Gå til innhold

Utfordrende kledd i begravelse. Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I en begravelse skal man stille i sømmelige klær. Dette er barnelærdom for min del i hvertfall. Er du usikker på hva du skal kle deg i, spør noen. Hadde aldri stilt i en begravelse med kort skjørt eller kjole, med mindre det ikke hadde vært at den avdøde stod meg nær og synes jeg var pen i et bestemt antrekk. I min mormors begravelse hadde jeg sortlilla lebestift. Noen ville kanskje sagt at det ikke passet seg, men jeg vet at min mormor hadde elsket fargen. Derfor stiller jeg meg aldri noen spørsmål om antrekk til den avdødes nærmeste familie. Der kan det ligge mange grunner bak. Sånn ellers så forholder jeg meg til knelange kjoler/skjørt, mørk overdel, sorte strømper og sorte sko. Det er ikke så veldig vanskelig å ha et slikt antrekk hengende i skapet til dertil anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dere i slekt med disse menneskene som går i begravelse i bikini og onepiece?

Om vi trekker saken ned på det nivå den egentlig startet så gjør folk flest så godt de kan når de må i begravelse.

For de flest er første gangen kanskje mens de er studenter, med stram studentøkonomi.

Og, for å hive noen pinner på bålet her:

Da jeg var 30 døde min bestefar. I hans begavelse bar 'yours truely' en dueblå drakt med knelagt skjørt og figurforment jakke, en sort tynn silkebluse, sorte strømper, sorte sko og en liten sort 'plleeske' med slør (som denne for dem som ikke helt tar hva jeg snakker om).

Hvorfor valgte jeg ikke en sort drakt? - jo fordi siste gang jeg så min bestefar hadde jeg den dueblå drakten på, øynene hans smilte, vi klemte hverandre lenge og han sa "Jeg blir så glad når jeg ser deg i den drakten".

Jeg ønsket å minnes den gleden som var i hans øyne der og da.

Mine foreldre støttet meg i mitt valg, så skyt meg den som tør.

Synes antrekket var passende av to grunner:

  1. Det betydde noe for deg mtp din bestefar. De nærmeste pårørende synes jeg godt kan gå litt utenfor malen, og jeg skjønner godt valget ditt.
  2. Antrekket var passende og ikke et party-antrekk med "kom og knull meg"-lengde på kjole og dyp utringing.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...