Gå til innhold

Je suis Max Hermansen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Troen på det gode i mennesket. Forståelse for fremmedkulturelle. Ideen om at det fremmede er ett berikende tilskudd. At alle er like etc. er filosofier jeg forbinder med Sv-aktige holdninger, og det er ikke mest politkerne som har påvirket her. Jeg tenker mer på forfattere, journalister, lærere, kulturmennesker, visesangere, revyartister.....

Jeg liker selv disse holdningene, men disse vakre holdningene tar ikke høyde for medaljens bakside.

Jeg er ikke sinna på hverken rødgrønn eller blåblå, jeg skyder ikke på politikere, men jeg påstår at vi har hatt en sv-aktig påvirket naiv godhetsholdning som tar imot med åpne armer noe som er skumlere, verre og mer høyreekstremistisk enn vi kunne forestille oss.

Denne grunnholdning, vår godhet og humanisme ligger til grunn for å ikke diskriminere pga religion. Dette er denne mangelen på diskriminering jeg mener er for naiv, i og med at religioner kan ha svært stygge greier som vi ikke ønsker å få for mye av i landet vårt.

Vi lar mennesker som pisser på menneskerettigheter få ha menneskerettigheter. Disse hjemkomne IS-krigerne våre, som bare slakter småunger fordi de blir bedt om det, eller fordi de har lyst, hvorfor skal de ha menneskerettigheter som de selv ler av?

Fordi hvordan kan vi kritisere de om vi senker oss til deres nivå? Er vi ikke stolt av å være et sivilisert land?

Anonymous poster hash: 766b4...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det ligger et spørsmål gjemt her, men ....

Hvem "dere"??

Generell observasjon om sammenheng mellom islam kritikk, Hermansen støtte og Pegida støtte?

Anonymous poster hash: 766b4...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hvordan kan vi kritisere de om vi senker oss til deres nivå? Er vi ikke stolt av å være et sivilisert land?

Anonymous poster hash: 766b4...ef7

Det er veldig behagelig å bo i ett sivilisert land, men sivilisasjonen er truet fra alle kanter. Vi tar inn dødsstraff-flyktninger/terrorister i massevis. Bare fra Tsjetsjenia importerte vi 10 000 terrorister.

Banditter strømmer inn fra nye og gamle EU-land. Vårt vakre , naive land, med vår Kardemomme-moral i bånn , med vår enkle moral har bltt mer komplisert. Andre regler vanner ut våre egne.

Skal vi tllpasse oss ett nivå med dårligere menneskerettigheter? Er det for stor avstand , så tvinges man før eller senere til å tilpasse seg. Islam er vel såpass ekspansiv at vi kan forvente sharialover i løpet av noen hundre år dersom vi ikke klarer å stoppe dem. Tyrkia var en sekulær stat lenge, men nå har de mer eller mindre blitt tatt over. Land etter land kan falle inn under islamsk makt. Jeg tror Islam handler om makt, og at man må passe seg for makt som vil inn i landet. En ulv i fåreklær, makt kamuflert i religiøs drakt (religiøs drakt er kanskje ikke en gang kamuflasje, alle vet at religiøse organisasjoner er maktorganisasjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig behagelig å bo i ett sivilisert land, men sivilisasjonen er truet fra alle kanter. Vi tar inn dødsstraff-flyktninger/terrorister i massevis. Bare fra Tsjetsjenia importerte vi 10 000 terrorister.

Banditter strømmer inn fra nye og gamle EU-land. Vårt vakre , naive land, med vår Kardemomme-moral i bånn , med vår enkle moral har bltt mer komplisert. Andre regler vanner ut våre egne.

Skal vi tllpasse oss ett nivå med dårligere menneskerettigheter? Er det for stor avstand , så tvinges man før eller senere til å tilpasse seg. Islam er vel såpass ekspansiv at vi kan forvente sharialover i løpet av noen hundre år dersom vi ikke klarer å stoppe dem. Tyrkia var en sekulær stat lenge, men nå har de mer eller mindre blitt tatt over. Land etter land kan falle inn under islamsk makt. Jeg tror Islam handler om makt, og at man må passe seg for makt som vil inn i landet. En ulv i fåreklær, makt kamuflert i religiøs drakt (religiøs drakt er kanskje ikke en gang kamuflasje, alle vet at religiøse organisasjoner er maktorganisasjoner).

Har vi tatt inn 10.000 dømte terrorister? Dette vil jeg se dokumentasjon på?

Globalisering er komplisert, og det er problemer. Uansett; verdensbildet ditt er et skremsels bildet.

Filosofisk så kan man også se på fordeling av goder i verden. Hvordan skape en varig fred, hvor vi historisk har 'ranet' ekstreme verdier?

Ved å skape oss og dem, og to adskilte fronter... Da er vel krigen i praksis igang? Dette er vel noe du er komfortabel med siden du mener krigen mellom øst og vest startet for lenge siden?

La oss bombe og utrydde de så vi får fred i vårt nydelige olje nasjon.

Anonymous poster hash: 766b4...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi tatt inn 10.000 dømte terrorister? Dette vil jeg se dokumentasjon på?

Anonymous poster hash: 766b4...ef7

Jeg kan ikke tenke meg at disse var dømt, men jeg antar tror de utga seg for å tilhøre en militant gruppe som kjempet mot Russland. Det var en velinformert russer som brukte ordene "10 000 tsjetsjenske terrorister".

Disse terroristene var tvunget tl å flykte til Norge fordi bostøtten alene var høyere en deres inntekt i Tsjetsjenia.

Noen av disse har returnert, fordi norskopplæring var en verre tortur enn den de kunne forestille seg i hjemlandet.

Det er mulig at Tsjetsjenere ble særbehandlet fordi de er i mot Russland, og derfor blir sett på med ekstremt blide øyne fra Norge/Nato/Usa. Tsjetenere er forøvrig religiøst og kulturelt beslektet med Afghanere.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke tenke meg at disse var dømt, men jeg antar tror de utga seg for å tilhøre en militant gruppe som kjempet mot Russland. Det var en velinformert russer som brukte ordene "10 000 tsjetsjenske terrorister".

Disse terroristene var tvunget tl å flykte til Norge fordi bostøtten alene var høyere en deres inntekt i Tsjetsjenia.

Noen av disse har returnert, fordi norskopplæring var en verre tortur enn den de kunne forestille seg i hjemlandet.

Det er mulig at Tsjetsjenere ble særbehandlet fordi de er i mot Russland, og derfor blir sett på med ekstremt blide øyne fra Norge/Nato/Usa. Tsjetenere er forøvrig religiøst og kulturelt beslektet med Afghanere.

Var dette dokumentasjonen?

Anonymous poster hash: 766b4...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette dokumentasjonen?

Anonymous poster hash: 766b4...ef7

Ja, dette var muntlig. Det burde holde. Jeg har iallfall ikke mer. Det er forståelig at 10 000 er en avrunding. "Tvunget" til å flykte var ironisk ment. Jeg synes at disse tsjetsjenerene ikke burde ha gått foran trengende flyktninger i køen. Det sitter forøvrig advokater, bl.a. i Moskva og forteller folk hva de må si for å kunne flykte til Norge.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kom jeg ikke med eksempler, dette at lærere har kunnet ha politiske verv og fronte politiske saker såvel som inneha og fronte høyst ulike livssyn har vært del av det liberale demokrati og norsk samfunnsliv gjennom generasjoner. Mange human-etikere har refset kristendommen åpent i avisspaltene, og det har ikke vært noe problem om en human-etiker er lærer, på samme måte som lærere har kunnet tilhøre kristne retninger og likevel hatt ikke-troende elever. Dette har vært helt kurant opp til i dag så lenge man ikke har benyttet klasserommet for agitasjon.

Grunnen til at jeg spurte om eksempler var at jeg ville se hva de faktisk sier. Derav spørsmålet om noen av disse har tatt til orde for å kaste ut kristne eller hindre dem fra å komme til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis denne nynazismen innebærer ett ønske om å drepe jøder og homofile , så bør han iallfall ikke jobbe med publikum ute på gata. Han kan fint etterforske drapssaker og sånn.

Nei, han kan faktisk ikke det. Det sier seg selv at en med slike holdninger ikke har noe som helst i politiet å gjøre. Eller mener du at nazister i politiet vil være med på å styrke befolkningens tillit til politiet? At et nazistisk politi vil ha samme legitimitet som et som ikke er det?

Forøvrig: I Norge er politiet generalister, og det betyr at de skal kunne jobbe med både tjeneste ute i gata og med etterforskning (og andre ting). Det er ikke noe eget "etterforskningspoliti".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ikke organisasjonen hans som skrev på Facebook at alle muslimer bør hoppe utfor en bro?

Nei. Det var en enkeltperson som gjorde det uten at det representerte organisasjonens synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rase diskriminering har vært prøvd ved flere anledninger, og er udelt deler av historien alle religioner skammer seg over. Vi behøver ikke gå lenger tilbake enn 70 år for å finne protestantiske kristene stå for den største og verste folkeutryddelsen vi har sett i historien. Dette er noe vi ikke tar 'ansvar' for som et kristent land. Blir for enkelt å generalisere en hel verdensomspennende religion på denne måten.

Religion er ikke rase.

Det var nazistene og ikke protestantiske kristne som sto bak Holocaust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han kan faktisk ikke det. Det sier seg selv at en med slike holdninger ikke har noe som helst i politiet å gjøre. Eller mener du at nazister i politiet vil være med på å styrke befolkningens tillit til politiet? At et nazistisk politi vil ha samme legitimitet som et som ikke er det?

Forøvrig: I Norge er politiet generalister, og det betyr at de skal kunne jobbe med både tjeneste ute i gata og med etterforskning (og andre ting). Det er ikke noe eget "etterforskningspoliti".

Berufsverbot er uansett noe fryktelig nazistisk.

Hvilke naziholdninger er det som gjør nazistene ubrukelige som politi?

Er nazister verre enn f.eks. muslimer som ikke respekterer homofile? Jeg vil tro at homsehatere er ett større praktisk problem, i den betydning at problemet oppstår oftere? Eller hva med politifolk som er kommunisthatere?(oisann det er jo nazistene det).Eller politifolk som ikke liker pedofile?

Jeg vil tro at nazipurk generelt holder jødehatet sitt unna politiarbeidet sitt, med unntak for at de kanskje vil ettterforske f.eks. jødehalliker med større entusiasme.

Noen vil kanskje si at dersom alle nazistene skulle ut av politiet, så blir det svært lite politi igjen.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Berufsverbot er uansett noe fryktelig nazistisk.

Nå troller du bare. Det er slett ikke det, med mindre det er basert på at vedkommende er jøde, el.l.

Hvilke naziholdninger er det som gjør nazistene ubrukelige som politi?
Rasisme, jødehat, jødeutryddelse, osv.

Er nazister verre enn f.eks. muslimer som ikke respekterer homofile? Jeg vil tro at homsehatere er ett større praktisk problem, i den betydning at problemet oppstår oftere? Eller hva med politifolk som er kommunisthatere?(oisann det er jo nazistene det).Eller politifolk som ikke liker pedofile?
Både islam og kommunisme er onde ideologier, i likhet med nazismen. Men i motsetning til nazismen finnes det "light"-versjoner av islam og kommunisme.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion er ikke rase.

Det var nazistene og ikke protestantiske kristne som sto bak Holocaust.

Det stemmer halvveis,de var samtidig protestanter og nazister,

og de brukte denne religonen.

"Gott mit uns!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...