Gå til innhold

Barnevogn på bussen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kun plass til 3 barnevogner på bussen. Er jeg virkelig tilbakestående som påpeker det? Virkelig?

Nei, men du skrev selv at rullestolbrukere har mer rett på å bruke disse plassene når de er ment til begge. Du driver også å kverulerer noe voldsomt med at småbarnsmødre er både uforsvarlige, late og div annet fordi de tar buss eller tog som alle andre og at de heller har godt av å gå eller få seg lappen.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det som er irriterende er å se idioter som står som fjols på barnevognplassen og ikke rikker seg en cm når det kommer en barnevogn på.

Det gjelder også gravide, folk med rullestol, osv. Mange eier ikke folkeskikk og tviholder på plassen sin selv hvis en høygravid kvinne som såvidt klarer å gå kommer på bussen.

De har like mye rett ilt å stå der som en med barnevogn...

Anonymous poster hash: e3a9e...ac6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir noen så sure, late og tror at hele verden må ta hensyn til dem når de får barn? Det kan de bare glemme!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir noen så sure, late og tror at hele verden må ta hensyn til dem når de får barn? Det kan de bare glemme!

ENIG

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du skrev selv at rullestolbrukere har mer rett på å bruke disse plassene når de er ment til begge. Du driver også å kverulerer noe voldsomt med at småbarnsmødre er både uforsvarlige, late og div annet fordi de tar buss eller tog som alle andre og at de heller har godt av å gå eller få seg lappen.

Anonymous poster hash: 47ea4...ec9

Ja kjempetilbakestående å mene at småbarnsmødre og handicappede ikke stiller på samme kategori
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir noen så sure, late og tror at hele verden må ta hensyn til dem når de får barn? Det kan de bare glemme!

Det er vel heller det at man forventer å bli behandlet som et medmenneske, ikke at man har færre rettigheter og at hensynet kun er enveiskjørt, selv om man har barn.

Den dagen jeg treffer deg på bussen og du står der med 3 fulle handleposer, kan du ihvertfall ikke forvente at jeg gidder ta noe hensyn til deg med de holdningene som du viser

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan bruke bæresele eller bæremeis

Da har du de barna som nekter å sitte i slike. Og en nyfødt sover gjerne mye, hadde du klart å sovne i sittende, oppreist stilling kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Til dere som er så fordømmende og fiendtlig innstilt til småbarnsmødre på kollektive transportmidler eller for den saks skyld i sin alminnelighet (ser dere forresten aldri en småbarnsfar?):

Har dere selv barn? Vet dere i det hele tatt noe om alt som må planlegges før man skal noe sted for eksempel? Det er ikke særlig rom for spontanitet når man har spedbarn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som aldri kjører med buss, er du så observant at du ser hva slags mennesker som venter på en holdeplass? Ser du ofte rullestoler, folk med krykker osv. Er det overvekt av slike som bruker bussen? De har gjerne TT-kort eller hva det kalles og har rett til drosje.

TT kort er ikke det samme som å ha rett til drosje. TT kort er en økonomisk støtte til deler av en drosjetur. Der betales egenandel i de fleste fylker, samtidig med at der trekkes av tildelt beløp fra TT kortet.

Skal man delbetale med TT kort, må TT kortbrukeren stå i drosjekø og vente på tildeling på lik linje med fullt betalende drosjekunder.

Anonymous poster hash: bd199...586

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at man forventer å bli behandlet som et medmenneske, ikke at man har færre rettigheter og at hensynet kun er enveiskjørt, selv om man har barn.

Den dagen jeg treffer deg på bussen og du står der med 3 fulle handleposer, kan du ihvertfall ikke forvente at jeg gidder ta noe hensyn til deg med de holdningene som du viser

Er han så lett gjenkjennelig?

Anonymous poster hash: bd199...586

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at man forventer å bli behandlet som et medmenneske, ikke at man har færre rettigheter og at hensynet kun er enveiskjørt, selv om man har barn.

Den dagen jeg treffer deg på bussen og du står der med 3 fulle handleposer, kan du ihvertfall ikke forvente at jeg gidder ta noe hensyn til deg med de holdningene som du viser

Jeg handler ofte mange handleposer, og tar bussen hjem igjen. Har aldri i mitt liv opplevd at noen har gitt meg plassen dems for den skyld, og jeg forventer det ikke heller. Som regel står jeg hele halvtimen hjem.

Anonymous poster hash: b5004...a12

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

TT kort er ikke det samme som å ha rett til drosje. TT kort er en økonomisk støtte til deler av en drosjetur. Der betales egenandel i de fleste fylker, samtidig med at der trekkes av tildelt beløp fra TT kortet.

Skal man delbetale med TT kort, må TT kortbrukeren stå i drosjekø og vente på tildeling på lik linje med fullt betalende drosjekunder.

Anonymous poster hash: bd199...586

Da har jeg misforstått. Takk for opplysningen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler ofte mange handleposer, og tar bussen hjem igjen. Har aldri i mitt liv opplevd at noen har gitt meg plassen dems for den skyld, og jeg forventer det ikke heller. Som regel står jeg hele halvtimen hjem.

Anonymous poster hash: b5004...a12

Det har jeg aldri hatt større problemer med. Men, så er det jo ikke alle som er like høflige, uselvisk og hjelpsomme heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel. Jeg mener at dersom det står stappet med personer der det er reservert for barnevogner, så burde disse flytte seg. Om det ikke er plass for dem å flytte seg, så burde de i utgangspunktet ikke gått inn på bussen, for plassen som er reservert til de med rullestol/barnevogner burde ikke okkuperes sånn, da burde de isåfall ta konsekvensene av det å gå av på det stoppet det eventuelt dukker opp noen med barnevogn.

Men jeg er enig i at dersom bussen er fyllt opp med alle barnevognene de har plass til, så er det irriterende når andre med barnevogn likevel prøver å presse seg inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Det er lov til å ta hensyn selv om du har barnevogn. Rushtiden er kanskje ikke den beste tiden å Dire ned til nærmeste kafé?

Anonymous poster hash: 376bb...290

Tror du at det eneste folk med barnvogn skal er å gå på kafe? Seriøst? Hva om barnet har time på sykehuset for å ta ultralyd av hjertet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Det er kun plass til 3 barnevogner på bussen. Er jeg virkelig tilbakestående som påpeker det? Virkelig?

Busser skal ikke ta med mer enn to vogner på bussen, tar de med tre så kan sjåføren faktisk få bot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Phoenix

En 2-åring i bæresele? nei takk.

Anonymous poster hash: 1b411...8c7

En 4-åring i bæresele, da? Ser det for meg, haha! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Irriterer meg mer med folk som kommer på bussen og stinker røyk. Og de som ikke reiser seg fra klappsetene når det kommer på noen med barnevogn, hadde de gjort det ville det blitt bedre plass for alle på bussen.

Anonymous poster hash: 39012...933

Eller barnevognene som steller seg foran klappsetene på t-banen og tar opp 4 (!!!!) plasser. Noen mennesker er bare tufser.

Er bare plass til 3 vogner i bussen. Kan ikke nødrene ta bilen?

Ta bilen selv.

Ja. Unger blir større og må hentes og bringes til ting. Hvordan gjør du det uten bil?

Poenget er at man skal ikke overfylle bussen.

jeg har bil

Hvordan man gjør det uten bil? Seriøst? Man tar buss, trikk, tog eller t-bane. Bussene er alltid overfylt i rushtiden, av samme grunn som det er kø fordi at det er mange som skal frem.

Endret av Ann Christin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som er så fordømmende og fiendtlig innstilt til småbarnsmødre på kollektive transportmidler eller for den saks skyld i sin alminnelighet (ser dere forresten aldri en småbarnsfar?):

Har dere selv barn? Vet dere i det hele tatt noe om alt som må planlegges før man skal noe sted for eksempel? Det er ikke særlig rom for spontanitet når man har spedbarn.

Nei har ikke barn, kommer heller ikke til å ha

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner nå ikke helt hvordan folk tør å ta med seg barnevogn på buss jeg.. For ikke å snakke om de som tar opp ungen av vognen, setter seg på fremste plass i "bakdelen" av bussen og holder babyen foran seg. Bråbremser bussjåføren så flyr jo dama, og hun vil jo da ikke klare å holde tilbake babyen på en forsvarlig måte.

Og ja, jeg har faktisk sett dette FLERE ganger, gjerne med babyer som bare er noen måneder gamle og i 80-sona (!!)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...