Gå til innhold

Drittfolk på føden..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min første tanke var også Nordlandssykehuset i Bodø. Nå er det jo mange sykehus som har fødeavdeling i 7. etasje, men ønsker å tro at det ikke finnes drittfolk på hver av de avdelingene.

Mitt opphold i Bodø var også grusomt. Først en uerfaren jordmor (som jeg heldigvis ble kvitt etter vaktskifte.) og så ei gammel røy av ei drittkjerring som hadde litt for mange fordommer om andre.

Jeg var ekstremt dårlig etter fødsel, i mye verre tilstand enn de som hadde tatt keisersnitt, fødte et prematurt barn som var for svak for brystet, og for dette så fikk jeg så mye kjeft fra den ene barnepleieren, og som ikke det var nok så kastet hun telefonen min i gulvet da den ringte, hun sa til vaktskiftet at jeg ikke var samarbeidsvillig, at jeg nektet mitt eget barn mat, (Det var hun som nektet å gi han flaske. Pupp og kopp var han for svak for.) og sa rett ut til jordmoren at vi burde ikke få dra hjem for at barnet kom ikke til å få mat.) Jeg har blitt misbrukt, mobbet, latterliggjort og mer, men jeg har aldri, aldri før følt meg så ydmyket og j*vlig som da.

Sønnen min gikk ned nesten ett kilo på bare 3 dager på sykehuset, etter vi kom hjem så tok det 5 dager før han var tilbake til fødselsvekt. Smak på den du, kjerring!

Jeg beklager virkelig at du måtte få denne opplevelsen som fødende og nybakt mamma, TS. Det er tøft å høre, enda tøffere med masse hormoner innabords. Skjønner godt det er ubehagelig. :( Håper du sender inn klage på dette. Dette fortjente du ikke, disse personene har tydeligvis et svært stakkarslig liv som ikke har bedre å gjøre enn og slenge dritt.

Lykke til, og håper du kan nyte tiden hjemme! <3

Hjelpes. Er alle som jobber på føden slike psykopater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det såreste er at hun som kom med en av disse kommentarene er den pleieren jeg følte "så" meg og vi hadde en god tone oss i mellom. Og så var det bare en løgn. Føler meg bare så ussel. Gah teit å være voksen dame og føle seg som en feit drittunge.



Anonymous poster hash: ad3fb...65d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om et avviksskjema, spør de hvorfor så bare si at hvis de på død og liv må snakke stygt om vekta til sårbare fødende/nybakte mødre så får de passe på at de er inne på vaktrommet med lukka dører. Og at din vekt har de ingenting med.. drittfolk altså! Du får og kanskje et evalueringsskjema som du skal fylle ut etter ditt opphold? Makan til drittfolk...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes. Er alle som jobber på føden slike psykopater?

Skulle virkelig tro det var varme folk som jobbet med skjøre små, men tydeligvis ikke. :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke ta stilling til noe nå. Når den siste prøven er tatt så bærer det rett hjem. Gruer meg til barselgruppe med x antall kommentarer som: "Åh, jeg har bare raaaast ned i vekt de siste ukene - nå er er jeg helt tilbake i matchvekt igjen!", "Har bestilt meg treningstights i str xxs og skal snart på topptur!" and the list goes on. Og så ser de på meg og ser medlidende ut. Jepp, kjipt å være ørten kg for mye. Håper jeg greier å gjøre noe med det dette året..



Anonymous poster hash: ad3fb...65d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det såreste er at hun som kom med en av disse kommentarene er den pleieren jeg følte "så" meg og vi hadde en god tone oss i mellom. Og så var det bare en løgn. Føler meg bare så ussel. Gah teit å være voksen dame og føle seg som en feit drittunge.

Anonymous poster hash: ad3fb...65d

Nei, det er superteit, uprofesjonelt og uakseptabelt å være voksen helsearbeider som får voksne kvinner i en sårbar situasjon til å føle seg som feite drittunger. Det er lik rett til helsehjelp, og hvis det nå engang skulle vært slik at vekten din ga deg større utfordringer og problemer, så burde de heller vise mer omtanke og omsorg og legge bedre til rette for deg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen takk for støtten dere. Hadde ikke trodd jeg ville få så mange støttende kommentarer.. Skal prøve å få meg litt søvn før lillegutt våkner igjen.



Anonymous poster hash: ad3fb...65d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tenk at kroppen din har født og ernært tre barn. Helt fantastisk noen som mener noe annet bør skjerpe seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å gjøre noe med det, så bør du legge inn en skriftlig klage. Er eneste måten man kan få til noen form for endring på. Antageligvis er det dårlig arbeidsmoral på avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om denne tråden bør modereres litt siden opplysningene som ligger ute gjør at TS kan identifiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, bare ta kontakt på pm om du vil snakke mere om dette :) Jeg er også kraftig overvektig og skal føde på samme sykehus som deg om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om denne tråden bør modereres litt siden opplysningene som ligger ute gjør at TS kan identifiseres.

Jeg lurer på om ikke de på sykehuset det gjelder er redde for å bli identifisert.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om ikke de på sykehuset det gjelder er redde for å bli identifisert.

Ja du kunne jo tru det. TS har lagt inn såpass med opplysninger at det er uproblematisk å finne ut hvem hun er, og det kan kanskje bli litt ubehagelig senere med tanke på barselgruppe etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres veldig rart og trist ut. Fødte selv på Rikshospitalet, og har aldri tidligere blitt dullet så mye med i mitt liv.

Anonymous poster hash: bccf1...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv brev til ledelsen i fødeavdelingen. Skriv ned dagen og omtrent klokkeslett når det skjedde, så har de færre folk de kan snakke med for å forklare at de ikke bør snakke slikt til pasientene sine. Jeg har lest før andre steder at det er tøft å være gravid/prøve å bli gravid når man er overvektig på grunn av måten helsepersonell snakker med en på. Men om du i det brevet samtidig skriver det at du skjønner at selvgjort er velgjort så skjønner de jo også at du tar selvkritikk. Men det er virkelig ikke profesjonelt at de bare snakker om det sånn uten videre i gangen.



Anonymous poster hash: 6f92e...d7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om et avviksskjema, spør de hvorfor så bare si at hvis de på død og liv må snakke stygt om vekta til sårbare fødende/nybakte mødre så får de passe på at de er inne på vaktrommet med lukka dører. Og at din vekt har de ingenting med.. drittfolk altså! Du får og kanskje et evalueringsskjema som du skal fylle ut etter ditt opphold? Makan til drittfolk...

Evalueringsskjema etter opphold? Det fikk ikke jeg etter at jeg fødte mitt barn på Ullevål i 09.

Avviksskjema bør hun passe på at hun leverer direkte til lederen på avdelingen i så fall.

Anonymous poster hash: 6f92e...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kun 1 barn delvis på grunn av opplevelsen på barsel i form av trakassering (følte jeg) av vekten min.



Anonymous poster hash: 074e6...c53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:

Klag dette videre! Slik du er behandlet er totalt uakseptabelt og du fortjener en beklagelse! Du og flere andre i denne tråden faktisk!

Deretter.. gratulerer med baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var også Nordlandssykehuset i Bodø. Nå er det jo mange sykehus som har fødeavdeling i 7. etasje, men ønsker å tro at det ikke finnes drittfolk på hver av de avdelingene.

Mitt opphold i Bodø var også grusomt. Først en uerfaren jordmor (som jeg heldigvis ble kvitt etter vaktskifte.) og så ei gammel røy av ei drittkjerring som hadde litt for mange fordommer om andre.

Jeg var ekstremt dårlig etter fødsel, i mye verre tilstand enn de som hadde tatt keisersnitt, fødte et prematurt barn som var for svak for brystet, og for dette så fikk jeg mye kjeft fra den ene barnepleieren, og som om ikke det var nok så kastet hun telefonen min i gulvet da den ringte, hun sa til vaktskiftet at jeg ikke var samarbeidsvillig, at jeg nektet mitt eget barn mat, (Det var hun som nektet å gi han flaske. Pupp og kopp var han for svak for.) og sa rett ut til jordmoren at vi burde ikke få dra hjem for at barnet kom ikke til å få mat.) Jeg har blitt misbrukt, mobbet, latterliggjort og mer, men jeg har aldri, aldri før følt meg så ydmyket og j*vlig som da.

Sønnen min gikk ned nesten ett kilo på bare 3 dager på sykehuset, etter vi kom hjem så tok det 5 dager før han var tilbake til fødselsvekt. Smak på den du, kjerring!

Jeg beklager virkelig at du måtte få denne opplevelsen som fødende og nybakt mamma, TS. Det er tøft å høre, enda tøffere med masse hormoner innabords. Skjønner godt det er ubehagelig. :( Håper du sender inn klage på dette. Dette fortjente du ikke, disse personene har tydeligvis et svært stakkarslig liv som ikke har bedre å gjøre enn og slenge dritt.

Lykke til, og håper du kan nyte tiden hjemme! <3

Jeg må bare få si at jeg har født to ganger i Bodø, skal snart inn å få tredjemann, og jeg har vært superfornøyd med oppholdene på barsel der :) Alltid fått den hjelpen jeg har trengt, og bare gode kommentarer. Nå er ikke jeg så veldig overvektig, ca 5 kg før graviditet, men har lagt på meg ca 20 kg i alle tre svangerskapene.

Følte bare jeg måtte skrive dette sånn at ikke alle som skal føde i Bodø går rundt og gruer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få si at jeg har født to ganger i Bodø, skal snart inn å få tredjemann, og jeg har vært superfornøyd med oppholdene på barsel der :) Alltid fått den hjelpen jeg har trengt, og bare gode kommentarer. Nå er ikke jeg så veldig overvektig, ca 5 kg før graviditet, men har lagt på meg ca 20 kg i alle tre svangerskapene.

Følte bare jeg måtte skrive dette sånn at ikke alle som skal føde i Bodø går rundt og gruer seg!

Veier legen deg under svangerskapet, og regner bmi og sånt i relasjon til høyden? Og ser at du legger på deg "riktig" hele veien?

Hilsen en som akkurat er blitt gravid for første gang... :P

Anonymous poster hash: 26689...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...