Gå til innhold

Er det EGENTLIG noen som liker bløtkake?


Fakse

Anbefalte innlegg

Jeg har heller aldri hatt sansen for bløtkaker.

Er glad i marsipankake, men det er mest p.g.a marsipanen og lite p.g.a kaka i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jammen lenge siden jeg har spist bløtkake! Dersom det er kake i disse dager, blir det helst ostekake eller muffins eller brownies eller no' sånt.

Men bløtkake er ikke vondt, altså. Neida. Men jeg foretrekker marsipankake, siden det ofte er brukt mindre krem på marsipankaka. Kremen gjør bløtkaka så utrolig mektig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke bløtkake, syns det er hæææslig! Men jeg liker ikke krem da, så det er ikke så rart kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke bløtekake.

Synes det blir for mye krem,og er det noe jeg ikke liker er det KREM.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope.Jeg liker ikke bløtkake.Jeg får som regel døtta i meg et kakestykket, men det er stort sett kun for høflighetensskyld. Lag heller muffins og sjokkis kake sier jeg :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke glad i krem, og liker egentlig bare den bløtkaka jeg lager selv. (Hjemmelaget bunn, fruktcocktail i fyllet, dynker med laken, og bare litt krem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe imot bløtkake, det er bare ikke førstevalget mitt (sjelden det er valget mitt i det hele tatt, da må det være det eneste som blir servert).

Liker best skikkelig jordbærkake om sommeren. men store saftige jordbær på toppen.

Bestemoren min er av den sorten som mener det ikke er noe skikkelig kakebord uten en skikkelig kremkake på bordet. Spiller ingen rolle at den blir stående så og si urørt, den MÅ være med.

Min datters barnedåp var ikke bra nok pga en manglende kremkake, men jeg nektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke glad i krem' date=' og liker egentlig bare den bløtkaka jeg lager selv. (Hjemmelaget bunn, fruktcocktail i fyllet, dynker med laken, og bare litt krem)[/quote']

Da vil du like min Starya :wink:

Det er nemlig favorittfyllet mitt!

:Nikke:

Og der har svigermor, og mamma mye å lære. Mamma sliter med 1) og på 3) kunne ho vært mer fantasifull, det er jordbær og banan i alle lag, også på toppen :-?

Svigermor sliter med 2) og 3). Kremen er ikke sukret i det hele tatt, så den har litt sur smak og fyllet er masse krem og bittelitt jordbær.

Selv elsker jeg bløtkake, gjerne med fruktcocktail, ferske bær og frukter, og gjerne litt gele på toppen. :hoppe:

Er valget marsipan eller bløtkake blir det marsipan, men er valget bløtkake eller hva som helst annet enn marsipankake,- da blir det bløtkake :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Jeg bare elsker bløtekake, og har derfor spist masse nå i ferien. :oops: For de hadde så mange gode bløtekaker på dessertbordet i Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HATER fløtkaker!!!!!

Klør i halsen av å spise dem, og føler meg uggen etterpå.

Men liker bløtkaker....

(ps. vi kaller kaker med vanlig krem i for fløtekaker, og bløtkaker kaller vi kaker hvor kremenfløten er iblandet vaniljekrem).

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad i bløtkaker...

og spiser dem gjerne dagen etterpå, faktisk synes jeg de er best da. Men den må ikke være dynket for mye. Den skal ikke være bløt!

Vaniljekrem og molter er favorittfyllet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg ELSKER kremkaker! :)

Men ikke sukkerbrød med krem og syltetøy mellom lagene - det er ikke noe særlig.

Min yndlingskrekake for tiden er som følger:

1 stk kingsize firkløver smeltes og smøres på sukkerbrødet (alle lagene). Så skiver man banan og legger på hvert lag oppå sjokolade. Deretter topper man hvert lag med krem og har krem rundt hele kaken. NYDELIG!

En annen yndlingskake er nøttebunn med krem og gjerne litt rom- eller vaniljekrem i fyllet.

Enda en jeg er veldig glad i er sukkerbrød med hasselnøtter og litt kakao - dette fylles og toppes med krem iblandet revet sjokolade og en touch av kaffe :sikle:

Men som sagt betyr bløtekake den varianten med krem, syltetøy og/eller vaniljefyll på sukkerbrød dynket med husholdningssaft forsyner jeg med heller av sjokoladekakene.... :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kan ikke fordra bløtekake!

Også vil jeg samtidig sende en hilsen til alle (de få) som tør å velge noe annet en bløtekake med marsipanlokk som bryllupskake. :blomst_opp:

Når jeg skal gifte meg skal jeg ha en kake som JEG synes er god, nemmelig god saftig sjokoladekake dekket med hvit icing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Alle jeg kjenner, bortsett fra meg og svigerinnen min liker bløtekake veldig godt....... Er vant til at det er kaken som blir spist opp jeg da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...