Gå til innhold

Drittfolk på føden..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ligger på barsel nå etter å ha fått barn nr tre. Jeg håpet så inderlig at dette oppholdet skulle bli bedre enn de to forrige, men jeg tok smertelig feil.. Det er kjipt å være overvektig som gravid, men det er ikke noe kjekt å være overvektig etter fødsel heller. Jada jada, jeg er fullstendig klar over at selvgjort er velgjort, men jeg fatter ikke at ikke barnepleierne kan holde blikk og kommentarer for seg selv.. Jeg overhørte til og med ei som sa "hadde hun ikke gått rundt her i 7 etasje hadde jeg aldri gjettet hun var i fødeklar!" når jeg gikk og ventet på å få fødestue. Jeg er så glad for at ammingen går knirkefritt så slipper jeg så mye besøk av ansatte her på rommet. I morgen skal vi endelig hjem. Bare et lite hjertesukk.. :(



Anonymous poster hash: 29a34...627



Anonymous poster hash: ad3fb...65d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke. Hun syntes du så for tykk ut til snart å skulle føde?

Anonymous poster hash: bccf1...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke. Hun syntes du så for tykk ut til snart å skulle føde?

Anonymous poster hash: bccf1...d8a

Heller det at hun var så stor at det ikke vistes at hun var gravid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på barsel nå etter å ha fått barn nr tre. Jeg håpet så inderlig at dette oppholdet skulle bli bedre enn de to forrige, men jeg tok smertelig feil.. Det er kjipt å være overvektig som gravid, men det er ikke noe kjekt å være overvektig etter fødsel heller. Jada jada, jeg er fullstendig klar over at selvgjort er velgjort, men jeg fatter ikke at ikke barnepleierne kan holde blikk og kommentarer for seg selv.. Jeg overhørte til og med ei som sa "hadde hun ikke gått rundt her i 7 etasje hadde jeg aldri gjettet hun var i fødeklar!" når jeg gikk og ventet på å få fødestue. Jeg er så glad for at ammingen går knirkefritt så slipper jeg så mye besøk av ansatte her på rommet. I morgen skal vi endelig hjem. Bare et lite hjertesukk.. :(

Anonymous poster hash: 29a34...627

Anonymous poster hash: ad3fb...65d

:hakeslepp: Fyy flate. Det er det verste jeg har hørt! Var mannen din der når dere hørte de snakke om deg, sa ikke han noe? Så

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på Nordlandssykehuset?

Syns det er stygt å snakke om pasientene sine, det burde man holde seg for god til.

Snart kan du dra hjem og nyte tiden med den lille og resten av familien din. Prøv å holde motet oppe, selv om det er vanskelig!

:kose:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal klage det inn!! Du skal faan meg klage det inn. Det er viktig at de som opplever sånt sier noe (ikke til de selvf., har vel ikke mye for seg...), slik at selskapet tar tak i det.

Mødre som ligger der skal slappe av og nyte og muligens gjøre seg klar for amming.

Snakk med de rundt deg og få støtte, dette fortjener du IKKE!! Mange mange klemmer.

Anonymous poster hash: 8d6fd...517

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy f. det var frekt ja!

Men av nysgjerrighet, er du 10kg overvektig, eller 40kg? bare som noen eksempler. Dette er noe jeg selv frykter.



Anonymous poster hash: 82435...14c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodø? Oppholdet mitt der var grusomt men ikke pga overvekt, gruer meg til neste gang.

Anonymous poster hash: 87845...aa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst en god klem til deg!

Det andre... Hadde jeg vært deg hadde jeg klagd, og ennda bedre klagd direkte på den personen!! ( om du såg hvem det var..) det er rett og slett veldig upassende!

Og ikke minst frekt.

Send inn en klage.

Kos deg masse med din lille!! :)

Anonymous poster hash: d1d37...43e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok 30 kg + for mye dessverre.. Og så nok mer tjukk ut enn høygravid ut dessverre :-( Hadde håpet jeg kunne fått litt "struttemage" denne gangen siden jeg bare hadde gått opp 6 kg, men den gang nei. Fordelen med ammingen er at jeg bruker å rase ned i vekt de første månedene, men fattig trøst.

Det var jeg som overhørte det fra stellerommet, mannen min var hjemme siden jeg var innlagt fem dager før fødselen. Jeg klarte ikke si noe - er ikke så tøff i trynet. Samme under fødselen med nr to der jeg fikk slengt i tryne at en av grunnene til at jeg ikke greide meg uten epidural var fordi jeg var overvektig og utrent, og ikke hadde utholdenhet pga dette. Det var nok noe sannhet men helt jævlig å få slengt i trynet.

Er på nordlandsykehuset ja, hvordan visste du det?



Anonymous poster hash: ad3fb...65d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg! Jeg har bare vært heldig og har vært på 3 av de andre sykehusene i Nordland. Ta dette opp med en gjeldende instans.

Anonymous poster hash: 741ac...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok 30 kg + for mye dessverre.. Og så nok mer tjukk ut enn høygravid ut dessverre :-( Hadde håpet jeg kunne fått litt "struttemage" denne gangen siden jeg bare hadde gått opp 6 kg, men den gang nei. Fordelen med ammingen er at jeg bruker å rase ned i vekt de første månedene, men fattig trøst.

Det var jeg som overhørte det fra stellerommet, mannen min var hjemme siden jeg var innlagt fem dager før fødselen. Jeg klarte ikke si noe - er ikke så tøff i trynet. Samme under fødselen med nr to der jeg fikk slengt i tryne at en av grunnene til at jeg ikke greide meg uten epidural var fordi jeg var overvektig og utrent, og ikke hadde utholdenhet pga dette. Det var nok noe sannhet men helt jævlig å få slengt i trynet.

Er på nordlandsykehuset ja, hvordan visste du det?

Anonymous poster hash: ad3fb...65d

Jeg hadde sendt inn en klage på dette.

Forøvrig var jeg superslank ved fødsel(normalt slank fra før, mistet matlyst under graviditet) og jeg fikk og epidural. Det har ingenting med utholdenhet å gjøre, så her er det nok noen ansatte som virkelig må ha en elendig kultur.

Enda bedre enn klagebrev; kontakt avisa og spør om de har lyst på en sak om det sykehuset og diskriminerende behandling av pasienter :)

Anonymous poster hash: a99b0...828

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok 30 kg + for mye dessverre.. Og så nok mer tjukk ut enn høygravid ut dessverre :-( Hadde håpet jeg kunne fått litt "struttemage" denne gangen siden jeg bare hadde gått opp 6 kg, men den gang nei. Fordelen med ammingen er at jeg bruker å rase ned i vekt de første månedene, men fattig trøst.

Det var jeg som overhørte det fra stellerommet, mannen min var hjemme siden jeg var innlagt fem dager før fødselen. Jeg klarte ikke si noe - er ikke så tøff i trynet. Samme under fødselen med nr to der jeg fikk slengt i tryne at en av grunnene til at jeg ikke greide meg uten epidural var fordi jeg var overvektig og utrent, og ikke hadde utholdenhet pga dette. Det var nok noe sannhet men helt jævlig å få slengt i trynet.

Er på nordlandsykehuset ja, hvordan visste du det?

Anonymous poster hash: ad3fb...65d

Fy f så frekt av de å si
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ok så de mente det de om overvekt og epidural

jeg har aldri hatt epidural - eller noen annen bedøvelse under mine 3 fødsler

jeg er nok like overvektig som deg, men noe sånt hørte jeg aldri fra mine helsearbeidere

jeg fikk høre at bekkenløsning ikke finnes av en lege fordi bekkenet er et ubevegelig ledd - det var helt til denne legen sa at han måtte svelge ordene sine da han fikk kjenne at mitt bekken var av ledd og han kunne legge handa mellom benflatene som skulle ha hengt sammen

fikk forbud mot flere barn siden jeg føder raskt får litt for store barn og føder før termin og har lang reisevei - bestille sykebilen etter første ri, bestille barnevakt, sette seg i bilen og kjøre sykebilen i møte med engang barnevakta kom og resten av turen med blålys inn på fødestua vrenge av seg buksa og trusa presse tre press og ungen var ute

send klage til fylkeslegen fortell om alle fødslene dine ved dette sykehuset og hvordan du ha opplevd personalet der og får ikke sykehuset tilsnakk på oppførselen til personalet tar du dette til avisa navngi de du kan til fylkeslegen

gratulerer med nytt familiemedlem



Anonymous poster hash: cf536...d89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette var ikke greit! Er selv både overvektig og helsepersonell, og vet at mange tror alt som feiler overvektige kommer av vekten, men det er sjelden sannheten. Ikke greit å si sånt om pasienten, i alle fall ikke for åpne dører så hvem som helst kan høre. Syns du skal klage, i alle fall til avdelingssykepleier, og gi beskjed om at det går an å omtale pasientene i et bedre ordelag.



Anonymous poster hash: a1fed...1f5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på Nordlandssykehuset?

Syns det er stygt å snakke om pasientene sine, det burde man holde seg for god til.

Snart kan du dra hjem og nyte tiden med den lille og resten av familien din. Prøv å holde motet oppe, selv om det er vanskelig!

:kose:

Bodø? Oppholdet mitt der var grusomt men ikke pga overvekt, gruer meg til neste gang.

Anonymous poster hash: 87845...aa4

Min første tanke var også Nordlandssykehuset i Bodø. Nå er det jo mange sykehus som har fødeavdeling i 7. etasje, men ønsker å tro at det ikke finnes drittfolk på hver av de avdelingene.

Mitt opphold i Bodø var også grusomt. Først en uerfaren jordmor (som jeg heldigvis ble kvitt etter vaktskifte.) og så ei gammel røy av ei drittkjerring som hadde litt for mange fordommer om andre.

Jeg var ekstremt dårlig etter fødsel, i mye verre tilstand enn de som hadde tatt keisersnitt, fødte et prematurt barn som var for svak for brystet, og for dette så fikk jeg mye kjeft fra den ene barnepleieren, og som om ikke det var nok så kastet hun telefonen min i gulvet da den ringte, hun sa til vaktskiftet at jeg ikke var samarbeidsvillig, at jeg nektet mitt eget barn mat, (Det var hun som nektet å gi han flaske. Pupp og kopp var han for svak for.) og sa rett ut til jordmoren at vi burde ikke få dra hjem for at barnet kom ikke til å få mat.) Jeg har blitt misbrukt, mobbet, latterliggjort og mer, men jeg har aldri, aldri før følt meg så ydmyket og j*vlig som da.

Sønnen min gikk ned nesten ett kilo på bare 3 dager på sykehuset, etter vi kom hjem så tok det 5 dager før han var tilbake til fødselsvekt. Smak på den du, kjerring!

Jeg beklager virkelig at du måtte få denne opplevelsen som fødende og nybakt mamma, TS. Det er tøft å høre, enda tøffere med masse hormoner innabords. Skjønner godt det er ubehagelig. :( Håper du sender inn klage på dette. Dette fortjente du ikke, disse personene har tydeligvis et svært stakkarslig liv som ikke har bedre å gjøre enn og slenge dritt.

Lykke til, og håper du kan nyte tiden hjemme! <3
Endret av FruRaeder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere.. ble bare så frustrert.. skal tenke over dette når jeg er kommet hjem, teller timer nå. Er bare så glad for at ammingen går bra denne gangen også, ellers hadde det sikkert også blitt koblet til vekta :-( Godt å mestre noe i alle fall.



Anonymous poster hash: ad3fb...65d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...