Gå til innhold

IS brente jordansk pilot levende

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2015/02/03/nyheter/is/isil/pilot/savnet/37516998/

Den jordanske pilot ble tatt til fange av IS og etter mye om og men låste de piloten inn i et bur som de da tente på. Han ble altså da brent levende.

Er ikke dette brudd på Genevekonvensjonen i behandling av krigsfanger?

Anonymous poster hash: c9ddf...d7c

Jeg tror ISIS bryr seg mitt i ryggen om hva dette er brudd på!

• Liker 14
Skrevet

Dette var for grotesk for meg å svelge, selv for en umenneskelig terrorgruppe som IS. De er tydeligvis begynt å bli desperate etter oppmerksomhet og midler den siste tiden, vi får håper det er et tegn på deres siste dager.

Jeg leste nettopp at jordanske myndigheter har bestemt å henrette alle terroristene som IS ønsket løslatt fra jordanske fengsel. Det er i alle fall et sted i riktig retning.

Anonymous poster hash: e322c...f83
  • Liker 10
Skrevet

Dette var for grotesk for meg å svelge, selv for en umenneskelig terrorgruppe som IS. De er tydeligvis begynt å bli desperate etter oppmerksomhet og midler den siste tiden, vi får håper det er et tegn på deres siste dager.

Jeg leste nettopp at jordanske myndigheter har bestemt å henrette alle terroristene som IS ønsket løslatt fra jordanske fengsel. Det er i alle fall et sted i riktig retning.

Du skal ikke se bort ifra at ISIS groteske og perverse brutalitet er det 'beste' som kunne hendt kampen mot svineriet.

Folk over hele verden får nå virkelig øynene opp for det problem som islamistene representerer, og ikke bare i mellomøsten!

• Liker 6
Skrevet (endret)

Du skal ikke se bort ifra at ISIS groteske og perverse brutalitet er det 'beste' som kunne hendt kampen mot svineriet.

Folk over hele verden får nå virkelig øynene opp for det problem som islamistene representerer, og ikke bare i mellomøsten!

Eller IS får det akkurat slik de vil det, tror det beste er fortsatt bombing og hindre i mest mulig grad at IS skal lykkes med å flytte deler av konflikten til Europa. Da må justisministeren bruke mer ressurser på hjemvendte syriakrigere og mindre på asylbarn

Endret av Apis
Skrevet

Jeg er så utrolig "glad" for at terroristene går løs på både andre muslimer fra , japanere, russere osv.., sånn at det er hele verden mot IS, og inne USA og Europa mot IS. Verden har nok muligens godt av en felles fiende nå... Men forstår ikke hvordan de har guts til å gå løs på "hele verden".

Anonymous poster hash: 7517d...9cc

Skrevet

Deres brutalitet er nok en del av den store planen. Deres rolle er at folk skal mislike dem. Dermed kommer det ikke så mange protester mot USAs bombing i Syria og mot USAs bevæpning av andre opprørsgrupper.

Anonymous poster hash: ebe4a...23a
  • Liker 1
Skrevet

Deres brutalitet er nok en del av den store planen. Deres rolle er at folk skal mislike dem. Dermed kommer det ikke så mange protester mot USAs bombing i Syria og mot USAs bevæpning av andre opprørsgrupper.

Anonymous poster hash: ebe4a...23a

Men, ellers har du det bra?

• Liker 6
Skrevet

Ja, sant nok. Skulle selvsagt ønske de ikke drev den brutaliteten de gjør, men nå som de først gjør det er det bra at det rammer mennesker fra mange ulike nasjonaliteter, slik at verden felles kan stå sammen mot en svært farlig fiende som når som helst kan banke på vår egen dør.

Skrevet

Da må justisministeren bruke mer ressurser på hjemvendte syriakrigere og mindre på asylbarn

Ulovlige bør kastes ut i enda større skala enn det gjøres i dag. De blir ikke et mindre viktig problem. Overhodet ikke. Ulovlige innvandrere må ut snarest.

Høres rimelig ut.

• Liker 2
Skrevet

IS ville st Jordan skal frigi is-fanger. Jordan sa ja til det for å få til ake piloten sin.

Allikevel gjør IS dette.

F*** ta dem!

Jordan sier dem nå skal henrette is-fanger.

I prinsippet er jeg mot dødsstraff. Men i denne sammenhengen så velger jeg å kikke en annen vei.....

STOPP IS! Helvetes møkk er dem, for å si det mildt!

Anonymous poster hash: c112b...c7a

• Liker 6
Skrevet

Dette er noe av det jævligste jeg har lest på lenge, men jeg tror det kan gjøre at en del kan få opp øynene for hvor groteske de er. La folk se hvor jævlige og umenneskelige de er, så vil færre slutte seg til dem.

Samtidig tror jeg det er dårlig taktikk og henrette hun selvmordsbomberen siden det kan brukes som propaganda. Type: "Se på denne hellige martyren, en dame og mor som de henretter i kaldt blod, de eier ingen skam."

Anonymous poster hash: b7124...909
Skrevet

Dette er noe av det jævligste jeg har lest på lenge, men jeg tror det kan gjøre at en del kan få opp øynene for hvor groteske de er. La folk se hvor jævlige og umenneskelige de er, så vil færre slutte seg til dem.

Samtidig tror jeg det er dårlig taktikk og henrette hun selvmordsbomberen siden det kan brukes som propaganda. Type: "Se på denne hellige martyren, en dame og mor som de henretter i kaldt blod, de eier ingen skam."

Anonymous poster hash: b7124...909

Jeg tror desverre ikke færre vil søke å slutte seg til ISIS på grunn av barbariet, jeg tror at mange har blitt så hjernevaskede, både fra internet og i noen moskéer, at de er helt innforstått med at "hensikten helliger midlet".

Er man ung og frustrert nok, så er en "vi skal f*en meg vise hva vi er i stand til"-holdning fra "idolene" i ISIS snarere en tiltrekningskraft.

Men, det vil få en sterk effekt på opinionen i alle verdens land, eller i hvert fall i de vestlig lande (herunder også Japan, Australia osv) hvor det vil bli mer akseptert med å kritisere de mest groteske sidene ved islam og sharia osv.

Jeg tror vi snart vil se at det vil bli stillet krav til å holde hat-predikanter vekk fra moskéer f.eks.

I Danmark overveier man å lukke en moské i Århus, som i mange år har vært en hjørnesten i radikalisering av ungdom.

Helt på sin plass!!

• Liker 3
Skrevet

Huff, jeg begynner seriøst å bli lei av denne ideologien nå! På tiden å gjøre noe med det, før galskapen når Norge?

Anonymous poster hash: c58d4...472
Skrevet

http://www.dagbladet.no/2015/02/03/nyheter/is/isil/pilot/savnet/37516998/

Den jordanske pilot ble tatt til fange av IS og etter mye om og men låste de piloten inn i et bur som de da tente på. Han ble altså da brent levende.

Er ikke dette brudd på Genevekonvensjonen i behandling av krigsfanger?

Anonymous poster hash: c9ddf...d7c

Kjenner jeg dem rett har de vel lagt ut video av drapet på nettet?

Genevekonvensjonen? Hvis de ikke forstår at det er galt å låse uskyldige mennesker inn i et bur og tenne på, så vil de neppe la seg overbevise at en konvensjon.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ISIS bryr seg mitt i ryggen om hva dette er brudd på!

Så lenge det ikke bryter med Sharia bryr de seg ikke.

Skrevet

Eller IS får det akkurat slik de vil det, tror det beste er fortsatt bombing og hindre i mest mulig grad at IS skal lykkes med å flytte deler av konflikten til Europa. Da må justisministeren bruke mer ressurser på hjemvendte syriakrigere og mindre på asylbarn

Det bør ikke eksistere noen "hjemvendte syriakrigere". De bør ikke få lov til å komme tilbake.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er så utrolig "glad" for at terroristene går løs på både andre muslimer fra , japanere, russere osv.., sånn at det er hele verden mot IS, og inne USA og Europa mot IS. Verden har nok muligens godt av en felles fiende nå... Men forstår ikke hvordan de har guts til å gå løs på "hele verden".

Anonymous poster hash: 7517d...9cc

Man må være bra syk i hodet for å påstå at denne IS-herjingen er noe verden "har godt av".

De har guts til å gå løs på hele verden fordi de er militante muslimer som tror de har Allah på sin side, og Allah har befalt dem om å legge verden under seg og drepe alle som står i veien.

Skrevet

I prinsippet er jeg mot dødsstraff. Men i denne sammenhengen så velger jeg å kikke en annen vei.....

Du velger å se virkeligheten i øyet. Bra. Motstand mot dødsstraff er for Hello Kitty-generasjonen som har vokst opp med å tro at alle er gode innerst inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...