Gå til innhold

Livet med lille F og nr 2 i magen <3

Frøkenanonym

Anbefalte innlegg

Her var det hvitt belegg ja, men svarte prikker var sikkert stafylikokkene. Libero sine ammeinnlegg er gull :hjerte: Hørtes ikke gøy ut da, godt det går over :)

Jeg har gått med de mye lenger enn en time to ganger om dagen altså. Jeg er jo ikke like sår som deg, så jeg har brukt en kompress og byttet på hvilket bryst den sitter på etter hver amming. Kanskje vært på type to ganger tre timer om dagen per bryst eller noe? :vetikke: Skjønner ikke helt hvorfor den ikke skal være på noe mer...

Jeg har gått 1,5 uke med kompress på det ene brystet, og kan ikke si annet at det ser bedre ut ;) Så vet ikke hvor mye det har å si. De burde ha skrevet bivirkningene av å ha de på lenge dersom det var noen? 

Godt å høre at jeg ikke er alene om flate brystvorter  :laugh: Oi, du får henne ikke til å ta uten skjold? Jeg er heldig og har èn vanlig nippel da :P Ja jeg er glad så lenge hun legger på seg ^^

Gratulerer så mye :)

Har lest gjennom alt i bloggen nå, håper alt står bra til med dere alle :):blomst:

Takk for det :hjerte: Ooooi, stakkars deg det er litt å lese gjennom :P Velkommen så masse til dagboka mi da :) Er du selv med barn eller prøver? 

J86:

Tror ganske ofte at det går seg til med flate brysvorter! Jeg har en av hver, men faktisk så er den flate mye lettere for lillegutt å få tak i uten at jeg må hjelpe noe særlig til. Den former seg fort veldig fint til en liten knopp når han suger på den. Den som er "lang" må jeg alltid passe på at han får riktig tak, for han har helst lyst å bare ha selve knoppen i munnen og ikke skikkelig grep. Blir derfor ganske fort sårt. Nok om mine brystvorter i din dagbok :fnise:

Hvordan går det med DINE bryster? Er de kommet seg nå? Håper virkelig det, tenker tilbake med gru på de første ukene med såre bryster, og jeg hadde ikke sykdom slik du har fått. Håper dere koser dere med lille F  :hjerte:

Jeg har også en av hver! :) Hahaha, jeg er bare glad for å høre at andre også har slike rare brystvorter  :fnise:  Merker også at det må litt tilpassing til med den lange vorta. Er spent på hvordan det blir etterhvert med den flate :)

Endret av Frøkenanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det vært opp og ned, produksjonen minket drastisk etter at jeg starta på antibiotika. Var inne og veide F, og hun hadde lagt på seg mye mindre enn uka tidligere. Vi skal til hs på onsdag og veie henne på ny. MEN, så tror jeg antibiotikaen har tatt knekken på stafylikokkene for produksjonen kom tilbake her i går - og ny milepæl: F har ammet på venstre bryst for første gang på 2 uker  :danse::strix: Det gikk helt fint! Så jeg er spent, og håper at hun kan oppføre seg på det brystet ^^ Legger henne først til på det gode tenker jeg, og på det venstre når hun ikke er en sulten dinosaur lengre :) 

I dag har vi vært på vår andre "lengre" trilletur :) Jeg kjenner jeg virkelig er i dårlig form! Får håpe vi får flere gode høstdager så jeg kan få opp kondisen ;) F er kjempefornøyd når hun får ligge i vogna eller kjøre bil. Nå synes jeg det er litt koselig etterhvert.

Og i natt er ny rekord: 5 timer mellom ammingene, 00.00 - 04.50 :D Deilig å få sove godt sammenhengende! 

Hvor mye kler dere babyen deres i i dette været? Jeg bruker vognpose. Samme med bilstolen? Der bruker jeg bilstolpose - men det blir jo raskt varmt i bilen? Og hvor mye har dere på de små på natta av tepper og dyne, ull eller bomull innerst? Kjenner jo etter i nakken, men synes det er vanskelig å vite hvor mye en skal kle på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo min litt eldre men svarer likevel jeg:) i vogna har vi fortsatt fleecepose for vi har ikke kjøpt noe varmere. Så har et kortklippet vognskinn i bunn og ulldress på han. I bilstolen er det enten tynn ulldress som vi knepper opp etterhvert, eller så er det ulljakke og teppe over beina, bruker alltid ullsokker:) i sengen sover han med bomull eller tynn ullpysj og dyne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det går bedre med deg og ammingen! 

Får satse på at F går godt opp i vekt til neste veiing. :)

Jeg legger lille rett i voksiposen sin når vi skal trille tur. Har bare på ham body, strømpis i bomull, votter og lue i ull. Er det ned mot 0 grader så tar jeg på ull isteden og en genser eller dress i tillegg. 

Han sover i langermet bomullspysj (typisk kjøpt på cubus osv) med en tynn dyne og teppe over. Har dun dyne også, men han er blitt for varm og klam med den hittil. :)

Jeg har som tommelfingerregel at han er som meg, hvis jeg synes det er for varmt/kaldt så er sannsynligheten stor for at han og gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, jeg bare drømmer litt og gleder meg til det blir min tur  :plystre:

Jeg og kjæresten har avstandsforhold i år, men vi tenker til våren blir det vår tur til å prøve.  :gravid:

Blir jo veldig babysyk av å lese rundt på forumet, så gleder meg virkelig..  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at ammingen går bedre :)

I vogna sover min på korthåret lammeskinn. hun har på seg ulldress, ullsokker, lue og votter (i ca 3 sekunder før hun får dem av seg) over vanlig body/bukse i tynn ull-/silkeblanding eller bomull, avhengig av temperatur. Sover under dyne foreløpig (ikke dun) så vi får luftet litt, da hun er veldig varm av seg. Vinterposen ligger foreløpig ubrukt og venter på kaldere dager :)

I senga om natta har hun på pysj i bomull eller tynn ull-/silkeblanding og sover under ullteppe. Det skal sies at det er veldig varmt hjemme hos  oss (23-24 grader på soverommet - alt for godt isolert hus ;) ) , og vesla er varm av seg og sover best om hun har det litt kjølig!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, jeg bare drømmer litt og gleder meg til det blir min tur  :plystre:

Jeg og kjæresten har avstandsforhold i år, men vi tenker til våren blir det vår tur til å prøve.  :gravid:

Blir jo veldig babysyk av å lese rundt på forumet, så gleder meg virkelig..  :danse:

Ikke lenge igjen til prøving da!  :danse: Jeg og kjære avtalte å prøve ett år i forveien, er veldig godt å ha et tidspunkt å se frem til - at endelig skal det være deres tur ;) Jeg vil gjerne følge med om du oppretter dagbok i prøvetiden  :laugh:  Ja jeg ble også veldig babysyk - og tenk at nå sitter jeg med en baby i armene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen for tips om påkledning :) I går gikk jeg trilletur med ei veninne som har en 1-åring. Hun ville så gjerne låne vekk ullklærne til hennes lille! Heldige meg, er jo så dyrt med ull så det setter jeg stor pris på :D 

Jeg har begynt å få en del klær til frøkna, er helst ullklær hun mangler. Hun gulper ikke så det blir ikke til at vi skifter klær så ofte heller, så jeg må prioritere hvilke klær jeg skal bruke. Brukte klær jeg har arvet med tranflekker står liksom ikke så høyt i kurs når vi ikke skifter så ofte.. :) 

Hva kan jeg ønske meg til henne til jul? Av "luksusting" har vi bæresele, tripptrapp med newborn, vognpose og bilstolpose. Har ikke fått leker til nå, er det noen kjente favoritter når de blir noen mnd? 

F er 3 uker i dag, hipp hurra - og hvor ble tiden av?  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Lamaze har mange fine leker. Har dere babygym? Ellers trenger dere etterhvert babyset til tripptrapp-stolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker:

Babygym er superpoppis her også. Det samme er små pekebøker, spesielt sånne med mye kontraster (favoritten er i sort-hvit med bare noen få farger). I det siste skal ALT fanges og dyttes inn i munnen, så da er det topp med noen gøyale biteleker, det er da et pluss at de er lette å holde - det tar jo en stund før de er flinke til å gripe. Et babyspeil som kan stå på gulvet er topp for å underholde dem når de skal trene mage.

Når alt kommer til alt er jo det meste av leker "luksus", de trenger ikke så mye for å bli underholdt - den aller gøyeste leken til dattera for tiden er et krølla gavebånd, så kanskje innpakningen blir det gøyeste F får til jul  :fnise:

Vi har kjøpt en del tøy til vinteren i ull-/silkeblanding. Veldig deilig, tynt, stretchy og mykt stoff som junior elsker å ha på seg, som holder varmen godt, men som ikke blir for varmt. Veldig kjekt å ha under en ulldress eller i vognpose, og kan ha det på seg inne også uten at det blir for varmt. Mindre tett enn ullklær. Både lillelam, joha og nøstebarn har en del klær i den blandingen (muligens flere også, men det er de jeg vet om). Ulempen er at det gjerne er relativt dyrt for et plagg, så om du ser deg ut noe du liker kan jo det være en lur ting å ønske seg til jul - om ikke behovet blir dekket opp av venninnens klær, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge igjen til prøving da!  :danse: Jeg og kjære avtalte å prøve ett år i forveien, er veldig godt å ha et tidspunkt å se frem til - at endelig skal det være deres tur ;) Jeg vil gjerne følge med om du oppretter dagbok i prøvetiden  :laugh:  Ja jeg ble også veldig babysyk - og tenk at nå sitter jeg med en baby i armene :hjerte:

Nei, virkelig noe å se frem til. Alle søskene våre og mange venner får barn i disse dager, så blir jo fryktelig babysyk. Så det blir godt når det endelig blir vår tur - så får vi bare håpe det klaffer raskt.  :biggrin: Tenker jo allerede om en kan være en av de som ikke kan få, men håper vi er heldige.  :rodmer:

Synes også det er godt å ha noe å se frem til, hadde det vært opp til meg kunne vi begynt i dag  :rolleyes:

Ja, det må være en fantastisk følelse. Og sikkert en veldig spennene prosess fra en bestemmer seg å begynne å prøve til en har en liten en i armene  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda ikke brukt vognposen. Her ligger hun på dyna si og har et varmt teppe over. Og så har hun på seg en lillelam dress eller bamsedress m lue og votter. Hun er lik meg og mannen når det kommer til hvor lett varme vi blir. Vi liker å ha det litt kjølig og det gjør hun også. I bilstolen sitter hun noen ganger i bilstolposen og andre ganger i dress og pledd over seg.

Hun sover i langermet pysj oppi nestet og dyna si med et pledd over. Hun blir grinete om det blir for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss ull i forskjellige størrelser til jul. 

Vanlige klær også for den del, jeg ser at vi har veldig mye tøy opptil str 62, litt i 68 også har vi nesten ingenting videre. Han går allerede inn i 56-62. Så det kan være greit å få litt mer til fremtiden. 

Og så slenger jeg meg på forslagene til Miore!  :jepp:

Ellers vet jeg at det er et par som kommer til å strikke til oss, har blant annet hørt rykter om matchende islendere og mariusgensere. Det er jo gøy!  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nautika: Babygym og lamaze-leker settes på lista :D Kjekt å ønske seg ;) Har fått låne et newbornseat!

miore: Speil og lette biteleker, supert! Og ull/silkeklær hørtes ut som tingen for lille F, det må ønskes ;) Hvor mye har du av den kvaliteten klær i en str? 

romsdalsjente: Er ikke vanskelig å bli babysyk når alle rundt en popper ut kids ;) Dersom du går på p-piller vil jeg ihvertfall råde deg til å slutte på dem, i tilfelle du er en av dem som får kluss i syklusen etterpå :) Ja det har vært en veldig spennende tid! Er glad jeg fikk være noen mnder i prøverfasen også, og føle på spenningen og bli kjent med sin egen kropp uten p-piller :) Ikke minst kose seg med svangerskapet og få verdens beste premie ut av det :hjerte: 

Saltsild: Ja, jeg pleier faktisk å gi sofie-giraffen til venner som får barn ;) ..har ikke dukket opp her enda da, så får ønske meg den til jul :) 

Skyblue: Ja merker at bilstolposen blir for varm for frøkna her. Men vognposen er perfekt, og hun sover veldig godt i vogna :) Men temperaturen skifter jo så mye nå på høst/vinter så det er vanskelig å vite når vi skal kle henne mer eller mindre opp. Får vel erfaring etterhvert :P 

Beccy87: Der sier du noe! Har veldig mye klær spesielt i str 62 og 68 - og der stopper det. Føles rart å ønske seg klær mot neste vår/sommer, men det er jo ikke vits i å ha for mye i samme str :) Foreløpig gulper hun ikke, så det blir ikke noe særlig klesbytte.. - Mest for min del, å få bruke de fine klærne før de blir for små :P Ooh, gøy å kunne ønske seg strikk ;) Mormor strikker, men hun strikka hentesett så jeg vet ikke om jeg tørr å be om mer :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F er 4 uker i dag:) 

Er ikke så flink til å oppdatere her inne, og enda mindre til å skrive i andre sine dagbøker. Men jeg sitter og ammer på nettene, og leser gjennom dagbøkene med den ledige hånden på mobilen :P F har vært flink den siste uka og gitt meg 3-4 timers søvn mellom ammingene på nattestid! :strix: Så jeg er faktisk menneske, og har ikke trengt å hvile meg noe særlig på dagene(jeg sitter da bare i sofaen som regel allikevel, ikke akkurat slitsomt..). På dagene er hun ikke like gira på å sove, så det blir mye amming, bytting av bleier, byssing og besøk som kommer og hilser på. I går var vi og tok bilder, F var samarbeidsvillig frem til hun hadde hatt av klærne litt lenge. Da var det ikke godt å stoppe gråten lengre  :fnise: Skjønner henne godt! 

Ellers er hun veldig sterk, nå holder hun hodet sitt i opptil et minutt når hun ligger på skrått på magen min :) Tar også skikkelig spenntak med beina. Når hun sover, er armene liggende over hodet hennes - det ser virkelig ut som hun trives :hjerte: Hun er ikke kresen, da hun tar pupp på to vidt forskjellige brystvorter, tutter i forskjellige varianter og flaske. Er glad for det! :D

Jeg har grua meg lenge til kjære skal på sjøen igjen, og han skulle egentlig dra på mandag men er utsatt til fredag. Nå har jeg manna meg lenge opp til mandagen, så nå kjenner jeg at jeg ikke gruer meg like mye lengre :) Men tøft blir det nok uansett da, håper å få noen på besøk innimellom så jeg får dusja og evt tatt meg en hvil  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire uker alt! Tiden flyr!!:) kjenner meg igjen i og oppdatere dagbok og kommentere andres! Men tror nok alle har det sånn med baby i hus!

Så deilig med 3-4 timers intervaller. Rart hvordan det plutselig er mye søvn, i forhold til livet før baby. Ting blir virkelig satt i perspektiv!:)

Skjønner godt det er kjipt når mannen drar, hvor lenge blir han vekke da? Jeg pleide forresten og legge baby på badegulvet eller i vippestol mens jeg dusja. Ho kikka fornøyd og nysgjerrig på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...