Gå til innhold

Barnevogn på bussen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hvor dere treffer alle disse "verdens navle-mødrene". Jeg tar bussen i Oslo hver dag, og mødre med barnevogn oppfører seg stort sett flott. Det er ganske mange andre typer folk jeg irriterer meg over i kollektivtrafikken, de som står klin inntil døra for å gå på før folk har kommet seg av f.eks.

Er det mulig at en del av dere tilegger damer med vogn en del egenskaper/tanker de egentlig ikke har? ;)

Jeg irriterer meg over de som absolutt skal trykke flere ganger på åpne knappen på t-banen... Tror de at den åpner seg fortere??

Jeg trykker en gang i det toget er på vei inn på perrongen, og venter til døren åpnes..

Har vært borti at folk har trykket etter jeg har trykket... En slik bryter er kun designet for å holde en viss antall ganger, hva er poenget med å slite den unødig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg irriterer meg over de som absolutt skal trykke flere ganger på åpne knappen på t-banen... Tror de at den åpner seg fortere??

Jeg trykker en gang i det toget er på vei inn på perrongen, og venter til døren åpnes..

Har vært borti at folk har trykket etter jeg har trykket... En slik bryter er kun designet for å holde en viss antall ganger, hva er poenget med å slite den unødig?

Det irriterer jeg meg også over! Eller ved trafikklys eller stoppknappen på bussen.

(Men bare så det er sagt, dette gjelder alle typer mennesker, ikke bare barnevogner)

Anonymous poster hash: 31766...674

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt at barnevogn skal GÅ av for at jeg skal sitte?

Hvorfor kan dere ikke droppe barnevogn og bære ungen i sånn greie istedet? (Sånn hvor man har babyen på magen)

Om ungen skulle til sykehuset for så alvorlige ting hadde jeg faen ikke stolt på at det var plass på bussen! Da hadde det vært taxi med en gang!

Bære ett-åringer? Bære to-åringer? Jeg ser det for meg

Du har råd til å betale 600 kroner 6-12 ganger i måneden for taxi til kontroller på sykehuset? La meg presisere kontroller, når hjertet stanset så ble vi slengt inn i ambulansen svingende fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det irriterer jeg meg også over! Eller ved trafikklys eller stoppknappen på bussen.

(Men bare så det er sagt, dette gjelder alle typer mennesker, ikke bare barnevogner)

Ja, det gjelder nesten alle typer mennesker. Vi er jo helt klart 2 mennesker som ikke gjør det..

Lyskryss ja... "Ser det kommer 1 bil langt dere nede.. *trykker på knappen* Ser det fortsatt er lenge til bilen kommer. Går over på rødt. Lyset blir grønt.. Bilen får rødt.. Bilen må vente på grunn av en liten f**ktard ... "

Beklager ordet, men det finnes virkelig ikke ord som beskriver personer som gjør dette, er det noen som fortjener litt smekk er det slike.. Trykker du på knappen, da står du faenmeg stille til det blir grønt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bære ett-åringer? Bære to-åringer? Jeg ser det for meg

Du har råd til å betale 600 kroner 6-12 ganger i måneden for taxi til kontroller på sykehuset? La meg presisere kontroller, når hjertet stanset så ble vi slengt inn i ambulansen svingende fort.

600 kroner? hvor i fankern bor du hen? Kautokeino?

Tviler på at det er noe særlig mer enn 200 spenn herfra til ullevål.. Eller de fleste steder i Oslo for å si det slik...

Hva mener du med "bare ett-åringer? " ??

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk hater barneskrik/bråk og at skattepengene deres går til at folk blir gravide.. Ikke vet jeg hvorfor det lages så mange innlegg om barnevognmafiaen og all slags stor stå hei. Tror folk overdriver en smule. Dessuten så står noen så klart i veien dersom de må presse seg på et menneske uten barnevogn/rullestol. Folk må klare å flytte seg uten å vente til barnevognmafiaen ber på sine knær og smiler fra øre til øre.

(når det er snakk om slike busser der midtgang er for rullestol og barnevogn).

7 normalvektige personer må ikke gå av for å få plass til en barnevogn..

Anonymous poster hash: 5b85b...0a4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tviler på at det er noe særlig mer enn 200 spenn herfra til ullevål.. Eller de fleste steder i Oslo for å si det slik...

Ikke alle bor i oslo da. Hos meg koster det over tusen kr for å komme meg til nærmeste sykehus. Og det er én vei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

293 kroner til Ullevål herifra. :) også skal man hjem igjen! Ergo, nesten 600 kroner per gang. Minst 3.600 per måned i taxiutgifter om jeg skulle tatt taxi hver gang vi skulle på kontroll på sykehuset.

Bære ett-åringer. Ser det for meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud hvor høyt jeg elsker dere :fnise: Dere er vanvittig morsomme og kommer med fantastiske argumenter.

De med barn tror alt og alle skal tilpasses etter dem og de jævla vognene. Ingen ba dem sette ungene til verden og gjøre livet til et helvete for andre. Dere bruker plass, ungene skriker, dere må på liv og død stå midt i butikken, midt i døren, midt på bussen, overalt. jeg hater virkelig barnevogner og de foreldrene som tror barna deres er viktigere enn gamle og handikappede som ikke kan stå ordentlig.

Anonymous poster hash: 2a7c8...991

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk hater barneskrik/bråk og at skattepengene deres går til at folk blir gravide.. Ikke vet jeg hvorfor det lages så mange innlegg om barnevognmafiaen og all slags stor stå hei. Tror folk overdriver en smule. Dessuten så står noen så klart i veien dersom de må presse seg på et menneske uten barnevogn/rullestol. Folk må klare å flytte seg uten å vente til barnevognmafiaen ber på sine knær og smiler fra øre til øre.

(når det er snakk om slike busser der midtgang er for rullestol og barnevogn).

7 normalvektige personer må ikke gå av for å få plass til en barnevogn..

huff, ikke få meg startet på dette med barneskrik... Foreldre må holde styr på unga, og fortelle dem at det IKKE er greit å løpe rundt og skrike på t-banen... Jeg var meget kort unna å spenne bein på en liten tard av en drittunge her for en del år siden.. Tidlig om morgenen på T-banen fra vestli... Ungen løper fram og tilbake, skriker og hoier og foreldrene sa ikke en dritt...

Her jeg bor kan man ikke ha vinduer og dører åpne på sommeren, er et par unger i blokka her som skriker som at de blir drept uten grunn... Kan ikke bare barnefamilier PELLE SEG TIL FAEN UT PÅ LANDET ELLER TIL EN ENEBOLIG?!?!? Dersom de har unger som faen ikke klarer oppføre seg?

At man blir gravid er normalt sett et bevisst valg .. INGEN skattepenger burde gå til dette.

Voldtekt derimot, det er noe helt annet, det er ikke selvvalgt..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjelder nesten alle typer mennesker. Vi er jo helt klart 2 mennesker som ikke gjør det..

Lyskryss ja... "Ser det kommer 1 bil langt dere nede.. *trykker på knappen* Ser det fortsatt er lenge til bilen kommer. Går over på rødt. Lyset blir grønt.. Bilen får rødt.. Bilen må vente på grunn av en liten f**ktard ... "

Beklager ordet, men det finnes virkelig ikke ord som beskriver personer som gjør dette, er det noen som fortjener litt smekk er det slike.. Trykker du på knappen, da står du faenmeg stille til det blir grønt...

Helt enig. Jeg irriterer meg grønn over det. Altså, hvis du skal gå over før grønt, hva faen er poenget med å trykk!?!?!

Men irriterer meg mest over det med banen. Det er jo fryktelig synlig når noen er trykket, koster bare ett lite blikk.

Eller hheisknapper. "Nei, heisen går ikke fortere om du trykker 20 ganger på knappen, åpner seg ikke fortere heller."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

293 kroner til Ullevål herifra. :) også skal man hjem igjen! Ergo, nesten 600 kroner per gang. Minst 3.600 per måned i taxiutgifter om jeg skulle tatt taxi hver gang vi skulle på kontroll på sykehuset.

Bære ett-åringer. Ser det for meg.

Anonymous poster hash: 31766...674 [/acronyDu

Og du drar alltid dit midt i rushen? Altså, om det IKKE er rush tar man selvfølgelig t-banen eller bussen. (Jeg hadde tatt bilen, hater kollektiv... )

Ring en venn, og spør om de kan kjøre? LAst ned Haxi-appen, bli med i en kjøregruppe på facebook.

Finnes mange måter å komme seg fra A til B uten at det koster 293 kroner..

Jeg vet da vel ikke hvor gammel ungen må være før den kan bæres på den måten :P Jeg liker ikke spawn of satan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg irriterer meg grønn over det. Altså, hvis du skal gå over før grønt, hva faen er poenget med å trykk!?!?!

Men irriterer meg mest over det med banen. Det er jo fryktelig synlig når noen er trykket, koster bare ett lite blikk.

Eller hheisknapper. "Nei, heisen går ikke fortere om du trykker 20 ganger på knappen, åpner seg ikke fortere heller."

Greia er jo det at de trykker FØR de sjekker, og så sjekker de, og ser at "Åja, jeg kan jo bare gå..."

Like irriterende er de som ser at det kommer 3 biler nedi veien, men at de ikke rekker gå... Så de trykker på knappen.. Innen det blir grønt for dem har den siste bilen kjørt forbi....

Hva fankern er poenget med det? Har de så JÆVLIG dårlig tid at de ikke kan vente til den bilen har kjørt forbi???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dere må på liv og død stå midt i butikken, midt i døren, midt på bussen, overalt. jeg hater virkelig barnevogner og de foreldrene som tror barna deres er viktigere enn gamle og handikappede som ikke kan stå ordentlig.

Jeg forstår veldig godt hvorfor vi ikke fikk lov å være med pappa i butikken...

En matbutikk burde vært en NO KIDS-zone...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Gud hvor høyt jeg elsker dere :fnise: Dere er vanvittig morsomme og kommer med fantastiske argumenter.

De med barn tror alt og alle skal tilpasses etter dem og de jævla vognene. Ingen ba dem sette ungene til verden og gjøre livet til et helvete for andre. Dere bruker plass, ungene skriker, dere må på liv og død stå midt i butikken, midt i døren, midt på bussen, overalt. jeg hater virkelig barnevogner og de foreldrene som tror barna deres er viktigere enn gamle og handikappede som ikke kan stå ordentlig.

Enig! De er faen meg langt i fra viktigere enn handikappede og eldre som ikke kan stå ordentlig!! Det kan småbarnsmødre bare drømme om. Det er kun de selv som mener de er så mye viktigere!

Endret av Hummels
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Er du sikker på at din mor alltid oppførte seg eksemplarisk og at du var et englebarn da du var liten? Det kan nok tenkes at du har hylt og vært trassig også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

huff, ikke få meg startet på dette med barneskrik... Foreldre må holde styr på unga, og fortelle dem at det IKKE er greit å løpe rundt og skrike på t-banen... Jeg var meget kort unna å spenne bein på en liten tard av en drittunge her for en del år siden.. Tidlig om morgenen på T-banen fra vestli... Ungen løper fram og tilbake, skriker og hoier og foreldrene sa ikke en dritt...

Du skulle ha gjort det. Folk er trøtte på morgen og da er det ikke meningen å ha skrikekonsert på morgen.

Minner meg om en juletrefest jeg var på. Det kom en tryllekunstner så alle barna satt seg ned, stille. To stykker sto og hoiet mitt i, de hadde brytekamp og veltet opp noen jenter. Mødrene bare sto og hvisket navnet deres. Min sønn hadde fått kjeft og beskjed om å sette seg ned, hadde han nektet så hadde jeg løftet han ut på gangen og latt han være der til showet var over. Endte opp at en som jobbet gikk bort og ba dem sette seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle bor i oslo da. Hos meg koster det over tusen kr for å komme meg til nærmeste sykehus. Og det er én vei.

Du burde HVERTFALL laste ned Haxi... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du drar alltid dit midt i rushen? Altså, om det IKKE er rush tar man selvfølgelig t-banen eller bussen. (Jeg hadde tatt bilen, hater kollektiv... )

Ring en venn, og spør om de kan kjøre? LAst ned Haxi-appen, bli med i en kjøregruppe på facebook.

Finnes mange måter å komme seg fra A til B uten at det koster 293 kroner..

Jeg vet da vel ikke hvor gammel ungen må være før den kan bæres på den måten :P Jeg liker ikke spawn of satan...

Jeg har ikke bil og jeg drar ditt når jeg får time. T-banen går fra A til B så det er egentlig ganske greit. Ikke noe stress for meg, men tydeligvis stress for brukerne på KG. ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ha gjort det. Folk er trøtte på morgen og da er det ikke meningen å ha skrikekonsert på morgen.

Minner meg om en juletrefest jeg var på. Det kom en tryllekunstner så alle barna satt seg ned, stille. To stykker sto og hoiet mitt i, de hadde brytekamp og veltet opp noen jenter. Mødrene bare sto og hvisket navnet deres. Min sønn hadde fått kjeft og beskjed om å sette seg ned, hadde han nektet så hadde jeg løftet han ut på gangen og latt han være der til showet var over. Endte opp at en som jobbet gikk bort og ba dem sette seg.

Selvfølgelig burde jeg ikke gjort det selv om jeg vurderte det..

Jeg burde spurt foreldrene hva de har røyka siden de tydligvis er OK med at ungen deres plager andre på t-banen.

Ikke kom med pisset om at "Det er barn, de lager bråk".. Jeg har hørt historier om når jeg var liten, og var i bursdagselskap.. Fikk en pose godteri, beskjed om å sette meg pent ned der, og spise det jeg ville av den. Og jaggu satt jeg meg ikke pent ned, og gjorde som min mor sa. (Dette er hearsay, men jeg kan jo ikke gjøre annet enn å stole på kilden)

Jeg har fått beskjed om at jeg aldri rørte ting på bordet. Jeg dro aldri i duken...

Jeg har en oppfattelse av at mange har utrolig dårlig oppdragelse.. Spesielt i måten de prater på, skriver på, ordlegger seg på.. Hvorfor tror ungdom i dag at det er greit å skrive dialekt på nett? Hvor fankern har de fått det fra?

Har de ikke gått på skole for å lære norsk skriftlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...