Gå til innhold

Er det EGENTLIG noen som liker bløtkake?


Fakse

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Om bløtkaka er god avhenger av om:

1) Sukkerbrødet er godt

2) Kremen er god

3) Fyllet er godt

Her er det altså flere muligheter for å bomme. Jeg liker ikke potetmel i sukkerbrødet eller altfor søt krem.

Det er jo mye godt å ha i bløtkaka, da! Min favoritt er friske skogsbær (villbringebær, markjordbær og litt blåbær), men bjørnebær, krokan, frosne bringebær, syrlige fromasjer, vaniljefyll, frisk ananas, frisk fersken, sjokobiter, valnøtter, ferske jordbær, rips eller rabarbra er jo også godt - ikke på en gang da...

Går an å putte litt nam i sukkerbrødet også - sjoko eller nøtter er godt, gjerne litt chunky biter, selv om de synker ned.

Joa - det er godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bløtkake er ok, men marsipankake er min favoritt. Særlig hvis den er fylt mer moltekrem (eller andre bær).Mamma pleier å lage et alternativ til bløtkake som er veldig godt. Før sukkerbrødet stekes har hun på hakkede mandler. Etter steking deles kaken i to og fylles med vaniljekrem. Enkelt men utrolig godt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen fan av bløtkake, nei. Vil velge veldig mye annet først, og på store kakebord spiser jeg aldri bløtkaka. Men marsipankake derimot, kan gå an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ser det er noen av dere som ikke liker bløtkake, men liker marsipankake.

Forskjellen er jo bare marsipanlokket :roll:

Selv er jeg en fin dame og spiser ikke slike kjedelige kaker som bløtkake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i mors bursdagskake som er bløtkake med ananas i, men det er nok mest pga av minnene, orker ikke lenger mer enn et stykke. Hos sambo og meg er det marsipan-kake som står høyest i kurs av kremkakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bløtkake er kjempegodt! Jeg lager med allslags fyll som syltetøy, bær, frukt - favoritten fra barndommen var at det midterste laget skulle ha daimkrem og så skulle det være banan og jordbær.

Nå til 17. mai lagde en en diiiger en, med jordbær og hele pærer. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake har jeg ikke sansen for i det hele tatt- blir litt for søtt og i lengden, kvalmt for min del. Men dersom man påfører bløtkaken ett masipanlokk snakker vi om andre saker :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørnsdatter

Er ikke glad i verken marsipan-eller bløtkake, som nevnt er det jo bare marsipanlokket som er forskjellen. Det finnes jo så mye andre gode kaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake er ikke min favoritt. Men, det er jo kake, så jeg spiser heller et lite stykke enn å ikke spise i det hele tatt. Er ikke glad i krem i store mengder, eller sukkerbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Er oppvokst med bløtkake til alle store og mindre begivenheter - det hørte liksom med.

Jeg for min egen del setter mer pris på eplekake med is ol. Kjæresten min derimot er bløtkake-elsker - han er drømmegjesten i alle slektens "kaffeslabaras" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann spiser gjerne 3/4 bløtkake alene!

Han insisterer på å feire farsdag (selv om vi ikke har barn), slik at han kan bake kake til seg selv og spise den etterpå. :ler:

Så lenge kremen ikke er for søt, sukkerbrødet er gjennomfuktet og fyllet består av bringebær, banan og ananas så er bløtkake godt. M.a.o. ikke ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, liker ikke bløtekake + at jeg ikke tåler melk noe særlig, så jeg har fått meg en god unnskyldning til å slippe unna.

nøttekaker, sjokoladekaker og sånt derimot... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker å lage bløtkake, med marsipanlokk og flotte blomster osv. Innholdet må være bringebærsyltetøy og vaniljekrem eller pærer, krem og daim. For ikke å snakke om marsipanlokk med sjokolade oppå. Genialt.

Men hvis jeg skulle velge mellom sjokoladekake og bløtkake? Da hadde jeg valgt det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke begeistret for bløtkake i det hele tatt. Jeg spiser det ikke hvis jeg kan unngå det.

Dessuten...i bløtkakesammenhenger er det jo stort sett så mye annet godt å velge i, så da er bløtkake definitivt ikke mitt førstevalg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...