heipåådeg Skrevet 17. november 2015 #1181 Skrevet 17. november 2015 Etter jeg starta siste kur med menopur har jeg hatt veldig overaktiv tarm (ikke diaré dog), men jeg går gjerne på toalettet 4-5 ganger iløpet av dagen. Det er kun litt hver gang da, samt masse luft i magen. Det er innhides irriterende. Og i tillegg er jeg blitt så trøtt. Til idag sov jeg 13timer.. Det er ikke likt meg. Er det noen andre som har opplevd samme? Imorgen skal jeg tilbake på st olavs for å se hvordan eggene ser ut, håper vi kan ha uttak allerede på mandag. Krysser fingrene
maxi25 Skrevet 17. november 2015 #1182 Skrevet 17. november 2015 Gratulerer til dere som har fått positiv test! :-)jeg er på rugedag 5 og har ingen symptomer i det heletatt, men nå har jeg begynt å spotte lyserosa. :-( er vanskelig denne ruginga, går så sakte.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 17. november 2015 #1183 Skrevet 17. november 2015 Gratulerer til dere som har fått positiv test! :-)jeg er på rugedag 5 og har ingen symptomer i det heletatt, men nå har jeg begynt å spotte lyserosa. :-( er vanskelig denne ruginga, går så sakte. Ja, rugetida er forferdelig. Og selv jeg nå har fått positiv test, greier jeg ikke slappe mer av, jeg bare venter på at det går galt. Dagene snegler seg avgårde. Jeg hadde forøvrig ingen symptomer før positiv test, følte meg faktisk i super form, sikkert fordi jeg var ferdig med sprøytene. Håper spottingen ikke er et negativt tegn for deg!
maxi25 Skrevet 17. november 2015 #1184 Skrevet 17. november 2015 (endret) Ja, rugetida er forferdelig. Og selv jeg nå har fått positiv test, greier jeg ikke slappe mer av, jeg bare venter på at det går galt. Dagene snegler seg avgårde. Jeg hadde forøvrig ingen symptomer før positiv test, følte meg faktisk i super form, sikkert fordi jeg var ferdig med sprøytene. Håper spottingen ikke er et negativt tegn for deg! det er veldig vanskelig å slappe av, er så vandt med at ting ikke går vår vei. Men jeg forsøker. Å gå turer ute med mannen hjelper mitt hode og stressnivå. Håper egget ditt klorer seg fast og holder seg der i 9 mnd :-) Er i det miste veldig betryggende å få positiv tenker jeg.. Vi har aldri hatt den gleden dessverre.. Nå har jeg vært gjennom et forsøk som endte i negativ test.. Og da hadde jeg mange symptomer.. Spottet brunt da fom dag 8/9.. Men denne gang er det frys forsøk med to embryo inn, og jeg føler meg helt normal, ingen ømme bryst, ingen murringer.. Bare denne lyserosa spottingen da.. Håper det er festeblødning.. Jeg har testdag 24. Skal da ta blodprøve så det gjelder å være tolmodig, hehe.. lykke til :-) Endret 17. november 2015 av maxi25
maxi25 Skrevet 21. november 2015 #1185 Skrevet 21. november 2015 Jeg tror ikke dette forsøket heller er vellyket, har en veldig dårlig magefølelse.. Har i dag igjen begynt å spotte, er veldig lite men men.. Murringene har også startet. Eneste forskjellen fra forrige forsøk er at murringer og spotting har startet senere og mine bryst er ikke vonde.. Jeg fikk satt inn to bra egg, trist at ingen har festa seg. Kommer til å ta en test på mandag og så blir det blodprøve på tirsdag..hvordan går det med dere andre?
heipåådeg Skrevet 22. november 2015 #1186 Skrevet 22. november 2015 Jeg tror ikke dette forsøket heller er vellyket, har en veldig dårlig magefølelse.. Har i dag igjen begynt å spotte, er veldig lite men men.. Murringene har også startet. Eneste forskjellen fra forrige forsøk er at murringer og spotting har startet senere og mine bryst er ikke vonde.. Jeg fikk satt inn to bra egg, trist at ingen har festa seg. Kommer til å ta en test på mandag og så blir det blodprøve på tirsdag..hvordan går det med dere andre? Håper det går din vei. Hvilket forsøk er du på? og hva er grunnen til at dere må bruke IVF?Her er det første egg-uttak imorgen, vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg nå. hehe! Hørt det er ubehagelig, men alt for å lykkes såklart
maxi25 Skrevet 22. november 2015 #1187 Skrevet 22. november 2015 (endret) Håper det går din vei. Hvilket forsøk er du på? og hva er grunnen til at dere må bruke IVF?Her er det første egg-uttak imorgen, vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg nå. hehe! Hørt det er ubehagelig, men alt for å lykkes såklart jeg har dessverre ikke håp, men vi får se hva testen sier i morgen. Vi har hatt ett Icsi forsøk og nå ett frys forsøk, så vi har to forsøk igjen i det offentlige. Grunnen til at vi må gjennom prøverør er pga mannen har veldig redusert sædkvalitet. Hos meg skal alt være bra. Jeg grudde meg veldig til uttak, fikk så vidt sove natten før. Men var ikke vondt, var bare ubehagelig og er over veldig fort. Legen fikk ut 10 egg på 5 min, jeg var overrasket når hun sa at hun var ferdig. Kommer til å gå veldig bra! Hvor har dere forsøk og hva er grunnen? Lykke til Endret 22. november 2015 av maxi25
heipåådeg Skrevet 22. november 2015 #1188 Skrevet 22. november 2015 jeg har dessverre ikke håp, men vi får se hva testen sier i morgen. Vi har hatt ett Icsi forsøk og nå ett frys forsøk, så vi har to forsøk igjen i det offentlige. Grunnen til at vi må gjennom prøverør er pga mannen har veldig redusert sædkvalitet. Hos meg skal alt være bra. Jeg grudde meg veldig til uttak, fikk så vidt sove natten før. Men var ikke vondt, var bare ubehagelig og er over veldig fort. Legen fikk ut 10 egg på 5 min, jeg var overrasket når hun sa at hun var ferdig. Kommer til å gå veldig bra! Hvor har dere forsøk og hva er grunnen? Lykke tilskjønner. Huff, må være forferdelig å vente. Håper alikevell det går bedre enn du forventer.Vi er på snart nå første forsøk ved st Olavs, og vi har prøvd i litt over ett år å fått til på egenhånd - men jeg har ikke hatt menstruasjon (som er grunnen til at vi ikke har lyktes). Trener mye og har trent kroppen hardt sammen med streng diett og har gått rundt med lav fettprosent og sixpack og alt mulig. Så jeg har trent den bort, og hormonene mine var ute på bærtur og jeg hadde nesten ikke østrogen i kroppen. Så st Olavs har gitt meg start-hjelp med hormoner kan man si :-) er veldig spent iallefall. Mannen er helt normal, så jeg håper alt klaffer .. Får bare vente å se
maxi25 Skrevet 22. november 2015 #1189 Skrevet 22. november 2015 skjønner. Huff, må være forferdelig å vente. Håper alikevell det går bedre enn du forventer.Vi er på snart nå første forsøk ved st Olavs, og vi har prøvd i litt over ett år å fått til på egenhånd - men jeg har ikke hatt menstruasjon (som er grunnen til at vi ikke har lyktes). Trener mye og har trent kroppen hardt sammen med streng diett og har gått rundt med lav fettprosent og sixpack og alt mulig. Så jeg har trent den bort, og hormonene mine var ute på bærtur og jeg hadde nesten ikke østrogen i kroppen. Så st Olavs har gitt meg start-hjelp med hormoner kan man si :-) er veldig spent iallefall. Mannen er helt normal, så jeg håper alt klaffer .. Får bare vente å se hadde vært moro med en positiv test i morgen, vi får se. Jeg og manne prøvde i to år før vi tok kontakt med legen. Fra vi ble henvist til vi startet tok det nesten et helt år.. Så vi har prøvd utenom prøverør i tre år. Mannen har såpass redusert kvalitet at det er umulig å få det til uten hjelp. Jeg tenker ofte at vi aldri kommer til å få det til. Så deilig å endelig starte, det jeg personlig syns er værst er ventingen.. Sprøyter nesespray og uttak er ingenting i forhold. Husker jeg grudde meg fælt til alle hormonene og spesielt uttaket. Jeg kommer ikke til å gru meg igjen dersom vi må gjenta alt. Spennende tider fremmover nå. :-) håper det klaffer for dere.
FlyBabe Skrevet 22. november 2015 #1190 Skrevet 22. november 2015 Jeg har endelig gått ned såpass i vekt at vi kanskje kan få søke. Jeg har gått ned 17 kg dette året. Vi har time 1. desember, og jeg håper inderlig at vi kan søke da. Jeg har bmi rett over 35, men satser på å være litt under 35 når dagen er der. *krysser fingrene*. Kanskje det blir Prøverør 2016 på oss!?
heipåådeg Skrevet 22. november 2015 #1191 Skrevet 22. november 2015 hadde vært moro med en positiv test i morgen, vi får se. Jeg og manne prøvde i to år før vi tok kontakt med legen. Fra vi ble henvist til vi startet tok det nesten et helt år.. Så vi har prøvd utenom prøverør i tre år. Mannen har såpass redusert kvalitet at det er umulig å få det til uten hjelp. Jeg tenker ofte at vi aldri kommer til å få det til. Så deilig å endelig starte, det jeg personlig syns er værst er ventingen.. Sprøyter nesespray og uttak er ingenting i forhold. Husker jeg grudde meg fælt til alle hormonene og spesielt uttaket. Jeg kommer ikke til å gru meg igjen dersom vi må gjenta alt. Spennende tider fremmover nå. :-) håper det klaffer for dere. Skjønner godt man blir å tenke mye på morgendagens test. Vi krysser fingrene. Folk som prøver x-antall ganger lykkes som regel en gang de også. Twi twi Ja, enig. Ventingen er værst. Å ta sprøytene ect. liker jeg (på en måte), siden man liksom er i gang da. Jeg er blitt mye mer hormonell da, det er for sikkert. Men det er verdt det Oppdaget du noen store endringer i formen din etter innsett da?Skal oppdatere når jeg ser hvordan det går her i gården :)
maxi25 Skrevet 23. november 2015 #1192 Skrevet 23. november 2015 Skjønner godt man blir å tenke mye på morgendagens test. Vi krysser fingrene. Folk som prøver x-antall ganger lykkes som regel en gang de også. Twi twi Ja, enig. Ventingen er værst. Å ta sprøytene ect. liker jeg (på en måte), siden man liksom er i gang da. Jeg er blitt mye mer hormonell da, det er for sikkert. Men det er verdt det Oppdaget du noen store endringer i formen din etter innsett da?Skal oppdatere når jeg ser hvordan det går her i gården :)Testen er sterkt positiv!!! Herregud jeg kan ikke tro det!!! Føler meg så rar nå... Og glad!!Etter innsett så har jeg følt meg ganske normal i starten og etter en uke fikk jeg en veldig liten lyse lyse rosa blødning.. Har også følt en rar knytesmerte i brystet men ikke rundt brystvortene som ved mensen.. Og så hadde jeg svake murringer et par dager av og på.. Er litt redd nå, håper spiren/spirene holder seg. Testdag i morgen :-)
Gjest Sisti Skrevet 23. november 2015 #1193 Skrevet 23. november 2015 Testen er sterkt positiv!!! Herregud jeg kan ikke tro det!!! Føler meg så rar nå... Og glad!!Etter innsett så har jeg følt meg ganske normal i starten og etter en uke fikk jeg en veldig liten lyse lyse rosa blødning.. Har også følt en rar knytesmerte i brystet men ikke rundt brystvortene som ved mensen.. Og så hadde jeg svake murringer et par dager av og på.. Er litt redd nå, håper spiren/spirene holder seg. Testdag i morgen :-)Gratulerer!!!
maxi25 Skrevet 23. november 2015 #1194 Skrevet 23. november 2015 Gratulerer!!! Takk!! Føles uvirkelig!
Harlekin Skrevet 23. november 2015 #1195 Skrevet 23. november 2015 Testen er sterkt positiv!!! Herregud jeg kan ikke tro det!!! Føler meg så rar nå... Og glad!!Etter innsett så har jeg følt meg ganske normal i starten og etter en uke fikk jeg en veldig liten lyse lyse rosa blødning.. Har også følt en rar knytesmerte i brystet men ikke rundt brystvortene som ved mensen.. Og så hadde jeg svake murringer et par dager av og på..Er litt redd nå, håper spiren/spirene holder seg. Testdag i morgen :-)Gratulerer så mye, maxi!! Kjempekjekt å høre
heipåådeg Skrevet 23. november 2015 #1196 Skrevet 23. november 2015 Testen er sterkt positiv!!! Herregud jeg kan ikke tro det!!! Føler meg så rar nå... Og glad!!Etter innsett så har jeg følt meg ganske normal i starten og etter en uke fikk jeg en veldig liten lyse lyse rosa blødning.. Har også følt en rar knytesmerte i brystet men ikke rundt brystvortene som ved mensen.. Og så hadde jeg svake murringer et par dager av og på.. Er litt redd nå, håper spiren/spirene holder seg. Testdag i morgen :-)Gratulerer sååå mye! Godt å høre I rugeperioden nå, gjorde du noe anerledes enn tidligere? Mer aktivitet/mindre aktivitet?Mer søvn/noe annen form for kosthold ..? Er jo såklart sikkert ikke det som avgjør - men greit å vite om ting som KAN ha positiv effekt tenker jeg Jeg vil prøve å gjøre alt etter boken..
heipåådeg Skrevet 23. november 2015 #1197 Skrevet 23. november 2015 Uttaket idag gikk smertefritt. For en lettelse. Det var ikke et snev av vondt!Så til dere som skal på uttak: ingenting å grue seg for (kan jo være folk har forskjellige opplevelser) men mitt uttak var rett og slett en solskinnshistorie. Fikk 1 vival og 3 panodil. Sovna nesten i venterommet, så trøtt ble jeg faktisk. Så fikk jeg kanyle - det var faktisk det som gjorde "mest vondt" idag. De stakk litt feil på ene, så måtte sette to ganger.Da jeg kom inn ble jeg vasket i skjeden, fikk slik "utvider" oppi skjeden så legen fikk til å komme til. Ikke noe vondt, gikk kjempe fint. Så stakk de to sprøyter med bedøvelse oppi. Kjenner et ør-lite stikk, men det er mye verre å få bedøvelse hos tannlegen. Fikk tilsammen ut 8 egg idag. Nå er det bare å vente å høre hvordan dette går. Skal tilbake for evt. innsett på onsdag.Nå er jeg begynt med lutinus som jeg er spent på om hvordan bivirkninger som evt. kan dukke opp. Erfaringer? Liker å være forberdt jeg , hehe.. Litt blod kommer sakte nå, men ikke så rart ettersom de har gjort et lite inngrep. Nå skal jeg bare slaraffen resten av dagen, med en kopp te og nyte en dag fri fra jobb (om det er lov å si)
maxi25 Skrevet 23. november 2015 #1198 Skrevet 23. november 2015 (endret) Gratulerer sååå mye! Godt å høre I rugeperioden nå, gjorde du noe anerledes enn tidligere? Mer aktivitet/mindre aktivitet?Mer søvn/noe annen form for kosthold ..? Er jo såklart sikkert ikke det som avgjør - men greit å vite om ting som KAN ha positiv effekt tenker jeg Jeg vil prøve å gjøre alt etter boken..Takk! Godt å høre at uttaket ditt gikk bra!Denne gangen forsøkte jeg å være i mer aktivitet, gikk turer hver dag(ca 30-40 min). Hver gang jeg satt lutinus spaserte jeg litt rundt om i hjemmet i ca 15 min for å få i gang blodsirkulasjonen. Leste et sted at det hjelper. Leste også at å spise en avokado hver dag hjelper egget å feste seg, så det gjor jeg også! Ellers oppførte jeg meg normalt.. Sov som vanlig i 8 timer ca. Unngikk forresten brus, kaffe og te. Reduserte på søtsaker, men koste meg i blant. Forrige rugeperiode var jeg i veldig lite aktivitet, sov for det meste og spiste/drakk det jeg ville med unntak kaffe og te igjen.håper det klaffer for dere!! Lykke til.. Jeg kan fortsatt ikke helt tro på den testen min. Skal ta blodprøve i morgen. Tenk, kan være begge egga har festa seg! Endret 23. november 2015 av maxi25
maxi25 Skrevet 23. november 2015 #1199 Skrevet 23. november 2015 Gratulerer så mye, maxi!! Kjempekjekt å høre Takk takk! Er ganske uvirkelig og rart..
heipåådeg Skrevet 23. november 2015 #1200 Skrevet 23. november 2015 Takk! Godt å høre at uttaket ditt gikk bra!Denne gangen forsøkte jeg å være i mer aktivitet, gikk turer hver dag(ca 30-40 min). Hver gang jeg satt lutinus spaserte jeg litt rundt om i hjemmet i ca 15 min for å få i gang blodsirkulasjonen. Leste et sted at det hjelper. Leste også at å spise en avokado hver dag hjelper egget å feste seg, så det gjor jeg også! Ellers oppførte jeg meg normalt.. Sov som vanlig i 8 timer ca. Unngikk forresten brus, kaffe og te. Reduserte på søtsaker, men koste meg i blant. Forrige rugeperiode var jeg i veldig lite aktivitet, sov for det meste og spiste/drakk det jeg ville med unntak kaffe og te igjen.håper det klaffer for dere!! Lykke til.. Jeg kan fortsatt ikke helt tro på den testen min. Skal ta blodprøve i morgen. Tenk, kan være begge egga har festa seg! Da skal jeg også hamstre avokado, hehe :D Men liker det i grunn veldig godt, så det blir bare bonus. Skal prøve å trene normalt, men kjenner jeg er redd for å være altfor aktiv ja.. Vil ikke overbelaste kroppen for mye heller. Vanskelig det der Vi må få høre hvordan det går! Så glad for å høre når det går bra for noen. Jeg vil bare spole tiden frem..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå