Gå til innhold

Fikk sjokk da jeg gikk gjennom kontoutskriften...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typisk norsk .. Bruker usle 150 kr til primærbehovet og spist søppelmat og sultet seg gjennom. Men brukt mer på å shoppe klær. Haha. Så trist

Anonymous poster hash: 11308...700

Det var faktisk langt mindre trist enn den personen som klarte å gulpe opp dette innlegget.....

Anonymous poster hash: 91a23...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvordan du klarte å bruke 150 på strøm og 300 på mat på en mnd? Hva har du spist egentlig? Du må jo ha hatt fryseren, kjøleskapet og skapet fullt av mat?

Kan du fortelle hva du har spist om dagene til frokost, lunsj, middag og kvelds? Har du ikke hatt noen utskeielser som godis eller ut å spise?

Men flink, det er du. Bare lurer på hvordan du klarte det, for jeg ønsker å spare mest mulig akkurat nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å være litt sparsommelig med matbudsjettet og strømmen for å bruke pengene på januar salget til klær i sted.

Og til min store overraskelse kom strømmen på 150 kroner (jeg har IKKE fjernvarme eller varmtvann inkl. i felleskostnadene), mens maten kom på kr 300, for en måned!!! Har spist veeelig billig og av det jeg har hatt liggende hjemme.

Så jeg har kjøpt en haug av klær siden alt er så billig nå i januar, men fortsatt har jeg ikke oversteget mitt vanlige budsjett, brukt kanskje 2.500 på klær, strøm og mat. Hvor sykt er ikke det liksom, er det flere som har omprioritert budsjettet sitt noen gang for å kjøpe noe uten å bruke mer penger enn normalt? :)

Anonymous poster hash: a78d2...a10

150 kr i strøm? Skulle nesten tro du bodde i en blomsterpotte.

Anonymous poster hash: 80617...40c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes du det ikke er trist å spare inn så my på mat. Primærbehovet. Og samtidig bruke mer på å shoppe klær? Forteller mye om nordmenns matkultur. Som sier grandid, Mr lee nudler og tuna på boks.

Anonymous poster hash: 11308...700

Nordmenn bruker jevnt over mye penger på mat. Det er dyrere i Norge og vi har god råd, men selve prosentandelen av budsjettet vi bruker på mat er stor sammenliknet med andre land, der mer går til andre ting. Så folk flest kan spare mye der om de vil.

Dog Norge ikke har matkulturen til Italia eller Frankrike er vi heller ikke ille i den store sammenhengen, nordmenn spiser mer variert og mindre ferdigprodusert enn f.eks. USA og Storbrittania.

TS har heller ikke skrevet noe om at hun spiser drittmat? Jeg har vokst opp med en mor som er flink med mat og tar seg tid og varierer, og selv som student klarte jeg å unngå ferdigprodusert dritt for en rimelig penge.

De fleste kan leve rimelig en kortere periode og heller ha utskeielser i andre perioder. Dersom man trenger et nytt antrekk eller elektronikk og det er trangt, er det lett verdt det å spise kål og suppe en periode. Litt mestringsfølelse gir det også.

Endret av Neeli00
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å være litt sparsommelig med matbudsjettet og strømmen for å bruke pengene på januar salget til klær i sted.

Og til min store overraskelse kom strømmen på 150 kroner (jeg har IKKE fjernvarme eller varmtvann inkl. i felleskostnadene), mens maten kom på kr 300, for en måned!!! Har spist veeelig billig og av det jeg har hatt liggende hjemme.

Så jeg har kjøpt en haug av klær siden alt er så billig nå i januar, men fortsatt har jeg ikke oversteget mitt vanlige budsjett, brukt kanskje 2.500 på klær, strøm og mat. Hvor sykt er ikke det liksom, er det flere som har omprioritert budsjettet sitt noen gang for å kjøpe noe uten å bruke mer penger enn normalt? :)

Anonymous poster hash: a78d2...a10

Jeg synes ikke nødvendigvis det der var så himla bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har også kjøp "en haug" med klær nå i januar. Dette var en nødvendig runde da mye av det jeg har var utslitt. Da er det jo greit å kjøpe på salg i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...