Gå til innhold

Utfordrende kledd i begravelse. Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice

Det får være opp til hver enkelt

Hvis det er en knallvarm sommerdag og noen kommer til en begravelse i en minimal bikini, er det greit det da, synes du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en knallvarm sommerdag og noen kommer til en begravelse i en minimal bikini, er det greit det da, synes du?

Det er jo å gå litt over hand, det er ingen som nevner at noen har kommet i bikini i en begravelse her er det? Om man har en one piece for eksempel er det vell ikke så ille? Det vikigste er at man møter opp for å hedre den avdøde og få tatt et endelig farvell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er jo å gå litt over hand, det er ingen som nevner at noen har kommet i bikini i en begravelse her er det? Om man har en one piece for eksempel er det vell ikke så ille? Det vikigste er at man møter opp for å hedre den avdøde og få tatt et endelig farvell :)

Jeg refererer til hva du og andre har skrevet, at det spiller ingen rolle hva man har på seg i en begravelse. Og onepiece? En begravelse er altså ikke et karneval. Gjelder dette prinsippet om å kle seg som man vil i alle andre typer begivenheter også?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Er dere i slekt med disse menneskene som går i begravelse i bikini og onepiece?

Om vi trekker saken ned på det nivå den egentlig startet så gjør folk flest så godt de kan når de må i begravelse.

For de flest er første gangen kanskje mens de er studenter, med stram studentøkonomi.

Og, for å hive noen pinner på bålet her:

Da jeg var 30 døde min bestefar. I hans begavelse bar 'yours truely' en dueblå drakt med knelagt skjørt og figurforment jakke, en sort tynn silkebluse, sorte strømper, sorte sko og en liten sort 'plleeske' med slør (som denne for dem som ikke helt tar hva jeg snakker om).

Hvorfor valgte jeg ikke en sort drakt? - jo fordi siste gang jeg så min bestefar hadde jeg den dueblå drakten på, øynene hans smilte, vi klemte hverandre lenge og han sa "Jeg blir så glad når jeg ser deg i den drakten".

Jeg ønsket å minnes den gleden som var i hans øyne der og da.

Mine foreldre støttet meg i mitt valg, så skyt meg den som tør.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere i slekt med disse menneskene som går i begravelse i bikini og onepiece?

Om vi trekker saken ned på det nivå den egentlig startet så gjør folk flest så godt de kan når de må i begravelse.

For de flest er første gangen kanskje mens de er studenter, med stram studentøkonomi.

Og, for å hive noen pinner på bålet her:

Da jeg var 30 døde min bestefar. I hans begavelse bar 'yours truely' en dueblå drakt med knelagt skjørt og figurforment jakke, en sort tynn silkebluse, sorte strømper, sorte sko og en liten sort 'plleeske' med slør (som denne for dem som ikke helt tar hva jeg snakker om).

Hvorfor valgte jeg ikke en sort drakt? - jo fordi siste gang jeg så min bestefar hadde jeg den dueblå drakten på, øynene hans smilte, vi klemte hverandre lenge og han sa "Jeg blir så glad når jeg ser deg i den drakten".

Jeg ønsket å minnes den gleden som var i hans øyne der og da.

Mine foreldre støttet meg i mitt valg, så skyt meg den som tør.

Nå mener jeg å ha forstått at fargevalget i begravelser pr. i dag ikke innehar noe absolutt krav om at det skal være sort. Grensen har blitt tøyd noe opp gjennom årene, så sånn jeg har oppfattet det kan man gjerne komme i andre farger, bare det ikke dreier seg om knallfarger. Diskret fargede antrekk som ikke skriker "se på meg" er vel i dag akseptert, så lenge man holder det øvrige som skjørtelengde, bar hud og stash innenfor et akseptabelt nivå.

Og nei, jeg hadde nok latt pistolen ligge, hadde du troppet opp i en begravelse jeg også var tilstede i, i det antrekket der :)

Endret av tsejG
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere i slekt med disse menneskene som går i begravelse i bikini og onepiece?

Om vi trekker saken ned på det nivå den egentlig startet så gjør folk flest så godt de kan når de må i begravelse.

For de flest er første gangen kanskje mens de er studenter, med stram studentøkonomi.

Og, for å hive noen pinner på bålet her:

Da jeg var 30 døde min bestefar. I hans begavelse bar 'yours truely' en dueblå drakt med knelagt skjørt og figurforment jakke, en sort tynn silkebluse, sorte strømper, sorte sko og en liten sort 'plleeske' med slør (som denne for dem som ikke helt tar hva jeg snakker om).

Hvorfor valgte jeg ikke en sort drakt? - jo fordi siste gang jeg så min bestefar hadde jeg den dueblå drakten på, øynene hans smilte, vi klemte hverandre lenge og han sa "Jeg blir så glad når jeg ser deg i den drakten".

Jeg ønsket å minnes den gleden som var i hans øyne der og da.

Mine foreldre støttet meg i mitt valg, så skyt meg den som tør.

Vil si at det er forskjell på den drakten du beskriver, som høres både nydelig og passende ut, samt betydde noe for deg og bestefaren din, og det å gå i en kjole som er så kort at forsterkningen i skrittet på strømpebuksa vises + masse dilldall i tillegg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo å gå litt over hand, det er ingen som nevner at noen har kommet i bikini i en begravelse her er det? Om man har en one piece for eksempel er det vell ikke så ille? Det vikigste er at man møter opp for å hedre den avdøde og få tatt et endelig farvell :)

Onepiece og bikini i begravelse er faktisk like ille!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Um nei, spørs hva one piece det er ;)

Det er ikke noe poeng i å diskutere med deg, du har ikke skjønt hva det dreier seg om overhodet. Møt opp i onepiece i neste begravelse du!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe poeng i å diskutere med deg, du har ikke skjønt hva det dreier seg om overhodet. Møt opp i onepiece i neste begravelse du!

Jeg har skjønt det, du trenger ikke å snakke slik til meg!

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke nødvendigvis fargene er problemet i begravelser. Det er vel mere utformingen på plagget.

Men så er jeg kanskje litt av den oppfattelsen av at man kler seg tekkelig/dekker seg til (uten å tre på seg striesekk) når man befinner seg i slike situasjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begravelser skal man ha på frumpete bekledning, og man skal passe på å gråte masse - ingen smil eller latter, takk! Dette for å demonstrere for omverden hvor lei seg man er. Det er nemlig dette begravelset er til for - for å konkurere i sorg. Miniskjørt = diskvalifikasjon.

En gang vant jeg og jeg hadde ikke et nært forhold til personen som døde. Du skulle sett alle de sjalue blikkene som rettet seg mot meg da jeg gikk av med seieren .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett bryr jeg med katta om hva folk har på seg. Men akkurat i en begravelse så blir jeg nesten provosert om folk kler seg upassende. Dersom man (som jente) ikke eier et knelangt skjørt så eier man som regel en mørk bukse. De aller fleste eier også en mørk genser/jakke. Heller en mørk olabukse og en sort ullgenser enn en kortkort partykjole!

Helt enig.

Partykjole er noe man IKKE bruker i en begravelse. Men jeg antar folk har sett for mye på fjåsete amerikanske filmer/serier der de alltid ser superfreshe ut i begravelser og så tror de det skal være slik :P

Anonymous poster hash: 8fd87...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig.

Partykjole er noe man IKKE bruker i en begravelse. Men jeg antar folk har sett for mye på fjåsete amerikanske filmer/serier der de alltid ser superfreshe ut i begravelser og så tror de det skal være slik :P

Anonymous poster hash: 8fd87...197

Det du sier der er et VELDIG godt poeng. Jeg var i begravelse i vinter, og gikk i et almindelig sort knelangt skjørt med en pen, sort genser over. Jeg var redd jeg ikke hadde pyntet meg nok, men jeg var faktisk en av de penest kledde der. Så jeg ser at folk kan bomme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du sier der er et VELDIG godt poeng. Jeg var i begravelse i vinter, og gikk i et almindelig sort knelangt skjørt med en pen, sort genser over. Jeg var redd jeg ikke hadde pyntet meg nok, men jeg var faktisk en av de penest kledde der. Så jeg ser at folk kan bomme....

Ikke sant. Pent og enkelt med rene snitt. Man skal jo ikke vekke oppmerksomhet. Det er det den avdøde som skal få.

Skrekkeksempelet var jo her på forrige side hvor jenta har tatt utfordrende selfie av seg selv i kort skjørt før en begravelse. Hun var jo bare ute etter å vise frem seg selv og driter jo en lang marsj i avdøde. Det er respektløst.

Farger og latter er forresten lov i en begravelse. Har selv vært i en slik begravelse. Stappfull kirke og respesjon etterpå og folk lo og gråt om hverandre. Ingen i "se på meg"-kjole men fler i sterke farger, fordi avdøde likte sterke farger. Man er der for den avdøde. Ikke for seg selv.

Anonymous poster hash: 8fd87...197

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant. Pent og enkelt med rene snitt. Man skal jo ikke vekke oppmerksomhet. Det er det den avdøde som skal få.

Skrekkeksempelet var jo her på forrige side hvor jenta har tatt utfordrende selfie av seg selv i kort skjørt før en begravelse. Hun var jo bare ute etter å vise frem seg selv og driter jo en lang marsj i avdøde. Det er respektløst.

Farger og latter er forresten lov i en begravelse. Har selv vært i en slik begravelse. Stappfull kirke og respesjon etterpå og folk lo og gråt om hverandre. Ingen i "se på meg"-kjole men fler i sterke farger, fordi avdøde likte sterke farger. Man er der for den avdøde. Ikke for seg selv.

Anonymous poster hash: 8fd87...197

Veldig enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Jacklost

En gang vant jeg og jeg hadde ikke et nært forhold til personen som døde. Du skulle sett alle de sjalue blikkene som rettet seg mot meg da jeg gikk av med seieren .

Hva mener du med vant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med vant?

Les innlegget Evilposelos svarte på. Der stod det skrevet, riktignok spydig, at man liksom skulle "konkurrere i sorg".

Anonymous poster hash: d14cc...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Les innlegget Evilposelos svarte på. Der stod det skrevet, riktignok spydig, at man liksom skulle "konkurrere i sorg".

Anonymous poster hash: d14cc...6b2

Ah, ser det nå :):klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Farger og latter er forresten lov i en begravelse. Har selv vært i en slik begravelse. Stappfull kirke og respesjon etterpå og folk lo og gråt om hverandre. Ingen i "se på meg"-kjole men fler i sterke farger, fordi avdøde likte sterke farger. Man er der for den avdøde. Ikke for seg selv.

Anonymous poster hash: 8fd87...197

Hva betyr respesjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...