Gå til innhold

Barnevogn på bussen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner nå ikke helt hvordan folk tør å ta med seg barnevogn på buss jeg.. For ikke å snakke om de som tar opp ungen av vognen, setter seg på fremste plass i "bakdelen" av bussen og holder babyen foran seg. Bråbremser bussjåføren så flyr jo dama, og hun vil jo da ikke klare å holde tilbake babyen på en forsvarlig måte.

Og ja, jeg har faktisk sett dette FLERE ganger, gjerne med babyer som bare er noen måneder gamle og i 80-sona (!!)

I vogna er de gjerne spent fast. Dersom de skal de opp er man pålagt å ha de i barnesetet hvis de er under 3 år. Har enda til gode å se et eneste barn i barnesete på buss.

Anonymous poster hash: 1b411...8c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare meg som irriterer meg over folk som skal presse inn barnevogner i overfulte busser, der folk står som sild i tønner. Ender med at man får en barnevogn presset opp i ryggen. -.- Hvorfor ikke vente til neste buss?

Anonymous poster hash: e3a9e...ac6

hva hvis alle bussene er overfulte?og barnet som ligger i vogna blitt kald av å vente så lenge?har du tenkt på det?du vil gjerne sitte i den varme bussen og komme deg hjem?men hva med barnet? må barnet lide og fryse i vogna ?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva hvis alle bussene er overfulte?og barnet som ligger i vogna blitt kald av å vente så lenge?har du tenkt på det?du vil gjerne sitte i den varme bussen og komme deg hjem?men hva med barnet? må barnet lide og fryse i vogna ?

Jaa faktisk, ikke mitt problem

Endret av Queen of the world
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jaa faktisk, ikke mitt problem

På bussen gjelder førstemann til mølla prinsippet. Står du på bussen, så går du av der du skal. Du var der først og barnevogner har ikke mer behov enn andre.

Ergo, ikke mitt problem heller. Står jeg på bussen så står jeg på bussen og skal frem, same shit om det er med barnevogner eller ikke.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som irriterer meg over folk som skal presse inn barnevogner i overfulte busser, der folk står som sild i tønner. Ender med at man får en barnevogn presset opp i ryggen. -.- Hvorfor ikke vente til neste buss?

Anonymous poster hash: e3a9e...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Unger blir større og må hentes og bringes til ting. Hvordan gjør du det uten bil?

Poenget er at man skal ikke overfylle bussen.

jeg har bil

Det kommer da helt an på hvor man bor. Det er da ikke uansvarlig om barnet ditt må ta 37-bussen til fotballtrening på Voldsløkka.

Ofte hadde det vært mye lettere for barnevogner å få plass på bussen dersom folk hadde brukt øynene de har fått tildelt og fatte at man ikke kan sitte på klappsetene eller stå inni den kroken som er beregnet til rullestoler og barnevogner. Tenk så god plass det hadde blitt dersom vogna hadde fått kjørt seg godt inn i denne kroken i stedet for å stå på tvers rett innafor døra hvor den står i veien for ALLE som skal av.

Anonymous poster hash: 0ade5...0f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men du skrev selv at rullestolbrukere har mer rett på å bruke disse plassene når de er ment til begge. Du driver også å kverulerer noe voldsomt med at småbarnsmødre er både uforsvarlige, late og div annet fordi de tar buss eller tog som alle andre og at de heller har godt av å gå eller få seg lappen.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

Hadde jeg sett noen som breiet seg ut med stor barnevogn på bussen og ignorert en rullestolbruker som skulle på så hadde hvertfall jeg reagert. I mitt hode fortjener de plassen mye mer da de er avhengig av å bruke transport fordi de er lamme eller har bein som ikke fungerer. Trodde det sa seg selv, men småbarnsmødre først må vite, de var jo fus på plassen...

Anonymous poster hash: fe789...f7a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Er barn som nekter å ligge i vogn og...

Det er barn som nekter å ligge i vogn, det er barn som nekter å ligge i sengen og det er barn som nekter å sitte i bæremeis. Poenget ditt er? At barn er forskjellige og det som funker for ett barn funker ikke nødvendigvis ikke for ett annet? Ergo, så skal vi være forsiktig med å presentere løsninger for andre fordi vi aner ikke hvordan barn de har og dermed så er vi dumme som dømmer dem?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er barn som nekter å ligge i vogn, det er barn som nekter å ligge i sengen og det er barn som nekter å sitte i bæremeis. Poenget ditt er? At barn er forskjellige og det som funker for ett barn funker ikke nødvendigvis ikke for ett annet? Ergo, så skal vi være forsiktig med å presentere løsninger for andre fordi vi aner ikke hvordan barn de har og dermed så er vi dumme som dømmer dem?

Poenget mitt er at det er teit å bruke det som unnskyldning. Barn kan vennes til ting.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg mener at dersom det står stappet med personer der det er reservert for barnevogner, så burde disse flytte seg. Om det ikke er plass for dem å flytte seg, så burde de i utgangspunktet ikke gått inn på bussen, for plassen som er reservert til de med rullestol/barnevogner burde ikke okkuperes sånn, da burde de isåfall ta konsekvensene av det å gå av på det stoppet det eventuelt dukker opp noen med barnevogn.

Men jeg er enig i at dersom bussen er fyllt opp med alle barnevognene de har plass til, så er det irriterende når andre med barnevogn likevel prøver å presse seg inn.

Men... De uten barnevogn kom jo på først? Skal seks-sju stykker av dem gå av bussen bare fordi en kvinne med barnevogn står på busstoppet? Og i motsatt tilfelle, bør ikke barnløse folk gå på en relativt full buss i tilfelle det kommer en kvinne med barnevogn på om fem stopp?

Anonymous poster hash: b5004...a12

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Barn kan vennes til ting.

Hvis du tror det så er du ganske naiv, men du er kanskje for en skikkelig skrikekur på bussen du?

Endret av Phoenix
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Hvis du er en ansvarlig forelder passer du på å ha på barnet nok klær og å ha med nok tepper o.l. slik at dette problemet ikke oppstår. Hva om det skjer en svær trafikkulykke og all trafikk blir stoppet? Skal barnet fryse i hjel, da?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tror det så er du ganske naiv, men du er kanskje for en skikkelig skrikekur på bussen du?

Skrikekur??? Ehh. Sa jeg noe om det. Mennesker er dyr og kan venne seg til ting. Er du som virker tilbakestående nå som ikke forstår at mennesker er tilpasningsdyktige. Så lenge kiden skal vendes til noe som det ikke tar skade av så er det da ikke farlug. Skrikekurer er psykisk skadelig har jeg forstått. Å bære er barn i bæreslynge er ikke det. Hva med fattige i afrika som ikke har råd til barnevogn. Hva tror du de gjør? Jo de bærer babyen i bæreslynge på ryggen. De syter ikke over at barnet mitt nekter det og det... bæreslynge er deres eneste alternativ.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Phoenix

Skrikekur??? Ehh. Sa jeg noe om det. Mennesker er dyr og kan venne seg til ting. Er du som virker tilbakestående nå som ikke forstår at mennesker er tilpasningsdyktige. Så lenge kiden skal vendes til noe som det ikke tar skade av så er det da ikke farlug.

På svømmingen til sønnen min går det en gutt på 4-5 år. Moren drar han inn hver gang, han hyler og gråter hver gang. Moren kjefter på han, hver gang fordi at han ikke tar seg sammen. I løp av seks måneder så har han vært nedi bassenget to ganger.

Du får bli med å si det til han: Skjerp deg, ta deg sammen, vend deg til det, barna i Afrika har det verre enn deg.

Mennesker er tilpasningsdyktige, men det spørs hva du skal tilpasse dem til. Å tro at alle barn bare vender seg til ting er naivt. Det er som den norske skolen, den plasserer alle sammen i en boks og forventer at alle vil passe inn der. Du får si det til dem med dysleksi, også. Skjerp deg, ta deg sammen, vend deg til det, barna i Afrika har det verre enn deg.

Noen babyer elsker nærkontakt og du får dem ikke til å sove i egen seng.

Noen babyer sover i egen seng uten problemer.

Noen babyer tar flaske.

Noen babyer tar ikke flaske.

Noen babyer tar smokk.

Noen babyer tar ikke smokk.

Noen barn lærer seg å gå på do når de er 3 år.

Noen barn lærer seg å gå på do når de er 4 år.

Noen barn lærer seg å gå på do når de er 5 år.

Noen barn lærer seg å gå når de er seks måneder.

Noen barn lærer seg å gå når de er syv måneder.

Noen barn lærer seg å gå når de er åtte måneder.

Noen barn lærer seg å gå når de er ett år.

Noen barn lærer seg å gå når de er to år.

Endret av Phoenix
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svømmingen til sønnen min går det en gutt på 4-5 år. Moren drar han inn hver gang, han hyler og gråter hver gang. Moren kjefter på han, hver gang fordi at han ikke tar seg sammen. I løp av seks måneder så har han vært nedi bassenget to ganger.

Du får bli med å si det til han: Skjerp deg, ta deg sammen, vend deg til det, barna i Afrika har det verre enn deg.

4 5 år.. unger må da vennes til ting fra de er helt helt små. Akkurat som andre dyr.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrikekur??? Ehh. Sa jeg noe om det. Mennesker er dyr og kan venne seg til ting. Er du som virker tilbakestående nå som ikke forstår at mennesker er tilpasningsdyktige. Så lenge kiden skal vendes til noe som det ikke tar skade av så er det da ikke farlug. Skrikekurer er psykisk skadelig har jeg forstått. Å bære er barn i bæreslynge er ikke det. Hva med fattige i afrika som ikke har råd til barnevogn. Hva tror du de gjør? Jo de bærer babyen i bæreslynge på ryggen. De syter ikke over at barnet mitt nekter det og det... bæreslynge er deres eneste alternativ.

Babyer reagerer etter instinkt og behov, ikke som voksne og tenkende mennesker. Tror du bør lese deg litt opp på barnepsykologi før du uttaler deg så bastant

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men... De uten barnevogn kom jo på først? Skal seks-sju stykker av dem gå av bussen bare fordi en kvinne med barnevogn står på busstoppet? Og i motsatt tilfelle, bør ikke barnløse folk gå på en relativt full buss i tilfelle det kommer en kvinne med barnevogn på om fem stopp?

Akkurat ja. Det mener jeg faktisk. Problemet er at de stiller seg der i utgangspunktet. Om det ikke er plass til å trekke seg lenger bak i bussen så burde de i utgangspunktet ikke stille seg der. Det er reservert til disse gruppene av en grunn, og da må man som vanlig passasjer ta hensyn til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Babyer reagerer etter instinkt og behov, ikke som voksne og tenkende mennesker. Tror du bør lese deg litt opp på barnepsykologi før du uttaler deg så bastant

Jeg er helt enig med deg (igjen :fnise:). Barn er ikke leketøy som man kan plassere inn i bokser etter hvordan det passer foreldrene.

Endret av Phoenix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...