Gå til innhold

Skal ta min første tatovering i morgen...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette går så fint så :) Husk å puste med magen og si i fra til tatovøren om det gjør uutholdelig vondt! Masse lykke til i morgen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ei som sovnet når hun tok tatovering på skulderen! Synes nok mine to var litt vondere enn det, men jeg tok med en god bok og dermed kjente jeg ikke mye smerte!

Jeg angrer aldri på mine! Tenker at de er jo en del av meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere tatoveringer, og angrer ikke på noen, selv om jeg er 38 år :)

Syntes ikke det gjorde uutholdelig vondt, såklart man kjenner det, men etter ei stund blir huden naturlig bedøvet på en måte. Enkelte områder er mere ømfintlig enn andre, f.eks der huden er veldig tynn og over bein. Den største jeg har satt jeg i litt over 4 timer, var fortsatt ikke noe særlig vondt, men kroppen begynte å protestere med å fryse og skjelve litt.

Som en annen nevnte er det lurt å ta med noe å drikke, og noe lett å spise, f.eks en sjokolade.

Når det kommer til etterbehandling så er det bare til å følge instruksene du får av den som tatoverer deg.

Lykke til idag, jeg tror ikke du kommer til å angre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Jeg angret riktignok tatoveringen jeg tok som 16-åring, men jeg valgte å ta en (mye) større cover-up, problem solved. Og den har jeg aldri angret på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til om du ser dette før timen :) Cola er genialt når en skal tatovere seg, får blodsukkeret opp fort når en begynner å bli sliten.

Sitter selv her med en fersk tatovering, sist satt jeg 4 timer i strekk på den. Det er vondt helt på slutten når kroppen begynner å synes det er nok, ellers er det som regel ikke mer vondt enn at det lar seg distrahere bort av litt prat. Men smerte er dog veldig individuelt. Masse lykke til og husk å vær nøye med etterbehandlingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg angrer på med min siste tatovering er at jeg ikke tok den større og på et mer synlig sted ;) Det nærmer seg ti år siden jeg tok den, og jeg er akkurat like fornøyd med den nå som da jeg tok den. Ser ingen grunn til å tro at jeg skulle bli lei av den i årene som kommer heller.

Jeg syns forøvrig det vondeste ved å ta tatoveringen var å sitte dønn i ro i en litt unormal stilling i to og en halv time. Var kjempestøl og stiv etterpå! Så jeg anbefaler å ta pauser om din også tar litt tid, så er jeg sikker på at det går kjempefint. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg gjort det! Og er veldig fornøyd :) Jeg bestemte meg for at jeg skulle gjennomføre det, også på et tegn av at jeg ikke alltid trenger å ha slike "konsekvenstsranker" hele tiden. Jeg har lyst på nå, og da er det bare å gjøre det.

Jeg syns det var utrolig smertefult da!!! Så kommer ikke til å ta flere..

Dere som sier jeg kommer til å angre, er bare nysgjerrig om dere har tatt selv, og personlig erfart at dere angrer? :)

TS

Anonymous poster hash: 838ab...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gjort det! Og er veldig fornøyd :) Jeg bestemte meg for at jeg skulle gjennomføre det, også på et tegn av at jeg ikke alltid trenger å ha slike "konsekvenstsranker" hele tiden. Jeg har lyst på nå, og da er det bare å gjøre det.

Jeg syns det var utrolig smertefult da!!! Så kommer ikke til å ta flere..

Dere som sier jeg kommer til å angre, er bare nysgjerrig om dere har tatt selv, og personlig erfart at dere angrer? :)

TS

Anonymous poster hash: 838ab...2dc

Dette er jo helt greit for noe som varer midlertidig, men når det gjelder valg som er "evigvarende" (kan jo i verste fall fjernes med laser) bør valget være litt mer gjennomtenkt.

Anonymous poster hash: f2ded...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt greit for noe som varer midlertidig, men når det gjelder valg som er "evigvarende" (kan jo i verste fall fjernes med laser) bør valget være litt mer gjennomtenkt.

Anonymous poster hash: f2ded...b6f

Hehe, enig. Jeg har tenkt på det samme i 5 år, bare ikke turt å gjennomført det.

Men nå har jeg endelig gjort det, og er veldig fornøyd :D

TS

Anonymous poster hash: 838ab...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tatoveringer. Den første var vond (men det er en "hjemmetatovering" og ikke utført av en profesjonell, så det var kanskje ikke så rart), og den andre var bare en deilig kiling med litt ubehag nå og da :) Skal ta to til på torsdag (en liten, en litt større) og jeg gleder meg masse! Tatoveringer er en fantastisk måte å uttrykke seg på. Jeg elsker de to jeg allerede har, og det skal bli veldig godt å få på plass to til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...