Gå til innhold

Forsvinner sølvtøy?


Badehette

Anbefalte innlegg

Har ikke sølvtøy, ser ikke vitsen i å bruke penger på det.

Men man trenger jo ikke være redd for at verdien av det skal falle drastisk selv om det skulle bli umoderne? Sølvtøy stjeles jo i stor skala nå, og er vel ganske dyrt. Ikke fordi det er så moderne, men fordi sølv i seg selv er verdifullt. Sånn sett mer fornuftig å samle dyrt sølvtøy, enn på et dyrt servise. Sølvets verdi avhenger ikke av moten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har komplett sett med sølvtøy til 12 personer, arvet. Bruker det hver gang vi inviterer til middag og dekker fint bord. Fikk det da jeg var 24.

Anonymous poster hash: 2eb86...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en masse sølvbestikk som lå og støvet ned, og ble brukt kun et par ganger i året.

Inntil jeg fikk greie på at sølv er antibakterielt, så nå bruker jeg faktisk sølvbestikk til hverdags. Det har faktisk en bra hygiensk effekt.



Anonymous poster hash: 84887...fc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en del sølvtøy - bestikk men også mange gamle spesielle gjenstander som står fremme på et bord i stua. Mye er arvet så det har affeksjonsverdi for oss, og det brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde masse sølvtøy.. Jeg misliker sølv enormt,så jeg solgte alt :) Og ikke angret en dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sølvtbestikk, dog ikke helt komplett, dette har jeg fått til dåp, konfirmasjon, samt bursdager og jul hele livet. Er nå 29 år. I tillegg til bestikket (serien Tradisjon, for spesielt interesserte), så har jeg også noen andre skjeer, koldgafler og annet småtteri som jeg har arvet. Sistnevnte spesielt, har affeksjonsverdi for meg. Men det samme gjelder bestikket som jeg har fått fra nære og kjære, som bestemor og bestefar som nå har gått bort. Jeg tenker ekstra på bestemor hver gang jeg tar det frem.

Sølvtøyet mitt blir brukt! Synes det blir litt ekstra fint dekket på, når man bruker sølvtøy. Er heller ikke redd for å bruke det i mindre formelle settinger, fordi jeg synes det fortjener å bli brukt.



Anonymous poster hash: 90a21...e23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig mye sølvtøy. Arv og gave opp i gjennom oppveksten. Har helt komplett til 18 pers. + lysestaksr, kandelabere, tekanne, salt og pepper, blomstervaser mm.

Hater sølv og har lagt alt i en bankboks.

Anonymous poster hash: adaa5...060

Hvis du hater det sånn kan du jo selge det. Sølv er DYRT. Du har ratt sølv til over hundre tusen i bankboksen din.

Anonymous poster hash: 5a2c9...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sølvtøy og er under 50! :-) Det er delvis fått og delvis kjøpt, synes det er fantastisk fint til finere anledninger, bruker det vel 3-4 ganger i året! For spesielt interesserte er det opphøyet rose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sølvtøy og er under 50! :-) Det er delvis fått og delvis kjøpt, synes det er fantastisk fint til finere anledninger, bruker det vel 3-4 ganger i året! For spesielt interesserte er det opphøyet rose!

Det har jeg og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...