Gå til innhold

Barnevogn på bussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Phoenix

Er nå du som ikke har argumenter når du kaller folk tilbakestående. Er utrolig at jeg har giddet å diskutere med deg

Jeg har aldri kalt han tilbakestående, derimot så har du kalt meg tilbakestående lenge før jeg begynte å diskutere med han i denne tråden. Jeg tror du må reflektere litt over dine egne kommentarer her. For øvrig, så er du velkommen til å trekke deg ut å diskusjonen når du enn måtte ønske på samme måte som han er og alle andre.

Endret av Phoenix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud for noen holdninger enkelte har til småbarnsforeldre som må benytte seg av offentlige transportmidler. Man skal tydeligvis ikke bevege seg ute i det offentlige rom (busser etc.) mens ungene er små.

Minner meg om diskusjoner det har vært om det er greit å ta unger med ut for å spise.

Som denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=879991

Skremmende hva enkelte kan finne på å skrive i disse og liknende tråder.



Anonymous poster hash: e4368...e2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen holdninger enkelte har til småbarnsforeldre som må benytte seg av offentlige transportmidler. Man skal tydeligvis ikke bevege seg ute i det offentlige rom (busser etc.) mens ungene er små.

Minner meg om diskusjoner det har vært om det er greit å ta unger med ut for å spise.

Som denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=879991

Skremmende hva enkelte kan finne på å skrive i disse og liknende tråder.

Anonymous poster hash: e4368...e2f

Jeg vil si at disse to temaene er ganske forskjelige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen holdninger enkelte har til småbarnsforeldre som må benytte seg av offentlige transportmidler. Man skal tydeligvis ikke bevege seg ute i det offentlige rom (busser etc.) mens ungene er små.

Minner meg om diskusjoner det har vært om det er greit å ta unger med ut for å spise.

Som denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=879991

Skremmende hva enkelte kan finne på å skrive i disse og liknende tråder.

Anonymous poster hash: e4368...e2f

Jeg har aldri sagt at de aaaaldri kan ta bussen. Bate at det er tåpelig å gjøre seg avhengig av buss fordi logistikken blir mye vanskeligere når barna blir større. Da de fleste barn skal hentes og bringes til ulike aktiviteter og busstilbudet sucker. Og jeg har sagt at det kun er plass til tre barnevogner i bussen og da sier det seg selv at man ikke setter barnets sikkerhet høyest når man likevel velger å overfylle vognplassen der det ikke ehentlig er plass. En ting om voksne dør i en bussulykke. Verre er det med småbarn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri sagt at de aaaaldri kan ta bussen. Bate at det er tåpelig å gjøre seg avhengig av buss fordi logistikken blir mye vanskeligere når barna blir større. Da de fleste barn skal hentes og bringes til ulike aktiviteter og busstilbudet sucker. Og jeg har sagt at det kun er plass til tre barnevogner i bussen og da sier det seg selv at man ikke setter barnets sikkerhet høyest når man likevel velger å overfylle vognplassen der det ikke ehentlig er plass. En ting om voksne dør i en bussulykke. Verre er det med småbarn

"Bare at det er tåpelig"? Ifølge ditt tidligere utsagn er det direkte UANSVARLIG!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Når jeg leser gjennom denne tråden så angrer jeg på at jeg aldri tok buss da barnet mitt var lite... Skulle dunket dere sånn i ryggen at dere hadde hatt problemer med å gå etterpå. Makan til drittslenging om småbarnsmødre, og egosentriske mennesker må du se lenge etter. Only on KG.

Anonymous poster hash: 65b6c...b56

Du finner de alle steder kjære deg, ikke bare på kg ;) Ikke alle elsker dere småbarnsmødre som syter og klager og forventer at alle skal behandle dere som kongelige..

Endret av Hummels
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bare at det er tåpelig"? Ifølge ditt tidligere utsagn er det direkte UANSVARLIG!

Uansvarlig er det og. Man gjør ting vanskeligere for ungene. Går ikke an å komme seg noen vei uten bil. Busstilbudet dekker ikke alt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før gikk bussen annenhver time etter et klokkeslett. Hadde også barnevogn og måtte hjem. Så da skal man vente to timer på neste buss i kulden med en baby?

Anonymous poster hash: a11de...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før gikk bussen annenhver time etter et klokkeslett. Hadde også barnevogn og måtte hjem. Så da skal man vente to timer på neste buss i kulden med en baby?

Anonymous poster hash: a11de...037

Flytte mer sentralt? :ironi:

Anonymous poster hash: b5004...a12

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før gikk bussen annenhver time etter et klokkeslett. Hadde også barnevogn og måtte hjem. Så da skal man vente to timer på neste buss i kulden med en baby?

Anonymous poster hash: a11de...037

Ser du. Busstilbud sucker. Bil er tingen. Hadde du hatt det så hadde det problemet vært ute av verden.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Du finner de alle steder kjære deg, ikke bare på kg ;) Ikke alle elsker dere småbarnsmødre som syter og klager og forventer at alle skal behandle dere som kongelige..

Spør din mor om hun hadde deg i barnevogn når hun skulle noe sted. Hadde hun bil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men det ER litt viktigere at de i rullestol som ikke kan stå eller gå og de som har handikap får plass enn de som har barnevogn og kan STÅ og GÅ. Det er viktigere å ta hensyn til de på busser.

Jeg er småbarnsmor sjæl og er enig i alt du sier. Fy fader hvor mye frekk oppførsel jeg har sett av mødre med barnevogn. Prøver å presse seg inn steder der det ikke er plass. Det verste tilfellet jeg har sett var en rullestolbruker som skulle få hjelp av sjåføren til å komme seg på bussen, trur du ikke det dukket opp 2 kjerringer med vogn og forsøkte å presse seg på bussen samtidig? Så begynte de å diskutere med sjåføren om at de måtte har plassen for de hadde barnevogn. Hva med den stakkars rullestolbrukeren da? Som ikke har friske bein h*n kan gå på??

Har selv barnevogn, og ja det er kjipt å ikke alltid komme med. Sånn er livet rett og slett!

Anonymous poster hash: b2143...09c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er småbarnsmor sjæl og er enig i alt du sier. Fy fader hvor mye frekk oppførsel jeg har sett av mødre med barnevogn. Prøver å presse seg inn steder der det ikke er plass. Det verste tilfellet jeg har sett var en rullestolbruker som skulle få hjelp av sjåføren til å komme seg på bussen, trur du ikke det dukket opp 2 kjerringer med vogn og forsøkte å presse seg på bussen samtidig? Så begynte de å diskutere med sjåføren om at de måtte har plassen for de hadde barnevogn. Hva med den stakkars rullestolbrukeren da? Som ikke har friske bein h*n kan gå på??

Har selv barnevogn, og ja det er kjipt å ikke alltid komme med. Sånn er livet rett og slett!

Anonymous poster hash: b2143...09c

Enig med deg. Godt skrevet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er småbarnsmor sjæl og er enig i alt du sier. Fy fader hvor mye frekk oppførsel jeg har sett av mødre med barnevogn. Prøver å presse seg inn steder der det ikke er plass. Det verste tilfellet jeg har sett var en rullestolbruker som skulle få hjelp av sjåføren til å komme seg på bussen, trur du ikke det dukket opp 2 kjerringer med vogn og forsøkte å presse seg på bussen samtidig? Så begynte de å diskutere med sjåføren om at de måtte har plassen for de hadde barnevogn. Hva med den stakkars rullestolbrukeren da? Som ikke har friske bein h*n kan gå på??

Har selv barnevogn, og ja det er kjipt å ikke alltid komme med. Sånn er livet rett og slett!

Anonymous poster hash: b2143...09c

Tommel opp for deg ;)

Anonymous poster hash: e3a9e...ac6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Spør din mor om hun hadde deg i barnevogn når hun skulle noe sted. Hadde hun bil?

Ja hun og pappa hadde felles bil. Pappa hadde arbeidsbil som han kjørte til jobben med så mamma kjørte selv.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hummels

Jeg er småbarnsmor sjæl og er enig i alt du sier. Fy fader hvor mye frekk oppførsel jeg har sett av mødre med barnevogn. Prøver å presse seg inn steder der det ikke er plass. Det verste tilfellet jeg har sett var en rullestolbruker som skulle få hjelp av sjåføren til å komme seg på bussen, trur du ikke det dukket opp 2 kjerringer med vogn og forsøkte å presse seg på bussen samtidig? Så begynte de å diskutere med sjåføren om at de måtte har plassen for de hadde barnevogn. Hva med den stakkars rullestolbrukeren da? Som ikke har friske bein h*n kan gå på??

Har selv barnevogn, og ja det er kjipt å ikke alltid komme med. Sånn er livet rett og slett!

Anonymous poster hash: b2143...09c

Bra skrevet! Sånne som deg som fortjener respekt :) Verden trenger flere som deg!
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Kan folk slutte å spise leverpostei på bussen? please :transe:

Jeg gjorde d av og til når jeg skulle på skolen for jeg hadde ikke alltid tid til å spise frokost hjemme :S Endret av Hummels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt er at det er teit å bruke det som unnskyldning. Barn kan vennes til ting.

Okei, og når barna har vennet seg til å sove i bæresele, da? Hva da med leggetid på kvelden? Skal foreldrene gå rundt med bæresele da også fordi barna ikke vil sove i sengene sine? Bæresele kan være en god løsning på bussen, men om man tenker helhetlig så er det slettes ikke sikkert det er en så fornuftig ting å venne barna til.

Anonymous poster hash: 0ade5...0f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...