Gå til innhold

Je suis Max Hermansen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SV har aldri hatt den oppslutning at de kunne påvirke innvandringspolitikken du hevder. Du mener AP?

Anonymous poster hash: 766b4...ef7

Nei, SV.

Sv har frontet det naive og humanistiske. Det er de som har hatt menneskerettigheter og likhet i hjertene sine. De har påvirket menneskene rundt seg med sin gode og vakre holdning.

Problemet er at de de har ønsket velkommen har med seg en religion som representerer det stikk motsatte. Sv har påvirket oss. De har satt standarder for hva som er politsk korrekt og hyggelig å si og mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener det var protestantiske kristne, samme gren av kristendommen som vi 'praktiserer' her i Norge.

Vi hadde ment det blitt idiotisk om muslimer eller jøder klandret oss for jødeutryddelsen.

Det er en skummel og uønsket sti dere går med opphissing mot en religion. De delene som er onde, og den deler av kulturen vi mener er uønsket skal vi motarbeide. Dette fryktelige generelle sinne mot en generell religion er ting ikke liker.

Men, fremdeles så mener islamistene at det er de som praktiserer den rette forståelsen av islam.

Når islam reformeres, sånn som protestantismen og katolisismen har blitt det over mange hundre år, når den reformerte islam prekes i landets moskéer, og bare den, ja da forsvinner kritikken mot islam og dermed mot muslimer.

Det prekes på arabisk i alle moskeer, vet du hva der blir sagt, og hvilke vers i koranen det vises til?

Vet du i hvor mange moskéer det prekes imot f.eks. sharia?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, SV.

Sv har frontet det naive og humanistiske. Det er de som har hatt menneskerettigheter og likhet i hjertene sine. De har påvirket menneskene rundt seg med sin gode og vakre holdning.

Problemet er at de de har ønsket velkommen har med seg en religion som representerer det stikk motsatte. Sv har påvirket oss. De har satt standarder for hva som er politsk korrekt og hyggelig å si og mene.

Det er jo bare å se hvem som fronter "anti-rasismen" i dag (jeg skriver det i hermetegn, for den rasismen som utøves av mange innvandrere mot etnisk norske, ser ikke ut til å bry dem veldig mye!):

SOS-Rasisme, Rød Ungdom, Antirasistisk Senter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, SV.

Blir for enkelt å forklare problemstillingen som har vært et minimalt politisk parti i en evighet. FrP har vært større i 18 år? Hvorfor denne påvirkningen fra SV så dominerende? Henger ikke sammen i mitt hode dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å se hvem som fronter "anti-rasismen" i dag (jeg skriver det i hermetegn, for den rasismen som utøves av mange innvandrere mot etnisk norske, ser ikke ut til å bry dem veldig mye!):

Disse snille humanistene i mentalitetskretsen rundt SV fokuserer på det gode i alle mennesker, og gjennom denne rosa skyen ser de ikke ondskapen. Leter man etter det gode, så finner man det gode, og det onde sniker seg ubemerket fram. Åpner man seg for mye, så blir man faktisk sårbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir for enkelt å forklare problemstillingen som har vært et minimalt politisk parti i en evighet. FrP har vært større i 18 år? Hvorfor denne påvirkningen fra SV så dominerende? Henger ikke sammen i mitt hode dette.

Fordi disse tankene er så vakre. Det er lett å like det inkluderende og det medmenneskelige. I Norge så gir vakre tanker og ideer sosial aksept. Godhet er en hedersbetegnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skulle ønske anti rasistisk senter skulle kjempet mot motstanden Hermansen sympatisører opplever fra muslimer. Godt poeng! Mye mer passende navn også da, siden nazistene som går i samme tog sikkert også føler en tyngende rasisme fra folket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi disse tankene er så vakre. Det er lett å like det inkluderende og det medmenneskelige. I Norge så gir vakre tanker og ideer sosial aksept. Godhet er en hedersbetegnelse.

Å skylde på den minimale gruppen sosialister i Norge blir for enkelt. Hvordan mener du innvandringen i Norge er i forhold til sammenlignbare land? Streng eller er det åpen flyt inn til Norge?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ønske anti rasistisk senter skulle kjempet mot motstanden Hermansen sympatisører opplever fra muslimer. Godt poeng! Mye mer passende navn også da, siden nazistene som går i samme tog sikkert også føler en tyngende rasisme fra folket :-)

Jeg lurer litt på bakgrunnen til disse nazistene. Det kan godt tenkes at de har blitt plaget av pakistaner-gjenger(anti-rasister) og egentlig blitt utsatt for grov rasisme. Mange hvite barn har blitt plaget i Oslo øst ,sør og i Groruddalen. Hvlken gjeng kan de ha trukket mot? Boot Boys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skylde på den minimale gruppen sosialister i Norge blir for enkelt. Hvordan mener du innvandringen i Norge er i forhold til sammenlignbare land? Streng eller er det åpen flyt inn til Norge?

Det er ikke uvanlig at mindre elitemiljøer setter trenden. Og Sv har vært store. Oppslutningen har til tider vært over ti prosent. Selv jeg er sterkt påvirket av Sv sitt tankegods. Kanskje jeg er en frafallen sosialist?

Jeg tror innvandringen er streng, med unntak for ektefeller/familiegjenforening og dødsstraffkandidater.

Jeg tror den er ca den samme under Erna som den var under Jens. Det har kanskje gått litt opp nå, men jeg tror ikke det er politisk regimeskifte som har påvirket det.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en forenkling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frp sin brede støtte har ett helt annet grunnlag. De har solgt en drøm om billigere sprit, røyk og bensin, men også innvandringskutt. Frp var partiet som ga oss to liter ekstra vin i taxfree dersom vi droppet tobakken. Frp er ideologisk ledende i tanken om å kutte byråkrati (men feiler ofte i praksis).Frp vil selge statens næringsvirksomhet og privatisere mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du de hvite jentene som blir antastet og får slengt "hore" etter seg i tide og utide, av - i hovedsak - somalisk og pakistanske ungdommer er sympatisører til Hermansen og Pegida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke uvanlig at mindre elitemiljøer setter trenden. Og Sv har vært store. Oppslutningen har til tider vært over ti prosent. Selv jeg er sterkt påvirket av Sv sitt tankegods. Kanskje jeg er en frafallen sosialist?

Jeg tror innvandringen er streng, med unntak for ektefeller/familiegjenforening og dødsstraffkandidater.

Jeg tror den er ca den samme under Erna som den var under Jens. Det har kanskje gått litt opp nå, men jeg tror ikke det er politisk regimeskifte som har påvirket det.

FrP har vært over 30%. Blir søkt å skylde på elitepolitikerne i SV. Kan ikke personlig huske politikere derfra som har hatt politisk tyngde og folkelig apell som f.eks Carl I Hagen hadde?

Virker veldig søkt 😊 poenget mitt er at vi hele tiden har hatt streng innvandrings kontroll i Norge, så ting henger liksom ikke sammen. Også dette sinne mot rød grønn, som er like strengt som blåblå. Det et noe som skurrer og noen følelser som tar overhånd. Argumenter som passer en oppfatning eller argumentet som leder til konklusjon?

Hva med muslimer som kriger mot ISIL, og trenger beskyttelse? Har viner ansvar ovenfor de?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrP har vært over 30%. Blir søkt å skylde på elitepolitikerne i SV. Kan ikke personlig huske politikere derfra som har hatt politisk tyngde og folkelig apell som f.eks Carl I Hagen hadde?

Virker veldig søkt poenget mitt er at vi hele tiden har hatt streng innvandrings kontroll i Norge, så ting henger liksom ikke sammen. Også dette sinne mot rød grønn, som er like strengt som blåblå. Det et noe som skurrer og noen følelser som tar overhånd. Argumenter som passer en oppfatning eller argumentet som leder til konklusjon?

Hva med muslimer som kriger mot ISIL, og trenger beskyttelse? Har viner ansvar ovenfor de?

Troen på det gode i mennesket. Forståelse for fremmedkulturelle. Ideen om at det fremmede er ett berikende tilskudd. At alle er like etc. er filosofier jeg forbinder med Sv-aktige holdninger, og det er ikke mest politkerne som har påvirket her. Jeg tenker mer på forfattere, journalister, lærere, kulturmennesker, visesangere, revyartister.....

Jeg liker selv disse holdningene, men disse vakre holdningene tar ikke høyde for medaljens bakside.

Jeg er ikke sinna på hverken rødgrønn eller blåblå, jeg skyder ikke på politikere, men jeg påstår at vi har hatt en sv-aktig påvirket naiv godhetsholdning som tar imot med åpne armer noe som er skumlere, verre og mer høyreekstremistisk enn vi kunne forestille oss.

Denne grunnholdning, vår godhet og humanisme ligger til grunn for å ikke diskriminere pga religion. Dette er denne mangelen på diskriminering jeg mener er for naiv, i og med at religioner kan ha svært stygge greier som vi ikke ønsker å få for mye av i landet vårt.

Vi lar mennesker som pisser på menneskerettigheter få ha menneskerettigheter. Disse hjemkomne IS-krigerne våre, som bare slakter småunger fordi de blir bedt om det, eller fordi de har lyst, hvorfor skal de ha menneskerettigheter som de selv ler av?

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troen på det gode i mennesket. Forståelse for fremmedkulturelle. Ideen om at det fremmede er ett berikende tilskudd. At alle er like etc. er filosofier jeg forbinder med Sv-aktige holdninger, og det er ikke mest politkerne som har påvirket her. Jeg tenker mer på forfattere, journalister, lærere, kulturmennesker, visesangere, revyartister.....

Jeg liker selv disse holdningene, men disse vakre holdningene tar ikke høyde for medaljens bakside.

Ja, samt det meste av aviser, radio, TV, film osv osv osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rase diskriminering har vært prøvd ved flere anledninger, og er udelt deler av historien alle religioner skammer seg over. Vi behøver ikke gå lenger tilbake enn 70 år for å finne protestantiske kristene stå for den største og verste folkeutryddelsen vi har sett i historien. Dette er noe vi ikke tar 'ansvar' for som et kristent land. Blir for enkelt å generalisere en hel verdensomspennende religion på denne måten.

Jeg mener det var protestantiske kristne, samme gren av kristendommen som vi 'praktiserer' her i Norge.

Vi hadde ment det blitt idiotisk om muslimer eller jøder klandret oss for jødeutryddelsen.

Det er en skummel og uønsket sti dere går med opphissing mot en religion. De delene som er onde, og den deler av kulturen vi mener er uønsket skal vi motarbeide. Dette fryktelige generelle sinne mot en generell religion er ting ikke liker.

Det er mye negativt med kristendommen, og denne religionen var enda langt mer ufordragelig for noen generasjoner tilbake. Men kristendommen har i en helt annen grad enn islam vært utsatt for hard refs fra frittenkende mennesker gjennom generasjoner og har vokst på dette, kristendommen har blitt lutret og foredlet, har tatt selvkritikk og fremstår i dag som en helt annen og mindre selvgod og tyrannisk religion enn bare for hundre år siden. Det er også derfor vi lever i et liberalt sekulært demokrati, mens det ikke finnes tilsvarende liberale samfunn i den islamdominerte verden.

Kristendommen har mye å svare for historisk, og selv om kristendommen har blitt mindre undertrykkende rent politisk, er det selvsagt fullt ut legitimt å ta avstand fra helt grunnleggende sider ved kristendommens teologi. Noe man også kan gi uttrykk for i den offentlige debatt uten at det får konsekvenser for ens arbeid i norsk skole. Men selv om det er mye å kritisere kristendommen for er ikke nazismen en kristen ideologi, så nazismens og kommunismens masseutryddelser tilhører ikke kristendommens synder. Det kristendommen har på rullebladet er derimot inkvisisjon, hardhendt misjon og tvangskristendom (når hele nasjonen tvinges til én religion, én trosbekjennelse), kirkens livssynsundertrykkelse, behandling av kjettere osv.

Slik jeg ser det er det ikke «ekstremisme» som skjemmer islam. Det er ikke bare noen få terrorister og IS-krigere som er problematisk med denne religionen, islamsk terror er et relativt sett mindre problem, det store problemet med islam er islams imperialisme, Muhammeds ekspansjonsprogram, programmet for at islam skal vokse og legge verden under seg, manglende respekt for grunnleggende menneskerettigheter, en 1300 år gammel men høyst levende herrefolkideologi, religiøs sjåvinisme, religiøst begrunnet undertrykkelse av kvinner, religiøst begrunnet undertrykkelse av barn, manglende respekt for den enkeltes rett til å velge sitt eget livssyn (forbudet mot å forlate islam for den som er født inn i en muslimsk familie), undertrykkelse av ikke-muslimer, måten ikke-muslimer tvinges til å forholde seg til islams regler i alle land der muslimer utgjør en betydelig del av befolkningen.

For å sitere en av mine helter, filosofen, radikaleren og religionskritikeren Bertrand Russell:

«Blant religionene kan bolsjevismen sammenliknes med islam snarere enn med kristendommen eller buddhismen. Kristendommen og buddhismen er primært personlige religioner med mystiske doktriner og en forkjærlighet for fordypelse. Islam og bolsjevismen er praktiske, sosiale og ikke-åndelige, de er opptatt av å vinne et imperium i denne verden.»

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samt det meste av aviser, radio, TV, film osv osv osv!

Med felles fiender som SV og muslimer kan mangt et kreativt og sunt politisk engasjement utvikle seg..... Pegida politisk uavhengig.... Dere er kanskje representativ for typisk Hermansen vennlig debattant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med felles fiender som SV og muslimer kan mangt et kreativt og sunt politisk engasjement utvikle seg..... Pegida politisk uavhengig.... Dere er kanskje representativ for typisk Hermansen vennlig debattant?

Mulig det ligger et spørsmål gjemt her, men ....

Hvem "dere"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...