Gå til innhold

Hvorfor må livet være så hardt og urettferdig?


Gjest Hummels

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Livet blir som du gjør det, mener jeg! Jeg hadde det utrolig vanskelig og tungt og fikk ikke til noen ting. Snudde på hælen og gjorde noe annet, og nå blomstrer jeg :)



Anonymous poster hash: a4682...a71
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig fordi mennesket dypest sett er helt alene.

Hm, formodentlig vil det å ikke være alene hjelpe litt, på den ene eller den andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Fordi du er en av de sterkeste. Og fordi du er sterk er du svakest innstilt, da de sterke er ofte etterlatt til seg selv i den tro at de vil klare seg selv. De sterke er de forsømte, de glemte. Det er en forbannelse å være sterk. Det er en evig ensomhet selv om man skulle ha mengder av mennesker rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Fordi du er en av de sterkeste. Og fordi du er sterk er du svakest innstilt, da de sterke er ofte etterlatt til seg selv i den tro at de vil klare seg selv. De sterke er de forsømte, de glemte. Det er en forbannelse å være sterk. Det er en evig ensomhet selv om man skulle ha mengder av mennesker rundt seg.

Da skulle jeg heller ønske jeg var svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må være min bortkomne broder jeg, Hummels.



Anonymous poster hash: e0ae5...7d3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har jo draget på de peneste damene! Hva har du å klage over??



Anonymous poster hash: 0d3c7...8de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Du har jo draget på de peneste damene! Hva har du å klage over??

Anonymous poster hash: 0d3c7...8de

Ons og sex ja. Men noe fast forhold vil ingen. Eller så er de utro eller går lei. Så finnes det så mye mer tunge problemer. Som jeg aldri blir kvitt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man leter etter det som er vanskelig og urettferdig i livet, så finner man det. Det handler mye om hvilken innstilling man har. Hva har gått bra i dag/denne uken/dette året? Fokuser på det og vær takknemlig, og let etter det som er godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ons og sex ja. Men noe fast forhold vil ingen. Eller så er de utro eller går lei. Så finnes det så mye mer tunge problemer. Som jeg aldri blir kvitt.

Hva sliter du med da? Vanskelig å svare deg når du ikke skriver mer om problemer. Er det utdannelse og karriere du savner?

Anonymous poster hash: 0d3c7...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Hva sliter du med da? Vanskelig å svare deg når du ikke skriver mer om problemer. Er det utdannelse og karriere du savner?

Anonymous poster hash: 0d3c7...8de

Ja det, og hendelser i fortiden jeg aldri glemmer, det at jeg ikke får se sønnen min så mye er jævlig tungt, familie problemer, sykdommer i familien, depresjon, negative ting som skjer osv..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det, og hendelser i fortiden jeg aldri glemmer, det at jeg ikke får se sønnen min så mye er jævlig tungt, familie problemer, sykdommer i familien, depresjon, negative ting som skjer osv..

Er sønnen din med hun 16-åringen som ble gravid etter et ONS?

Anonymous poster hash: 0d3c7...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Er sønnen din med hun 16-åringen som ble gravid etter et ONS?

Anonymous poster hash: 0d3c7...8de

Nei det er med ei x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg noen timer hos en psykolog for å "rydde" litt i topplokket slik at du lærer å ikke tenke så negativt.

Anonymous poster hash: 9b9d7...0ec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør slutte å tenke så negativt, da vil du jo være i evig felle. Hva med å ta noen studier i utlandet? Bli kjent med en annen kultur?

Du må slutte å synes synd på deg, ingen kommer til å dra deg opp. Du må være sterk nok til å gjøre det selv.

Lag en dagbok, skriv 10 positive ting du skal gjøre hver dag. Etterhvert vil du nok klare å tenke litt positivt ihvertfall.

Lykke til Hummels :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om man leter etter det som er vanskelig og urettferdig i livet, så finner man det. Det handler mye om hvilken innstilling man har. Hva har gått bra i dag/denne uken/dette året? Fokuser på det og vær takknemlig, og let etter det som er godt.

Ikke helt enig. Noen mennesker har det vanskeligere enn andre, uten å være skyld i det selv.

Selv er jeg inne i min fjerde periode som arbeidsledig på de åtte årene jeg har vært alenemor. Har kun hatt vikariater og selv med strålende referanser, har det gang på gang ikke gått min vei mot fast ansettelse. Det er vanskelig å ikke ha jobb og vanskelig å ha en trang økonomi, selv i full stilling, når jeg har hatt det. Jeg gikk ut med best karakterer på trinnet mitt på vgs og har høyere utdannelse, men har likevel kommet i en situasjon som mer eller mindre uønsket arbeidskraft, som jeg er 99% sikker på at skyldes at jeg er alenemor. Et fåtall ansetter aleneforeldre frivillig, virker det som. Kan jo forstå det, når man dessverre kan være veldig lite fleksibel på arbeidstiden, ikke kan jobber helger og ettermiddager osv. Arbeidsgivere forventer dessuten at man automatisk har høyt fravær som aleneforelder. I tillegg er jeg alene om bekymringer, oppdragelse osv. Jeg synes livet er vanskelig og lite givende og jeg får faktisk ikke gjort så mye med situasjonen selv, selv om jeg gjerne skulle gjort det, for jeg blir deppa av å bare være hjemme. Jeg kan ikke bare snu tankegangen og så blir alt bra, pengeproblemene og bekymringene er reelle. Samtidig vet jeg selvsagt at mange har det verre enn meg, men det er ikke alltid en trøst.

Anonymous poster hash: a12ba...656

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo en som typisk setter deg i offerrollen da Hummels. Livet er urettferdig, sånn er det bare. Man må bare prøve igjen og igjen, jobbe hardt og nyte de små tingene i livet.

Anonymous poster hash: 8a307...f89

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke tyngre bør i livet enn vi klarer å bære. Når jeg har det tøft og spør guidene mine (de som sitter bak livets scene og drar i trådene) hvorfor jeg må gå igjennom dette, så er svaret; Fordi du tåler det.

Istedet for å fokusere på at livet er urettferdig (ja for det er det jo), så kan du tenke at det er noen eller noe som tror nok på deg til å gi deg denne utfordringen. Dette har iallfall hjulpet meg!



Anonymous poster hash: decdb...df1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det eneste som har styrt hva livet er, er evolusjonen, og evolusjonen driter i hvordan man føler seg, så lenge tilstrekkelig mange formerer seg videre. Vil man føle seg bra også, og ikke bare leve, så får man ta ansvar for det selv og være sin egen lykkes smed.

Anonymous poster hash: da553...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...