Gå til innhold

Blomst sin hverdag med tre fine jenter ❤

blomst12

Anbefalte innlegg

God nytt år dere! 6+0 idag!

Dette blir et spennende år for oss, hvis dette går veien kommer det aller siste tilskuddet i familien vår.  Litt trist og mest godt. Jeg kan nok langt inni meg kanskje tro at jeg aldri blir helt ferdig med å få barn,men samtidig så syns jeg tre høres perfekt ut for oss! 

Jeg har så lyst å rope ut at jeg er gravid til hele familien min. Syns tiden går sent, selvom jeg faktisk har visst om graviditeten nå i tre uker! Jeg satser på å vente til jeg er 10 uker på vei hvertfall!  Har to venninner som vet det, så får litt utløp for alle mine tanker.  

Ellers er jeg kvalm som dagen er lang, og ganske trøtt. Men har to jenter som våkner meg på forskjellige tider på natta,så kan være det og! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er så imponerende! Altså, når man er gravid med nummer en er man sånn "åååh, jeg er så kvalm, jeg holder ikke ut, jeg må sove og hvile hele tiden", og dere tobarnsmødre bare "ååh, er så kvalm, og de to barna jeg har fra før våkner stadig vekk på nettene, jaja!" :fnise:

Godt nyttår! Håper kvalmen roer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lille_frosk skrev:

Jeg synes det er så imponerende! Altså, når man er gravid med nummer en er man sånn "åååh, jeg er så kvalm, jeg holder ikke ut, jeg må sove og hvile hele tiden", og dere tobarnsmødre bare "ååh, er så kvalm, og de to barna jeg har fra før våkner stadig vekk på nettene, jaja!" :fnise:

Godt nyttår! Håper kvalmen roer seg. 

Haha, men det er faktisk noe i det. Å ha et barn var så mye jobb, men da nr 2 kom skjønte jeg jo at den jobben var ingenting i forhold til to. Haha ( sorry at jeg skriver dette mtp at du prøver på nr 2,men det er dobbel kos og glede og da). Men ja, forventningene for søvn og egentid går betraktelig ned for hvert  barn 😂

_______

6+2 idag!! Håper jeg klarer meg på jobb disse ukene frem til kvalmen gir seg. Før kunne jeg spise den vekk for en stund ,nå sniker den seg tilbake 20 min etter jeg har spist.  Så løsningen blir å spise hver  20. minutt 😂 

Ellers prøver jeg å virkelig nyyte dette svangerskapet og jeg har lovet meg selv å nyte det mer frem til uke 12,for nå er man jo litt redd for sa. Hatt en sa første gang jeg var gravid.  7+2. Men da hadde jeg heller ingen symptomer. Så har håp om at dette blir bra. Så skal jeg virkelig kose meg i og med at dette er siste baby. Helt på ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sille4 skrev:

Åå, så spennende at det er nr 3:nordvesta: gratulerer :hjerte:

Tusen takk! Ja syns og det er spennende og litt skremmende om jeg skal være ærlig!

Åh,jeg er glad det er helg.  Og både meg og mannen har fri! Det skjer 1 av 3 helger, så det skal nytes.

Har så lyst å få bestilt meg tidlig ultralyd,tror kanskje uke 8-9 er fint. Da ser man jo det viktigste.  Fastlegen min har ul apparat så satser på en bonusul da. Burde kanskje klart å vente til da,men åh. Har og en doppler som ei venninne låner, lurer på hvor fort man kan høre hjerte som tredjegangs. 

God helg alle sammen!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Obs, et lite klageinnlegg. 

6+5

Kjære fæle kvalme. 

Du valgte å bosette deg i kroppen min for 3 uker siden. Hvorfor så tidlig har jeg lurt på, men tok fatt på deg med godt mot og i tillegg kunne jeg spise deg vekk. Nå har du virkelig satt inn støtet og følger med meg hver time av dagen jeg ikke sover. Mat eller ikke mat i magen, det driter du i,for nå skal du holde meg kvalm uansett.  Den intense altoppslukende følelsen i hele mage og brystregionen preger hverdagen min, og gjør dagene lange og tunge. I tillegg skal jeg jo fungere for mine to jenter, noe du gjør svært vanskelig for meg. Men flaks for deg har jeg en fantastisk mann som stiller opp.  Men en ting skal du ha,du har ikke gitt meg oppkast. Vet ikke om det er bra eller dårlig egentlig.  For da virker jeg jo ikke særlig preget av denne kvalmen, sett fra utsiden hvertfall.  For sannheten er at jeg ikke ser for uker med deg boende i meg,men fakta er nok at du ikke forlater meg med det første. 

Så kjære lille spire, du bør virkelig vokse deg stor og sterk,for det er kun fordi du er der at dette er verdt det allikevel 😍

_________

Ja, som dere skjønner er jeg så møkka lei at jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve. (Unnskyld for å være så veldig dramatisk)Ville heller brekt en arm enn å ha uker igjen med denne kvalmen. Jeg har faktisk meldt meg syk imorgen, og syns det er skikkelig kjipt og dumt. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal presse meg når jeg syns det er tungt nok å ligge på sofaen? Kan noen dele deres tanker mef meg? Kan legen gi meg noe selvom jeg får i meg mat og ikke kaster opp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kvalme er så ekkelt når man er gravid. Den stopper aldri og tar over alt. Selvfølgelig kan du melde deg syk og legen kan fint gi deg noe for det selv om du ikke kaster opp. Jeg husker jeg var så dårlig da jeg gikk gravid med storesøster. Kastet opp masse uansett, men det eneste som hjalp var å ligge helt i ro på soverommet, i mørket og uten noen form for lyd og stimuli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Huff, kvalme er så ekkelt når man er gravid. Den stopper aldri og tar over alt. Selvfølgelig kan du melde deg syk og legen kan fint gi deg noe for det selv om du ikke kaster opp. Jeg husker jeg var så dårlig da jeg gikk gravid med storesøster. Kastet opp masse uansett, men det eneste som hjalp var å ligge helt i ro på soverommet, i mørket og uten noen form for lyd og stimuli. 

Ja kanskje jeg kan spørre legen. Har bare tenkt jeg ikke var kvalm nok siden jeg ikke kaster opp. Skal ta å ringe imorgen. Jeg har egentlig ikke lyst å være vekke fra jobb men føler jeg ikke klarer fungere. Skal i tilegg ha sykepleiestudent med meg fra i morgen. Da kan jeg ikke ta ekstra lange pauser eller snike meg unna heller.  

Ja just sånn det er! Ligger jeg helt i ro går det sånn tålig,da er bare kvalmen middels plagsomt. Hadde jeg bare hatt det som jobb 🙄 hvordan fungerte du i jobb da du var så kvalm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo absolutt dårlig selv om du ikke kaster opp! Hva med å ringe legen og be om å få prøve kvalmestillende? Det virker bare sånn delvis tålelig på meg i dette svangerskapet (fjerner det verste av brekningene), men i forrige svangerskap der jeg bare hadde "vanlig" svangerskapskvalme funket det rimelig bra. Jeg blir hinsides trøtt av dem da, så det er lurt å ta dem på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Du er jo absolutt dårlig selv om du ikke kaster opp! Hva med å ringe legen og be om å få prøve kvalmestillende? Det virker bare sånn delvis tålelig på meg i dette svangerskapet (fjerner det verste av brekningene), men i forrige svangerskap der jeg bare hadde "vanlig" svangerskapskvalme funket det rimelig bra. Jeg blir hinsides trøtt av dem da, så det er lurt å ta dem på kvelden.

Takk for svar! Skal ringe legen imorgen og høre! Hvilken type bruker du? Greit å ha noe konkret å spørre legen om :) er du i jobb nå mens du er så kvalm?

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, blomst12 skrev:

Takk for svar! Skal ringe legen imorgen og høre! Hvilken type bruker du? Greit å ha noe konkret å spørre legen om :) er du i jobb nå mens du er så kvalm?

Jeg bruker Phenergan, det funker mye bedre enn postafen og afipran for min del :) 

Jeg har hyperemesis denne gangen, så jeg har hatt veldig begrenset arbeidskapasitet til tross for at medisinen har gjort det litt bedre. Har jobbet 30 % (som jeg har «tigget meg til», legen har anbefalt full sykemelding) og egentlig hatt utfordringer nok med å få jobbet de 12 timene i uka.

Men det er jo enorm forskjell på å potensielt være borte halvannet år pluss fra jobb pga sykemelding og perm, og å være borte «bare» under permisjonen, og det skjer mye spennende på jobb for tiden som jeg gjerne vil holde meg i loopen på. Jeg blir litt gal av å være helt isolert, og kollegene er jo egentlig de eneste folka jeg har sett de siste fire-fem månedene. Så det har vært en litt vanskelig balansegang synes jeg. Typisk at man ender med dårlig samvittighet våde ovenfor jobb og ovenfor familie, der sistnevnte mener jeg bruker opp litt for mye av den begrensede kapasiteten min på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, blomst12 skrev:

Obs, et lite klageinnlegg. 

6+5

Kjære fæle kvalme. 

Du valgte å bosette deg i kroppen min for 3 uker siden. Hvorfor så tidlig har jeg lurt på, men tok fatt på deg med godt mot og i tillegg kunne jeg spise deg vekk. Nå har du virkelig satt inn støtet og følger med meg hver time av dagen jeg ikke sover. Mat eller ikke mat i magen, det driter du i,for nå skal du holde meg kvalm uansett.  Den intense altoppslukende følelsen i hele mage og brystregionen preger hverdagen min, og gjør dagene lange og tunge. I tillegg skal jeg jo fungere for mine to jenter, noe du gjør svært vanskelig for meg. Men flaks for deg har jeg en fantastisk mann som stiller opp.  Men en ting skal du ha,du har ikke gitt meg oppkast. Vet ikke om det er bra eller dårlig egentlig.  For da virker jeg jo ikke særlig preget av denne kvalmen, sett fra utsiden hvertfall.  For sannheten er at jeg ikke ser for uker med deg boende i meg,men fakta er nok at du ikke forlater meg med det første. 

Så kjære lille spire, du bør virkelig vokse deg stor og sterk,for det er kun fordi du er der at dette er verdt det allikevel 😍

_________

Ja, som dere skjønner er jeg så møkka lei at jeg vet ikke hvordan jeg skal overleve. (Unnskyld for å være så veldig dramatisk)Ville heller brekt en arm enn å ha uker igjen med denne kvalmen. Jeg har faktisk meldt meg syk imorgen, og syns det er skikkelig kjipt og dumt. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal presse meg når jeg syns det er tungt nok å ligge på sofaen? Kan noen dele deres tanker mef meg? Kan legen gi meg noe selvom jeg får i meg mat og ikke kaster opp? 

Åh, stakkars stakkars deg. Kvalme er så GRUSOMT! Man blir helt ødelagt i hele kroppen, og fullstendig satt ut av spill. Håper du får noe kvalmestillende og at de har god effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, miore skrev:

Jeg bruker Phenergan, det funker mye bedre enn postafen og afipran for min del :) 

Jeg har hyperemesis denne gangen, så jeg har hatt veldig begrenset arbeidskapasitet til tross for at medisinen har gjort det litt bedre. Har jobbet 30 % (som jeg har «tigget meg til», legen har anbefalt full sykemelding) og egentlig hatt utfordringer nok med å få jobbet de 12 timene i uka.

Men det er jo enorm forskjell på å potensielt være borte halvannet år pluss fra jobb pga sykemelding og perm, og å være borte «bare» under permisjonen, og det skjer mye spennende på jobb for tiden som jeg gjerne vil holde meg i loopen på. Jeg blir litt gal av å være helt isolert, og kollegene er jo egentlig de eneste folka jeg har sett de siste fire-fem månedene. Så det har vært en litt vanskelig balansegang synes jeg. Typisk at man ender med dårlig samvittighet våde ovenfor jobb og ovenfor familie, der sistnevnte mener jeg bruker opp litt for mye av den begrensede kapasiteten min på jobb!

Jeg skal få ringt å høre idag! 

Ja,det er søren meg ikke lett å finne en balanse med jobb og ellers når man er så dårlig som du er. Syns du er god som kommer deg på jobb i det hele tatt!! Jeg har ikke den ekstreme svangerskapskvalmen men hadde ikke klart meg på jobb idag. Planen er å få noe for dette og jobbe igjen på onsdag, for jeg er nokså overbevist om at kvalmen ikke gir seg med det første.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, lille_frosk skrev:

Åh, stakkars stakkars deg. Kvalme er så GRUSOMT! Man blir helt ødelagt i hele kroppen, og fullstendig satt ut av spill. Håper du får noe kvalmestillende og at de har god effekt!

Takk for forståelse :blomst:, jeg føler meg nesten sutrete men kvalmen har bare tatt helt over livet mitt!! Så nå må jeg ta tak slik at jeg kommer meg tilbake på jobb:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er postafen ordnet. Og dumme meg som googler meg grønn og blå,og der står det så mye rary om den tbl. Men jeg må bare stole på legene som hadde diskutert det på legesenteret,og tro at den ikke er farlig for fosteret. Så skal jeg heller ha noen dager uten den når jeg ikke skal på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 7.1.2018 den 21.27, blomst12 skrev:

Ja kanskje jeg kan spørre legen. Har bare tenkt jeg ikke var kvalm nok siden jeg ikke kaster opp. Skal ta å ringe imorgen. Jeg har egentlig ikke lyst å være vekke fra jobb men føler jeg ikke klarer fungere. Skal i tilegg ha sykepleiestudent med meg fra i morgen. Da kan jeg ikke ta ekstra lange pauser eller snike meg unna heller.  

Ja just sånn det er! Ligger jeg helt i ro går det sånn tålig,da er bare kvalmen middels plagsomt. Hadde jeg bare hatt det som jobb 🙄 hvordan fungerte du i jobb da du var så kvalm?

Jeg var på jobb en dag. Kastet opp, besvimte og blødde om hverandre hele natten på jobb. Ble sykemeldt i mange uker etter. Jobben var ikke forenlig med svangerskap. Lange vakter og var alene på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Jeg var på jobb en dag. Kastet opp, besvimte og blødde om hverandre hele natten på jobb. Ble sykemeldt i mange uker etter. Jobben var ikke forenlig med svangerskap. Lange vakter og var alene på jobb. 

Huff det hørtes virkelig ikke bra ut. Da er det noe med å bare innse fakta og holde seg hjemme. :) jeg kaster jo ikke opp, men føler faktisk jeg blir nedfor av dette. Og mest sannsynlig er det noen uker igjen med denne kvalmen. All respekt for de som er kvalme hele graviditeten!!

______

7+1 idag. 

Ja så den postafenen fungerte ikke. Tok den halv sju til morgenen idag, og så langt merker jeg ikke noe. Har sagt jeg kommer på jobb imorgen,så gir det et forsøk til imorgen. Hvis ikke dropper jeg den bare. Ikke så gira på å gå på medisiner i utgangspunktet,men hadde den funka hadde jeg jo fortsatt.  

Har ellers bestilt time til tidlig ultralyd! 24 januar! Da er jeg 9+2! Det blir spennende:) samboer syns slikt er unødvendig.  Du har jo fått to streker og ingen mens sier han. Haha sant nok sier jeg,men prøver å forklare at min gravide kvinnehjerne ikke tenker så enkelt desverre. Men blir ikke skuffa om jeg må kjøre inn alene,han har ikke så lett for å få fri fra jobb! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, blomst12 skrev:

Huff det hørtes virkelig ikke bra ut. Da er det noe med å bare innse fakta og holde seg hjemme. :) jeg kaster jo ikke opp, men føler faktisk jeg blir nedfor av dette. Og mest sannsynlig er det noen uker igjen med denne kvalmen. All respekt for de som er kvalme hele graviditeten!!

____

Du kan da være like sliten selv om du ikke kaster opp. Kvalme er grusomt uansett, spesielt når man har barn fra før som krever sitt også. 

Å tidlig ul er så koselig :)

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :strix: Her vil jeg følge med! Skjønner godt at du vil på ultralyd. Nå følger det med i uke syv ved prøverør, men hadde gått uansett. Vi valgte en privat i uke tolv i tilegg. Så jeg sier kjør på :fnise:

Ellers krysser jeg fingrene for at kvalmen går fort over. Er noe skikkelig drit! Min gav seg i løpet av uke 12. Jeg var sånn som deg, kastet ikke opp, men var konstant kvalm. Det er fryktelig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...