Gå til innhold

Er det virkelig greit å være homofil?


Cowboy Lotte

Anbefalte innlegg

Gjest Blubberella

Synes dere det er rett at homofile hvert år går i stor freak-parade og viser seg nakne i bleier og alskens merkelig fetisher for våre barn?

Og ikke kom å si at en voksen mann står naken kun utført i bleie foran en parade er en egenskap som kun er medfødt...

Veldig så opptatt du er av menn i bleier da. Å like å gå i bleier som voksen er en fetisj og neppe mer vanlig blant homofile enn heterofile. Eller har du noen kilder som viser til noe annet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Homofili er ikke noe folk velger å bli, det er noe de ER.

Velger folk å bli pedofile da? Er det ikke noe de ER?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Dette er ikke noe enkelt tema. Og jeg er overhodet ingen homofob, men jeg føler temaet blir veldig ignorert av hippie-sosialistene...

Jeg føler bare at homofile mennesker er så kalde og kyniske. Hadde en gang en homofil venn og jeg ble grønn av sjalusi av at han ikke likte meg. Han kunne fått et fint liv med meg, men fant ut i går at han ble sammen med en mann... Først tenkte jeg at de kunne jo kose litt med meg - for jeg jo har sett på film to menn som tar inn ei dame og vorter henne opp. Dette ble dessverre ikke tilfelle og jeg ble totalt avvist og vi er ikke lenger venner...

Jeg vet ikke om homofile burde ha så mye rettigheter som de har fått nå. De har blitt så bortskjemte. Siden få sikkert vil ha dem i arbeidslivet går nok de fleste av dem på trygd og snylter på samfunnet... Det som plager meg mest er at sosialistene nå har gjort at homofile kan gifte seg...! Gud lagde menn og kvinner i sitt bilde for at de skulle leve i fordragelighet.

I bibelen står det at homofili er en grusom gjerning og at to menn som har sex skal bli steinet... Jeg mener kanskje det blir litt drøyt, men jeg tror det kan være sunt og følge Russlands eksempel og lage en lov som forhindrer homofile propaganda. Antall homofile har gått ned fordi loven hindrer dem å rekruttere barn inn i sekten sin. Så snart vil homofili dø ut i Russland.

Burde vi gjøre det samme i Norge? Noen innspill? :)

Innspillet mitt er at du generaliserer, deler fordommer, og kan umulig ha særlig kjennskap til homofile.

Har en kompis som er homse. Finere fyr skal du lete lenge etter.

Homser og lesber er som folk flest. Som deg og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innspillet mitt er at du generaliserer

Har en kompis som er homse. Finere fyr skal du lete lenge etter.

Så på grunnlag av ditt kjennskap til en kompis, så mener du at alle homofile er som ham? Var det ikke du som var imot generalisering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Så på grunnlag av ditt kjennskap til en kompis, så mener du at alle homofile er som ham? Var det ikke du som var imot generalisering?

Ja det er sikkert greit å klippe ut noen setninger og la det se ut som generalisering. Min kompis var bare et lite eksempel. Du utelot fint at jeg skrev: " Homser og lesber er som folk flest. Som deg og meg".....- Det dekker det meste og er langt fra en generalisering. Du kan jo selv se under hva jeg egentlig skrev. Og for ordens skyld, det var rettet kun mot hovedinnlegget.

Innspillet mitt er at du generaliserer, deler fordommer, og kan umulig ha særlig kjennskap til homofile.

Har en kompis som er homse. Finere fyr skal du lete lenge etter.

Homser og lesber er som folk flest. Som deg og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan da?

Interesser, fakter, oppførsel. For mange foreldre er det ingen overraskelse når unga kommer ut av skapet. De har liksom visst der lenge. Selv barn i barneskolealder kan oppdage at de blir betatt av noen av samme kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interesser, fakter, oppførsel. For mange foreldre er det ingen overraskelse når unga kommer ut av skapet. De har liksom visst der lenge. Selv barn i barneskolealder kan oppdage at de blir betatt av noen av samme kjønn.

Ja, men det skjer jo mye med et barn fra det blir født til det går på barneskolen. På barneskolen er man så moden at man forelsker seg. Det betyr ikke at man var født homo eller hetero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det skjer jo mye med et barn fra det blir født til det går på barneskolen. På barneskolen er man så moden at man forelsker seg. Det betyr ikke at man var født homo eller hetero

Men hvordan ellers kan det ha seg da? Skal et barn som går i barneskolen velge å ville bli homofil? Jeg mener jeg kan ikke huske å ha valgt å være heterofil liksom. Jeg bare ble forelsket i gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan ellers kan det ha seg da? Skal et barn som går i barneskolen velge å ville bli homofil? Jeg mener jeg kan ikke huske å ha valgt å være heterofil liksom. Jeg bare ble forelsket i gutter.

Det har jeg allerede svart på: hendelser i puberteten påvirker utviklingen av ens seksualitet

Dessuten: hva med de pedofile? Har de valgt å bli pedofile? Hvis de er født pedofile, er pedofili da greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg allerede svart på: hendelser i puberteten påvirker utviklingen av ens seksualitet

Dessuten: hva med de pedofile? Har de valgt å bli pedofile? Hvis de er født pedofile, er pedofili da greit?

Hendelser i puberteten? Man kommer da ikke i puberteten når man er 6- 7 år gammel.

pedofili gidder jeg ikke å dra inn i diskusjonen. Hvorfor må de alltid dras inn i homofili diskusjoner? Det er jo noe helt annet.

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle ikke det være greit? Er det greit å kjøre madammen i ræva?



Anonymous poster hash: 0c1d6...22a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg skjønner ikke denne diskusjonen om naturlig/ikke naturlig og om man har valgt det eller ikke.

Hvis en 16 åring plutselig bestemmer seg for å bli homofil. Hva så? Er det noe mer "galt" enn om man blir født den ene eller andre legningen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke denne diskusjonen om naturlig/ikke naturlig og om man har valgt det eller ikke.

Hvis en 16 åring plutselig bestemmer seg for å bli homofil. Hva så? Er det noe mer "galt" enn om man blir født den ene eller andre legningen?

Jeg tror mye av diskusjonen rundt født sånn eller blitt sånn handler om det er noe man kan endre, eller ikke endre.

Har man blitt sånn, kan det enkelt argumenters med at da kan man bare endre seg tilbake, og har ikke noe faktisk behov for å leve i et homofilt forhold. Da er det riktig slik som enkelte hevder at de kan kurrere homofili, fordi det bare handler om lært atferd. Da er det heller ikke noe stort behov for at samfunnet skal måtte gjøre endringer, slik at homofile for eksempel kan gifte seg. For er har de bare blitt sånn, så kan de jo enkelt og greit bare gifte seg med en av motsatt kjønn. Da er det viljen det kommer an på.

Er du derimot født sånn så er det ikke noe som kan endres. Du kan ikke sendes til en prest/psykolog og lære deg å tenke annerledes. En kan heller ikke påstå at det er viljen det kommer an på – for du er jo født sånn.

Når det er sagt så bør man jo respekter andres valg og ikke kreve at noen skal måtte endre seg bare fordi de lever på en annen måte enn seg selv – så lenge de ikke skader noen. Men jeg tror ikke det er så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke denne diskusjonen om naturlig/ikke naturlig og om man har valgt det eller ikke.

Hvis en 16 åring plutselig bestemmer seg for å bli homofil. Hva så? Er det noe mer "galt" enn om man blir født den ene eller andre legningen?

Om man har valgt det så er det jo gitt at man også velger hvem man forelsker seg i. Og det gjør man jo ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pedofili gidder jeg ikke å dra inn i diskusjonen. Hvorfor må de alltid dras inn i homofili diskusjoner? Det er jo noe helt annet.

Kriteriet "har ikke valgt det selv" medfører at enhver seksuell orientering er akseptabel, for ingen velger sin seksuelle orientering. Heller ikke de pedofile. Gjør de vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en 16 åring plutselig bestemmer seg for å bli homofil. Hva så? Er det noe mer "galt" enn om man blir født den ene eller andre legningen?

Nei. Det spiller ingen rolle. Hvis det var greit fordi man var født sånn, så var det jo greit med pedofili også, men det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili omhandler ikke misbruk. Herregud.



Anonymous poster hash: 0c1d6...22a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...