Gå til innhold

Er det navlestreng i egget?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal aldri, aldri mer spise egg! :grine::spy:

Anonymous poster hash: ffdbb...3ae

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 88e77...9da

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

navlestrengen forbinder mor og barn. Hvordan skulle det fungere hos fugler, mener dere? Anonymous poster hash: 061b7...fe3

Haha, hæ? Kyllingfoster er jo inne i et egg, de er ikke forbundet med mammafuglen i det hele tatt. For du visste at fugler ikke føder levende unger, sant?

Anonymous poster hash: fbddc...7dc

• Liker 1
Skrevet

Veldig bra. Tusenvis av hannkyllinger males opp levende fordi de ikke passer i industrien.

Anonymous poster hash: a8df3...61a

• Liker 4
Skrevet

noen som har bilde av strengen i egget? Skjønner ikke :( jeg vil også fjerne den strengen

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke problemet, den smaker jo ingen ting og man merker ikke at den er der.

Det er blodårer i kjøtt også :o skal man slutte og spise kjøtt og da eller?

Anonymous poster hash: 09c7d...ed5

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 88e77...9da

Fordi det er ekkelt? Jeg er bare ikke en slik person som spiser navlestrenger.

Skjønner ikke problemet, den smaker jo ingen ting og man merker ikke at den er der.

Det er blodårer i kjøtt også :o skal man slutte og spise kjøtt og da eller?

Anonymous poster hash: 09c7d...ed5

Den er skikkelig ekkel, det er jo derfor jeg alltid fjerner den. Den er litt gummiaktig, og den er slimete. Æsj!

• Liker 1
Skrevet

Ja men kjære, er det en ting du burde ha skjønt av tråden så er det at ubefruktede egg IKKE inneholder navlestreng!

Anonymous poster hash: 63476...4e2

• Liker 8
Skrevet

Ja men kjære, er det en ting du burde ha skjønt av tråden så er det at ubefruktede egg IKKE inneholder navlestreng!

Hva? Jammen alle sier jo det! :vetikke:

Skrevet

Eller hva? Nå har jo flere her sagt at fuglefostre har navlestreng, så hva er da den strengen mellom plommen og eggehviten da? Det som egentlig skulle fungert som navlestreng om egget var befruktet! Det var ihvertfall slik jeg forsto det. Guri, noe så ekkelt! :kvalm:

Gjest Keikolina
Skrevet

Så selve egget som kommer ut av høna på høna er ikke ekkelt altså? Ha ha.

Skrevet

Eller hva? Nå har jo flere her sagt at fuglefostre har navlestreng, så hva er da den strengen mellom plommen og eggehviten da? Det som egentlig skulle fungert som navlestreng om egget var befruktet! Det var ihvertfall slik jeg forsto det. Guri, noe så ekkelt! :kvalm:

Uhm. Vi spiser Ubefruktede egg. Det står da i de aller første svarene. Fuglefostre har noe som tilsvarer navlestreng, men det er ikke fuglefostre i de ubefruktede eggene vi spiser. Det er en plommestreng, som du kan lese selv helt i starten av tråden. Eller tror du kanskje det flyter rundt løse navlestrenger inni livmoren til kvinner hele tiden og bare venter på at det skal dukke opp et foster og klipse seg fast? :klo:

• Liker 9
Skrevet

Så selve egget som kommer ut av høna på høna er ikke ekkelt altså? Ha ha.

Nei, jeg synes ikke det. Vi spiser da ikke skallet?

Skrevet

Uhm. Vi spiser Ubefruktede egg. Det står da i de aller første svarene. Fuglefostre har noe som tilsvarer navlestreng, men det er ikke fuglefostre i de ubefruktede eggene vi spiser. Det er en plommestreng, som du kan lese selv helt i starten av tråden. Eller tror du kanskje det flyter rundt løse navlestrenger inni livmoren til kvinner hele tiden og bare venter på at det skal dukke opp et foster og klipse seg fast? :klo:

Jo, jeg forstår hva du sier, men den plommestrengen, hva ville den vært om egget var befruktet? En navlestreng?? :sjokkert:

Skrevet

Veldig bra. Tusenvis av hannkyllinger males opp levende fordi de ikke passer i industrien.

Hva brukes den oppmalte kyllingmassen til? Fôr til dyr?

I så fall ser jeg ikke problemet, kyllinger er til for å spises. Det er deres oppgave i naturen.

Anonymous poster hash: a0b0c...aa0

Skrevet

Jo, jeg forstår hva du sier, men den plommestrengen, hva ville den vært om egget var befruktet? En navlestreng?? :sjokkert:

Nei. Den ville fortsatt vært en plommestreng.

(Muligens forsvinner den etterhvert som fosteret vokser og plommestrengen blir overflødig, men den har aldri noensinne noe med plommens kobling til fosteret å gjøre.)

• Liker 5
Skrevet

Hva brukes den oppmalte kyllingmassen til? Fôr til dyr?

I så fall ser jeg ikke problemet, kyllinger er til for å spises. Det er deres oppgave i naturen.

Du ser ikke problemet med "males opp levende"? :klo:

• Liker 4
Skrevet

Hva?? Får kyllingen næring av eggeplommen inni egget?? Det blir jo det samme som kannibalisme? :sjokkert:

Den er skikkelig ekkel, det er jo derfor jeg alltid fjerner den. Den er litt gummiaktig, og den er slimete. Æsj!

Nei, jeg synes ikke det. Vi spiser da ikke skallet?

Jeg håper for Gud og Fedrelands skyld at du troller. Jeg nekter å tro at noen kan være så dumme.

• Liker 8
Skrevet

Du ser ikke problemet med "males opp levende"? :klo:

Det ser ut som om du har glemt å legge ved dokumentasjon i innlegget ditt.

Skrevet

Nei. Den ville fortsatt vært en plommestreng.

(Muligens forsvinner den etterhvert som fosteret vokser og plommestrengen blir overflødig, men den har aldri noensinne noe med plommens kobling til fosteret å gjøre.)

Å, tusen takk! Da stoler jeg på det, og fortsetter å spise egg som før. Jeg elsker egg! Men jeg fjerner uansett den strengen, da, for den er fortsatt skikkelig ekkel. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...