AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #21 Skrevet 3. februar 2015 Dette er noe av det jævligste jeg har lest på lenge, men jeg tror det kan gjøre at en del kan få opp øynene for hvor groteske de er. La folk se hvor jævlige og umenneskelige de er, så vil færre slutte seg til dem. Samtidig tror jeg det er dårlig taktikk og henrette hun selvmordsbomberen siden det kan brukes som propaganda. Type: "Se på denne hellige martyren, en dame og mor som de henretter i kaldt blod, de eier ingen skam." Anonymous poster hash: b7124...909 Dream on... Hvis brutaliteten de har utvist så langt inne får folk til å innse at IS er groteske, så vil ikke denne episoden gjøre det heller. Vi snakker her om folk som ikke VIL innse at IS er groteske. Vi snakker om folk som vil skylde på USAs tilstedeværelse i Midtøsten, uansett hva. IS er bare frustrerte ungdommer som med rette (om enn på noe overdrevent vis) reagerer på USAs imperialisme. Anonymous poster hash: c58d4...472
Sir Winston Skrevet 3. februar 2015 #22 Skrevet 3. februar 2015 Man må være bra syk i hodet for å påstå at denne IS-herjingen er noe verden "har godt av". De har guts til å gå løs på hele verden fordi de er militante muslimer som tror de har Allah på sin side, og Allah har befalt dem om å legge verden under seg og drepe alle som står i veien. Anonymous poster hash: c58d4...472 Om du tror 9cc mener verden har godt av eller er det: Verden har "godt av"? 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #23 Skrevet 3. februar 2015 La folk se hvor jævlige og umenneskelige de er, så vil færre slutte seg til dem. Tvert imot. Folk slutter seg til dem fordi de ser at IS har suksess. Jo flere som ser at IS har suksess, jo flere vil slutte seg til dem. Vesten bør slutte å lage overskrifter av typen "IS fosser frem i Irak og Syria" og heller konsentrere seg om å bombe dem tilbake (eller rettere sagt frem) til Steinalderen. Anonymous poster hash: c58d4...472
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 #24 Skrevet 3. februar 2015 http://www.dagbladet.no/2015/02/03/nyheter/is/isil/pilot/savnet/37516998/ Den jordanske pilot ble tatt til fange av IS og etter mye om og men låste de piloten inn i et bur som de da tente på. Han ble altså da brent levende. Er ikke dette brudd på Genevekonvensjonen i behandling av krigsfanger? Anonymous poster hash: c9ddf...d7c Genevekonvensjoner er noe vestlige land bruker for å verne om og gi mat og husly til IS krigere, som kommer tilbake for å hente mer velferdspenger. Anonymous poster hash: 16dd0...e5d 2
pinar Skrevet 3. februar 2015 #25 Skrevet 3. februar 2015 Ryddet for støtende video og svar. pinar, mod.
Christiania_Oslo Skrevet 4. februar 2015 #26 Skrevet 4. februar 2015 Så lenge det ikke bryter med Sharia bryr de seg ikke. Anonymous poster hash: c58d4...472 90% av det de gjør, bryter mot Sharia.
Gjest Meeh Skrevet 4. februar 2015 #27 Skrevet 4. februar 2015 (endret) 90% av det de gjør, bryter mot Sharia. Du vet at profeten Mohammed brente i hjel en mann? Omtrent uansett hva du ser IS gjør nå, kan du være sikker på at Mohammed og hans soldater har blitt dokumentert i å gjøre det samme bare med med mer primitive stridsmidler. When the apostle said to Kinana, "Do you know that if we find you have it I shall kill you?" he said Yes. The apostle gave orders that the ruin was to be excavated and some of the treasure was found. When he asked him about the rest he refused to produce it, so the apostle gave orders to al-Zubayr b. al-`Awwam, "Torture him until you extract what he has," so he kindled a fire with flint and steel on his chest until he was nearly dead. Then the apostle delivered him to Muhammad b. Maslama and he struck off his head, in revenge for his brother Mahmud. (Ibn Ishaq, Sirat Rasul Allah, translated as, The Life of Muhammad, (tr. A. Guillaume), Karachi: Oxford University Press, 1998, p. 515.) Endret 4. februar 2015 av Meeh 1
Gjest Meeh Skrevet 4. februar 2015 #28 Skrevet 4. februar 2015 (endret) Man må være bra syk i hodet for å påstå at denne IS-herjingen er noe verden "har godt av". Tja, er det egentlig en så syk påstand? Du vet at talibanstyret i Afghanistan for bare litt over 15 år siden drev på akkurat samme viset som IS bare på enda større skala? I dag er herjingene til taliban totalt glemt, og USA klandres i ett sett for imperialisme og Bush er i store deler av verden forhatt på grunn av oppgjøret med datidens IS. Kanskje folk trenger en oppvåkning for å se at vesten faktisk hadde, og fortsatt har rett? Endret 4. februar 2015 av Meeh 1
jabx Skrevet 4. februar 2015 #29 Skrevet 4. februar 2015 90% av det de gjør, bryter mot Sharia. Slett ikke. De holder seg strengt til skriftene. 2
jabx Skrevet 4. februar 2015 #30 Skrevet 4. februar 2015 Jeg leste nettopp at jordanske myndigheter har bestemt å henrette alle terroristene som IS ønsket løslatt fra jordanske fengsel. Det er i alle fall et sted i riktig retning. Jeg trodde Jordan ville reagere litt sterkere enn dette. F.eks. bombefly som teppebomber Raqqa.
jabx Skrevet 4. februar 2015 #31 Skrevet 4. februar 2015 Kjenner jeg dem rett har de vel lagt ut video av drapet på nettet? Det stemmer. Den er særdeles stygg. Meget profesjonelt laget, og fryktelig grotesk. Det er litt overraskende at de viser hele forløpet av hendelsen i detalj. I halshuggingsvideoene har de jo ikke vist selve halshuggingen. Lurer på hvorfor de gjør det annerledes med denne piloten.
jabx Skrevet 4. februar 2015 #32 Skrevet 4. februar 2015 Du velger å se virkeligheten i øyet. Bra. Motstand mot dødsstraff er for Hello Kitty-generasjonen som har vokst opp med å tro at alle er gode innerst inne. Nei, motstand mot dødsstraff har ikke noe med en tro på at alle er gode innerst inne. Det har med rettssikkerhet og menneskerettigheter å gjøre. Jeg ønsker ikke å risikere henrettelse for noe jeg ikke har gjort, f.eks.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #33 Skrevet 4. februar 2015 Videoen: http://www.dumpert.nl/mediabase/6638265/30337e4b/maaz_al_kassasbeh.html Anonymous poster hash: 5a58b...2c5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #34 Skrevet 4. februar 2015 Det er litt overraskende at de viser hele forløpet av hendelsen i detalj. I halshuggingsvideoene har de jo ikke vist selve halshuggingen. Lurer på hvorfor de gjør det annerledes med denne piloten. Synes det er mer overraskende at de ikke viste halshuggingen. Hvorfor ikke? Anonymous poster hash: c58d4...472
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #35 Skrevet 4. februar 2015 Nei, motstand mot dødsstraff har ikke noe med en tro på at alle er gode innerst inne. Det har med rettssikkerhet og menneskerettigheter å gjøre. Jeg ønsker ikke å risikere henrettelse for noe jeg ikke har gjort, f.eks. Med den logikken må man vel avskaffe alt som heter straff? Anonymous poster hash: c58d4...472
jabx Skrevet 4. februar 2015 #36 Skrevet 4. februar 2015 Synes det er mer overraskende at de ikke viste halshuggingen. Hvorfor ikke? Det er ikke godt å si, men det har jo blitt standardprosedyre for dem. Derfor synes jeg det er merkelig at de tilsynelatende bryter med den nå.
jabx Skrevet 4. februar 2015 #37 Skrevet 4. februar 2015 Med den logikken må man vel avskaffe alt som heter straff? Nei, på ingen måte. Annen straff er ikke "ugjenkallelig". Hvis du sitter uskyldig fengslet så kan du fortsatt slippe ut igjen. Er man derimot henrettet så er det lite man kan gjøre. Dødsstraff er i en særstilling blant straffemetodene. Dessuten er det ønskelig for min egen sikkerhet og rettssikkerhet at forbrytere kan straffes. Risikoen min ved å bli uskyldig fengslet måles altså opp mot min trygghet som borger i møte med forbrytere. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2015 #38 Skrevet 4. februar 2015 Jordan har henrettet to terrorister, blant dem den kvinnelige irakiske terroristen. De bør fortsette slik og drepe dem en etter en, så må resten av verden virkelig ta seg sammen og delta i krigen der nede, dette her har gått for langt. Anonymous poster hash: e322c...f83
Drizzt Skrevet 4. februar 2015 #39 Skrevet 4. februar 2015 Hurra, en IS-terrorist ble henrettet i dag i Jordan
Apis Skrevet 4. februar 2015 #40 Skrevet 4. februar 2015 Hurra, en IS-terrorist ble henrettet i dag i Jordan Nå er de jo på mange måter en selvmords bomber klar for å dø for det de tror på, så tror IS bryr seg midt på leggen, dette vil bare føre til enda en omdreining på voldsspiralen, Tror det mest effektive er det som blir gjort med bombing av aktuelle IS mål for å svekke de. Så må justisministeren bruke mer ressurser på hjemvendte Syriakrigere en å sende ut Asylbarn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå