Gå til innhold

Barnevogn på bussen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Plages ikke av barnevogner på bussen. Men kjenner et stikk av misunnelse over at bussjåføren alltid skal få det beste setet...

Når jeg får barn, skal jeg få meg en rocka barnevogn av svart skinn, med digre skapslipte stålnagler. Så kan de bare prøve å dytte, så mye de lyster.

Plassproblemet er enkelt å løse. Alle veltrente og slanke (som lager fedmehetstråder her) reiser seg for overvektige, og vips: så er det 30-40% mer tilgjengelig ståplass! :danse:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

[quote name="Jolene" post="15793032

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg forsøker derfor å ta lappen, men det er ikke så lett når man sliter med ting (psykisk) knyttet til bla. bilkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de tar mye plass er jo nettopp derfor det er laget spesielplasser som er tilpasset og reservert til dem nettopp slik at de får plass, smartass. Er det noe som er passende frekt så er det de drittsekkene som legger en veske eller ryggsekk på plassen ved siden av seg, spiller ingen rolle om det er mange ledige plasser eller ikke, er sånne folk som skulle betalt ekstra for to plasser.

Det er mye du "faen" ikke betaler prisen det koster heller med det velferdssystemet vi har her i landet, så spar deg.

Ja tre plasser.. men folk med vign går på selv om det ikke er flere ledige reserverte plasser og fyller opp midtgangen så folk ikke kommer forbi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg er litt delt på dette du sier.

På en side var f.eks barnevognen der først.

Men hvor mange billetter er løst for denne barnevognen da? Det kunne stått 4 voksne mennesker på samme plassen. Skal jeg ikke få være med bare fordi det er en barnevogn på bussen?

Jeg synes det er utrolig egoistisk å ta med seg noe så stort på en buss hvor det er så begrenset med plass. i hvertfall midt i rushen.

JEg synes det er rett og riktig at det er egen billett for barnevogn. Gjerne 4x voksenpris.

Enten det, eller så må sykkel også gå gratis.. Den tar mindre plass enn en barnevogn.

Men at det ikke skal koste noe er det jo Ruter som har bestemt, ikke de som kjører barnevogn og sånn som bussen fungerer nå så er det førstemann til mølla, ergo barnevognen var der først uansett hvor surt det er. Jeg har ventet flere ganger fordi det står to vogner på, men sitter nesten ikke noen mennesker. Kjempesurt å måtte vente fordi jeg har vogn, men sånn er reglene og det ble tilslutt en vane

Ja, det er egoistisk å ta med seg barnet til sykehuset for ultralyd av hjertet og ha ett lite håp om at hjertet ikke stanser igjen.

Ja, det er egoistisk å ta med seg barnet til sykehuset på morgen fordi han skal opereres, men systemet er sånn at når du har en mor som kan frakte deg så glem taxi for babyer kunne ikke dratt alene uansett. Sykehuset bestemmer oppmøtetid på grunn av kapasiteten, og det har ikke pasientene noen innflytelse på.

Anonymous poster hash: 31766...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i. Derfor jeg prøver å ta minst mulig buss og heller ta tog. På toget kan man i det minste sette seg ned ved trappene.

Derfor må hensyn gå begge veier. Derimot er det en rekke grunner til å velge bil fremfor buss: Hva om barnet blir sykt? Hva med trafikksikkerhet? Hva dersom bussen kræsjer eller blir krasjet inn i? Barnet er mindre sikret i en vogn enn i en god bilstol.

Igjen så må hensyn gå begge veier. Jeg kan flytte på bena mine slik at vognen får plass, men å reise meg? Nei, jeg satt der først - ergo har jeg førstepri på plassen. Om barnet ditt trenger mat ol. er faktisk ikke mitt problem.

Jeg reiser meg for eldre mennesker jeg også, da de som regel har større grunn til plassen enn meg. Gravide og damer med barnevogn har vært friske nok til å bli gravide, føde og ha et barn, ergo de får ikke min plass. Så enkelt er det faktisk.

Jeg kan til nød reise meg dersom jeg ser at personen virkelig har behov for å sitte, men en selvforskyldt tilstand er ikke en slik grunn. Jeg har en rygg som gjør det å stå lengre perioder vanskelig, så jeg nekter å la min dag bli ødelagt pga en gravid dame eller ei med barnevogn.

Det er jeg helt enig med deg i. Jeg forsøker derfor å ta lappen, men det er ikke så lett når man sliter med ting (psykisk) knyttet til bla. bilkjøring.

Det er ikke kvinnene som er friske nok til å fø ut barn som trenger plassen, det er barnet i vognen. Vet ikke om du bare er bitter av sjalusi eller fordi en småbarnsmor har tråkket på feil fot som har fått det til å forakte småbarnsmødre sånn, men det er faktisk barna du går mot.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kvinnene som er friske nok til å fø ut barn som trenger plassen, det er barnet i vognen. Vet ikke om du bare er bitter av sjalusi eller fordi en småbarnsmor har tråkket på feil fot som har fått det til å forakte småbarnsmødre sånn, men det er faktisk barna du går mot.

Det er ikke min jobb å ta vare på barnet, men morens. Forakter ikke småbarnsmødre, men forakter mennesker som tror de har mer rett til ting enn andre ;) Bitter er jeg heller ikke sist jeg sjekket :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utrolig. Her skriver vedkommende at en bilstol er tryggere i bil enn vogn i buss og så går vedkommende imot barn. Wow

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min jobb å ta vare på barnet, men morens. Forakter ikke småbarnsmødre, men forakter mennesker som tror de har mer rett til ting enn andre ;) Bitter er jeg heller ikke sist jeg sjekket :)

Men disse menneske trodde gjerne det før de fikk barn, og. Det er ikke sånn at de våknet opp en dag med en baby på armen og trodde at de var verdens navle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er min feil at jeg ble mobbet? Det er min feil at jeg blir hakket på? Min feil at jeg har opplevd vold og voldtekt? Min feil at to damer har vert utro mot meg? Det er de som har vert slemme mot meg og som jeg klager på, men det er jo min feil i følge deg..

Hvis du har blitt mobbet å hakket på og vet hvordan det føles, hvorfor er du da en nettmobber selv som er så slem mot andre som du er på kg? Føles det godt å være like slem mot andre som aldri har gjort det noe galt, som du selv har blitt behandlet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse menneske trodde gjerne det før de fikk barn, og. Det er ikke sånn at de våknet opp en dag med en baby på armen og trodde at de var verdens navle.

Derfor ser jeg ingen grunn til å mate deres behov for å tro at de kan gjøre som de vil på bussen. Igjen, hensyn må faktisk gå begge veier.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor ser jeg ingen grunn til å mate deres behov for å tro at de kan gjøre som de vil på bussen. Igjen, hensyn må faktisk gå begge veier.

Men husk å ikke dra alle sammen under en kam.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har blitt mobbet å hakket på og vet hvordan det føles, hvorfor er du da en nettmobber selv som er så slem mot andre som du er på kg? Føles det godt å være like slem mot andre som aldri har gjort det noe galt, som du selv har blitt behandlet?

Bare glem det. Folk har sagt det til han gjentatte ganger på KG og han er ikke interessert i å høre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er min feil at jeg ble mobbet? Det er min feil at jeg blir hakket på? Min feil at jeg har opplevd vold og voldtekt? Min feil at to damer har vert utro mot meg? Det er de som har vert slemme mot meg og som jeg klager på, men det er jo min feil i følge deg..

Hva har dette med saken å gjøre? Her diskuterer en barnevogner på buss. Ikke hvor jævlig du har hatt det. Hold deg til temaet.

Anonymous poster hash: aae46...08a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Herregud! Jeg har aldri mobbet noen på nett. Tåler ikke folk det jeg skriver (meninga mi om saker) så tåler de lite. Altså ALDRI opplevd mobbing! Kan ikke vite hva mobbing er når det jeg skriver blir tatt som mobbing. :rolleyes:

Å være uenig med noen og ha egne meninger er ikke mobbing vet du!

Endret av Hummels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men at det ikke skal koste noe er det jo Ruter som har bestemt, ikke de som kjører barnevogn og sånn som bussen fungerer nå så er det førstemann til mølla, ergo barnevognen var der først uansett hvor surt det er. Jeg har ventet flere ganger fordi det står to vogner på, men sitter nesten ikke noen mennesker. Kjempesurt å måtte vente fordi jeg har vogn, men sånn er reglene og det ble tilslutt en vane

Ja, det er egoistisk å ta med seg barnet til sykehuset for ultralyd av hjertet og ha ett lite håp om at hjertet ikke stanser igjen.

Ja, det er egoistisk å ta med seg barnet til sykehuset på morgen fordi han skal opereres, men systemet er sånn at når du har en mor som kan frakte deg så glem taxi for babyer kunne ikke dratt alene uansett. Sykehuset bestemmer oppmøtetid på grunn av kapasiteten, og det har ikke pasientene noen innflytelse på.

Jeg har da aldri sagt at barnevogn skal GÅ av for at jeg skal sitte?

Hvorfor kan dere ikke droppe barnevogn og bære ungen i sånn greie istedet? (Sånn hvor man har babyen på magen)

Om ungen skulle til sykehuset for så alvorlige ting hadde jeg faen ikke stolt på at det var plass på bussen! Da hadde det vært taxi med en gang!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at du skal ta vare på barnet? Merkelig at du synes rullestolbrukere eller eldre mennesker fortjener å få ekstrabehandling, men et lite barn i en barnevogn skal ikke kunne bruke plassen på bussen som er ment for dem uten at moren til dette barnet er både uforsvarlig og alt annet som er nevt, i tillegg burde de minst betale 4x billett for å få en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud! Jeg har aldri mobbet noen på nett. Tåler ikke folk det jeg skriver (meninga mi om saker) så tåler de lite. Altså ALDRI opplevd mobbing! Kan ikke vite hva mobbing er når det jeg skriver blir tatt som mobbing. :rolleyes:

Å være uenig med noen og ha egne meninger er ikke mobbing vet du!

Det kom fra rette kjeften, martyren selv som må brette ut om hvor urettferdig du har hatt det og hvor synd det er i deg hver gang du ikke har noe motargument. Er det noen som ikke tåler noe er det jo du, som du har visst gang på gang på KG.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Det kom fra rette kjeften, martyren selv som må brette ut om hvor urettferdig du har hatt det og hvor synd det er i deg hver gang du ikke har noe motargument. Er det noen som ikke tåler noe er det jo du, som du har visst gang på gang på KG.

Jeg har måtte tåle mer enn hva dere hadde tålt! Selv om jeg egentlig er litt svak inni meg. Men at folk ikke tåler at jeg har egne meninger og ikke er enig i alt er jo helt på trynet! Det er svakhet! Dere må bli litt sterkere.. Godta at folk mener forskjellig!

Det er et diskusjons forum! Der folk har LOV å ha forskjellige meninger.

Endret av Hummels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk å ikke dra alle sammen under en kam.

Kan forøvrig legge til at uttrykket du bruker er formulert slik: Å skjære alle over én kam. Det kommer fra den gangen frisører skar håret i stedet for å klippe det. Så å dra alle under en kam gjør jeg aldri :ler:

Hvem har sagt at du skal ta vare på barnet? Merkelig at du synes rullestolbrukere eller eldre mennesker fortjener å få ekstrabehandling, men et lite barn i en barnevogn skal ikke kunne bruke plassen på bussen som er ment for dem uten at moren til dette barnet er både uforsvarlig og alt annet som er nevt, i tillegg burde de minst betale 4x billett for å få en plass.

Jeg har aldri skrevet at de skal betale mer på bussen. Jeg har bare sagt at jeg har like mye rett til å sitte som alle andre. Rullestolbrukere kan som regel ikke noe for at de sitter i rullestol, ergo tar man hensyn. Eldre mennesker er nettopp det, eldre. Ergo tar man hensyn. Et lite barn har foreldrene sine til å ta vare på det, ergo ikke min oppgave. Moren har selv valgt å få barnet, ergo får hun gjøre nettopp det. Jeg er bare lei av enkelte mødre som skal dytte seg frem kun fordi de har en vogn med seg. Slike mennesker burde heller benytte seg av andre fremkomstmidler, eller ta hensyn de og.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvor dere treffer alle disse "verdens navle-mødrene". Jeg tar bussen i Oslo hver dag, og mødre med barnevogn oppfører seg stort sett flott. Det er ganske mange andre typer folk jeg irriterer meg over i kollektivtrafikken, de som står klin inntil døra for å gå på før folk har kommet seg av f.eks.

Er det mulig at en del av dere tilegger damer med vogn en del egenskaper/tanker de egentlig ikke har? ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...