Gå til innhold

Ny tittel: du er en del av onsdskapen i samfunnet.

kkristin

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus
Interessant å registrere at diskusjonen ender opp som en knivstikkingskamp kun mellom mennene: Waco, Tom Cruise og Valhalla.  

Intern strid mellom menn- hvor alt annet fornuftig overses.  :o  

Testosteronet styrer: om å gjøre å hevde/markere seg som mann på KG.

Hvilken fornuft overses?

Tror bare kvinner ikke er noe særlig interessert i slike spørsmål. De er litt for kompliserte å sette seg inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm..dette var en høflig og ryddig gjeng. :sove:

Tillat meg å sitere meg selv. Ingen av dere var tydeligvis i stand til å besvare spørsmålene. I begynnelsen av diskusjonen så det ikke ut til at alle var enig i hva som faktisk skulle diskuteres. Så viser det seg senere at argumentasjonen -dere menn i mellom- faktisk ikke henger helt på grep.

Istedenfor, blir dere alle mennene oppslukt i deres egen testosteron-knivstrid.

(Greit nok, men dere demonstrerer ikke store sosiale antenner ved å gjøre slikt i en debatt, dersom dette blir en trend- selv om den "bare" er på "Skråblikk" på KG. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Sånn utvikler en debatt seg ofte. Man plukker ut en ting den andre sa og kommenterer det. Så vrir debatten seg litt og etterhvert er debatten en helt annen. Det er helt greit det,morsom diskusjon allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
(Greit nok, men dere demonstrerer ikke store sosiale antenner ved å gjøre slikt i en debatt, dersom dette blir en trend- selv om den "bare" er på "Skråblikk" på KG.  :) )

Og du kommer her med et eksempel på dine sosiale ferdigheter, formoder jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne. Jeg syns debatten overhodet ikke har sporet av, og det var jeg som startet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus

Men jeg kan nå svare deg likevel (selv har jeg aldri lest de første innleggene i denne debatten)

Jeg er noe usikker på hva som diskuteres her. Er det:  

1) "Almenningens tragedie"? (sikker på at alle i diskusjonen vet hva det er )

Tja, nei. Eller temaet berøres vel av Val og Mysan. Forresten lite gjennomtenkt av deg å anta at alle som ønsker å delta i denne debatten vet hva dette er. Innføringer av slike begrep vil som regel bare medføre at noen føler seg ekskludert i debatten. For ordens skyld dreier det seg om noe som individuell irrasjonalitet blir til en kollektiv en (at en sløser er ikke farlig, gjør alle det ender det hele i en tragedie. Overhøsting/fisking er et annet eksempel. En uforsvarlig bruk av våre felles ressurser med andre ord), sånn cirka.

2) Fattigdomsproblemet i-/u-land? Gjeldskrise WTO? Handels"urettferdighet"?

Blant annet, så ja.

3) "Ondskap"? (Hva nå enn det er...ondskap for en person er ikke det for en annen.)

Nei, sett lite av det i denne debatten, men trådstarteren åpner vel for en slik diskusjon.

4) Kjøpepress i forbrukersamfunnet og reklamens makt?

Nei, men det var vel strengt tatt nærmere temaet, tipper jeg.

Fornøyd nå? Skal vi forstsette å diskutere, eller skal du kjefte litt mer på oss først? Hvis ikke, så for all del sleng av deg hønemorkostymen og hiv deg med i debatten og kom med dine meninger. Jeg veit du har ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan nå svare deg likevel (selv har jeg aldri lest de første innleggene i denne debatten)

Tja, nei. Eller temaet berøres vel av Val og Mysan. Forresten lite gjennomtenkt av deg å anta at alle som ønsker å delta i denne debatten vet hva dette er. Innføringer av slike begrep vil som regel bare medføre at noen føler seg ekskludert i debatten. For ordens skyld dreier det seg om noe som individuell irrasjonalitet blir til en kollektiv en (at en sløser er ikke farlig, gjør alle det ender det hele i en tragedie. Overhøsting/fisking er et annet eksempel. En uforsvarlig bruk av våre felles ressurser med andre ord), sånn cirka.

Blant annet, så ja.

Nei, sett lite av det i denne debatten, men trådstarteren åpner vel for en slik diskusjon.

Nei, men det var vel strengt tatt nærmere temaet, tipper jeg.

Fornøyd nå? Skal vi forstsette å diskutere, eller skal du kjefte litt mer på oss først? Hvis ikke, så for all del sleng av deg hønemorkostymen og hiv deg med i debatten og kom med dine meninger. Jeg veit du har ei.

Føl deg fri til å fortsette diskusjonen :) Jeg har ingen meninger om disse temaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Føl deg fri til å fortsette diskusjonen  :) Jeg har ingen meninger om disse temaene.

Bare behov for trolle? Jaja, hver sin lyst.

Huff, ingen meninger om disse temaene? Ikke rart det går nedover med Norge med slik ungdom. Tsk, i min tid sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare behov for trolle? Jaja, hver sin lyst.

Huff, ingen meninger om disse temaene? Ikke rart det går nedover med Norge med slik ungdom. Tsk, i min tid sier jeg bare.

Heldigvis vet dere ikke hva jeg jobber med...Hmm.... :ler: Dersom man er utdannet innen politisk logikk og argumentasjon bør en vel holde seg borte fra slike diskusjoner her har jeg nettopp funnet ut. Ellers blir man veldig frustrert. Heldigvis er det nok av andre temaer her å ta av!

Kjør debatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Heldigvis vet dere ikke hva jeg jobber med...Hmm.... :ler: Dersom man er utdannet innen politisk logikk og argumentasjon bør en vel holde seg borte fra slike diskusjoner her har jeg nettopp funnet ut. Ellers blir man veldig frustrert. Heldigvis er det nok av andre temaer her å ta av!  

Og dermed har du ikke noe å bidra med? Trodde dere akademikerjenter bare torde å diskutere noe dere hadde hovedfag i, jeg. Står ille til når dere ikke en gang tør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Prøv deg da. Er du redd for at din utdannelse ikke holder mål? Er det ikke kjedelig når ting ikke går akkurat etter hva man lærte på skolen :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv deg da. Er du redd for at din utdannelse ikke holder mål? Er det ikke kjedelig når ting ikke går akkurat etter hva man lærte på skolen  :cry:

Ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Valhalla

Her er det ingen å bli flau for. Må da være gøy å fire seg ned ett nivå og ha det gøy med litt krangling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er galt med at folk flytter på seg da?

Si meg du må jo nesten være mongloid, først sier du at landenes innbyggere skal være i hjemlandene sine, slik at f eks somaliere som ønsker seg vekk fra somalia skal ihvertfall ikke komme til norge....

Og da lurer jeg på.....er det davidstjernen israel som er den drømmesituasjonen du aner i det fjerne horisont, er det murer og betong du forestiller deg norge om 50 år?

Waco

Ja da,

debatten fortsetter vel. Kanskje Waco og andre snart bidrar videre, så blir det fart på sakene.

Så hvor mistet dere tråden? Var det ikke her ved "David-stjernen", tro? (Ooopss, glemte latter og smilefjes for å vise at jeg ser på det med humor og ikke tar dette altfor seriøst :):ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Nei jeg ignorerte det. Vi har egentlig ikke mistet tråden,bare diskuterer forskjellige ting som har med hverandre å gjøre. Har du noe å komme med annet enn å klage på andres lave debattkvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du misforsto meg der. Jeg ønsket ikke å bremse tråden med fokus på meg, derfor sakset jeg inn et innlegg fra Waco for å bringe den videre. *Og prøvde å tulle litt med Davidstjernen* (i og med at den ikke var så viktig egentlig). Jeg ville bare dytte i gang videre slik at fokus kom bort fra dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...