AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #181 Del Skrevet 24. januar 2015 Du finner de alle steder kjære deg, ikke bare på kg Ikke alle elsker dere småbarnsmødre som syter og klager og forventer at alle skal behandle dere som kongelige.. Det er ganske morsomt hvordan du i flere tråder klager på hvor slemme alle er med deg. For ut i fra alt jeg leser av deg er det ganske klart at det er du selv som er årsaken. Anonymous poster hash: 92445...bd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. januar 2015 #182 Del Skrevet 24. januar 2015 Det vet du ingenting om. Hun kan vel også ha plager med ryggen, bekkenet etc. Nettopp derfor har man ingen rett til å forvente eller kreve at noen flytter seg fra setet de satt på først. Det var hele poenget mitt... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #183 Del Skrevet 24. januar 2015 Jeg har ikke lest alt her, men ... For min del er det samme om det er 1 person eller 1 barnevogn som skal på. Er det fullt, ja da er det fullt. Da får barnevognen vente på neste buss. Jeg skal ikke gå av for at du skal gå på. Jeg gikk på før deg, og har betalt for tjenesten. Du kommer drassende med en barnevogn du faen ikke behøver betale for engang.. Skulle vært 4x voksenbillett per barnevogn, så mye plass den tar opp. Barn ligger godt innpakket i en barnevogn, så det skal mye til for at et barn fryser. Om barnet fryser, er det foreldrenes feil. Når det er sagt, å sitte på de klappstolene er noe man gjør når det er god plass på bussen. Når det begynner å bli mye folk, REIS DERE OPP. Samme gjelder på tbanen. Enig. Er utrolig urettferdig at jeg må betale for hunden min (som veier ca. 5 kilo og sitter på fanget mitt), mens barnevogner som tar opp halve bussen får kjøre gratis. Hunden kunne jo like gjerne vært en ryggsekk eller en handlepose: hadde tatt opp like stor plass. Jeg tok opp dette med Ruter, men de holdt på sitt og sa at selv en chihuahua måtte ha gyldig billett på grunn av "plassmangel", men barnevogner, de kjører gratis. Hmf... Anonymous poster hash: b5004...a12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2015 #184 Del Skrevet 24. januar 2015 Nettopp derfor har man ingen rett til å forvente eller kreve at noen flytter seg fra setet de satt på først. Det var hele poenget mitt... Jeg har ikke tatt buss i Oslo på mange år, så jeg vet ikke hvordan plassen er bak nå. Men om det er "øremerket" plasser til f.eks. barnevogn og rullestol, bør det vel være avsatt én ledig plass i det minste, og at når noen sitter på klappseter i den delen av bussen, må noen avstå fra den for å gi plass til dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2015 #185 Del Skrevet 24. januar 2015 Enig. Er utrolig urettferdig at jeg må betale for hunden min (som veier ca. 5 kilo og sitter på fanget mitt), mens barnevogner som tar opp halve bussen får kjøre gratis. Hunden kunne jo like gjerne vært en ryggsekk eller en handlepose: hadde tatt opp like stor plass. Jeg tok opp dette med Ruter, men de holdt på sitt og sa at selv en chihuahua måtte ha gyldig billett på grunn av "plassmangel", men barnevogner, de kjører gratis. Hmf... Anonymous poster hash: b5004...a12 Er barnevogner i våre dager så store altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2015 #186 Del Skrevet 24. januar 2015 Det er lov til å ta hensyn selv om du har barnevogn. Rushtiden er kanskje ikke den beste tiden å Dire ned til nærmeste kafé?Anonymous poster hash: 376bb...290 Hva når vi skal til lege eller helsestasjon i rushtiden? Tro meg, vi unngår de travleste tidene så godt vi kan. Anonymous poster hash: 8097c...9a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2015 #187 Del Skrevet 24. januar 2015 Enig. Er utrolig urettferdig at jeg må betale for hunden min (som veier ca. 5 kilo og sitter på fanget mitt), mens barnevogner som tar opp halve bussen får kjøre gratis. Hunden kunne jo like gjerne vært en ryggsekk eller en handlepose: hadde tatt opp like stor plass. Jeg tok opp dette med Ruter, men de holdt på sitt og sa at selv en chihuahua måtte ha gyldig billett på grunn av "plassmangel", men barnevogner, de kjører gratis. Hmf... Anonymous poster hash: b5004...a12 Klandrer du virkelig folk med barnevogner for dette? De bestemmer vel ikke billettpriser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. januar 2015 #188 Del Skrevet 24. januar 2015 Jeg har ikke tatt buss i Oslo på mange år, så jeg vet ikke hvordan plassen er bak nå. Men om det er "øremerket" plasser til f.eks. barnevogn og rullestol, bør det vel være avsatt én ledig plass i det minste, og at når noen sitter på klappseter i den delen av bussen, må noen avstå fra den for å gi plass til dette. Dersom ingenting annet hadde vært ledig enn klappsetet hadde jeg satt meg der. Ryggen min trenger at jeg sitter når jeg kjører buss. Kan flytte på meg, men hadde nektet å flytte meg dersom resultatet var at jeg måtte stå. Derfor jeg aldri bærer med meg mye, pga ryggen. Kan flytte på bena slik at jeg tar mindre plass, men å stå nekter jeg. Hensyn går begge veier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2015 #189 Del Skrevet 24. januar 2015 Dersom ingenting annet hadde vært ledig enn klappsetet hadde jeg satt meg der. Ryggen min trenger at jeg sitter når jeg kjører buss. Kan flytte på meg, men hadde nektet å flytte meg dersom resultatet var at jeg måtte stå. Derfor jeg aldri bærer med meg mye, pga ryggen. Kan flytte på bena slik at jeg tar mindre plass, men å stå nekter jeg. Hensyn går begge veier. Det er vel ikke bare ett klappsete bak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 24. januar 2015 #190 Del Skrevet 24. januar 2015 Dersom ingenting annet hadde vært ledig enn klappsetet hadde jeg satt meg der. Ryggen min trenger at jeg sitter når jeg kjører buss. Kan flytte på meg, men hadde nektet å flytte meg dersom resultatet var at jeg måtte stå. Derfor jeg aldri bærer med meg mye, pga ryggen. Kan flytte på bena slik at jeg tar mindre plass, men å stå nekter jeg. Hensyn går begge veier. Så ta bil da, dersom du har så store problemer. Tydeligvis det som er løsningen til deg og dine medmennesker, i kampen mot barnevognmafiaen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. januar 2015 #191 Del Skrevet 24. januar 2015 Det er vel ikke bare ett klappsete bak? Nei, men nå snakker jeg om dersom alt annet var opptatt. Så ta bil da, dersom du har så store problemer. Tydeligvis det som er løsningen til deg og dine medmennesker, i kampen mot barnevognmafiaen Har ikke lappen. Hadde jeg derimot skulle hatt barn hadde det vært en selvfølge da jeg ikke er for å kjøre buss med barnevogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stinky Skrevet 24. januar 2015 #192 Del Skrevet 24. januar 2015 Nei, men nå snakker jeg om dersom alt annet var opptatt. Har ikke lappen. Hadde jeg derimot skulle hatt barn hadde det vært en selvfølge da jeg ikke er for å kjøre buss med barnevogn. Tja, da vil jeg si du er uansvarlig mtp egen helse. Du kan aldri garantere å få sitte på bussen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 24. januar 2015 #193 Del Skrevet 24. januar 2015 Nei, men nå snakker jeg om dersom alt annet var opptatt. Har ikke lappen. Hadde jeg derimot skulle hatt barn hadde det vært en selvfølge da jeg ikke er for å kjøre buss med barnevogn. Øhm, det er jo sånn passelig lite klimavennlig om alle med barn skal ha privatbil som eneste fremkomstmiddel. Det ville jo vært en katastrofe for klimaet, lokal klimaforurensing og ikke minst en helt sinnsyk køkrise overalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludodama Skrevet 24. januar 2015 #194 Del Skrevet 24. januar 2015 Enig med deg på dette. Jeg har ofte veska/sekken ved siden av meg på buss eller tog. Gidder ikke å flytte den før det begynner å bli fult. Er det masse ledige plasser vil jeg ikke ha noen ved siden av meg. Hadde det kun vært ledig på en klappstol på bussen hadde jeg verken reist meg eller flyttet meg dersom det kom på en med barnevogn. Plassene er for alle (ja, de er avsatt plasser for barnevogner, men det betyr ikke at de KUN er for barnevogner!), og ja, jeg sliter med en ryggskade som gjør at jeg ikke kan stå på lengre bussturer. Ikke pokker om jeg flytter meg vekk fra den da eneste ledige plassen kun pga ei dame med barnevogn som ellers er frisk. Hvordan vet du at hun er frisk? Jeg har og skjulte årsaker til at jeg helst ikke skal stå på kollektivtrafikk eller gå over lengre avstander - og når jeg da kommer med barnevogn så er vi jo to stykker med samme problem, bare at jeg også har en baby som snart trenger mat eller at babyen skal i barnehage mens jeg skal på jobb. Jeg reiser meg av høflighet for eldre, barnevogner og gravide selv om jeg har denne skjulte helsetilstanden, mens du altså mener du "for pokker skal sitte" fordi du antar alle andre er friske? Har du denne holdningen ovenfor absolutt alle, eller er det bare de med barnevogner? Jeg skjønner godt at du ikke reiser deg umiddelbart for andre dersom du har store smerter og faktisk ikke klarer fysisk stå, men det betyr jo ikke at andre ikke har samme behov som deg - selv om de går med ei barnevogn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2015 #195 Del Skrevet 24. januar 2015 Nei, men nå snakker jeg om dersom alt annet var opptatt. Har ikke lappen. Hadde jeg derimot skulle hatt barn hadde det vært en selvfølge da jeg ikke er for å kjøre buss med barnevogn. Førerkort er greit å ha uansett barn eller ikke barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 24. januar 2015 #196 Del Skrevet 24. januar 2015 Førerkort er greit å ha uansett barn eller ikke barn.Helt sant! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 24. januar 2015 #197 Del Skrevet 24. januar 2015 Det er ganske morsomt hvordan du i flere tråder klager på hvor slemme alle er med deg. For ut i fra alt jeg leser av deg er det ganske klart at det er du selv som er årsaken. Anonymous poster hash: 92445...bd1 Så det er min feil at jeg ble mobbet? Det er min feil at jeg blir hakket på? Min feil at jeg har opplevd vold og voldtekt? Min feil at to damer har vert utro mot meg? Det er de som har vert slemme mot meg og som jeg klager på, men det er jo min feil i følge deg.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. januar 2015 #198 Del Skrevet 24. januar 2015 Tja, da vil jeg si du er uansvarlig mtp egen helse. Du kan aldri garantere å få sitte på bussen Det er jeg helt enig i. Derfor jeg prøver å ta minst mulig buss og heller ta tog. På toget kan man i det minste sette seg ned ved trappene. Øhm, det er jo sånn passelig lite klimavennlig om alle med barn skal ha privatbil som eneste fremkomstmiddel. Det ville jo vært en katastrofe for klimaet, lokal klimaforurensing og ikke minst en helt sinnsyk køkrise overalt. Derfor må hensyn gå begge veier. Derimot er det en rekke grunner til å velge bil fremfor buss: Hva om barnet blir sykt? Hva med trafikksikkerhet? Hva dersom bussen kræsjer eller blir krasjet inn i? Barnet er mindre sikret i en vogn enn i en god bilstol. *SNIP* Igjen så må hensyn gå begge veier. Jeg kan flytte på bena mine slik at vognen får plass, men å reise meg? Nei, jeg satt der først - ergo har jeg førstepri på plassen. Om barnet ditt trenger mat ol. er faktisk ikke mitt problem. Jeg reiser meg for eldre mennesker jeg også, da de som regel har større grunn til plassen enn meg. Gravide og damer med barnevogn har vært friske nok til å bli gravide, føde og ha et barn, ergo de får ikke min plass. Så enkelt er det faktisk. Jeg kan til nød reise meg dersom jeg ser at personen virkelig har behov for å sitte, men en selvforskyldt tilstand er ikke en slik grunn. Jeg har en rygg som gjør det å stå lengre perioder vanskelig, så jeg nekter å la min dag bli ødelagt pga en gravid dame eller ei med barnevogn. Førerkort er greit å ha uansett barn eller ikke barn. Det er jeg helt enig med deg i. Jeg forsøker derfor å ta lappen, men det er ikke så lett når man sliter med ting (psykisk) knyttet til bla. bilkjøring. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 24. januar 2015 #199 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Det er jeg helt enig med deg i. Jeg forsøker derfor å ta lappen, men det er ikke så lett når man sliter med ting (psykisk) knyttet til bla. bilkjøring. Har du vært ute for ulykke, kollisjon eller noe? Du trenger ikke svare hvis du synes jeg spør nærgående . Endret 24. januar 2015 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 24. januar 2015 #200 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Har du vært ute for ulykke, kollisjon eller noe? Du trenger ikke svare hvis du synes jeg spør nærgående . Sender deg heller en PM jeg Endret 24. januar 2015 av Jolene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå