blomst12 Skrevet 3. november 2015 Forfatter #661 Del Skrevet 3. november 2015 Det er enorm forskjell på Vesla nå og for et år siden, det er det ikke tvil om Men jeg er faktisk usikker på om det ville vært enklere å få nummer to nå, et år senere, eller ikke. For nå er hun så innmari viljesterk og "skal klare selv" at selv om hun forstår mye mer av hva jeg sier, så hender det at hun driter like langt i beskjedene hun får som det lillebroren gjør Fatter ikke hvordan de takla ting før i tiden! Men, jeg har jo hørt flere historier fra foreldregenerasjonen om småsøsken som lå på soverommene sine alene hele dagen, utenom mating og stell, helt til de begynte å krabbe. Så det ligger kanskje litt der også, hvem vet? Ja du har et poeng! Tror kanskje det er litt krevende uansett hvor gamle storesøsknene er. Hver sin alder har jo sine utfordringer! Viljesterk storesøster høres forøvrig spennende ut. M er og et stabeist, men blir nok enda "verre" jo eldre hun blir, hihi. Huff ja, noe må de jo ha gjort. Med en søskenflokk på 10 barn for eks nekter jeg og tro at alle fikk like god oppfølging! Men de hadde nok litt selskap av hverandre da, var nok aldri alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. november 2015 Forfatter #662 Del Skrevet 3. november 2015 Jeg tror de lot ungene underholde seg selv en del. Vet om en familie som har 7 unger i tett alder der de eldste fungerte som barnevakter. Der i huset hadde de ikke engang trappegrind Foreldrene sier at det gikk jo fint, men jeg tenker litt på hva de eldste syns om å aldri kunne få være barn og de yngste (og de eldste) har nok vært utsatt for uheldige situasjoner siden det ikke har vært noen voksne i nærhetenJa gode poeng! Tenk hvor mye rart man gjorde før som idag blir sett på som helt uaktuelt! Uten trappegrind her hadde jeg nok hatt en unge mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 3. november 2015 #663 Del Skrevet 3. november 2015 Hun er faktisk 69! Både hun og svigermor fikk barn tidlig men hæ? Hun sa det ikke var barnehage, eller jo, hun nevne vel en, men den var visst forebeholdt visse folk. Kanskje det ikke var så vanlig med barnehage? Barna hennes er 50,49,46,45 tror jeg! Og kanskje hun bare ordnet klær selv fordi det var billigere? Strikket hvertfall mye, og tror hun sydde litt og! Da var hun jo mye yngre enn mamma da hun fikk barn, så da er det nok derfor. Jeg er heldigvis betydelig yngre enn 45-50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 3. november 2015 Forfatter #664 Del Skrevet 3. november 2015 Da var hun jo mye yngre enn mamma da hun fikk barn, så da er det nok derfor. Jeg er heldigvis betydelig yngre enn 45-50. hehe ja tenkte ikke du var så "gammel". Rart hvor mye ting har forandret seg i løpet av 50 år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 3. november 2015 #665 Del Skrevet 3. november 2015 Vittig for en aldersforskjell. Min pappa er 66 men nå har jeg ei søster på 41 også da jeg gikk kun i sånn barnepark på slutten av 80 tallet fra jeg var 3-5 år. Var noen timer hver dag. Sånn at de hjemmeværende mødrene fikk puste litt og ungene fikk sosialisere seg riktignok hata jeg det stedet da. Jeg var ALT for gammel da jeg begynte og husker best hvordan det var å stå ved grinda og hylskrike mens mamma gikk. Fun times så jeg sier heia 1 åringer i bhge min bestemor sa alltid at babyene bare lå der.. Ho fikk tvillingsøsken som døde etter noen uker og hun husket at de bare lå der er i grunnen veldig glad jeg er født når jeg ble født ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 4. november 2015 #666 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg gikk også i park før vi fikk barnehageplass Jeg digga det da, synes det var skikkelig gøy. Var litt yngre en deg da, så det var bare stas med de eldre barna Tror jeg gikk der i ett år da jeg var rundt 2. Hvordan går det med dere blomst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 4. november 2015 #667 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg gikk også i park før vi fikk barnehageplass Jeg digga det da, synes det var skikkelig gøy. Var litt yngre en deg da, så det var bare stas med de eldre barna Tror jeg gikk der i ett år da jeg var rundt 2. Hvordan går det med dere blomst? Verdt å nevne at jeg var en særdeles sær unge som var lynskeptisk til folk generelt. Ekstrem mammadalt og redd for det meste. Min største frykt er å få en unge som er lik det jeg var Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 5. november 2015 Forfatter #668 Del Skrevet 5. november 2015 (endret) Jeg gikk og i barnepark! Husker jeg syns det var gøy!! Kaffemor, takk som spør! Her går det jo egentlig greit men den fraværende nattesøvnen begynner og tære på meg altså! Har ikke sove sammenhengende mer enn to timer siden fødsel. Når natta kommer får lillesøster vondt i magen. Typisk som rier,som kommer jevnlig. Da ligger hun og kaver og spenner kroppen og av og til hyler hun til. Så kan hun døse av innimellom men våkner til når hun får vondt igjen. Stakkars jenta mi. Hun sovner godt inntil meg, men tør ikke ha henne sånn når jeg sover. Har prøvd masse for at hun skal få ut lufta men lite som hjelper gitt. Tips?? Og jeg har slitt med en ekstrem vond hodepine de siste dagene. Er nesten bekymret, bruker ikke ha vondt i hodet. Hvis jeg bøyer meg ned føler jeg bakhodet skal eksplodere. I tillegg får jeg episoder der jeg føler en blodåre sprekker, og jeg skriker av og til høyt fordi det er så vondt. Håper det der går over snart altså. Ellers har jo mannen begynt og jobbe. Han er ikke hjemme før 1730. Har gått greit til nå men føler meg litt ensom når jeg er alene med begge. Håper det går seg til:) Huff, ble et lite klageinnlegg dette. Beklager! Kjenner liksom bare på en vond følelse når nettene er så ræva!! Men alt går jo over...en gang Endret 5. november 2015 av blomst12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettdating.net Skrevet 5. november 2015 #669 Del Skrevet 5. november 2015 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 6. november 2015 Forfatter #670 Del Skrevet 6. november 2015 Gratulerer så mye Tusen takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 6. november 2015 Forfatter #671 Del Skrevet 6. november 2015 Haha, fy og tungt det er med to små altså! Er planleggingsdag i bhg idag så M er og hjemme. Har vært hos ei venninne i formiddag før vi skulle på helsestasjonen med lillesøster 1230. Storesøster er jo ikke den som kan gå selv og følge etter meg, så da er det lettere og bære henne. Så da måtte jeg bære stelleveska og babysetet i den ene hånda og M på over 11 kg i den andre. I tillegg måtte jeg gå en omvei siden de jobba med den veien jeg vanligvis går. Sterke armer får jeg hvertfall. Men seriøst, tror jeg skal finne meg en søskenvogn. Tenkte og se an behovet, og behovet er definitivt der!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 6. november 2015 #672 Del Skrevet 6. november 2015 Å herre.. Har du ikke søskenvogn? Kjør på og finn en. Ser flere som selger brukt Det hadde jeg gjort. Så slipper du å få betennelse i armene Hvis ikke kan du jo putte den eldste i bånd Sikkert ingen som ser rart på deg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. november 2015 #673 Del Skrevet 6. november 2015 Vi hadde søskensete på vår tfk, og det har vært gull verdt Nå har vi byttet over til søskenbrett, gleder meg til å teste det i helgen!Men, ja, kjøp søskenvogn om vogna dere har ikke har den muligheten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 6. november 2015 Forfatter #674 Del Skrevet 6. november 2015 Vi hadde søskensete på vår tfk, og det har vært gull verdt Nå har vi byttet over til søskenbrett, gleder meg til å teste det i helgen!Men, ja, kjøp søskenvogn om vogna dere har ikke har den muligheten!Søskenbrett er det sånn de står på? Samboer mener M er for liten og at hun ikke kommer til og stå fint! Jeg er litt usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 6. november 2015 #675 Del Skrevet 6. november 2015 Hm... Det er et poeng ja. Har dere en barneutstyrsbutikk i nærheten dere kunne testet hos evt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 6. november 2015 Forfatter #676 Del Skrevet 6. november 2015 Å herre.. Har du ikke søskenvogn? Kjør på og finn en. Ser flere som selger brukt Det hadde jeg gjort. Så slipper du å få betennelse i armene Hvis ikke kan du jo putte den eldste i bånd Sikkert ingen som ser rart på deg da haha ja jeg sleit litt idag,spesielt når jeg måtte åpne dører. Kom noen og hjalp den ene ganga og jeg er egentlig sånn som vil klare meg selv. Men hyggelig av de da svigernor har kjøpt en søskenvogn men den har sånn mykbag så da må lillesøster ligger under storesøster og syns det så så fælt ut. Får sjekke ut facebook, blir ikke ny vogn hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 6. november 2015 Forfatter #677 Del Skrevet 6. november 2015 Hm... Det er et poeng ja. Har dere en barneutstyrsbutikk i nærheten dere kunne testet hos evt?Vi var inne på den ene vi har her i byen, de hadde ikke til emmaljungaen vår. Så tror nok vi får kjøre inn til Kristiansand og se der. Lurt og teste ut, for hvis det funker er jo det enklest og ha. Er nok ikke så ofte jeg er sånn på tur med begge,og vi har jo trille til M som ho kan bruke når vi er to voksne. Og har bæresele og,men litt upraktisk foreløpig når ho er så lita enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 6. november 2015 #678 Del Skrevet 6. november 2015 Jeg så på Jollyroom, tror jeg det var, at de hadde salg på en søskenvogn som het Beemoo et eller annet. Synes den så kjempesmart ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saltsild Skrevet 6. november 2015 #679 Del Skrevet 6. november 2015 Du fortjener søskenvogn. Jeg syntes brukt er gull, og man får det jo så billig. Er jo verdt å sjekke i hvert fall. Spesielt når du ser at behovet melder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. november 2015 #680 Del Skrevet 6. november 2015 Ville definitivt kjøpt søskenvogn måtte Google den beemoo vogna som ble nevnt her, den så jo veldig bra ut igrunn. Stort pluss med vendbar sittedel, synes ikke jeg ser det så ofte på søskenvogner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå