både til meg og mannen, men og til meg og M. Ting blir jo ikke akkurat lettere med to inni der, pluss en på utsiden. Og jeg var ganske sliten sist også. Kanskje greit dette er siste gangen. Men så håper jeg veldig at jeg klarer å nyte dette svangerskapet slik jeg gjorde sist. For da elsket jeg virkelig å være gravid, etter uke 12 riktignok. 

Skal ikke kimse av morsbåndet. :)

Jeg har vært alvorlig syk og ute av stand til å ha omsorgen for mine to i ett år nå. Har samvær hver torsdag og annen hver helg hos min mor. Likevel er de begge skikkelig mammadalt fortsatt. Da yngste var på sykehuset for operasjon så var det kun mitt fang han ville sitte på. Ikke pappas, som er den som har omsorgen. 

Så du skal ikke være redd for forholdet til deg og M. :) Kanskje knytter han og faren et tettere bånd enn før, men deres bånd vil være like sterkt som det har vært. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen med dårlig samvittighet for å ikke føle samme gleden for å være gravid igjen, og det å føle en ikke er "nok" for det barnet man allerede har. Tror dette er veldig vanlig, og noe mange av mine venner som har flere barn har snakket om. Men den kosen på sofaen er da veldig god uansett :) Barnet ditt er kanskje i en periode hvor det lærer å leke mer selv også, kanskje dette pusher han til å bli flinkere på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Poppsilopp said:

Han er 16 måneder og viser ingen tegn til å slutte. Han kan ca fem ord (utenom dyrelyder), et av dem er "puppi" i en veldig glad tone. :ler: Jeg koser meg veldig med ammingen, så har ikke helt lyst til å trappe ned, så dette kan bli vanskelig. :klo: Skal hvertfall ikke stresse med det ennå, gir det noen måneder før jeg eventuelt må sette inn noen mottiltak. :P

Uff, håper du greier å jage bort den dårlige samvittigheten. :klem:Man er jo i en helt annen livssituasjon når man har et barn fra før, enn som førstegangsgravid, så selvfølgelig oppleves det annerledes. Det som betyr noe er jo at du er glad i barna når de kommer, at du ikke er overbegeistret for å gå gravid nå har absolutt ingenting å si (for andre enn deg selv). Det er lov å være lei! I den store sammenheng er det en veldig liten periode av livet, du får vise mannen din takknemlighet og omtanke når du har energi til det, han tåler å trå ekstra til i en periode hvor kroppen din tross alt fostrer frem TO liv! Det er jo ganske fantastisk, er det ikke? Ikke rart du er sliten! Håper det blir lettere for deg etter hvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...