Gå til innhold

Hvordan tør folk si de er muslimer i disse IS-tider?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg mener det er sjokkerende at folk tør kalle seg kristne i en tid hvor det er så kraftig oppsving av tilslutning hos KKK.

Jeg syntes det også er sjokkerende at folk tør kalle seg kristne eller muslimske av den enkle grunn at jeg blir skremt over at voksne mennesker tror på eventyr som vitenskapen har avkledd til de grader.

Jeg syntes også det er sjokkerende at voksne som tror på eventyr viderefører vranglæren over til sin barn som da vokser opp med store kunnskapshull og feilaktig virkelighets oppfattelse.

Religion er og har alltid vært et instrument for å sikre seg makt , ressurser og territorium. I gamle dager kan jeg ha forståelse for at religion var noe folk flest lente seg til for å prøve finne forklaringer på ting i verden som var utenfor deres fatteevne, religion var også noe man kunne støtte seg på i håp om liv etter døden eller at man en gang kommer til å treffe sine avdøde slektninger igjen i himmelen.

Uansett kort og godt : Religion har blitt brukt som verktøy for erobring. Romerne brukte det, spanske imperiet, engelske imperiet og det ottomanske imperiet.

Religion brukes den dag idag til krig og undertrykkelse. Og idag finnes det heller ingen unnskyldning for å ty til religion for å få forståelse av verden og universet. Vitenskap sitter per idag med mange svar i motsetning til bibelen og koranen.

Så ja, det er sjokkerende at folk ikke åpner noen vitenskapsbøker istedetfor å forville seg inn i psykotiske vrangforestillinger som det finnes altfor mange av i diverse religiøse bøker.

Endret av WubWub
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at det fortsatt er stuerent å være muslim. Folk eier ikke skam. Når de ser hvilke brutale handlinger som utføres i deres religions navn så burde de ha vett til å tenke seg om.

Anonymous poster hash: f4302...435

Jeg er mer bekymret over hvordan enkelte, selv i Anonym Bruker drakt, hevder seg oppegående nok til å delta i nett-debatter når de, som blant annet deg, så til de grader avslører egen inkompetanse.

Med tanke på at religionen Islam har 23 prosent av klodens befolkning, omtrent 1,7 milliarder mennesker så er det i beste fall komplett idiotisk å fornærme alle disse på en måte som du, om enn ganske patetisk, forsøker å gjøre.

Men for all del, muslim-hat er intet nytt under kjolen.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte fungerer koransitater på denne måten?

Jeg tror det er ganske bortkastet tid å fortelle muslimer at de tolker koranen sin feil. Skal jeg være helt ærlig så tror jeg de driter i hva en selvbestaltet islamkritiker har å si om den saken.

Som ateist har jeg kun hatt ringe suksess med å sitere bibelen. Det er noe jeg gjør først og fremst for moro skyld når jeg vil erte kristne. Nytteverdien er marginal.

Jammen, da var det da heller ikke muslimer som er målgruppen for Valar Morghulis sine innlegg, men apologeter og hvite, kristne, selvhatere.

Du vet, de som fremhever til hudløshet at islam i bunn og grunn er snill, at koranen ikke er noe verre enn bibelen, og at muslimer flest, selv om de støtter sharia, bare er vanlige mennesker som du og jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gjort matten. Når halvparten av en befolkning på 3.4 millioner mennesker føler seg utstøtt og marginalisert i et samfunn som Storbritannia, så har man et ganske stort problem, som neppe lar seg løse med mer hatretorikk mot muslimer generelt.

Du må da meget gjerne dokumentere at 40% av muslimene i UK støtter sharia, fordi de er utstøtt og marginalisert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ærlig talt ikke spesielt interessert i hva som står i koranen. Jeg anser det som temmelig irrelevant. Jeg ser annetsteds at du priser deg over å "kunne din koran". Jeg mener du kaster vekk tida.

Om du mener det å ikke lese HRS eller islam.no gjør meg uegnet til å ha en mening, så deg om det. Det affiserer meg ikke, og dine anbefalinger om dette er meg lite interessante.

Deltar i en debatt om islam og muslimer, mener ikke det er spesielt interessant hva det står i koranen??

Deltar i en debatt om likestilling i moskéene, mener det er sinnssykt interessant hva det står i likestillingsloven!!

Konsekvent logisk sans er ikke en av dine sterke sider, ser jeg! :blomst::blomst::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, det er ikke hatretorikk i det hele tatt fra min side, og jeg tror nok du er den eneste som oppfatter min uenighet med deg som hatefull. Tvert imot, jeg uttrykker meg veldig ordentlig og saklig, også når det gjelder dine meninger.

Er ikke 60-70% "de fleste"?

Det er forøvrig ikke nødvendigvis slik at dersom man sier at man ønsker sharia-lover, så ønsker man også offentlige henrettelser for religiøst frafall, dødsstraff for homofile, eller amputering for småtyverier.

Sorry Sam, jo det er akkurat hva det er - helt nøyaktig faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koranen består av 30 kapitler. Selvfølgelig kan ikke alt som står der tolkes bokstavelig. "ekstremistene" velger sin del og resten velger det andre. Det står i Koranen at det er synd (haram) å ta lån likevel er det flere muslimer som velger å ta bolig lån. Dette fordi de goden det gir veier opp mot synden. Å trygge sin familie, bidra i lokalsamfunnet osv. Koranen består av motsigelser hele tiden. Å prostituere seg er en alvorlig synd, men likevel fikk en hore plass i himmelen for hun ga mat til en sulten hund. letter du etter budskap som kan fremme din sak vil du finne det. Det er ingen ting som er "fast" unntatt de 5 søylene. Tro på gud og hans profeter, be 5 ganger til dagen, gi 2,5 % av din formue/inntekt til de fattige, fast på ramadan og reise på pilegrims reise hvis du har råd til det.

Det er flere årsaker til at iss og andre "jihad" grupper eksistere, men å si det er islam sin skyld blir for lett. Dette forklare ingen ting. Det enste det gjør er å gi en hel gruppe mennesker del skyld i noe de ikke har gjort. Det skaper også en mer "Vi mot dem mentalitet ". Dette er noe vi ikke trenger. Det er slike holdninger som gjør at noen mennesker blir mer dratt mot den ekstreme siden. Det gjør like mye skade som den rasistisk imam som preker vesten vs islam og at det blir fred på jord når alle kafir blir muslimer. Jeg har hørt på like prekner og de mister fort retten til å lede fredags bønnen tiltross for al den kunnskapen de har. Hvorfor? for muslimer i Norge vil ikke ha en imam som preker om sin sin misnøye med evolusjonsteorien og som påstår det å tro på det, er det samme å ikke tro på gud. Poenget er, det gir lite mening å klappe for at noen finner sitere fra en hadith eller koraen. finner du en kan jeg finne en som sier det motsatte.

Jeg er selv ikke muslim lenger, men jeg kommer fra en muslimsk familie og det jeg hørte da jeg var yngre var dette "Du har en engel på hver din skulder. den en skriver de gode, den andre de dårlige. Målet med livet er å jobbe for at de gode veier mer en de dårlige" Dette

Jeg oppfordrer dere alle å se klippet nedenfor. kloke ord fra en klok dame. Intervjueren stiller relevante spørsmål. Jeg har møtt mange muslimer som deler kvinnen sin synspunkt, men jeg har også sett like mange som tenker på samme måte som intervjueren. Når jeg leser tråder som dette virker det som flesteparten tror muslimer "tror" på det samme. Det er mange imamer i Norge. Noen har har "offisielt utdannelse" andre ikke. Noen oppfordrer til kritisk tenkning, andre forventer å ikke bli motsagt og stille spørsmål ved din moral og tro hvis du gjør det. Det er muslimene i lokal samfunnet som velger hvem som skal veilede dem, men det er opptil en hver muslim hvordan de velger å praktisere det. Som sagt det er ingen ting som felles for alle muslimer bortsett fra de 5 søylene. Her klippet

Anonymous poster hash: 9790a...df5

Det var et interessant intervju. Takker for linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimer har like mye rett til å være her??

Konvertitter, kanskje, men da ikke verdens muslimske befolkning på 1.7 milliarder mennesker??

Poenget er at med muslimer kommer ideologien islam, og er man imot utbredelsen av islam i Norge så må man dessverre på et vis være imot muslimer i Norge.

Helt på samme måten som f.eks. Humanetisk Samfunn er imot de kristnes innflytelse i samfunnet.

Si at du tuller? Skal vi virkelig ønske oss en politikk som diskriminerer folk etter livssyn? Hva blir det neste, hudfarge? Eller kanskje seksualitet?

Nei, alle er velkommen hit så lenge de følger norske lover, hva de ellers tror og mener har ingenting å si for hvorvid de skal kunne bosette seg her. Sånn funker menneskerettighetene.

Anonymous poster hash: 318e7...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, hets, avsporinger og svar til disse innleggene.

Tråden flyttes til skråblikk og generaliseringer.

pinar, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du tuller? Skal vi virkelig ønske oss en politikk som diskriminerer folk etter livssyn? Hva blir det neste, hudfarge? Eller kanskje seksualitet?

Nei, alle er velkommen hit så lenge de følger norske lover, hva de ellers tror og mener har ingenting å si for hvorvid de skal kunne bosette seg her. Sånn funker menneskerettighetene.

Anonymous poster hash: 318e7...5b8

Prøv å lese innlegget mitt en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg over at det fortsatt finnes folk i Norge som ikke kan forskjellen mellom muslimer og IS eller muslimer og terrorister.



Anonymous poster hash: a3090...23e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg over at det fortsatt finnes folk i Norge som ikke kan forskjellen mellom muslimer og IS eller muslimer og terrorister.

Anonymous poster hash: a3090...23e

Eller muslimer og islamister..

Anonymous poster hash: 9f210...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driter i om folk er muslim, kristen, jøde, hinduist, læstadianer, smits-venner, jehovas-vitne osv.

Så lenge folk oppfører seg bra. Kommer noen til meg og sier at en grusom handling måtte skje av religiøse grunner: dra deg langt vekk.

Norge er i en tid der det rivløses litt fra det kristne opplegget, men holder fast på tradisjonene, fordi de ikke lengere er kristne men har blitt NORSKE tradisjoner.

Vi kan godt gi rom og plass for andre kulturelle tradisjoner, men det skal ikke gå på bekostning av det vi allerede har som tradisjon. Her hvor jeg bor er det i allefall sånn.

Her i landet feirer noen jul fordi de tror på Gud, noen feirer rett og slett bare jul, og andre feirer ikke jul. Og er ikke det greit da??

Men kom aldri til meg og si at det å for eksempel omskjære en liten gutt/jente på et skittent gulv med en skitten kniv, er greit, fordi det må gjøres i henhold til religiøse regler.

Det er ikke greit å halshugge, voldta, kidnappe og brenne barn, kvinner og menn, fordi det er sånn noen tolker en eldgammel skrift.

Det er så SYKT at mennesker kan få seg til å gjøre andre mennesker så vondt, på grunn av religion eller livssyn.

Tro på hva du vil, men vold "i Guds ord"..............

Selv tror jeg ikke på noen Gud. Men jeg er heller ikke medlem av noe annet livssyn. Jeg tror på mennesker, gode mennesker, og det kan være litt vanskelig når man ser alt det fæle som finnes.

Jeg ønsker alle velkommen til Norge. Men ikke kom hit, for å utøve grusomheter fra et land du har flyktet fra.

Anonymous poster hash: abf61...8c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...