Gå til innhold

Hvorfor må livet være så hardt og urettferdig?


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Gjest FuturePrimitive

Klassisk case of offerrolle ja.

Newsflash; Livet er hardt for alle. Selv om jeg har sønn, kone, mye penger, flott sted å bo, fin bil og en bra familie så sliter jeg også med ting. Jeg har også vært helt nede, deprimert, hasj-narkis, ingen kjæreste ingen jobb...sosial angst, angst..you name it. Man tar ting skritt for skritt og kommer seg opp. Det man IKKE gjør er å tro at universet har noen slags agenda mot deg. Det er svært ulogisk og selvisk tankegang. Irrasjonelt.

Livet er ikke noe mer hardt eller urettferdig for deg enn for andre. Man tar ting på strak arm. Mister du en arm..javel..så har du ingen arm. Da jobber du deg rundt det. Hva er det egentlig du forventer av livet? At du skal være kjendis? At alle skal elske deg? Om du reduserer forventningene til livet til at du synes det er vakkert å se en fugl fly eller et tre svaie...ja, da har du ingenting å klage over.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

Det lurer jeg på! og hvorfor må noen bli så misslykka i livet? Sånn som jeg:(

Man må bare ta litt tak selv innimellom. Hender jeg synker ned i selvmedlidenhet, men det vil aldri hjelpe. Det er lite som kommer av seg selv dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på! og hvorfor må noen bli så misslykka i livet? Sånn som jeg:(

Fordi "alle andre" jobber med seg selv og jobber for å oppnå noe. Folk som får til ting i livet har ikke bare fått det opp i hendene. De har gjort noe for å oppnå ting.

Dette handler om tankegang og om hvordan man tar ting. Alle sliter med sitt (du kan aldri vite hvordan andre har det), men hvordan man takler det kommer an på hver enkelt individ.

Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det. Kommer du deg opp og kjemper deg frem, eller legger du deg ned og dør hver gang du møter motstand?

Du må se på motstand i livet som et spill. Klarer du å komme deg igjennom dette? Om du klarer det har du klart et brett i livet, men det er stadig mange brett og utfordringer og motstand der fremme. Målet er å komme seg i mål, men veien er hard og lang.

Meningen med livet er å erfare og utfordre seg selv og å komme seg fordi all motstand som kommer på din vei. På denne måten kan man utvikle seg til det bedre, og bli en bedre person av seg selv. Dessverre er det mange som blir veldig negative og blir en dårligere person av seg selv, og da må man jobbe med seg selv.

Hva er vitsen med å leve om man ikke møter utfordringer? Da ville livet vært kjedelig, og man ville ikke fått noen erfaringer i livet, og man ville ikke utviklet seg. Om man ikke utvikler seg kan man likesågodt slutte å leve, for da blir man sittende i en hengemyr og kommer seg ikke videre,

eller man sitter trygt og godt bak husets fire vegger uten å leve.

Og aldri, aldri sammenlign deg med andre! Aldri!!!

Det er feil på sammenligne seg med andre fordi alle er på forskjellige stadier i livet, og alle har hatt forskjellig oppvekst og forskjellig erfaring. Da har andre kommet lenger enn andre, og det vil ta tid å oppnå det samme på kort tid.

Sammenlign deg bare med deg selv, for det er det eneste rette. Om du klarte noe bra igår, og klarte det bedre i dag, så har du oppnådd noe. Ikke bry deg om hva andre har oppnådd, det viktigste er at du tar ting i ditt tempo.

Legg bort sjalusien, for den fører ingenting med seg og du bruker opp dyrbar energi. Bruk energien din på deg selv, og å jobbe med deg selv.

Hver gang du møter en utfordring og motstand, skal du være takknemlig og glad, for da får du en ny erfaring, og du utvikler deg. Du blir en sterkere person og du får større forståelse for ting. Dette kan du bruke til å utvikle deg selv, og å hjelpe andre til å få samme forståelsen som deg.

Så se på hver utfordring og motstand som en gave og vær takknemlig om du opplever mye vondt og vanskelig, for dette gjør at du blir sterkere, du får bedre forståelse for livet og for andre mennesker, og du utvikler deg oppover.

Hver gang du kommer deg igjennom dette, har du klart et brett og rykker et nivå opp. Målet er å komme på toppen.

Så, opp og frem med deg! :)

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølle, utrolig bra innlegg. :) *klapp*

Takk, jeg har iallfall forstått noe i livet, men selv jeg kan være negativ og ha dårlige dager, og det er helt menneskelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt TS, har mange ganger tenkt det samme selv! Det finnes de som selvsagt vil si det ikke er sånn, fordi de selv har hatt så enkle liv, selv om de kanskje ikke ser det selv. Noen er liksom født med gullskje i munnen, får alt servert på sølvfat og trenger knapt tørke seg selv i ræva. Andre har hatt en vond barndom, som gjør at man har få eller ingen venner, sliter med utdannelse, mye sykdom som gjør at ingen vil ansette deg, og så bare skjer det mer og mer...kjæresten går fra deg når du er langt nede, og en i nærmeste familie dør på grusomt vis, igjen klarer man mindre...osv. Nei, kom faen meg ikke og si at livet er rettferdig. Men mislykka TS, det er du ikke. Det er det alt det vonde får deg til å tenke, men det er ikke din feil. Det finnes heller ingen fasit på vellykka eller ikke. Masse penger, fin kropp, fint hus, statusjobb etc er IKKE det jeg anser som å være vellykket. Det kan være det og, men personen kan likevel være en snørrunge, ulykkelig, kynisk, ikke gjøre noe som helst for andre osv.



Anonymous poster hash: d96e4...69c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitrondrops

Takk for svar :) Jeg har liksom prøvd alt, men lite hjelper!

Sitter du mye alene om dagene og tenker Hummels? Da er det lett å gå inn i et slikt negativt tankemønster. Fyll dagene med aktiviteter og mennesker, sett deg noen mål i livet og så skal du se at det hjelper deg å tenke mer positivt. Å oppleve motgang er helt normalt, "det er ikke hvordan du har det men hvordan du tar det". Enkelt å si kanskje, vanskeligere å etterleve.

Edit: ser nå at bølle har skrevet noe av det samme :) uansett, lykke til.

Endret av Sitrondrops
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg på! og hvorfor må noen bli så misslykka i livet? Sånn som jeg:(

Hummels: det vil ikke hjelpe deg et spor om du fortsetter å opprette tråder på KG (eller andre fora) om deg selv. Du må ta tak i det du strever med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...