Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 14. januar 2015 #41 Skrevet 14. januar 2015 Har du selv hørt med barnehagen om de to kanskje har vært litt i klinjs med hverandre i barnehagen den siste tida? Altså, i tida mellom hun andre fikk vite det fra barnehagen og til dere gjorde avtalen? Barn har godt av å bryne seg litt på ting. Dere hadde ikke behøvd å være der så veldig lenge nødvendigvis. Du kunne jo også ha vært der sammen med ham. Så får du heller spørre barnet ditt i fremtiden før du gjør avtaler hva barnet ditt ønsker.
Gjest Haaploes Skrevet 14. januar 2015 #42 Skrevet 14. januar 2015 Du har ikke lest ordentlig hva jeg skriver. Min 7.klassing gjør avtaler selv nå. Men ikke da han gikk i barnehagen, samt de første skoleårene. Handler jo også om at foreldrene må ha mulighet til å bringe dem fram og tilbake i den alderen. Så da må foreldrene involveres. Anonymous poster hash: 4ae4f...42c Beklager, jeg over så den ene, avgjørende setningen. Fort gjort iom at resten av det aktuelle avsnittet er skrevet i presens ("når").
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #43 Skrevet 14. januar 2015 Eg reagerer på at du sa ja til at han skulle komme på besøk utan å høyre med sønnen din først! Anonymous poster hash: 2680a...99a 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #44 Skrevet 14. januar 2015 Beklager, jeg over så den ene, avgjørende setningen. Fort gjort iom at resten av det aktuelle avsnittet er skrevet i presens ("når"). Ser den. Det skyldes nok at det faktisk ennå skjer fra tid til annen at jeg får forespørsler direkte fra foreldre om f.eks. overnatting. Blant annet er det en alenemor i klassen som innimellom ringer for å høre om hennes sønn kan overnatte hos oss i helgen. Da svarer jeg aldri at det er ok før jeg har sjekket med min egen sønn. Han kan ha lagt planer med andre som ikke jeg kjenner til. Denne alenemorens sønn er dessuten en gutt jeg vet min sønn gjerne er sammen med i friminutter på skolen, men han er nok ikke av de nærmeste vennene og litt umoden for alderen. Jeg vet at min sønn synes et helt døgn sammen med han blir i overkant lenge. Anonymous poster hash: 4ae4f...42c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #45 Skrevet 14. januar 2015 Jeg var sjenert som barn og ble litt pushet til å besøke jenter i klassen på barneskolen og det gikk helt fint selv om jeg ikke ville. Kanskje den andre gutten ikke er så populær som din sønn. Klart dumt at mora overlumpet deg, og du burde spurt din sønn først. Men jeg ville heller sagt at du og sønnen din kan komme en tur etter middagen, trenger ikke være et langt besøk. Man skal ta hensyn til andre og, ikke bare sine egne barn. Og er greit å lære barn at man i blant må gjøre ting man ikke vil, man kan ikke få velge alt, og at det kan gå supert. Det kunne blitt kjempe koselig Om ikke så kunne du sagt til mora til den andre gutten at din sønn og hennes ikke er helt match (kom ikke på et bedre ord i farta) så da blir det neppe flere besøk med det siste. Anonymous poster hash: 61d0e...4bd 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #46 Skrevet 14. januar 2015 Jeg var sjenert som barn og ble litt pushet til å besøke jenter i klassen på barneskolen og det gikk helt fint selv om jeg ikke ville. Kanskje den andre gutten ikke er så populær som din sønn. Klart dumt at mora overlumpet deg, og du burde spurt din sønn først. Men jeg ville heller sagt at du og sønnen din kan komme en tur etter middagen, trenger ikke være et langt besøk. Man skal ta hensyn til andre og, ikke bare sine egne barn. Og er greit å lære barn at man i blant må gjøre ting man ikke vil, man kan ikke få velge alt, og at det kan gå supert. Det kunne blitt kjempe koselig Om ikke så kunne du sagt til mora til den andre gutten at din sønn og hennes ikke er helt match (kom ikke på et bedre ord i farta) så da blir det neppe flere besøk med det siste. Anonymous poster hash: 61d0e...4bd hehe, med det første skulle det stå. Anonymous poster hash: 61d0e...4bd
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #47 Skrevet 14. januar 2015 Hadde aldri tvunget eget barn til å være med andre foreldre hjem fra bhg når han gir klar beskjed om at han ikke vil. Har selv barn som er snill, omgjengelig og leker med alle. Også han er selektiv med hvor han ønsker å dra på besøk. Han går nå i småskolen og er blitt bedre, men uansett er han den som inkluderer. Læreren kaller han stabilistoren i klassen, og jeg er veldig stolt av han. Likevel er det ikke alle han ønsker å besøke og det må respekteres! Jeg hadde nok gjort det samme som deg. Evt hadde jeg dratt sammen med barnet på besøk. Ikke minst sluttet jeg tidlig å planlegge lekedater for han uten å la han være deltagende;-)Anonymous poster hash: 8f7ee...9b7 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #48 Skrevet 14. januar 2015 Nå er saken avgjort, og jeg skjønner at det var vanskelig, men jeg skjønner heller ikke hvorfor dere ikke tok en tur sammen begge to. Personlig hadde det kosta meg mye mer å avlyse (skuffe fireåringen) enn å ofre et par timer av egen ettermiddag, selv om det innebærer endring av egne planer og vaner.Anonymous poster hash: ee923...0c9 6
Sushi Skrevet 14. januar 2015 #49 Skrevet 14. januar 2015 Synes enkelte her overdriver veldig. Tror ikke verden raser sammen for fireåringen selv om de avlyste. Veldig dumt å først si ja og så nei, men dessverre er det sånt som skjer innimellom. Fireåringen må også lære å takle skuffelser. Når det er sagt ville jeg nok vurdert å dra med meg barnet mitt på et kort besøk i denne situasjonen, men ikke hvis det innebar noe mer enn "lett tvang". Ikke når barnet mitt ikke engang ble spurt før avtalen ble gjort. 6
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2015 #50 Skrevet 14. januar 2015 Ettersom hun faktisk lovte sønnen (foran deg) at din sønn skulle komme på besøk, så ville jeg anstrengt meg for at VI, jeg og sønnen min, skulle kommet og vært der litt en annen dag, hvis det var meg. Da trenger ikke sønnen din å bekymre seg for at du ikke kommer og henter. Dere trenger ikke bli lenger enn dere vil, og du får selv sett om din sønn koser seg i leken eller ikke. Men ikke spør om han vil. Bare informer om at "I morgen skal du og jeg på besøk til XX." Jaa. I enkelte tilfeller kan en være myndig. Godt å se at flere reagerer på dette. Flere enn oss da heldigvis!
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2015 #51 Skrevet 14. januar 2015 Synes enkelte her overdriver veldig. Tror ikke verden raser sammen for fireåringen selv om de avlyste. Veldig dumt å først si ja og så nei, men dessverre er det sånt som skjer innimellom. Fireåringen må også lære å takle skuffelser. Når det er sagt ville jeg nok vurdert å dra med meg barnet mitt på et kort besøk i denne situasjonen, men ikke hvis det innebar noe mer enn "lett tvang". Ikke når barnet mitt ikke engang ble spurt før avtalen ble gjort. Du syns det er å overdrive? Er det lenge siden du var barn,og har du barn? Klarer du virkelig ikke å se at fire-åringer er små mennesker på lik linje med oss voksne? For jeg spør deg : Hvordan ville DU regert i denne guttens tilfelle? Bare sånn..ok,og thats it? Helt ærlig? Liker du at avtaler blir brutt? Er det helt ok selv om du gjorde forberedelser? Nei,nettopp. En fireåring takler det vel ikke bedre? Syns du,og andre her bør tenke litt videre jeg. Tenke,og ikke minst FØLE. Empati?
Mohair Skrevet 14. januar 2015 #52 Skrevet 14. januar 2015 Jeg synes du gjorde det riktige med å avlyse mtp at sønnen din ikke ville dra dit, men det er jo lurt å spørre før man lager avtaler for barna. Og det hadde jo gått an å dra dit sammen med han.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2015 #53 Skrevet 14. januar 2015 Syns det er helt utrolig at Ts valgte å la femåringen bestemme her. Han hadde ikke lyst? For noe piss,rett og slett. Ts ville ikke anstrenge seg en smule,men lar en unge bestemme. Barnet til Ts er populært,og han vil ikke. Så da er det bare å sende en jævla SMS og avlyse. Hva skal en si? Er hennes barn den styrende over alt eller? Hadde han lidd under et besøk hos denne gutten? I så fall hadde den "lidelsen"blitt kortvarig. Mens med den andre gutten? En liten gutt som sitter skuffet tilbake. Og en mor. Jeg fikk besøk av ei dame en gang,og hun fortalte at gutten hennes var døv,så han fikk ikke lett kompiser. Min sønn hadde(og har selvsagt)Ad/Hd,og jeg fortalte om utfordringene ved det. Min sønn var hei-og.hå,og hadde kamerater. Jeg ba denne damen om å møtes med guttene. Det kunne aldri i verden falt meg inn å si nei,eller være dumsnill mor. Min sønn syns det til å begynne med var rart og kjedelig å være med denne andre gutten,men vi mødre klarte å fikse det ved å involvere oss. Jeg blir så lei meg,rett og slett over manglende empati i denne tråden! Og i disse anti-mobbetider til alt overmål. Lenge leve egoismen! Og da forlater jeg denne tråden som jeg engasjerer meg sterkt i. En gang i min pure ungdom var jeg en mobber. Jeg har lært av det. Ville aldri overført sånt til mine barn,-ever! Godt noen av oss lærer. Vondt at noen gir så totalt faen.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #54 Skrevet 14. januar 2015 Syns det er helt utrolig at Ts valgte å la femåringen bestemme her. Han hadde ikke lyst? For noe piss,rett og slett. Ts ville ikke anstrenge seg en smule,men lar en unge bestemme. Barnet til Ts er populært,og han vil ikke. Så da er det bare å sende en jævla SMS og avlyse. Hva skal en si? Er hennes barn den styrende over alt eller? Hadde han lidd under et besøk hos denne gutten? I så fall hadde den "lidelsen"blitt kortvarig. Mens med den andre gutten? En liten gutt som sitter skuffet tilbake. Og en mor. Jeg fikk besøk av ei dame en gang,og hun fortalte at gutten hennes var døv,så han fikk ikke lett kompiser. Min sønn hadde(og har selvsagt)Ad/Hd,og jeg fortalte om utfordringene ved det. Min sønn var hei-og.hå,og hadde kamerater. Jeg ba denne damen om å møtes med guttene. Det kunne aldri i verden falt meg inn å si nei,eller være dumsnill mor. Min sønn syns det til å begynne med var rart og kjedelig å være med denne andre gutten,men vi mødre klarte å fikse det ved å involvere oss. Jeg blir så lei meg,rett og slett over manglende empati i denne tråden! Og i disse anti-mobbetider til alt overmål. Lenge leve egoismen! Og da forlater jeg denne tråden som jeg engasjerer meg sterkt i. En gang i min pure ungdom var jeg en mobber. Jeg har lært av det. Ville aldri overført sånt til mine barn,-ever! Godt noen av oss lærer. Vondt at noen gir så totalt faen. En er da virkelig ikke mobber fordi en avlyser en avtale. Ta sa det ikke passet! Selvfølgelig kan ting komme i veien- ingenting i veien for at også en 4-åring lærer det. Han dør ikke av det! Enig i at de kunne besøkt gutten sammen, men nå var det besøk etter bhg som var spurt om. Hva om gutten slo seg vrang? Hvorfor tvinge et lite barn være med noen hjem fra bhg om de ikke ønsker? Høres rett og slett merkelig ut at så mange dette burde vært gjort!Anonymous poster hash: 8f7ee...9b7 7
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2015 #55 Skrevet 14. januar 2015 En er da virkelig ikke mobber fordi en avlyser en avtale. Ta sa det ikke passet! Selvfølgelig kan ting komme i veien- ingenting i veien for at også en 4-åring lærer det. Han dør ikke av det! Enig i at de kunne besøkt gutten sammen, men nå var det besøk etter bhg som var spurt om. Hva om gutten slo seg vrang? Hvorfor tvinge et lite barn være med noen hjem fra bhg om de ikke ønsker? Høres rett og slett merkelig ut at så mange dette burde vært gjort!Anonymous poster hash: 8f7ee...9b7 Hva det er ved det du skriver som skulle fått meg til å endre mening,aner jeg ikke. Tvert i mot faktisk.
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2015 #56 Skrevet 14. januar 2015 (endret) Ignorasmen lenge leve. Endret 14. januar 2015 av Blomsterert
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2015 #57 Skrevet 14. januar 2015 Hva det er ved det du skriver som skulle fått meg til å endre mening,aner jeg ikke. Tvert i mot faktisk. Mener du virkelig er det rett å tvinge et lite barn å besøke noen han ikke ønsker? Greit å levere han i bhg for å opplyse om at du hentes av Knut sin mamma og skal være hos dem til han hentes senere. Hadde det vært greit for deg- som Knut sin mamma, og hatt en 5-åring på besøk som ikke ville det. Hadde du ikke brydd deg om at han kanskje nektet når du skulle hente? Står din gutt sin rett til å ha lekebesøk over den andre guttens ønsker?Anonymous poster hash: 8f7ee...9b7 4
Gjest Blomsterert Skrevet 14. januar 2015 #58 Skrevet 14. januar 2015 Mener du virkelig er det rett å tvinge et lite barn å besøke noen han ikke ønsker? Greit å levere han i bhg for å opplyse om at du hentes av Knut sin mamma og skal være hos dem til han hentes senere. Hadde det vært greit for deg- som Knut sin mamma, og hatt en 5-åring på besøk som ikke ville det. Hadde du ikke brydd deg om at han kanskje nektet når du skulle hente? Står din gutt sin rett til å ha lekebesøk over den andre guttens ønsker?Anonymous poster hash: 8f7ee...9b7 Dette er pissprat. Et barn med en vettug forelder,ville ikke sett på dette som tvang i det hele tatt. Skjønner du virkelig ikke? En vettug forelder hadde så jævli fint klart å få sitt barn til dette besøket. Hva skjer? Er en femåring overhodet i familien eller? Dette handler i all hovedsak om å overføre intelligente verdier. Det klarer ikke Ts. Med fler. Er det sååå vanskelig å forstå?
79kreps Skrevet 14. januar 2015 #59 Skrevet 14. januar 2015 Jeg hadde ALDRI tvunget noen av mine barn hjem på besøk til noen alene om de ikke ville det selv, får da være måte på hvordan en skal behandle egne barn. Når det er sagt så burde dette vært avklart litt i forkant, alt når det ble tatt opp første gang. Når skaden først er gjort så kunne en løst det med å dratt i lag med barnet for en kopp kaffe mens barna fikk leke litt da. Du kunne jo selvsagt avlyst med at det ikke passet denne dagen likevel, men hva om dere møtes på lekeplassen eller en tur i skogen til helgen alle sammen. På den måten kunne du selv observert om barna faktisk koste seg i lag, samt det andre barnet hadde ikke blitt så skuffet likevel. En gutt på fire år tar uansett ikke noe skade av at en slik avtale går i vasken. Det er jo bare å foreslå å lage pannekaker i lag til middag, eller noe annet, så er barnet raskt glad og fornøyd igjen. Altså, finn på noe med barnet selv slik at det ikke er noe tema lengre. Jeg har faktisk ikke opplevd samme situasjon selv. Barna pleier stort sett å komme løpende i lag når jeg kommer til barnehagen og høre om de kan være med hjem til oss, eller om mitt barn kan være med til de. Aldri opplevd at det er en av foreldrene som spør uten at barna selv tar det opp i lag. Synes folk overdriver så til de grader her angående dette her. 4
79kreps Skrevet 15. januar 2015 #60 Skrevet 15. januar 2015 Forresten, dere som klager slik på TS: Sender dere ofte barna deres hjem til familier de ikke kjenner eller ønsker å være hos? Antar at dette er helt vanlig for dere å gjøre baser på deres reaksjoner her. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå