Crobern Skrevet 22. januar 2015 #21 Del Skrevet 22. januar 2015 Har aldri forstått hvorfor folk bruker 20-60 min på do.. Anonymous poster hash: 1cf46...33b Forstoppelse, smerter ved bæsjing, hemorider, IBS. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #22 Del Skrevet 22. januar 2015 Så du kan drite på kommando? Bestemme deg for at "klokken halv fire skal jeg drite"? Då praktisk! Synd resten av oss ikke har det slik.Anonymous poster hash: e881b...40b Er du seriøs? Normale fungerende voksne mennesker kan fint planlegge når man skal drite. Ikke på klokketidspunkt, men i grovere trekk: morgen/formiddag/ettermiddag/kveld. Anonymous poster hash: c2627...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #23 Del Skrevet 22. januar 2015 Er du seriøs? Normale fungerende voksne mennesker kan fint planlegge når man skal drite. Ikke på klokketidspunkt, men i grovere trekk: morgen/formiddag/ettermiddag/kveld.Anonymous poster hash: c2627...a9d Nei. Jeg er regelmessig, driter hver dag ca 15 min etter frokost. Det er virkelig ikke noe jeg går inn for. De fleste bestemmer ikke selv når de skal drite.Anonymous poster hash: e881b...40b 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 22. januar 2015 #24 Del Skrevet 22. januar 2015 Er du seriøs? Normale fungerende voksne mennesker kan fint planlegge når man skal drite. Ikke på klokketidspunkt, men i grovere trekk: morgen/formiddag/ettermiddag/kveld. Anonymous poster hash: c2627...a9d Men nå er det mange som ikke er normalt fungerende da det kommer til driting da. Mange tarmsykdommer som gjør at man plutselig må på do. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #25 Del Skrevet 22. januar 2015 Hvis dere ikke kan kontrollere tarmen deres, får dere se å komme dere til lege og bli sjekket for matintoleranse. Alvorlig talt, for voksne mennesker skal det ikke være noe problem å holde seg, eventuelt planlegge å gå før. Anonymous poster hash: c2627...a9d Jeg regner med at du er såpass oppegående at du vet at det ikke bare er intoleranser som gir problem med magen. Hva med de som allerede har vært hos legen og vet at de har et problem med tarmene da? Skal de nektes medlemsskap på treningssenter, skal de la det gå i buksa, eller skal de få lov til å gå på toalettet. Anonymous poster hash: 093e2...f2b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 22. januar 2015 #26 Del Skrevet 22. januar 2015 Herregud!! Jeg sitter her og diskuterer driting!! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #27 Del Skrevet 22. januar 2015 Forstoppelse, smerter ved bæsjing, hemorider, IBS. Jammen bør en ikke da gå til legen? Har en kollega som alltid bruker minst 30 min på do. Anonymous poster hash: 1cf46...33b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #28 Del Skrevet 22. januar 2015 Og vær glad de driter på dassen. Det er det ikke alle som gjør... Enkelte tror dusjen er til for det... Anonymous poster hash: a3dda...b8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 22. januar 2015 #29 Del Skrevet 22. januar 2015 Jammen bør en ikke da gå til legen? Har en kollega som alltid bruker minst 30 min på do. Anonymous poster hash: 1cf46...33b jo, men selv om de går til legen, så kan de bruke lang tid på do........ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 22. januar 2015 #30 Del Skrevet 22. januar 2015 Hvis dere ikke kan kontrollere tarmen deres, får dere se å komme dere til lege og bli sjekket for matintoleranse. Alvorlig talt, for voksne mennesker skal det ikke være noe problem å holde seg, eventuelt planlegge å gå før. Anonymous poster hash: c2627...a9d Tror heller du bør ta en tur til legen. "Etter hvert lærer man å kontrollere den viljestyrte ringmuskelen, slik at defekasjonen kan holdes igjen ved behov. Hvis man «holder igjen» lenge nok, vil impulsen forsvinne, for en stund. Over tid vil impulsen bli svakere, og man kan få varige avføringsproblemer. Hard avføring, smertefulle sprekker eller sår i endetarmen, eller andre smertefulle sykdommer i endetarmområdet kan også føre til at man unngår avføring ved å «holde igjen». Dette blir lett en ond sirkel, som det kan kreve kyndig hjelp å komme ut av. Det beste er å etablere gode, dvs. regelmessige avføringsvaner, og at en tar seg tid nok på toalettet. Dette kan bidra til å unngå større avføringsproblemer senere." Fra: https://sml.snl.no/defekasjon Jeg planlegger ikke mine dobesøk, siden jeg heldigvis har et velfungerende tarmsystem. Jeg går på do når jeg kjenner at jeg må, enkelt og greit. Om det ikke finnes toalett i nærheten, klarer jeg å holde meg en stund, men siden det medfører ubehag, kunne det ikke falt meg inn å ikke benytte et tilgjengelig toalett når behovet oppstår. Det er jo tross alt det toaletter er til for.... Bæsj lukter vondt. Deal with it! Noen har problemer som fører til at de trenger litt mer tid på toalettet. Deal with it! Folk som evt. okkuperer offentlig dass uten god grunn - skjerpings! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #31 Del Skrevet 22. januar 2015 Hvis dere ikke kan kontrollere tarmen deres, får dere se å komme dere til lege og bli sjekket for matintoleranse. Alvorlig talt, for voksne mennesker skal det ikke være noe problem å holde seg, eventuelt planlegge å gå før. Anonymous poster hash: c2627...a9d Og hvis man har fått konstatert at man har et problem da? Det betyr faktisk ikke at det er så enkelt at det kan fikses på 1-2-3. Skal man droppe å trene på treningssenter pga risikoen for at magen slår seg vrang og en fremmed person ikke liker at man benytter seg av fasilitetene? (Tro meg, det er det mange av oss som gjør allerede.) Ps. Ser levende for meg at det finnes folk som går rundt og sparer på lasten for å få lov til å drite på det beste åstedet av dem alle: Den enslige, trange, lytte fellesdassen på det lokale treningssenteret! Anonymous poster hash: aa336...3db 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kili Skrevet 22. januar 2015 #32 Del Skrevet 22. januar 2015 (endret) Ts, si de må få flere do'er der da. Må man så må man og da bryr ikke folk seg om de som blir irritert Så ro ned puppa, og klag på de som eier stedet. Be de skaffe flere do'er. Endret 22. januar 2015 av Tissefant 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #33 Del Skrevet 22. januar 2015 Trening setter i gang tarmsystemet. Må du må do, så må du på do. Hvis du var med i et gateløp, og plutselig måtte drite, hadde du da satt deg ned og kablet midt i veien foran alle tilskuerne? Nei, du hadde fint klart å holde deg i mange timer. (Med mindre du hadde diaré, og i så fall har du ingenting på trening å gjøre). Som igjen understreker poenget mitt om at folk fint klarer å holde seg til de kommer hjem. Men istedenfor bruker de treningssenteret som sin egen lille kabelstasjon. Anonymous poster hash: c2627...a9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #34 Del Skrevet 22. januar 2015 Nei. Jeg er regelmessig, driter hver dag ca 15 min etter frokost. Det er virkelig ikke noe jeg går inn for. De fleste bestemmer ikke selv når de skal drite.Anonymous poster hash: e881b...40b Men det er jo enda bedre, da kan du planlegge perfekt når du skal drite, og dermed sørge for å ikke være på treningssenteret på akkurat det tidspunktet. Anonymous poster hash: c2627...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 22. januar 2015 #35 Del Skrevet 22. januar 2015 Hvis du var med i et gateløp, og plutselig måtte drite, hadde du da satt deg ned og kablet midt i veien foran alle tilskuerne? Nei, du hadde fint klart å holde deg i mange timer. (Med mindre du hadde diaré, og i så fall har du ingenting på trening å gjøre). Som igjen understreker poenget mitt om at folk fint klarer å holde seg til de kommer hjem. Men istedenfor bruker de treningssenteret som sin egen lille kabelstasjon. Anonymous poster hash: c2627...a9d Du klager over at folk bruke doen på treningssenteret. Der er doen tilgjengelig innenfor noen få meter. Om jeg hadde måttet på do under ett gateløp, så hadde jeg økt farten og løpt ut av løypa da jeg så en do. Been there, done that!! Next question!! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinto2013 Skrevet 22. januar 2015 #36 Del Skrevet 22. januar 2015 Herlighet, hvorfor benytter du deg av det toalettet i det hele tatt? Du har jo tydeligvis veldig problemer med at andre bruker det, så hvorfor kan ikke du gå på do hjemme i stedet? Jeg syns ofte at andres urin også lukter vondt, skal det ikke være lov å tisse på toalettet i treningssenteret heller? Og hvordan i all verden vet du at alle er hjemme før/etter treningen, og kan gjøre det der? Kanskje legger de inn en treningsøkt midt i en hektisk hverdag, hvor de er borte fra hjemmet i 10-12 timer? Er det bedre at det lukter vondt på spisesteder, arbeidsplassen eller skole? Mitt beste råd til deg er at du får ta det for det det er: et offentlig toalett. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #37 Del Skrevet 22. januar 2015 Tror heller du bør ta en tur til legen. "Etter hvert lærer man å kontrollere den viljestyrte ringmuskelen, slik at defekasjonen kan holdes igjen ved behov. Hvis man «holder igjen» lenge nok, vil impulsen forsvinne, for en stund. Over tid vil impulsen bli svakere, og man kan få varige avføringsproblemer. Hard avføring, smertefulle sprekker eller sår i endetarmen, eller andre smertefulle sykdommer i endetarmområdet kan også føre til at man unngår avføring ved å «holde igjen». Dette blir lett en ond sirkel, som det kan kreve kyndig hjelp å komme ut av. Det beste er å etablere gode, dvs. regelmessige avføringsvaner, og at en tar seg tid nok på toalettet. Dette kan bidra til å unngå større avføringsproblemer senere." Fra: https://sml.snl.no/defekasjon Du bør nå virkelig hoste opp en link der det står hvor lenge man skal holde igjen før impulsen forsvinner. For jeg er ganske sikker på at her er snakk om veldig lang tid man skal holde seg, ikke 45-60min til man kommer hjem fra trening. Man får ikke ødelagt lukkemuskel, sprekker i endetarmen, etc. av å holde seg i et par timer. Alvorlig talt, dette blir for dumt. Anonymous poster hash: c2627...a9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #38 Del Skrevet 22. januar 2015 Hvis du var med i et gateløp, og plutselig måtte drite, hadde du da satt deg ned og kablet midt i veien foran alle tilskuerne? Nei, du hadde fint klart å holde deg i mange timer. (Med mindre du hadde diaré, og i så fall har du ingenting på trening å gjøre). Som igjen understreker poenget mitt om at folk fint klarer å holde seg til de kommer hjem. Men istedenfor bruker de treningssenteret som sin egen lille kabelstasjon. Anonymous poster hash: c2627...a9d Jeg skjønner at tråden er laget for å provosere, men velger å fortsette å svare seriøst. Du ser ikke at det forskjell på å trene innendørs på et treningssenter, og løpe i gaten? Noen av oss må trene innendørs, med rask tilgang til toalett, nettopp fordi vi har problemer med tarmfunksjonen og ikke klarer å holde oss i timesvis. Anonymous poster hash: 093e2...f2b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2015 #39 Del Skrevet 22. januar 2015 Er du klar over hvor vanlig mageproblemer er egentlig? Det er utrolig mange folk som sliter med dårlig mage. Man kan ikke styre dette selv, og man kan faktisk ikke alltid holde seg. Trodde dette var noe alle visste. Anonymous poster hash: 45d0c...bfa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 22. januar 2015 #40 Del Skrevet 22. januar 2015 Men det er jo enda bedre, da kan du planlegge perfekt når du skal drite, og dermed sørge for å ikke være på treningssenteret på akkurat det tidspunktet. Anonymous poster hash: c2627...a9d Jeg var invitert i bryllupet til en av mine nærmeste venninner, men siden de hadde lagt festen til klokken 18:00 måtte jeg bare droppe det. Det er jo da jeg vanligvis legger kabel, og det hadde selvsagt vært totalt upassende å bæsje på et annet toalett enn mitt eget Fikk takkekort i ettertid, hvor de roste meg for at jeg var omtenksom nok til å ikke besudle den store dagen deres med noe så upassende og spesielt som avføring i toalettet. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå